Oldal: 5 / 6
Elküldve: 2011 jan. 04, 11:14 am
Szerző: gecsa
bepi81 írta:Bandagoose írta:Atyaúristen...hát egy tizesbõl megszerezhetted volna bontottan a gyárit..
de hát te tudod..

Nincs itt olyan nagy vész, hiszen maga a szerkezet így nem 10.000-be került, hanem 21.000-be, viszont zsír új.
A két csomagtérteleszkóp, meg 5000Ft/db.
Amúgy gyengülget a jobb oldali emelõ szerkezet is, ha végleg megadja magát és cserélni kell, jobban utána nézek a bontottnak. Csak az a gond, hogy, mire eljut a félárú bontott hozzám Békéscsabára, fuvarkölstéggel együtt már nem biztos, hogy annyival olcsóbb lenne. Ráadásul használt, és ki tudja meddig jó. Na, ebben az esetben már nem spórolom le azt a pár ezer forintot.
Arról nem is beszélve, hogy ha én mennék fel a bontott cuccért Bpestre, akkor az útiköltségem pont egy 10.000-es lenne, akkor már jobban megéri nekem, ha itthon veszek újat és azzal - talán - tutira nem lesz gond.

bontókban szoktak postázni is..

Elküldve: 2011 jan. 04, 01:11 pm
Szerző: bepi81
gecsa írta:
szerintem is inkább bontott gyári,mint valami,ami nem biztos,hogy jó.. (Magneti marelli???pfff...)
Honnan gondolod, hogy nem jó a Magnetti Marelli? Ismered? Elég sok és elég nagy gyártóknak beszállítója, nem tartozik a noname kategóriába... de majd kiderül. Ha nem jön be, akkor azt is leírom ide Nektek, hogy nem ajánlom, de, ha bejön, akkor miért is szidnám?

Elküldve: 2011 jan. 04, 01:17 pm
Szerző: gecsa
bepi81 írta:gecsa írta:
szerintem is inkább bontott gyári,mint valami,ami nem biztos,hogy jó.. (Magneti marelli???pfff...)
Honnan gondolod, hogy nem jó a Magnetti Marelli? Ismered? Elég sok és elég nagy gyártóknak beszállítója, nem tartozik a noname kategóriába... de majd kiderül. Ha nem jön be, akkor azt is leírom ide Nektek, hogy nem ajánlom, de, ha bejön, akkor miért is szidnám?

persze,és azokba a márkákba inkább ajánlatos....de egy toyotába teljesen típusidegen....tudom,hogy nagy cég,de eddig nem sok jót hallottam felõle...szerintem a gyári sem lett volna drágább újan...és azért az mégsem utángyártott...
(ismerem a márkát,apám sokáig alfázott...)
Elküldve: 2011 jan. 04, 01:38 pm
Szerző: bepi81
gecsa írta:bepi81 írta:gecsa írta:
szerintem is inkább bontott gyári,mint valami,ami nem biztos,hogy jó.. (Magneti marelli???pfff...)
Honnan gondolod, hogy nem jó a Magnetti Marelli? Ismered? Elég sok és elég nagy gyártóknak beszállítója, nem tartozik a noname kategóriába... de majd kiderül. Ha nem jön be, akkor azt is leírom ide Nektek, hogy nem ajánlom, de, ha bejön, akkor miért is szidnám?

persze,és azokba a márkákba inkább ajánlatos....de egy toyotába teljesen típusidegen....tudom,hogy nagy cég,de eddig nem sok jót hallottam felõle...szerintem a gyári sem lett volna drágább újan...és azért az mégsem utángyártott...
(ismerem a márkát,apám sokáig alfázott...)
Ebben igazad van, kérdeztem is, hogy Denso-t is tud-e szerezni a srác, de azt mondta, hogy csak a Marellit hozta fel az adatbázis. És, mivel a szokásos adatok segítségével (alvázszám, évjárat, motor, motorszám, karosszéria típus) kerestünk rá, elég csúnya lenne, ha nem lenne bele jó. Mivel, pedig új, ezért garancia jár hozzá, ha netán rövid idõn belül meghibásodik.
Azért én nem hiszem, hogy a Denso ne lett volna drágább... (ennél a boltnál igen jó kedvezményem van, így, ha máshova mennék el, akkor ez a Marelli is kerülne kb 30.000-be és szinte biztos, hogy a Denso még többe...)
Summa summarum: Meglátjuk!

