Oldal: 7 / 7
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 szept. 29, 11:43 am
Szerző: pézsé
Nem tudom jó helyen van-e a kérdés.
Ha spirálos az óracsoport meghajtása, akkor a mechanikus km számlálót is ugyan az a spirál hajtja mint a fordulatszámmérőt?
Vagy az külön elektromotorról megy?
Szétszedés előtt gondoltam megkérdezem, mi miatt nem megy a napi számláló, ha a fordulatszámmérő működik.
Köszi.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 szept. 29, 01:20 pm
Szerző: PiciPeti
Biztos hogy nem... Milyen összefüggés van a fordulatszám, és a megtett km-ek között?

Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 szept. 29, 01:42 pm
Szerző: Zolee11
A fordulatszámmérőnek semmi köze a megtett km számlálóhoz, viszont annál több a km/h mérőhöz, azaz ugyanaz az alapja, ha fizikailag nem is a sprirál hajtja, de a spirál forgása alapján lépteti a léptető motor. Gondolom nálad az a jelenség, hogy a sebességet ugyan méri, mutatja, csak a megtett távot nem.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 szept. 29, 01:53 pm
Szerző: pézsé
azaz! bocs a pongyolaságért.
Csak a km számláló van meghalva. Ezek szerint inkább elektromos gond lehet és nem mechanikus.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 okt. 03, 08:51 pm
Szerző: Bruce E9
pézsé írta:azaz! bocs a pongyolaságért.
Csak a km számláló van meghalva. Ezek szerint inkább elektromos gond lehet és nem mechanikus.
Az E11-nél már elektromos jel megy az óracsoportba a sebesség mutatására, valszeg óracsere oldja meg a problémát.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 okt. 04, 09:23 pm
Szerző: Pacsker
E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 okt. 15, 05:50 pm
Szerző: gaborheiling
Pacsker írta:E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Kilóméteróra zörgés + ugrálás + 20- al többet mutat nekem is előjött sajnos. E 11 1,4 VVTI, 2000 04 hó. Remélem mechanikus meghajtás, azzal talán boldogulok.
Majd jelentkezem.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2015 okt. 20, 09:09 pm
Szerző: gaborheiling
gaborheiling írta:Pacsker írta:E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Kilóméteróra zörgés + ugrálás + 20- al többet mutat nekem is előjött sajnos. E 11 1,4 VVTI, 2000 04 hó. Remélem mechanikus meghajtás, azzal talán boldogulok.
Majd jelentkezem.
Kedves Corollások! Utána jártam, szétszedtem megcsináltam. Tehát: Fenti évjáratú corolla kilóméterórája és meghajtása mechanikus. Az óracsoportot kiszedtem (nem bonyolult), kilóméterórát kibontottam (pici csavarokra vigyázz, ez már műszer) majd a mindent tudó és mindenható WD40-el befújogattam, fúrógéppel meghajtottam egy kicsit és megjavult. Se kerregés, se ugrálás, csak méri amit mérni kell. Ha már kiszedtem az izzókat is kicseréltem benne, ilyen jó még sosem volt !!

Re:
Elküldve: 2019 jan. 10, 11:35 pm
Szerző: bordasm
Cor99 írta: ↑2013 máj. 06, 03:12 pm
kleingy írta:Wow, ez szuper ár! De akkor most megint jól mûködik minden és hibátlan? Vagy ez csak olyan "gányolás" volt? Engem nem zavarna, ha gyújtás nélkül lógnának a mutatók, csak mutatna végre helyes km/óra állást.
Hol csináltattad helyileg és mennyi idõt vett igénybe?

Hello,
A XIII. ker Alig u. 12 ben, Haudek autómûszer, 40 éve nyomják, Szabi ajánlotta.
A West-Enddel szemben egy kis utcában.
Felhívtam elõtte, hogy ez a probléma és megvárnám, mondtak, hogy másnap 10 után vihetem.
Jobb kiszerelve vinni, mert, nem szeretik kiszerelni, macerás és pénz.
kb. 5 csavar, 2 csati, ha van rövid szárú csavarhúzód, semmi bukta, ilyen amatõrnek sem, mint én.
Oda vittem kézben az óracsoportot, ahogy van, 30 perc múlva kézbe adták vissza.
A mûszer beállítás nem nagy dolog, mert az ütõdéstõl a mutató forgott-csúszott el a tengelyen vagy a tengellyel együtt a mozgató motorban, ezt nem pontosan értettem, de újra beállítható.
