Vásárolnék / Keresek

A klub által kiemelt autó hirdetések vagy keresendő járművek, vásárlási segítségek. Internetről, saját forrásból...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Elnézést kérek. A nevekkel bekavarodtam. Azt hittem másnak válaszolok. Bár a lnyeg nem változik.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

bagoly írta: Ja, és 1.6-os nem lesz, ebben eléggé biztos vagyok, semmi nem indokolja, viszont ellenérvek (biztosítás, etc.) vannak.
Talán régi beidegzõdés, de nem értem az 1.6-os ellenességet, a "súlyadó" már nem köbcentire van kiszabva, ugyanazt a kasztnit a kisebb motor sem visze el kevesebb üzemanyaggal, a kötelezõ biztosításban pár ezer forint a különbség évente. És nem kell annyira izgulni (több személlyel, vagy klímával) egy elõzésnél.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Vezettem 1,4-est és 1,6-ost is. Nincs említésre méltó különbség, csak maximum 4en ülve benne, csomagokkal, klímával. De ilyen kb 1-2-szer van egy évben. Döntõen városi használatra az 1,4-es is bõven elég. A fogyasztásban pár decis különbség van, kinek hogy, nekem a mostani 370Ft körüli benzináraknál számít. Minden apró trükkel azon vagyok, hogy a lehetõ legkevesebbet fogyassza az autóm, ha menni kell vele.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bagoly
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 425
Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: bagoly »

Bruce E9 írta:
bagoly írta: Ja, és 1.6-os nem lesz, ebben eléggé biztos vagyok, semmi nem indokolja, viszont ellenérvek (biztosítás, etc.) vannak.
Talán régi beidegzõdés, de nem értem az 1.6-os ellenességet, a "súlyadó" már nem köbcentire van kiszabva, ugyanazt a kasztnit a kisebb motor sem visze el kevesebb üzemanyaggal, a kötelezõ biztosításban pár ezer forint a különbség évente. És nem kell annyira izgulni (több személlyel, vagy klímával) egy elõzésnél.
Tény, hogy van benne beidegzõdés is (bár az E9-em 1.6-os), de annak az évi pár ezer forintos biztosításkülönbözetnek is megvan nálunk a helye a kasszában. Fenn kell tartani egy házat (hitelestül, ami nem vészes, de van), abban van még munka, tehát pénz még kell bele, a Corollát, ami tavasszal megint sikeresen fogja alakítani a pénznyelõ szerepét az aktuális drámában (kasztnizás, rozsdaeltüntetés, fényezés, szélvédõcsere), plusz van egy motor, amire ugyan már gombokból van biztosítás, de fogyaszt benzint, gumit, láncot (egy jó nagy henger), láncsprayt, évi egy nemolcsó kötelezõ szervízt (Aprilia és nem, azárt sem adom el, ha meggebedek sem), és emellé kell beilleszteni a másik autót. Ami, ha nem is teljesen, de nagyjából azt a tartalékot viszi el, ami eddig a "laufot" jelentette a kasszában. Nem panaszkodom, mert (lekopogom) nem megy rosszul a szekér, de mindent maximálisan ésszerûen kell csinálni és megtervezni. És ez néha nüanszokon múlik.
Bocs a családi helyzet ilyetén felvázolásáért, csak meg akartam világítani az 1.4 vs 1.6 kérdésnek ezt a személyes aspektusát.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

bagoly érveit megértem. Ettõl függetlenül egy jó állapotú 1.3-as Corolla szerintem minimálisan eszik kevesebbett egy ugyanolyan kasznis 1.6-ostól. Sõt van olyan eset, amikor többet.
Elvileg most nem VVt-ikrõl beszélünk. Maradjon az 1.3 kifejezés. De beszélhetünk VVtikrõl is. bepi81! Vezettél E10-et, E11-et 4EFE-vel és 4AFE-vel ugyanolyan kasznival, netán bekapcsolt klímával? Vezettél 4ZZ-t és 3ZZ-t ugyanezekkel aparaméterekkel?
Nincs említésre méltó különbség, csak maximum 4en ülve benne, csomagokkal, klímával. De ilyen kb 1-2-szer van egy évben.
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Igenis van különbség, még 2 személyel is és nem évente 1-2x. Kevésbé kell pörgetni egy 1.6-ost és több benne a tartalék. Jó motor az a 4AFE és nem egy olyan user van itt a fórumon, akinek 7 alatt is eszik. Személy szerint az a véleményem, hogy inkább tudjak biztonságosan elõzni és emelkedõn ne kelljen visszakapcsolgatni, de egyen fél lityóval többet.
Ez saját vélemény és, mint már említettem elõzõ postomban is, teljes mértékben megértem azt, hogy a fogyasztás miatt inkább 1.3, 1.4 mellett voksoltok. Emellett nagyon szupi motorok azok is, sõt már okoztak pozitív meglepetést is. Valjuk be egy 1.6-os Cordoba 75 lovánál és valós teljesítményénél is többet produkálnak az életben, csak alul tényleg kevés a nyomaték.

