Oldal: 46 / 64

Elküldve: 2013 júl. 22, 08:49 am
Szerző: Skyll
Így van. Normál használati körülmények között minden normális gumigyártó terméke megfelel. De mindenki igyekszik az elérhetõ legjobbat venni, így örülök, hogy nem rossz véleménnyel van bepi81 a FULDA-ról, és köszi az infót :)

Végül sikerült visszamondani a rossz rendelést, úgyhogy gyári méret lett, most hétvégén fel is kerültek, nem tûnnek rossznak. A régi DUNLOP SPORT gumik meg foglalják a helyet....
Ha valakinek kell, szóljon :D amúgy még a kopásjelzõ felett van kb. 2 mm, 100ekm-t futott, de 2006-os gumik (195/60 R15) Lehet velük valamit kezdeni? Mennyit érhetnek még?

Elküldve: 2013 júl. 22, 10:48 am
Szerző: bepi81
Skyll írta:Így van. Normál használati körülmények között minden normális gumigyártó terméke megfelel. De mindenki igyekszik az elérhetõ legjobbat venni, így örülök, hogy nem rossz véleménnyel van bepi81 a FULDA-ról, és köszi az infót :)

Végül sikerült visszamondani a rossz rendelést, úgyhogy gyári méret lett, most hétvégén fel is kerültek, nem tûnnek rossznak. A régi DUNLOP SPORT gumik meg foglalják a helyet....
Ha valakinek kell, szóljon :D amúgy még a kopásjelzõ felett van kb. 2 mm, 100ekm-t futott, de 2006-os gumik (195/60 R15) Lehet velük valamit kezdeni? Mennyit érhetnek még?
A régiek Sport SP01? Azok über jó gumik új korukban tesztek alapján, utcára az egyik legjobbnak mondott.

A Fulda azért nem üti meg ezt a szintet, de talán egy E11 Corolla alatt nem is olyan mgaas az a "szint", amire már azt mondjuk, hogy jó a gumi. Jó lesz ez, és ami fontos, hogy tényleg érzõdik, mérhetõ vele a kevesebb üzemanyag fogyasztás. Árban is korrekt ebben a konfekció méretben és a gumiszerviz tapasztalatai szerint (ahova járok), nem voltak még vele minõségi problémák, mióta árulják. Ellenben a Continentallal, Pirellivel, amiknek tapasztalatuk szerint gyengébb az oldalfal szerkezetük, mint a többi gyártmányé, ezáltal jobban figyelni kell a padkákat, hogy ne sérüljön a gumi. Viszont, amíg jók, addig nagyon jók.
Szerintük a Bridgestone mind közül a legkeményebb, legmasszívabb építésû gumi gyártó. Mindegy, hogy téli, vagy nyári gumikat nézünk...

Elküldve: 2013 júl. 23, 11:25 am
Szerző: Jorn
Téliben inkább Falken vagy Fulda ?
(165/75R14 méretben)
Mi a véleményetek ?

Elküldve: 2013 júl. 23, 12:29 pm
Szerző: bepi81
Jorn írta:Téliben inkább Falken vagy Fulda ?
(165/75R14 méretben)
Mi a véleményetek ?
Mivel ezek közül egyik sem volt a tavalyi ADAC tesztben, ezért ezekrõl nem tudok nyilatkozni.
De, ha egy jó teljesítõ, kiegyensúlyozott gumit akarsz korrekt áron, akkor a Barum Polaris3-mal mindenképpen számolni érdemes a tesztek alapján. A Barum amúgy évek óta nagy fejlõdésen megy keresztül, ind a téli, mind a nyári abroncsai között, évrõl évre az "ajánlott" kategóriában végez különösebben nagy kilengések nélkül a vizsgált körülmények között, ami szerintem JÓ dolog. :wink:

Link a 2012-es ADAC téli gumi teszthez

Elküldve: 2013 júl. 23, 04:05 pm
Szerző: Skyll
A 195/60 R15 FULDA nem az én E11-emre ment, hanem a szülõk E12-jére :) ez a gyári... kicsit nagy az E11-éhez képest :D