Ha a két ütközõt kiveszik, akkor gyújtáselvételnél (és csapódásoknál) a mutatók nem ütköznek semminek, hanem a motor természetes alapállásába tudnak visszamenni és ezért nem rongálódnak tovább a motorok és a mutatók sem állítódnak el sohasem. ??
Én 3 ezer pár száz forintot fizettem,
de csak azért, mert nem égett csak 1 kis izzó a mûszerfalon, vakon repültem.
Szóval gondoltam egyben azokat is kicseréltetem velük, amit meg is tettek 300 ft/ db áron
(mondták hogy nem olcsó) ez így kb. 1.500 Ft ba fájt, de ha már ott voltam, egyszer élünk, de ha te kicseréled kicsit gazdaságosabb.
Szóval 1,5 - 2 k ra saccolom a beavatkozást izzók nélkül, gondolom a mûszerek szétszedése, tisztítása macerás, de kértem és el lehet hinni nekik, hogy megcsinálták és tip-top tisztítva kaptam vissza és végre látom mennyivel megyek és mutat a fordulatszámmérõ és karácsonyfa is lett, amit az ért aki így jár, finom érzés.
Amit feltétlenül javaslok, hogy a két kis ütközõ kivétele után maradt kis lyukakat, dugózni vagy hátulról takarni kell, mert este átjön rajtuk a mûszerfal világítás fénye, ez utólaos tapasztalat.
Sok sikert,
Sziasztok!
Most csatlakoztam a csoporthoz, és örömmel olvastam ezt a témát. Nekünk 2000-es gyártású E11-es sedan-unk van. A km órában csak az országúti kék lámpája világít, a normál világítás zöld visszajelzője nem. A leírások alapján megpróbálom majd megcsinálni, ha jól sejtem, sima izzócsere lesz.
Viszont a km óra csinál egy olyan furcsaságot, hogy álló helyzetből indulva kb. 50 km/h-nál kezdi csak el mutatni a sebességet, és ezután jó nagyjából, egészen megállásig, ahol ugyanúgy "beragad". Lehet, hogy tényleg ragad? Találkoztatok már ilyennel? Ha szétszedem, szerintetek ráakadhatok a hiba okára? Vagy inkább érdemesebb a nevezett Haudek autóműszert keresni? (Találtam élő honlapot:
https://automuszer.eu/)
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2019 feb. 16, 04:15 pm
Szerző: cslaci105
Az alábbi videón látható jelenségre mi lehet a magyarázat? Spirálok rendben vannak, váltó felőli is és a műszeregység felőli is! Ha akkus csavarbehajtó tokmányába befogom a spirál végét, és úgy hajtom meg állandó egyenletes fordulattal, akkor a mutató is szépen egy helyben mutat, de ha visszacsatlakoztatom a váltóba, és úgy megyek a kocsival, akkor össze-vissza ugrál, meg fals értéket mutat, mint az a lenti videón is látszik. 40 km/óránál többel biztos nem mentem a videó készítése közben!
https://youtu.be/TwyLVvIRxvM
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2019 feb. 17, 11:07 am
Szerző: toytomi
Nem lehet, hogy a váltóban letört 1-2 fog a műanyag kerékről? Vagy még azt tudom elképzelni, hogy az óra ment tönkre. Bár, ha azt mondod, hogy fúróval működik. Azért egy próbát megérne annak is a cseréje.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2019 feb. 19, 02:00 pm
Szerző: cslaci105
Jól látom itt a robbantott ábrákon, hogy a sebességmérő mechanikája a váltóba csak egy lemezzel (33485) és az azt rögzítő csavarral van rögzítve, és azokat eltávolítva egész egyszerűen kivehető/cserélhető?

Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2019 feb. 19, 08:27 pm
Szerző: TZS
Valóban csak egy csavarral és egy lemezzel van rögzítve.
Amikor én csináltam ugyanezt a műveletet a váltó a satupadon volt kiszerelt állapotban.
A 33404-es foglalat kiszedéséhez meglehetősen durva eszközöket kellett bevetnem, annyira bele volt gyógyulva. A 33404A O-gyűrű is bennmaradásra akarja bírni a foglalatot.
Első körben csavarhúzóval próbáltam kifelé feszíteni, belekapaszkodva a foglalat külső palástján kialakított horonyba (ebbe a horonyba kapaszkodik a rögzítőlemez (33485) is. Közepes erejű feszítésre már el is pattant a horony felső pereme, ezzel el is veszítettem az egyetlen belekapaszkodási lehetőséget. Nem túl nagy kár érte, érdemben nem befolyásolja a rögzítőlemez rögzítő funkcióját, hiszen az a horony alsó peremébe kapaszkodik.
