Oldal: 47 / 64

Elküldve: 2013 aug. 06, 12:28 pm
Szerző: Bohi
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek 195/50 R15 méretben egy pár gumija, ami nem teljesen gatya? Neten eddig nem találtam értelmes használtat.
A kerékjáratívem szétvágta a gumit. Nagyon okos dolog volt visszarakni a gyári rugókat! :lol: A gumit kinyírja, kanyarban meg félek... :D

Szóval nem terveztem újat venni, de lehet nem lesz más választás. Ha találok értelmes áron jó állapotú használtat akkor veszek, ha nem akkor új...

Elõre is köszi!
Ja, újakra üzletek tippjeit is várom. Gumit majd választok, az ADAC tesztekkel meg hagyjatok. :lol:

Elküldve: 2013 aug. 06, 02:03 pm
Szerző: Skyll
Szia Bohi!

Nemrégiben vásároltunk gumit a gumiabroncs.hu-ról, õk voltak a legjobbak még szállítási költséggel együtt is!
A régi gumi 2006-os, 195/60 R15, nem tudom, hogy jó-e, mert nem váltó méret... ha érdekel...

Elküldve: 2013 aug. 06, 03:25 pm
Szerző: montoya
2006-os?! :D Azt max mászókának a gyereknek, de nem útra.

Elküldve: 2013 aug. 06, 03:47 pm
Szerző: Bohi
Skyll írta:Szia Bohi!

Nemrégiben vásároltunk gumit a gumiabroncs.hu-ról, õk voltak a legjobbak még szállítási költséggel együtt is!
A régi gumi 2006-os, 195/60 R15, nem tudom, hogy jó-e, mert nem váltó méret... ha érdekel...
Köszi, de sajna az magas nekem! Találtam 1-2 normálisat neten, majd ma felhívom õket.
Amúgy sok múlik a tároláson, nem biztos hogy annyira rossz és kiöregedett egy 2006-os gumi. Én is jártam 8 éves gumival és nem volt vele baj csak a végére elkopott... :lol:
Köszi mégegyszer! :wink:

Elküldve: 2013 aug. 15, 11:13 am
Szerző: yodamastah
Leírom a gumiszervíz szívásomat hátha más okul belõle. De legalább kibeszélem magamból :)

Külföldi út elõtt centrírozás miatt felkerestem egy közeli gumist, mert 120km/h magasságban enyhén rázott a kormány, gondoltam 3eft-ot megér hogy ne kelljen így 1200 km vezetnem.
Az autón 15ös alufelnik vannak (így vettem), 195/50 gumikkal. A gumikban néhány ezer km, idén vettem (barum bravuris 2), a felnikben a központosítõ gyûrû bent van. A gumis mûhely nem gagyi, egy 6-8 beállásos nagy mûhely gumi és autószervíz, jó mûszerezettség, tiszta átlagnál sokkal kultúráltabb szervíz.

1. menet. Elsõ gumik centrírozása, valóban eltérés mérhetõ. Kerekek vissza. Irány M3 . A kormány már kifele menet 100km/h is enyhén mocorog (korábban nem csinálta). 120 környékén ráz rendesen (talán még jobban is mint elõtte). Gumishoz vissza.

2. Menet. Hátsó gumik elõre hátha felni/gumi hiba. Kerék centríroz. Irány M3. Változás semmi. Továbbra is rosszabb mint mielõtt odamentem. Gumishoz vissza. Ekkor odarángattak egy szerelõt, és felemelték az autót hátha valami futómû hiba kideríthetõ. Szerelõ átnéz, megrángat amit lehet, semmit nem talál ami a rázást indokolná. A felnik vizsgálatakor látszik hogy 3 üt ebbõl 2 szemmel látható számomra is. Szerelõ leb*ssza a gumis részleget miért centríroznak szó nélkül több látványosan sérült felnit, amikor a kuncsaft azzal jön hogy ráz az autó. Felajánlják a 3 felni javítását helyben (nem olcsó), további szerelésért/centrírozásért nem kell fizetni.

3. Menet felnik javítása megtörténik, újra minden kereket centrír, gumik vissza, kocsira fel. Irány M3. Változás semmi, 100nál kormány kicsit mocorog, 130nál már ráz. Kétségbeesés, irány vissza a gumishoz. Széttárják kezüket, innentõl kezdve a gumi a szar vagy a futómû.

Ekkor elmentem a saját szerelõmhöz, átbeszlétem vele, szerinte erre a jelenségre futómû hiba esélye minimális, megnézi nem talál semmit amit 5 perc alatt látni lehetne. Sajnos nagyobb átvizsgálásra nincs idõ a nyaralásig tele vannak.