Elküldve: 2011 jan. 04, 09:01 pm
Szerző: Bandagoose
bepi81 írta:gecsa írta:bepi81 írta:Honnan gondolod, hogy nem jó a Magnetti Marelli? Ismered? Elég sok és elég nagy gyártóknak beszállítója, nem tartozik a noname kategóriába... de majd kiderül. Ha nem jön be, akkor azt is leírom ide Nektek, hogy nem ajánlom, de, ha bejön, akkor miért is szidnám?

persze,és azokba a márkákba inkább ajánlatos....de egy toyotába teljesen típusidegen....tudom,hogy nagy cég,de eddig nem sok jót hallottam felõle...szerintem a gyári sem lett volna drágább újan...és azért az mégsem utángyártott...
(ismerem a márkát,apám sokáig alfázott...)
Ebben igazad van, kérdeztem is, hogy Denso-t is tud-e szerezni a srác, de azt mondta, hogy csak a Marellit hozta fel az adatbázis. És, mivel a szokásos adatok segítségével (alvázszám, évjárat, motor, motorszám, karosszéria típus) kerestünk rá, elég csúnya lenne, ha nem lenne bele jó. Mivel, pedig új, ezért garancia jár hozzá, ha netán rövid idõn belül meghibásodik.
Azért én nem hiszem, hogy a Denso ne lett volna drágább... (ennél a boltnál igen jó kedvezményem van, így, ha máshova mennék el, akkor ez a Marelli is kerülne kb 30.000-be és szinte biztos, hogy a Denso még többe...)
Summa summarum: Meglátjuk!

Nem arról van szó, hogy nem volna jó a Marelli, hanem arról, hogy csak egy utólag beépített, "utángyártott' konstrukció, ami nem veheti fel a versenyt a gyári konstrukcióval.
Persze, revideálom az álláspontom, ha nem csak a dealer motort cserélted ki azonos kivitelre, hanem a gyárival megegyezõ Marellit tettél bele, ergo visszaalakítottad gyárira a kókányt.
Persze, még így is drága, a bontotthoz képest.
Nem kell félni egyébként a bontottól. Elmûködnek ezek 30 évet is, ha félidõben adsz neki egy kis takarítást, olajat, zsírt, wd40-et...
Elküldve: 2011 jan. 04, 09:53 pm
Szerző: Pacsker
Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de tényleg jellemzõbb, hogy egy "zsír új" utángyártott holmi hamarabb beszarik, mint egy 10 éves bontott gyári Toyota. Sajnos ez van.
Magam ellen beszélve, javítottam, már elromlott hõfokvédelmes gyári Denso-t E10-be. De egyáltalán nem jellemzõ.
Elküldve: 2011 jan. 04, 10:20 pm
Szerző: Bandagoose
Szóval, hogy érthetõ legyen...nem feltétlenül magával a Marellivel van gond, mivel elég jó minõségû cuccokat gyártanak, gyári beszállítók.
sokkal inkább az "univerzális" voltával. Egyszerûen nem lehet úgy beépíteni, hogy jó legyen. Az ablakemelõnél elég nagy nyomatékok és erõk dolgoznak. Ha nem stabil a felfogatás, ezek az erõk elcsavarják a szerkezetet, és rendellenes módon koptatják az alkatrészeket. Ezt megspékeli még a sok mûanyag alkatrész (pl. fogaskerék...

) ezeknél az univerzális dolgoknál eléggé jellemzõ a minél olcsóbb kivitelre törekvés, úgyhogy sokat spórolnak az anyagokon, a kivitelezésen...
Talán nem véletlen, hogy a tiéd is tönkrement.
Elküldve: 2011 jan. 04, 11:47 pm
Szerző: bepi81
Bandagoose írta:Szóval, hogy érthetõ legyen...nem feltétlenül magával a Marellivel van gond, mivel elég jó minõségû cuccokat gyártanak, gyári beszállítók.
sokkal inkább az "univerzális" voltával. Egyszerûen nem lehet úgy beépíteni, hogy jó legyen. Az ablakemelõnél elég nagy nyomatékok és erõk dolgoznak. Ha nem stabil a felfogatás, ezek az erõk elcsavarják a szerkezetet, és rendellenes módon koptatják az alkatrészeket. Ezt megspékeli még a sok mûanyag alkatrész (pl. fogaskerék...

) ezeknél az univerzális dolgoknál eléggé jellemzõ a minél olcsóbb kivitelre törekvés, úgyhogy sokat spórolnak az anyagokon, a kivitelezésen...
Talán nem véletlen, hogy a tiéd is tönkrement.
Értem, amit mondtok és sok dologban egyetértek Veletek, pl. abban, hogy a gyári Toyota alkatrész - megfelelõ karbantartás mellett - kis túlzással örökélet + 1 nap. Csakhogy:
Már a most tönkrement szerkezet is utólagos, ráadásul nem is az E11-be való. Ezt nekem a békéscsabai A1 Toyota szervizben mondták, ahova hordom az autót szervizeltetni. Konkrétan beleerõltettek az Emil-Freynél anno egy olyan - vélhetõen - típus univerzális szerkezetet (lehet, hogy egy OFF Swiftbe, vagy régi kocka ladába, vagy netán egy Focusba is "befabrikálható"), amit, ahogy az én esetem is mutatja, csak kókányul lehetett megoldani.
Ezzel ellentétben, a most újonnan vásárolt Marelli cucc kifejezetten ehhez a típushoz készült, fém fogaskerekekkel, masszívnak tûnõ fém alkatrészekbõl összeállítva. Ránézésre nincs vele gond, de persze a helyszíni szerelésnél jöhet elõ bármilyen egyéb nehézség, pl. a felfogatási pontjai nem ott vannak, ahol ahhoz a gyáriak kialakították az ajtópanelt. Hát, ekkor kell improvizálni, de, mivel ismerem azt, aki csinálni fogja és Õ is ismeri az elvárásomat (magas), így nem számítok arra, hogy összebarmolt munkát ad majd ki a kezei közül.
A másik fórumra raktam fel képet, nézzetek rá nyugodtan, íme a link:
ToyotaClubForum
Elküldve: 2011 jan. 05, 12:03 am
Szerző: Bandagoose
Hát képeket ott sem látni
viszont, ha Hatchbackhez is azt ajánlják, akkor feltehetõ, hogy a gyárival megegyezik. Akkor nem sok bajod lesz vele, csak a kapcsolóból jövõ vezetékeket kell helyesen bekötni, ami nem nagy kunszt.
csak az ára..hmmm..
Esetleg szerezhetsz hozzá gyári kárpitot, kapcsolókkal...kéz alól, ha ügyes vagy, egy tizes alatt megkaphatod.
Elküldve: 2011 jan. 05, 09:39 am
Szerző: bepi81
Bandagoose írta:
Esetleg szerezhetsz hozzá gyári kárpitot, kapcsolókkal...kéz alól, ha ügyes vagy, egy tizes alatt megkaphatod.