Elküldve: 2013 júl. 23, 04:41 pm
Szerző: Bubi
bepi81 írta:
Jorn írta:Téliben inkább Falken vagy Fulda ?
(165/75R14 méretben)
Mi a véleményetek ?
Mivel ezek közül egyik sem volt a tavalyi ADAC tesztben, ezért ezekrõl nem tudok nyilatkozni.
De, ha egy jó teljesítõ, kiegyensúlyozott gumit akarsz korrekt áron, akkor a Barum Polaris3-mal mindenképpen számolni érdemes a tesztek alapján. A Barum amúgy évek óta nagy fejlõdésen megy keresztül, ind a téli, mind a nyári abroncsai között, évrõl évre az "ajánlott" kategóriában végez különösebben nagy kilengések nélkül a vizsgált körülmények között, ami szerintem JÓ dolog. :wink:

Link a 2012-es ADAC téli gumi teszthez
Szerinted más nem tudja rajtad kívül az ADAC teszteket elolvasni?
Másodkézbõl származó infókkal miért borítod tele a fórumot?

Elküldve: 2013 júl. 23, 06:51 pm
Szerző: Jorn
Köszi Bepi, igen a Polaris 3 is szimpatikus. Polaris 2-m volt már többször is, de sajnos sosem újonnan, hanem használt autóval adták 5-6 évesen... néha ugyan megcsúszott a jégen (mondjuk melyik gumi nem... :) de alapvetõen megbízható guminak ismertem meg, ha a 3-as még jobb, akkor még jobb :)

Elküldve: 2013 júl. 23, 07:09 pm
Szerző: Bubi
Bridgestone Blizzak. Több éves tapasztalatom van vele. Újonnan vettem, teljesen kiegyensúlyozott gumi. Terepjárókon más méretekben is ugyanaz a minta, nagyon jól teljesít.

Elküldve: 2013 júl. 24, 08:54 am
Szerző: bepi81
bubidisc írta:Bridgestone Blizzak. Több éves tapasztalatom van vele. Újonnan vettem, teljesen kiegyensúlyozott gumi. Terepjárókon más méretekben is ugyanaz a minta, nagyon jól teljesít.
Csak megkérik az árát, nem is kicsit.

A másodkézbõl származó infók valójában egy rendkívül komoly szakembergárdából áll, akik az összes tesztelt gumit (kb 15 fajta gyártmány) azonos körülmények között, azonos szempontrendszer szerint vizsgál... Ez a tény némileg komolyabb annál, amit Te, vagy én vagy bárki a fórumon tapasztal egye-egy típussal. Úgy gondolom, emiatt egyáltalán nem félrevezetõ, ha az õk véleményébõl indulok ki... :wink:

Elküldve: 2013 júl. 24, 10:56 am
Szerző: Bubi
Csak miután már 55-ször hivatkoztál az ADAC tesztekre szerintem mindenki vette a lapot. Aki meg nem bízik az ADAC tesztekben talán azért nem fogja másképp látni mert te annyira nyomod. Ilyenek az emberek.
Nem csak erre céloztam. Már mások is leírták sokszor. Úgy látszik te meg nem veszed a lapot. PONT :wink:

Elküldve: 2013 júl. 24, 01:20 pm
Szerző: bepi81
Nem tudom, lehet, hogy én gondolom rosszul, de a jelenlegi két kérdezõ fórumtársunk számára valódi segítséget nyújtottam: az egyik saját tapasztalatból táplálkozik (amit Te is nagyon hajtogatsz, hogy fontos), elmondtam az elõnyét, hátrányát, míg a másiknak egy - nemzetközileg elismert - szakértõ teszt egyik korrektnek mondott szereplõjét ajánlottam.
Egyik esetben sem érzem a tanácsomat/véleményemet elfogultnak (tehát, adott esetben félrevezetõnek) egyik ajánlott gumival szemben sem, sõt, ár/érték arányban igen korrekt gumikról van szó.