Ha spórolgatás, akkor inkább E85 vagy gáz vagy más váltó vagy vékonyabb gumik..., de legfõképpen tudatos vezetés (gyorsítás, motorfék és elõrelátó lassítás)JA meg a szupermágnes :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bagoly
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 425
Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: bagoly »

Pacsker írta:Jó motor az a 4AFE és nem egy olyan user van itt a fórumon, akinek 7 alatt is eszik.
Oké, ezt meg tudom erõsíteni, nálam is 6,5-6,8 körül van a fogyasztás, a rekord 6.1. És nem tartom fel a forgalmat, sõt, szoktam élvezni a ménest, ami benne van. De igyekszem megfontolt üzemben hajtani (ahogy írtad: gyorsítás, motorfék és elõrelátó lassítás).

De van ám még egy szempont (mégha nem is annyira komoly): barátném, ahányszor beül a jelenlegi 1.6-osba, mindig vigyorogva tolja ki a szemét, hogy hûdejólmegy, azannya, mennyire élvezem, úgy kell rászólni, hogy babám, legalább ne hidegen tedd ezt szerencsétlen autóval. Családjában 1.4es Astrák voltak/vannak (G, ill. H), azokban nyugisan ment/megy. Elég lesz neki a kisebb motor. :P De értem, oké, egy elõzésnél jól jönne neki a nagyobb erõ, ez nagyobb biztonságot ad.
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Ja,a szupermágnes a nasa-tól...:):):):):):):):):):):):):)

És dieselben senki sem gondolkozik?takarékosság szempontjából jobb szerintem..alacsony fogyasztás,és a szervízigénye is kisebb,emellett nyomatékos,ha nem száguldásra kell,szépen kiautózható...
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

gecsa írta:Ja,a szupermágnes a nasa-tól...:):):):):):):):):):):):):)

És dieselben senki sem gondolkozik?takarékosság szempontjából jobb szerintem..alacsony fogyasztás,és a szervízigénye is kisebb,emellett nyomatékos,ha nem száguldásra kell,szépen kiautózható...
Gecsa Úr, ott a pont! bár abból kifogni egy normálisat,..... ritka mint a fehér holló! Ha meg meg is jelenik a hírdetés az egyiptomi, tunéziai, algériai kommandó egy fél nap alatt már alku nélkül el is vitte az E9-et, meg az E10-et. Az E11 dízelrõl nem tudom, hogy kapós-e, talán aszívó még igen, 1-2 szokot lenni hirdetve.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker írta:bepi81! Vezettél E10-et, E11-et 4EFE-vel és 4AFE-vel ugyanolyan kasznival, netán bekapcsolt klímával? Vezettél 4ZZ-t és 3ZZ-t ugyanezekkel a paraméterekkel?
Elõször is, én kérek elnézést, mert nem voltam teljes az írásom alapján.
E11 4ZZ-m van, illetve E12 3ZZ-t vezettem több ízben. E10-et sajna nem egyáltalán. A leírásomra csak a két motorfajtára értettem, hogy próbáltam, nem a két Cori típusra. Szóval, én nevetve hozom a gyár által megadott átlagfogyasztást, ami 6,8L. Ehhez különösebb hipermilling sem kell, bár az utolsó elõtti tankolásom egész tankra vetített átlaga 5,69L volt, ott azért figyeltem a részletekre. Az 1,6-os esetében viszont teljesen hasonló használat mellett magasabb a fogyasztás. Hogy ez mekkora többletköltség, meg, hogy kinek mennyit jelent, mennyire fontos, az szubjektív. Hála a teljesen ésszerû áttételezésnek, még nem kerültem olyan elõzési helyzetbe sem emelkedõn, sem lejtõn, hogy keveselljem akár a nyomatékát, akár az erejét a 4ZZ motornak, persze, nem egy D-Cat, vagy CRTDI nyomatékához kell mérni, hanem bármelyik szívó motoros konkurens autóéhoz.
A klíma, meg olyan dolog, hogy, ha éppen elõzök, mindig kikapcsolom, akkor is, ha egyedül vagyok, mert pazarlásnak tartom arra a max pár másodpercre bekapcsolva hagyni, amikor az a cél, hogy minél gyorsabban befejezzem az elõzést. Még 35 fokban sem melegszik ennyi idõ alatt vissza az utastér levegõje az autóm fekete színe ellenére sem.
Persze, ideális esetben nyílván az a jobb, ha nagyobb ccm-es motor hajtja ugyanazt az autót, ezt én is így látom, de a bagoly által vázolt felhasználási körülményekre bõven elegendõ a 4ZZ is. Ha autópályázna, akkor, meg a 3ZZ is kevés, mert a rövid 5. áttétel miatt hangos, és sokat forog a motor, nem beszélve a 4000 fordulatnál váltó szelepvezérlés által megugró fogyasztásról. Pályára dízel autó való, vagy turbós 6 sebességes benzines. Szerintem, de elfogadom, ha máshogy látjátok.

