Oldal: 6 / 33
Elküldve: 2010 aug. 14, 09:55 pm
Szerző: Yautja
birka007 írta:Yautja írta:Nos mi ez?
Baj?

Nem nálam, egy E12 -t javítottam, kábel végig égés miatt.
Valószínûleg a vonóhorogtól kapott zárlatot.
Ki kellett kapni a komplett mûszerfalat.
Ilyen burkolat nélkül, belülrõl

Elküldve: 2010 aug. 16, 01:43 pm
Szerző: Taki
Hujujúúj!!!!
Ez mi ez? Ebbõl még autó lesz? Vagy eladod belõle a rezet valami színesfém kereskedõnek
Valami 1mm-es kis biszbaszról írtál ami nagy valószínûséggel egy SMD led.(elég nehézkes, de cserélhetõ más színûre is segít egy jó mûszerész)
A mûszerfalba miért nem tesztek ledet, miért szaroztok azokkal a gumi kupakokkal? Most "ledesítettem" az enyém szórt fényû kék került bele és igen jól mutat

Elküldve: 2010 szept. 15, 09:25 am
Szerző: ksz315
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy e12-ben is megvan-e uaz a diagnosztikai csatlakozó, mint az E11-ben. Sok idõm nem volt keresgélni, de elsõ nekifutásra nem találtam meg a motortérben. (csodálkozni nem kell, nem vagyok nagy mûszaki zseni)
Elõre is köszi a segítséget.
Elküldve: 2010 szept. 15, 10:25 am
Szerző: Yautja
Kormány alatt van balra.
A motorháztetõ nyitótól nem messze.
Itt már EU-s csati van, bárhol olvassák.
Elküldve: 2010 szept. 15, 10:28 am
Szerző: ksz315
Köszönöm a gyors választ.
Hibakód kivillogtatásához ugyanazokat a csatlakozókat kell összekötni mint E11-nél?
szerk:
közben megnéztem a csatlakozót, egyértelmû

Házilag ki lehet vhogy olvasni, vagy csak megfelelõ célszerszámmal?
Elküldve: 2010 szept. 15, 02:46 pm
Szerző: Yautja
2-3000-ért olvasnak (ezt a tipust bárhol), én már ilyen összegnél nem szoktam barkácsolni, fõleg, hogy nekem ismerös ingyen olvass....