A személyemnek szóló ellenszenved tudatosítása helyett inkább próbáld objektíven nézni a feltett kérdést, ha megkérhetlek erre.

Egyébként, amit írtál, Bridgestone gumi valóban rendkívül jól szerepelt a téli gumik teszjében, nincs is ezzel gond, de prémiumságának pontosan a vételára az ára. Jelen esetben pl egy Barum Polaris3-mal összevetve (és az árgépen rákeresve) nagyjából 3-4000Ft/db differencia van (E11 gyári 185/65R14 "konfekció"méretet nézve). Ez 4db guminál minimum 12.000Ft. Ezt érdemes mérlegelni vásárlás elõtt, hogy vajon megér-e a prémium (és a tesztekben egyébként kimagaslóan szereplõ) gumi ennyi felárat egy (a tesztek alaján) szintén "ajánlott" kategóriába sorolt típusnál? A részletezett eredmények alapján én ebben nem vagyok biztos - no, ez szigorúan privát vélemény! -, de racionálisan nézve azt gondolom, hogy a kettõ közül választva egyészen biztosan NEM lehet rosszul dönteni.

(Alapvetõen téligumik esetében "nem ajánlott" kategóriába sorolták az összes kínai gumit, elsõsorban a vizes burkolaton tapasztalt fékút problémáik miatt. Erre konkrétan azt írták, hogy teljesen azonos körülmények között vizsgálva egy prémium gumi fékútjához képest 14-16m-rel(!) hosszabb a kínai gumik fékútja. Emiatt már az ún. "selejtezõben" elvéreznek a többivel szemben, mert az ADAC szempontjai szerint olyan gumikat részesítenek elõnyben, amelyeknek nincsenek kiugró gyengeségei, azaz, minden vizsgált szituációban kiegyensúlyozottan teljesít. Ez azt is jelenti, hogy van olyan végül középkategóriába sorolt típus, ami a tesztgyõztes abroncsnál bizonyos szempontból jobb is lehet, de mellette van olyan jellemzõje, amiben mérhetõen gyengébb. Közúti használatra kiegyensúlyozottan jól teljesítõ, tehát, minden téren biztonságos gumi "kell", ezért (tetszik, vagy sem) a Toyo-t is utóbbiak közé sorolják. Ez nem azt jelenti, hogy rossz gumi, mert távol áll ettõl, de van nála kiegyensúlyozottabban JÓL teljesítõ típus).

Sajnálom, ha a hsz-em valakinek, vagy valakiknek nem tetszik, nem célom a vita, provokáció. Nincs semmi bajom a Toyo, Yokahama és egyéb japán gumikkal sem, de számomra is a kiegyensúlyozottan magas teljesítmény a preferált szemponthalmaz a hétköznapi autóhasználatban. Persze, az ár is nagyon fontos tényezõ és hozzátartozik egy ilyen felelõsségteljes döntés meghozatalához.

:wink:

Elküldve: 2013 júl. 24, 02:22 pm
Szerző: Jorn
Peace :)

(E11 szerintem 175/65R14, illetve 165/70R14, legalábbis a békáim biztosan ilyenek, tudtommal a 185/60R14 fér még bele)