Ezt követően kalapáccsal erőteljesen végigpofoztam a váltóházat kívülről azon a részen ahol befogja a foglalatot. Bíztam benne, hogy egy kicsit megnyúlik az anyag, talán enged egy kicsit. Érdemes egy kis csavarlazítót is segítségül hívni.
Aztán csiszolóvásznat tekertem a foglalat váltóházból kiálló menetére, amire a sebességmérő spirál hollanderét tekerjük. A csiszolóvászonnal betekert menetes külső palástra erősen rászorítottam vízpumpa fogóval és elkezdtem ide-oda forgatni. Néhány mozdulat után engedett és a kezemben volt. Ha nem jött volna ki, talán még a melegítés jöhetett volna szóba, de csak óvatosan, O-gyűrű és műanyag fogaskerekek vannak odabent.
A meneten nem múlik el nyomtalanul a beavatkozás, a fogó nyomot hagy rajta de kis reszelővel néhány mozdulattal kozmetikázható. Attól sem kell félni, hogy összeroppan a menetes rész, nálam kibírta. Mondom ezt úgy, hogy kétszer kellett az említett műveletet elvégeznem, mert igazából két váltó között cseréltem meg a sebességmérő mechanikákat.
Fentiek alapján azt állítom, hogy helyére szerelt váltóból én nem tudtam volna így kiszedni, nincs mozgástér erőteljes kalapáláshoz és fogóval való belekapaszkodáshoz.
Kívánom, hogy a Tiéd ne legyen így belegyógyulva és ne kelljen hasonló eszközökhöz folyamodni.
Re: Sebességmérõ hiba
Elküldve: 2019 feb. 19, 09:31 pm
Szerző: cslaci105
Nagyon hasznos leírás, köszönöm szépen!
Re: sebességmérõ hiba
Elküldve: 2021 feb. 11, 12:08 pm
Szerző: pézsé
pézsé írta: ↑2013 dec. 11, 12:05 am
Zoli80 írta:Jorn írta:
Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?
Ugyan ez lenne nekem is a kérdésem: Idõközben valaki meg tudta oldani ezt a problémát? Nekem is állt az autó egy hetet nem lett beindítva, lemerült. Megpróbáltuk betolni, sikertelenül, a végén behuzattuk, és beindult, nos innentõl kezdve 20 km/h-val többet mutat gyújtásnál!
Hello,
nekem is ez volt a problémám így vettem és jártam vele. Nemrég eldöntöttem megjavítom az itt írtak szerint.
Az aksi amit használok nem hibás, gondolom a korábbi csapkodta meg a km mutatót.
Kiszereltem az egységet, levettem a burkolatot és a mutatót, kitakarítottam, kapott izzókat is.
Lekapcsolt gyújtásnál visszadugdostam az egységet (nem összeszerelve) és azonnal odavert a fordulatszámmérõnek, amint csatlakoztattam a vezetékeket.
Gyújtás ráadásakor 500-al többet mutatott.
Gyújtás és mutató le, Gyújtás vissza, mutatók vissza a tengelyre és nullába. A burkolatot csak tesztelés után pattintottam vissza.
Érdekes hogy odaverte csatlakoztatáskor gyújtás nélkül. A párom E10-esében izzócserekor nem csinált ilyesmit.
Szóval a tanulság hogy érdemes lehet az aksit lecsatlakoztatni ilyen mûveleteknél.
Update 2021:
Idén megint cseréltem izzókat és a csalást is meg kellett csinálni mert a kasznis levette az aksisarukat és odaverte megint a mutatókat amikor visszarakta.
Szóval most nem vettem le a tengelyről őket, hanem
- aksi a helyén gyújtás le, kulcs a helyén.
- kibontottam az egységet, csatik le.
- elforgattam a kiszerelt műszerenységet egy teljes kört balra.
- így a mutatók lefelé flityegtek, középen, jóval a pöckök mögött az alsó holtponton.
- Aztán vissza a helyére,
- Rádugtam a csatikat és gyujtáskor odacsapódtak alulról a pöckökhöz.
- Ekkor gyujtás le, beestek ismét az alsó holtpontra.
- műszeregység ki,csatik le
- Elforgattam az egységet most jobbra (visszafelé), hogy visszamenjenek a mutatók a pöckök tetejére.
- műszeregység vissza,Csatlakozók vissza,
- gyújtás rá és láss csodát, minden nullán áll és azóta is pontos.