4. Menet. NEm nyugodtam bele, hogy remegõ autóval utazzak nyaralni, elmentem a gumishoz ahol a gumikat vettem (BPmásik fele). Döntsék el hogy vajon a gumi a felni vagy az autóm a szar. Ha esetleg a gumi, akkor kicseréltetem garanciában. Elsõ kerekeket leszedik, gépre fel, nincs jól kincentrírozva. MOndom most jövök egy másik gumistól, 3x centrírozták. Egyik felni 20g kért másik 50g abban az állapotban ahogy elzavartak az elõzõ helyrõl hogy az jó. Oké próbáljuk ki.. Újra centrír. M5ösre ki. Autó simán gurul mint a vaj, semmi remegés, 150ig tökéletes.

VIsszamentem az elsõ gumishoz ahol 2 délelõttöt eltöltöttem és reklamáltam. Válaszul kaptam hogy más még nem reklamált, a gépük jól mér, és én vagyok az egyetlen aki ezzel jött vissza. (MOndjuk lehet nem sok kuncsaft van aki centrír után azonnal kimegy 130al letesztelni a gépet ) Persze én elhiszem hogy én vagyok az egyetlen, de azért csak gyanús hogy másol mást mérnek, és a másik súlyozással meg tökéletes az autó. Korrektek voltak, meg tudtunk egyezni egy számomra elfogadható összegben amit visszafizettek.

Tanúlság nem tudom mi. Nem tudom hogy mérhették félre háromszor. Az elmúlt 10 évben elég nagy mennyiségû centrírozásom volt. Soha hasonlót nem tapasztaltam.

Szervíz nevét nem szeretném leírni. Nem akarom õket egy nyilvános fórumon lehúzni. Korrektek, türelmesek voltak végig, és a reklamációra is korrektül reagáltak. Szóltam hogy szerintem valami nem stimmel a gépükkel, aztán csináljanak ezzel az infóval amit akarnak.

Elküldve: 2013 aug. 15, 02:20 pm
Szerző: Jorn
Hát igen...
Nekem hasonló esetben a gumi volt rossz, a hátsó lengéscsillapító meghalt, furán kopott a gumi, de ez csak akkor derült ki, amikor elõre került a hátsó gumi...

Az azért érdekelne, hogy egy átlagos gumiszervizben milyen gyakran ellenõrzik, kalibrálják a gépet, hogy tényleg ne a gép vigye bele a hibát a mérésbe...

Elküldve: 2013 aug. 15, 03:35 pm
Szerző: bepi81
Yodamastah, Te magad is láttad az elsõ helyen a centrírozás eredményét a monitoron, hogy 0,00 értéket mutat? (tehát, nem kell súly)
Mert, ha a kijelzõ is ezt muattta, akkor tényleg lehet, hogy nem jól mér a gépük. Viszont ez meg azért fura, mert elvileg egy, az általad leírtak szerint nagy mûhely ezt nem engedhetné meg magának.

Én is kis mûhelybe viszem kerékcserére az autómat és tökéletesen elégedett vagyok a munkájukkal. Nem szívesen váltanék, ha más nem indokolja, nem is fogok.
Sajnos a mûhelyek berendezése nem garancia a megfelelõ munka minõségére.

Elküldve: 2013 aug. 15, 04:29 pm
Szerző: yodamastah
Nem láttam a mérési eredményeket az elsõ helyen. A 4. mérésnél a második helyen már igen. Ott ráláttam a monitorra, és hagyták is hogy nézzem. Láttam hogy a frissen centrírozott elsõ kerekeim (amivel kb 20km autóztam az egyik mûhelytõl a másikig) a gépre rakva nem nullát mutatnak. Majd dolgoznak vele (súly le/fel) és utána ott vannak a nullák. És ez után valóban megszûnt a hibajelenség.

Elküldve: 2013 aug. 16, 11:28 am
Szerző: bepi81
Nos, ebben az esetben nem kizárható a szerelõ figyelmetlensége...
De a lényeg, hogy megoldódott a probléma! :wink:

Elküldve: 2013 aug. 20, 09:55 am
Szerző: Yautja
Sziasztok!

Elõször ide teszem be:

Corolla E12-rõl eladó 4 db 90%-os nyári gumi.

Eladás oka 17 collra váltok.

205/50R16W Kumho KU31 Ecsta SPT

Felni védõ perem, jó úttartás, jó víz elvezetés.