Elküldve: 2013 júl. 24, 02:33 pm
Szerző: Pacsker
---
Bepi81, nem jó ez így...
Úgy tapasztalom, hogy sokan már reagálni sem mernek az általad írt azon hozzászólásokra, amit legtöbbször butaságnak, vagy hibás információkkal telinek tartanak (köztük én is).
Nem reflektálnak, mert - ha már sokszor felvetetted - "óvodás" módon nem bírod ki, hogy másé legyen az utolsó szó. Mindig, mindenre "reagálsz" és ha bizonyítottan is butaságot írtál, akkor is vagy megmagyarázod az ellenkezõjét, vagy eltérsz másik téma irányába, ahol bizonygatod igazad. Ezután a higgadtabb, kevésbé lelkisebb ember mosolyog egyet és hagyja a „francba” a dolgot, a kevésbé szerencsésebb még válaszol, de arra is azonos tartalmú levelet kap, majd belefárad a dologba. - Félreértés ne essék, nem a szóhasználattal, a mondatösszetétellel van gond, mert az igen példás, inkább a mondanivalójával –
És ez egy ideig számomra szomorú, majd bosszantó és úgy gondolom a fórumnak sem jó.
Nagy valószínûséggel, aki feltesz a fórumunkon egy kérdést, az a klubtagok tapasztalataira kíváncsi. Minél több a tapasztalat, annál jobb átlagot lehet vonni, majd összevetheti máshonnan kapottakkal, esetleges "tesztekkel" és kialakíthatja saját elképzelését, vásárlási szándékát... Az internet világa már igen egyszerûvé vált. Aki kíváncsi egy adott gumitesztre (hogy a témánál maradjunk), kb 10-15 másodperc alatt az e témával foglalkozó oldalakon találja magát és már olvashatja is a számára fontos információkat. Részben egyetértek Bubidisc-el és úgy gondolom ezek "átemelésével" felesleges bõvíteni a topic-ot. Elég, ha egyszer leírod: "Én az ADAC tesztekben hiszek, itt és itt elérhetitek."
Továbbra is hajtogathatod, hogy ezek szakértõk, ezek tények... De van aki az eredményeket nem tartja feltétlenül hitelesnek, ezt el kell fogadnod. Nem hiszem, hogy a tej az tej, csak azért, mert rá van írva, nem hiszem, hogy minden repülõ kondenzcsíkot húz, mert azt állítják a tudósok, nem hiszem, hogy a gén kezelt MONSANTO gyümölcsök pozitív hatással vannak rám, mert rá van írva a csomagolásra, nem hiszem, hogy az elsõ ismert civilizáció a Sumer birodalom, mert ezt tanuljuk történelem órán, nem hiszem, hogy Európai piacon nem volt E9 összkerekes modell, még ha ezt is írja a wikipedia... Én már csak ilyen vagyok. És hidd el sokféle ember van más-más gondolkodással.

Hogy miért baj, ha a fentieket hajtogatod és mindig tied az utolsó szó? Mert a más véleménnyel rendelkezõ igen értékes klubtagok belefáradtak abba, hogy leírják az ellenkezõ véleményüket, tapasztalatukat, az új tagok pedig, akik a kérdést tették fel, csak annyit látnak, hogy Te válaszoltál, akinek egymillió hozzászólása van, tehát biztos lehet rá adni. Amennyiben ez nem áll fent és tévesen vagy informálva, ezzel az új tagot is megtéveszted. Mint mondtam a szakmai kontra chates rang illetve hozzászólás számláló rendszer már rég be van tervezve, de nem sikerült még megvalósítani. Ez megoldaná a fenti kérdést, de amíg nem mûködik, kérlek figyelj oda a jövõben a következõkre. Amennyiben nem megy, nem kötelezõ a továbbiakban ezen a fórumon postolni.

Félreértés ne essék a hülyéskedés és a hibázás is belefér néha, de nem ebben a stílusban és nem ebben a mennyiségben.

Amennyiben saját tapasztalatod van egy gumival vagy egyéb dologgal kapcsolatban, azt persze szívesen vesszük a továbbiakban is!