Elküldve: 2010 szept. 15, 03:25 pm
Szerző: ksz315
Jogos, annyit megér(ne). Mivel céges autó, nem is én használom, így túlzottan nem izgat. Csak ma kicsit motoszkáltam körülötte, mert reggel a fõnök (vagy a felesége) átvágtatott tolatás közben vmi virágágyás félén, és szóltak, nézzek már rá, mihez kell szakembert hívni, mert vmi folyik a kocsiból. (szélvédõmosó tartály engedte el a lötyit, de nem fedüktem alá, hogy kiderítsem hol pontosan) Mondjuk folyamatosan világít a CheckEngine, állítólag azért, mert nem gyári levegõszûrõ van benne. Hülyének néztek, mikor ezt annakidején szóvátettem, mondván "az ilyen".
100 szónak is 1 a vége. Köszönöm a segítséget.
Elküldve: 2010 szept. 15, 10:08 pm
Szerző: Yautja
ksz315 írta:Jogos, annyit megér(ne). Mivel céges autó, nem is én használom, így túlzottan nem izgat. Csak ma kicsit motoszkáltam körülötte, mert reggel a fõnök (vagy a felesége) átvágtatott tolatás közben vmi virágágyás félén, és szóltak, nézzek már rá, mihez kell szakembert hívni, mert vmi folyik a kocsiból. (szélvédõmosó tartály engedte el a lötyit, de nem fedüktem alá, hogy kiderítsem hol pontosan) Mondjuk folyamatosan világít a CheckEngine, állítólag azért, mert nem gyári levegõszûrõ van benne. Hülyének néztek, mikor ezt annakidején szóvátettem, mondván "az ilyen".
100 szónak is 1 a vége. Köszönöm a segítséget.
A levegõszûrõ az hülyeség, más gond van ott.
Mi francból látná mi van ott...
A szélvédõ tartály felejtõs alámászásból, vagy csápos emelõ vagy elõl széles akna. Doblemez alatt van, jó be burkolva, jó nagy tartály.
Fél év alatt sikerült kifogyasztanom, az e11-esembe, meg nem gyõztem önteni...
Elküldve: 2010 szept. 18, 09:45 am
Szerző: tibierdrol
Yautja írta:A levegõszûrõ az hülyeség, más gond van ott.
Mi francból látná mi van ott...
Nagybátyám Peugeot 307-ese miután megkapta a direkt szûrõt és a sport dobot elkezdte néha kiírni hogy "pollution error". A katalizátort nem bántották. Ha kiütötték a hibakódot akkor egy ideig jó volt, aztán megint elõjött. Azt mondják hogy egy ilyen kis tuning miatt már elõállhatnak olyan szélsõséges esetek amit az ecu már hibának észlel.
Elküldve: 2010 szept. 18, 10:37 pm
Szerző: Yautja
Jó pár e12-be tettem utángyártott szûrõt (nem sport), nem volt gond velük.
Elküldve: 2010 nov. 17, 02:14 pm
Szerző: kw3v865
Ismerõsöm tervezi, hogy venni fog egy középkategóriás használt autót, még nem döntötte el, hogy milyen típus lesz, az már biztos, kevés km-eset szeretne venni (max. 80 ezer), aminek vezetett szervízkönyve van. Hosszú távra tervez vele (legalább 10 év), ezért olyat szeretne venni, amelyik mûszakilag kifogástalan. Megnézett már néhányat, egy Corollát is (55 ezer km van benne), a "Mire figyeljek használt autó vásárlásakor?," címû topikot már mutattam neki, ez alapján vizsgálta meg az autót. Meg volt vele elégedve, de azért még más márkákat is megnéz, hogy legyen viszonyítási alapja. Azonban mivel használtautó-kereskedésbõl venné az autót, nem ismeri az elõzõ tulajt, nem tudja mennyire "gyilkolták" az autót, hogy hidegen emnnyire pörgették , tehát mennyire vigyáztak rá. Ennyi km-t futott autónál azért még nem jönnek elõ ezek a problémák, inkább csak késõbb. Ezt egy egyszerû átvizsgálással nem igen lehet megállapítani. Egyik kérdésére nem tudtam válaszolni, miszerint a kuplung élettartamát mennyire befolyásolja a vezetési stílus (most még jól mûködik a kinézett Corolláé, ha benyomta, nem változott meg a hangja, nem csúszik, nem magasan fog)? Elsõsorban arra gondolt, hogy ha mondjuk sokszor lefullasztották az autót, az jelentõsen befolyásolja-e az élettartamát, illetve ha mindig úgy indul el a vezetõ, hogy amikor engedi ki a kuplungot, nagyobb gázt ad, és kb. 2500-re felmegy a fordulatszám, gondolom ez a kuplung számára is nagyobb igénybevétel. Ezzel kapcsoltban én se tudtam neki sokat mondani, de egyébként is érdekel a téma, ezért gondoltam megkérdem itt is. Ti mit gondoltok errõl a kérdésrõl?
Elküldve: 2010 nov. 17, 09:05 pm
Szerző: Frool
Fék, kuplung élettartama (és a fogyasztás is) erõsen láb (vezetési stílus)
függõ! Hogyan használták? Sose tudod meg ha kereskedõtõl veszed!
Átvizsgálásnál a fékbetét vastagságát lehet látni, korrektül vezetett
szervizkönyvben benne van ha már cserélték. Ebbõl max arra lehet következtetni, hogy sportosan/tempósan hajtották. Kuplungot 55 ezer
alatt ha cseréltek az 1. rendszeres 2500 feletti fordalaton indulás 2.
gumifüstölés 3. lábtartónak használt kuplungpedál effekt volt. Ezek közül
a 2.nem orvosolható kuplungszett cserével és késõbbi prblémák forrása lehet.
"Elsõsorban arra gondolt, hogy ha mondjuk sokszor lefullasztották az autót, az jelentõsen befolyásolja-e az élettartamát, illetve ha mindig úgy indul el a vezetõ, hogy amikor engedi ki a kuplungot, nagyobb gázt ad, és kb. 2500-re felmegy a fordulatszám, gondolom ez a kuplung számára is nagyobb igénybevétel."
Kereskedõtõl vásárláskor ezek a kérdések ne játszanak szerepet.
Jobb megoldás tulajtól venni akkor esetleg láthatod is hogyan használja
(ha ez annyira fontos).
Elküldve: 2010 nov. 17, 10:18 pm
Szerző: kw3v865
Lehet valahogy ellenõrzini, hogy milyen állapotban van a kuplung? Azt tudom, hogy ha kemény, az probléma, de ez nagyon relatív, meg szerintem nem fog túl magasan. Amikor fel van engedve a kuplung, akkor is ugyanolyan hangja van mint amikor be van nyomva és gyorsul normálisan az autó. Ezeken kívül hogy lehet még ellenõrizni?
Elküldve: 2010 nov. 21, 01:10 pm
Szerző: Toyotaboy30
Szevasztok. jó h megtaláltam ezt az oldalt legalább már vannak olyanok akiknek hasonló járgányuk van.

lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatba. minden õsszel olyankor mikor bejönnek ezek az esõs idõk,világit az abs-és a trc lámpám menet közbe. de nem mindig csinálja,csak néha. a betéteket nem rég cseréltem ugyhogy sztem nem az a gond. szóval várom a segitségét aki tud.

e12 1.8 ts
Elküldve: 2010 nov. 21, 03:49 pm
Szerző: Ghee
kw3v865 írta:Lehet valahogy ellenõrzini, hogy milyen állapotban van a kuplung? Azt tudom, hogy ha kemény, az probléma, de ez nagyon relatív, meg szerintem nem fog túl magasan. Amikor fel van engedve a kuplung, akkor is ugyanolyan hangja van mint amikor be van nyomva és gyorsul normálisan az autó. Ezeken kívül hogy lehet még ellenõrizni?
Nekm E11-em van, de az általad említett "felkeményedõs kuplung" esete nálam is fenn állt, de még azzal az effektel is párosult, hogy az autó már 1 cm kuplungpedál felengedéskor indulni akart (csúszott a kuplung) - szerkezetet és tárcsát cseréltek elvileg! A hidraulikus kuplungok utánállítódnak kopás esetén, ezért a kopás mértékét nehéz ellenõrizni...