Kép

http://kepfeltoltes.hu/130817/F_nyk_pek ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130817/F_nyk_pek ... es.hu_.jpg

Ár: 15000/db

Elküldve: 2013 aug. 21, 11:28 am
Szerző: Pacsker
yodamastah írta:Leírom a gumiszervíz szívásomat hátha más okul belõle. De legalább kibeszélem magamból :)

Külföldi út elõtt centrírozás miatt felkerestem egy közeli gumist, mert 120km/h magasságban enyhén rázott a kormány, gondoltam 3eft-ot megér hogy ne kelljen így 1200 km vezetnem.
Az autón 15ös alufelnik vannak (így vettem), 195/50 gumikkal. A gumikban néhány ezer km, idén vettem (barum bravuris 2), a felnikben a központosítõ gyûrû bent van. A gumis mûhely nem gagyi, egy 6-8 beállásos nagy mûhely gumi és autószervíz, jó mûszerezettség, tiszta átlagnál sokkal kultúráltabb szervíz.

1. menet. Elsõ gumik centrírozása, valóban eltérés mérhetõ. Kerekek vissza. Irány M3 . A kormány már kifele menet 100km/h is enyhén mocorog (korábban nem csinálta). 120 környékén ráz rendesen (talán még jobban is mint elõtte). Gumishoz vissza.

2. Menet. Hátsó gumik elõre hátha felni/gumi hiba. Kerék centríroz. Irány M3. Változás semmi. Továbbra is rosszabb mint mielõtt odamentem. Gumishoz vissza. Ekkor odarángattak egy szerelõt, és felemelték az autót hátha valami futómû hiba kideríthetõ. Szerelõ átnéz, megrángat amit lehet, semmit nem talál ami a rázást indokolná. A felnik vizsgálatakor látszik hogy 3 üt ebbõl 2 szemmel látható számomra is. Szerelõ leb*ssza a gumis részleget miért centríroznak szó nélkül több látványosan sérült felnit, amikor a kuncsaft azzal jön hogy ráz az autó. Felajánlják a 3 felni javítását helyben (nem olcsó), további szerelésért/centrírozásért nem kell fizetni.

3. Menet felnik javítása megtörténik, újra minden kereket centrír, gumik vissza, kocsira fel. Irány M3. Változás semmi, 100nál kormány kicsit mocorog, 130nál már ráz. Kétségbeesés, irány vissza a gumishoz. Széttárják kezüket, innentõl kezdve a gumi a szar vagy a futómû.

Ekkor elmentem a saját szerelõmhöz, átbeszlétem vele, szerinte erre a jelenségre futómû hiba esélye minimális, megnézi nem talál semmit amit 5 perc alatt látni lehetne. Sajnos nagyobb átvizsgálásra nincs idõ a nyaralásig tele vannak.

4. Menet. NEm nyugodtam bele, hogy remegõ autóval utazzak nyaralni, elmentem a gumishoz ahol a gumikat vettem (BPmásik fele). Döntsék el hogy vajon a gumi a felni vagy az autóm a szar. Ha esetleg a gumi, akkor kicseréltetem garanciában. Elsõ kerekeket leszedik, gépre fel, nincs jól kincentrírozva. MOndom most jövök egy másik gumistól, 3x centrírozták. Egyik felni 20g kért másik 50g abban az állapotban ahogy elzavartak az elõzõ helyrõl hogy az jó. Oké próbáljuk ki.. Újra centrír. M5ösre ki. Autó simán gurul mint a vaj, semmi remegés, 150ig tökéletes.

VIsszamentem az elsõ gumishoz ahol 2 délelõttöt eltöltöttem és reklamáltam. Válaszul kaptam hogy más még nem reklamált, a gépük jól mér, és én vagyok az egyetlen aki ezzel jött vissza. (MOndjuk lehet nem sok kuncsaft van aki centrír után azonnal kimegy 130al letesztelni a gépet ) Persze én elhiszem hogy én vagyok az egyetlen, de azért csak gyanús hogy másol mást mérnek, és a másik súlyozással meg tökéletes az autó. Korrektek voltak, meg tudtunk egyezni egy számomra elfogadható összegben amit visszafizettek.

Tanúlság nem tudom mi. Nem tudom hogy mérhették félre háromszor. Az elmúlt 10 évben elég nagy mennyiségû centrírozásom volt. Soha hasonlót nem tapasztaltam.