Sajnos azt vettem észre, hogy mindenhez van hozzáfûzni valód, mintha inkább a hozzászólások mennyisége számítana a tartalommal ellentétesen. Ha annyi lenne, hogy "jó, tetszik gratula" nem lenne gond, de legtöbbször a hozzászólásaid kifejtõs okoskodásnak tûnnek nekem. Mindenhez értesz, mindenhez van hozzáfûzni valód, pedig a kevesebb néha több. Az utóbbi idõben már nem szívesen olvasom a hozzászólásaid, talán a magasztos hangvételük miatt is és talán az sem véletlen, hogy sok emberrel nem találod meg a közös hangot fórumunkon. Nem ez az elsõ eset, hogy konfliktust kezdeményeztél. Úgy gondolom a fenti sorok második figyelmeztetésnek megfelelnek.
Kérlek próbálj meg jobban "azonosulni" a többi felhasználóval, megismerni a valódi klubéletet, netán eljönni több találkozóra, hogy több klubtaggal is megismerkedhess személyesen. Nem kell mindig a visszavágáson gondolkozni, elég ha néha beismered, hogy valami nem megy.

A fentiek az én személyes véleményemet tükrözik, de egy részét, mint adminisztrátor írtam, mert erõsen érinti a fórumot és a felhasználókat. Mint klubelnök nem szabadott volna ennyire kifejtenem, de zavar az utóbbi aktivitásod.

Amennyiben válaszolni is szeretnél a hozzászólásainkra (bár kérdést nem tettünk fel), természetesen megteheted, csak kérlek a fentiek tudatában.
Mint már sokszor említetted, lehet felõled bárki az illetõ, akkor is megmondod a frankót, de a kiollózásokra, idézésekre, uszításokra már nem vagyok kíváncsi, köszönöm.

---

Hogy a témánál maradjunk és kifejtsem a tapasztalatokon alapuló gumivásárás mivoltát is:

Legutóbbi saját gumivásárlásom:
viewtopic.php?t=792&postdays=0&postorder=asc&start=1830

Akik pedig kíváncsiak rá, annak egy a sok oldal közül, ahol több ezer tulajdonos, hosszú távú tapasztalatait írja le az adott gumikkal kapcsolatban:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

Elküldve: 2013 júl. 24, 03:16 pm
Szerző: bepi81
Rendben, Pacsker, én elfogadom és tiszteletben tartom a véleményedet, tedd hát meg Te is ezt felém. Köszönöm. :kocc:

Hogy témánál maradjunk, nem gondolom, hogy bárkit félrevezettem volna. Te/ti jobban preferáljátok a tulajdonosok - szerintem nagyon is szubjektív - véleményét, de nem ismeritek a pontos körülményeket, ahol ezeket a típusokat használják. Mindezek ellenére nagyon JÓ és HASZNOS a linkelt oldal, de engedd meg, hogy a korrekt döntés érdekében képviseljem a "hivatalosabb" oldalt is, pontosan azért, mert ilyen termékek, mint az abroncsok összehasonlításánál ÉN nem hiszek az elfogult (egy márkát preferáló) felhasználónak, legalábbis, mindenképpen utána nézek más források alapján is a kiszemelt terméknek. És, ha azt látom, hogy egy nemzetközileg elismert szervezet évente 2 alkalommal összesen több tucat gumiabroncsot egyidõben, azonos körülmények és azonos kritériumok alapján összehasonlít és rangsorol (részletes magyarázat mellett), akkor joggal merül fel bennem az a gondolat, hogy a végsõ döntésembe egy ilyen teszt nagyobb %-ban szóljon bele.
Értem, hogy Te/ti nem feltétlenül ebben hisztek, de ez még nem jelenti azt, hogy tutira jól teszitek, ha más, pl új fórumozókat is lebeszéltek egy-egy nyilvánvalóan kiváló márkás abroncsról csak azért, mert ti preferáltok egy adott gyártótól származó terméket.
Ha azt mondja valaki, hogy a prémium márkák (Michi, Conti, Dunlop, GY, Bridgestone, stb) jók, de aránytalanul drágák, EGYETÉRTEK! Ha azt mondjátok, hogy vannak olyan gyártók, akik megfizethetõ kategóriában tisztességes, sõt, bizonyos szempontok szerint kimagasló minõségû abroncsokat gyártanak, EGYETÉRTEK.
Kicsit úgy tûnik nekem, persze, továbbra is tévedhetek, mintha kézzel-lábbal elleneznétek ezeket a prémium abroncsokat valami miatt...