UI.: A 4A-fe és a 4E-FE motorokkal nincs tapasztalatom, nem próbáltam, azoknál lehet, hogy jobban kijön/kijöhet a nyomaték közti különbség, mint a VVTi-k esetében. Ebben nem akarok vitatkozni. :wink:
Pacsker írta:Valjuk be egy 1.6-os Cordoba 75 lovánál és valós teljesítményénél is többet produkálnak az életben, csak alul tényleg kevés a nyomaték.
Naná, még egy 1,6 100LE-s Golfot is körberöhögök a kis 1,4 VVTi-mmel anélkül, hogy túloznék. :twisted:
Pacsker írta:Ha spórolgatás, akkor inkább E85 vagy gáz vagy más váltó vagy vékonyabb gumik..., de legfõképpen tudatos vezetés (gyorsítás, motorfék és elõrelátó lassítás)JA meg a szupermágnes :lol:
ööö. ebben is van tapasztalatom, nyáron végig 20-25%-os arányban kevertem a benzinhez E85-öt és amennyivel csökkent a literenkénti átlagár a kevert üzemanyagnak, annyival többet is evett az autóm, ráadásul felgyorsult a motorolaj fogyásom is valamiért, az E85-ön kívül másra nem tudom fogni. Viszont érezhetõen szebben járt a motorom, simábban, halkabban, könnyedébben pörgött fel alapjárat közelében, nyomatékosabbnak érzõdött. Nem gondolom, hogy csak placebo hatás, mert kb 5-6 tankot ürítettem így ki, és visszaállva télre a tiszta benzinre, észrevettem a különbséget... De ez más téma, itt OFF. :roll:
Viszont a szupermágnest úgy látom, nem csak én ismerem... :D
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára bepi81 2011 jan. 13, 02:23 pm-kor.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Bruce E9 írta:
gecsa írta:Ja,a szupermágnes a nasa-tól...:):):):):):):):):):):):):)

És dieselben senki sem gondolkozik?takarékosság szempontjából jobb szerintem..alacsony fogyasztás,és a szervízigénye is kisebb,emellett nyomatékos,ha nem száguldásra kell,szépen kiautózható...
Gecsa Úr, ott a pont! bár abból kifogni egy normálisat,..... ritka mint a fehér holló! Ha meg meg is jelenik a hírdetés az egyiptomi, tunéziai, algériai kommandó egy fél nap alatt már alku nélkül el is vitte az E9-et, meg az E10-et. Az E11 dízelrõl nem tudom, hogy kapós-e, talán aszívó még igen, 1-2 szokot lenni hirdetve.
Az E11-ben volt 1,9d, nade Peugeot származású motorral. Tudod, kinek kéne az...? :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bepi81 írta: Persze, ideális esetben nyílván az a jobb, ha nagyobb ccm-es motor hajtja ugyanazt az autót, ezt én is így látom, de a bagoly által vázolt felhasználási körülményekre bõven elegendõ a 4ZZ is. Ha autópályázna, akkor, meg a 3ZZ is kevés, mert a rövid 5. áttétel miatt hangos, és sokat forog a motor, nem beszélve a 4000 fordulatnál váltó szelepvezérlés által megugró fogyasztásról. Pályára dízel autó való, vagy turbós 6 sebességes benzines. Szerintem, de elfogadom, ha máshogy látjátok.