Szervíz nevét nem szeretném leírni. Nem akarom õket egy nyilvános fórumon lehúzni. Korrektek, türelmesek voltak végig, és a reklamációra is korrektül reagáltak. Szóltam hogy szerintem valami nem stimmel a gépükkel, aztán csináljanak ezzel az infóval amit akarnak.
Yodamesteh, elõször is gratula, hogy alapos voltál és kiálltál az igazadért. Tényleg el tudom képzelni, hogy te voltál az elsõ, aki visszament, mert sajnos ebben az országban teljesen más az ügyfél-szolgáltató viszony. Ügyes vagy, hogy a végére jártál.

Sajnos egy jó gép, egy tiszta mûhely nem garancia a jó munkára. Sokszor olyan embereket állítanak be a centrírozó géphez, aki sokszor a fizikával sincs tisztába. Megmutattak neki valamit, azt õ megpróbálja véghez vinni, de az ok okozatra rá se lát. Errõl árulkodik az is, hogy az elsõ centrírnál nem szúrta ki az alkalmazott, hogy ütnek a felnik. Hozzáteszem minimális ütést egy ballonosabb gumi tud kompenzálni, de persze az a tuti, ha minden centrikus és kiegyensúlyozott.
Az újabb (monitoros) centrírozó gépeknek sokszor van beállítási lehetõsége. Sok linkóci mûhelyben az van beállítva, hogy a legkisebb még jelzett érték 10g legyen és, ha 5-öt kérne valahova a kerék, már 0-t jelez és azt írja Ok. Lehet késõbb okoskodni, de most már te is tudni fogod, hogy mindig nézed a kijelzõt, ha foglalkoznak a kerékkel.
Fontos, hogy a gumiabroncsok gyártótól függõen több-és több százalékban is eltérhetnek súlyeloszlásban. Pontosan úgy értem, hogy egy gumiabroncs, futófelülete lehet nehezebb az egyik pontban, mert vulkanizálásnál több anyag jutott oda vagy sûrûbb a keverék/szövet, akármi... A felniknél is fennáll ez és ha a gumi nehéz pontja egybe esik a gumiéval, akkor extrém esetben annyira kirívóak lehetnek ezek a súlykülönbségek, hogy rázást is okozhatnak, illetve hosszú távon kárt is tehetnek a futómûben. Ilyenkor a rutinos gumis, újra leereszti a gumit és ~180°-al elfordítja a felnin. Ilyenkor máris kevesebb súlyt kér a kerék centrírozásnál és jobban kiegyenlített a forgó tömege is.
Emellett gondolom számtalan kis apró szempont van, amire a lelkiismeretes gumis odafigyel a centrírozó gépétõl függetlenül.

Érdemes odafigyelni mindenkinek!

Elküldve: 2013 aug. 21, 03:47 pm
Szerző: bepi81
Jó, hogy ezeket az apróságokat IS leírtad Pacsker, mert eddig ezeket csak megfigyeltem a mûhelyben, az okát nem tudtam. De így leírva tudom, mihez kötni az általam látottakat.

Elküldve: 2013 aug. 21, 05:17 pm
Szerző: Yautja
nem ártana kalibráltatniuk a gépüket...no meg ütõs felnit kicentrírozni :evil:

Az újabb gépeknél van lehetõség már user általi kalibrációra is..de emberi hülyeségre nincs gyógyír...

Elküldve: 2013 aug. 21, 09:05 pm
Szerző: Bohi
Egy gumis ismerõs a kínai szar új centírgépekre panaszkodott, hogy eleg szarok és nehez õket jól beállítani. Lehet van benne valami...

Elküldve: 2013 aug. 24, 06:05 pm
Szerző: Birka
Volt egy `kis` defektem, szerencsére nem durrant, csak szép lassan eleresztett és sétált a kocsi hátulja meg hangja volt, nem is kicsi.
Mindezt persze fullra megrakodva nyaralásba menõen a négynapos ünnep elõtti késõ délutánon, alig 40 fokban.
Csere pótra, volt is benne vagy 1 bár... :oops:
Szerencsére a kút nem volt messze, felfújtam azóta felemással járok.
Azt hittem nem lesz gond gumit választani, de rá kellett ébredjek minél többet foglalkozom vele, annál jobban belekeveredek a sûrûjébe.
Jól gondolom, hogy a neten feltüntetett jellemzõk jelölésébõl a minél inkáb abc eleje felé lévõ betûjelzés a jó?
Tényleg annyit számí, hogy E vagy G fogyasztású?
Meg C vagy D vízfelfutásjelzõs? (vagy mi)
A michelinnel meg voltam elégedve nagyon, de ez az energy saver most 17000 pénz... :?
Kettõ kéne szal már ott nem mindegy a darabár.
Tipp valaki valami jó ákcijjósat?