Fú, az nagyon jó lenne, esetleg tudsz olyan forrást, ahonnan korrekt állapotban és áron lehet szerezni?
Sajna az enyém a lehetõ legcsúnyább módon lett megoldva: a kurbli helyére baxtak egy oda nem illõ kapcsolódobozt egy db fel-le mozgató gombbal, valamint egy váltókapcsolóval a bal-jobb oldali ablakmozgatáshoz. Az már az én bajom, hogy magas vagyok és pont nyomja a térdemet az az ormótlan doboz az ajtókárpitban, de legalább ronda is!
Ide hogyan tudok csak képet felrakni anélkül, hogy webrõl szúrnék be? Felraknám az egész szerkezetrõl a képet...
ja, igen, ezen én is csodálkoztam rajta, hogy E11 esetében karosszériától függetlenül mindegyikhez Ez a szerkezet a jó. Mondjuk, lehetséges, mert a 3 ajtósnak nagyobb ugyan az ajtaja, de egy picit a motort nagyobbra méretezik és jó mindhez.
Ide raktam fel szerkezetrõl a képeket.
Emelõ szerkezet
Elküldve: 2011 jan. 05, 12:05 pm
Szerző: gecsa
http://www.japker.hu
06-26/500-159
06-26/500-160
itt próbáld meg...postáznak is..
Fényképet felrakni csak webröl, képfeltöltös oldallal könnyen megoldható,figyelj a méretre!
én ezt ajánlom,regelni sem kell,de ha regelsz,nem törlik a képeket,nem bonyodalmas..
http://www.imageshack.us
Elküldve: 2011 jan. 05, 12:52 pm
Szerző: Bandagoose
A motor mérete mindegyiknél ugyanaz, sõt, Carinák, Avensisek, stb. is ugyanezzel a motorral készülnek.
Forrást lehet, hogy tudok egyet, õ negyvenezerért ad egy komplett autót, ami még megmaradt belõle (Liftback), mûszerfal, kárpitok, ülések, légzsákok, kasztni, ajtók stb.
Lehet, hogy meg tudsz vele egyezni, én is sok mindent vettem tõle, és nem adta drágán.
Ha egy mód van rá, a motor csatlakozóját ne vágd le, inkább vegyél hozzá csúszósarukat, így a késõbbiekben nem okoz gondot a gyárivá alakítás.
Elküldve: 2011 jan. 05, 01:38 pm
Szerző: bepi81
Köszönöm szépen, felveszem velük a kapcsolatot.

Elküldve: 2011 jan. 05, 01:42 pm
Szerző: bepi81
Bandagoose írta:Forrást lehet, hogy tudok egyet, õ negyvenezerért ad egy komplett autót, ami még megmaradt belõle (Liftback), mûszerfal, kárpitok, ülések, légzsákok, kasztni, ajtók stb.
Lehet, hogy meg tudsz vele egyezni, én is sok mindent vettem tõle, és nem adta drágán.
Azért az még érdekelne, hogy a szóban forgó maradék autó is faceliftes, sötét belsõs Terra, mint az enyém, mert eltérõ kárpitot nem szeretnék beletenni a kocsiba. Ha van módom cserélni, azt csak ugyanolyan kárpitra szeretném. Tulajdonképpen ez a kárpitcsere nekem csak egy "opció", nem létszükséglet, bár korrekt áron valószaínûleg belemennék a vételbe, ha találok egy megfelelõt.
Bandagoose írta:Ha egy mód van rá, a motor csatlakozóját ne vágd le, inkább vegyél hozzá csúszósarukat, így a késõbbiekben nem okoz gondot a gyárivá alakítás.
Ez jó ötlet, mondani fogom a szerelõnek! Köszi!

ablakemelo
Elküldve: 2011 jan. 18, 02:47 pm
Szerző: tvcsaba
Sziasztok.
Ime egy pár kép. Én már szereltem központit is ablakemelöt is meg riasztót is. Ha valakinek valami kérdése van nyugodtan irjon.