Nézd: abban soha nem vitatkoztam, hogy nyílt napokra pályázáshoz milyen abroncsokat használjon bárki, mert ebben tökéletesen hiszek nektek, walakinek (és többeknek is) szerintem elég tapasztalata van pályára alkalmas gumik témájában. Utcai-hétköznapi használatra, azonban ezeknél van jobb, hiszen esõs idõben nem akkora buli egy Time Attack rendezvényt megtartani, mint száraz melegben, így kevésbé szempont a lehetõ legjobb vizes burkolaton tapadás.

OFF:
A postokról pár szót: Ha teheted, nyugodtan 0-ázhatod a postjaim számát, nem sértõdöm meg, számomra semmit nem jelent az a szám. Elõítélet nélkül igyekszem arra koncentrálni, amit az adott felhasználó ír. Az, hogy bárki a post-ok számáról mit gondol, bocsánat, de nem foglalkoztat, szerintem fel sem lenne szükséges tüntetni pontosan azért, mert jelenleg nem tükrözi azt, hogy egy autószerelõ-versenyzõ-restaurátor-versenymérnök-gépészmérnököt takar-e, vagy egy (autó)felhasználót.

Még egyszer:
1. Elnézést kérek minden olyan fórumozótól, akikkel nem egyezik a véleményem (nekem is van sajátom), nem szándékom sem a vita kezdeményezése, sem a provokálás. Ha bárki ilyet sejt a háttérben, az (valóban!) csak saját fantáziájának szüleménye.
2. Azért is elnézést kérek, ha van olyan fórumozó, akinél magasabb a postjaim száma, nem szándékosan van így és semmi esetre sem gondolom azt, hogy az illetõnél bármiben jobban értenék az autókhoz.
3. Tiszteletteljesen kérem, hogy a fórumon olvasható témákban esetenként eltérõ véleményemet fogadjátok el, nem szándékozom akadékoskodó lenni senkivel, de vagyok annyira "heves" vérmérsékletû, hogy az engem ért esetleges "provokációt" nem hagyom szó nélkül. Ez az én hibám.
ON

(Gyerekek, nem tudok ennél korrektebben viszonyulni a témához)

Elküldve: 2013 júl. 25, 10:44 pm
Szerző: Frool
Nagyon nehéz megállni, hogy csukva maradjon a bicska. Nem szoktam a hozzászólásaidra válaszolni mert a végén kiderül hülye gyerek vagyok aki még pelenkázásra szorul. Egy netguru BEPI81 után mit mondhatnék még? Van amikor az ember nem akar neten keresgetni mert nincs kedve vagy ideje vagy nem ért hozzá, de könyörgöm ki tett fel olyan kérdést, hogy ad ac teszten melyik gumi kapott jobb minõsítést? Azt szokták kérdezni: szerintetek... ; mit használtok...; mit ajánlotok.. stb. Te beírod amit gondolsz ok. De miért kell újra és újra? Ha kapsz egy figyelmeztetést miért kell ismét bizonygatnod ezt azt. Leírtad ott van. Ha nem törlöd, vagy egy adminisztrátor nem törli akkor megmarad. Ezért elegendõ egyszer leírni. Sok olyan fórumozó van akinek szövegértési problémája van, nekik azt ajánlom olvassák át a kérdéses bejegyzést többször mielõtt válaszolnak rá.
bepi81 írta: (Gyerekek, nem tudok ennél korrektebben viszonyulni a témához)
Pusztán csak nem kellett volna válaszolnod! De majd nyilván erre is válaszolsz és természetesen olyat írsz amit már leírtál talán többször is. Ha nem így teszel az annyit jelent, hogy fejlõdésre képes vagy. Én nem szeretném ezt a beszélgetést folytatni, további értékes hozzászólásokat várok tõled de, nem ebben a kérdéskörben.