UI.: A 4A-fe és a 4E-FE motorokkal nincs tapasztalatom, nem próbáltam, azoknál lehet, hogy jobban kijön/kijöhet a nyomaték közti különbség, mint a VVTi-k esetében. Ebben nem akarok vitatkozni. :wink:
A turbos benzines leeszi a fejedrol a hajad palyan (8 ala nem nagyon mesz vele), mert azok pont alacsony fordulattol kedzve elkezdenek igencsak tolni, tehat 3-4000 kozott mar zabal. Nalam az a terv, hogy valamilyen uton-modon (pl egy hatos valtot kicsit atepitve es berakva) olyan 6. fokozatom legyen, amivel mondjuk 2600 korul forogna a motor 100-nal, tehat a 140 egyreszt 4000 ala esne meg, masreszt a nyomatekmaximumra.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta: A turbos benzines leeszi a fejedrol a hajad palyan (8 ala nem nagyon mesz vele), mert azok pont alacsony fordulattol kedzve elkezdenek igencsak tolni, tehat 3-4000 kozott mar zabal.
Dehogy! Csak akkor zabál, ha tolod neki. Sima pályás 130-140-nél egyáltalán nem eszik többet, hiszen 3000-et is valahol ilyen tempónál forog. Ha folyamatosan 4000-4500 felett kened a száját, akkor 1,5-szerese a fogyasztása egy szívóhoz képest.
montoya írta:Nalam az a terv, hogy valamilyen uton-modon (pl egy hatos valtot kicsit atepitve es berakva) olyan 6. fokozatom legyen, amivel mondjuk 2600 korul forogna a motor 100-nal, tehat a 140 egyreszt 4000 ala esne meg, masreszt a nyomatekmaximumra.
...hát csodát ne várj egy szívó kis köbcentis motortól. Nem véletlenül lettek ezek csak 5 sebességesek. Egyszerûen nem pályára valók ezek. Sima országúton, városban teljesen ideálisak, én pl 55-60-tól használom az 5.-et, és simán húz, nem rángat, nem kevés neki. Ez a jó benne.
Megpróbálhatod átalakítani, de szerintem semmi értelme, de sok szerencsét hozzá. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bepi81 írta:
montoya írta:
montoya írta:Nalam az a terv, hogy valamilyen uton-modon (pl egy hatos valtot kicsit atepitve es berakva) olyan 6. fokozatom legyen, amivel mondjuk 2600 korul forogna a motor 100-nal, tehat a 140 egyreszt 4000 ala esne meg, masreszt a nyomatekmaximumra.
...hát csodát ne várj egy szívó kis köbcentis motortól. Nem véletlenül lettek ezek csak 5 sebességesek. Egyszerûen nem pályára valók ezek. Sima országúton, városban teljesen ideálisak, én pl 55-60-tól használom az 5.-et, és simán húz, nem rángat, nem kevés neki. Ez a jó benne.
Megpróbálhatod átalakítani, de szerintem semmi értelme, de sok szerencsét hozzá. :wink:
Komolyabb atalakitast nem szeretnek, csak kb a mostaniak melle meg egy palyas fokozatot. Nalam is be lehet tenni 55-nel 5.-be siman. Pontosan ezert merult fel, hogy nem lenne rossz egy orszaguti-palyazos 6.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta: Komolyabb atalakitast nem szeretnek, csak kb a mostaniak melle meg egy palyas fokozatot. Nalam is be lehet tenni 55-nel 5.-be siman. Pontosan ezert merult fel, hogy nem lenne rossz egy orszaguti-palyazos 6.
Hát ennek a technikai hátteréhez abszolút nem értek... :cry:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Amikor E85-öt mondtam, akkor tiszta E85-rõl beszéltem. Átalakító elektronikáról. A megfelelõ topicban lehe tolvasni róla. És teli tanknál ezreseket lehet spórolni okosan beálított szerkezettel.
A 6-os váltónál ne feledjétek, hogy nem lehet a végtelenségig csökkenteni az utazó fordulatot, mert átbillen azon a határon, hogy már kisebb fordulaton jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa azt, mert erõlködik a motor. A légellenállás és az emelkedõknél tapasztalható gravitáció nagy úr!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése