Oldal: 5 / 5

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2018 márc. 13, 10:48 am
Szerző: Zsoltee
Sziasztok!
Alváz- és üregvédelemmel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni tőletek.
A Rusztika Bt-t próbáltam először, de nekik erre az évre nincs már időpontjuk, júliusban kérhetek időpontot és "talán" kapok is 2019-re. A Totalcar-os cikk elég jól sikerült reklám lett nekik.
Jövő évig nem feltétlenül szeretném elhúzni a dolgot. Ezen a télen elég durva sózás volt amerre jártam (M0 rendszerint sónedves télen, és kell a hó elolvadása/hideg napok után is még néhány esős nap, hogy ne azt verje fel az összes autó).
A Rusztika ajánlotta Solymáron a Hazai szervízt. Valakinek van esetleg tapasztalata velük?
Vagy Bp környékén megbízható cég, aki foglalkozik ezzel?
Köszi előre is!

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2018 szept. 04, 10:26 pm
Szerző: mozso
Facebook-on Kovács Attila linkelt egy meglehetősen részletes, német oldtimer csapat 5 éven át tartó alváz és üregvédő szer tesztet. A teszt német nyelven van, de korrekt, alapos.

Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest

--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom. :-)

Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján jó helyre vittem szerencsére.

A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.

Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).

Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.

Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet kell a francnak, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!

A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 2-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán kevésbe véd, de cserébe nehéz.

Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.

Kép

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2018 szept. 05, 07:21 am
Szerző: Pacsker
Köszönjük Attilának! Hasznos!
Neked meg, hogy beraktad ide az értékes tartalmat, így kéznél maradhat sokáig!

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 jan. 04, 09:54 pm
Szerző: mozso
Kicsit részletesebb összefoglaló, sok képpel és infóval, ja meg 2 jó alváz és üregvédős műhellyel itt:

Kattints ide:
viewtopic.php?f=28&t=2241

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 feb. 03, 09:15 pm
Szerző: MFerenc
Még mielőtt elkezdődne a harc a rozsdával... Nemsokára fékdob csere lesz. Mivel érdemes alapozni majd festeni a dobot, hogy ne egye meg a rozsda? Nagyon szépen csillog a dobozban, de gondolom, ez múló állapot :)
Köszi a tanácsokat!

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 feb. 04, 06:44 pm
Szerző: toytomi
Annyira nem vagyok jártas benne, de biztos valamilyen hőálló 2k-s alapozót használnék a festék előtt. Természetesen előtte nagyon alapos zsírtalanítással, esetleg felület érdesítéssel.

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 feb. 05, 06:57 pm
Szerző: MFerenc
Vadonatúj a dob, így gondolom, zsírtalanítás, majd vmi alapozó, amit említettél, meg hőálló festék lesz. Ha nem préseltem volna be a csapágyakat, utánajárnék a porfestésnek, hátha...
Köszi a tippet!

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 02, 04:27 pm
Szerző: bordasm
Sziasztok!

A belinkelt képeken látható kisebb rozsdafoltokat egy átlagos nem profi szerelő meg tudja csinálni szerintetek? Érdemes lehet belevágnom, vagy inkább vigyem szakihoz?
A képek:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Mindenképp kezdeni akarok ezzel valamit, hogy ne terjedjen. Eddig garázsban tarották, mi tavaly szeptemberben vettük, azóta "csillag garázsban" áll.
Egyébként vettem már cuccokat a javításhoz, ezek listájáról is van kép a fenti linken.
És találtam is videót, hogy hogy lehet javítgatni.
https://www.youtube.com/watch?v=QyTA3c5 ... dex=2&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=AD42d6B ... 0s&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=MJ8oxf8 ... dex=4&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=SZwikLb ... 0s&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=7J5OfKQ ... dex=6&t=0s

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 04, 01:10 pm
Szerző: Pacsker
Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 04, 01:25 pm
Szerző: bordasm
Pacsker írta: 2019 márc. 04, 01:10 pm Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
Köszönöm (azt is, hogy ilyen alap/amatőr kérdésekre is kaphatok választ)! Akkor szétnézek a Fényezők és polírozók ill. Az alkatrészek topic-okban.

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 10, 07:58 pm
Szerző: bordasm
Pacsker írta: 2019 márc. 04, 01:10 pm Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
A képen látható rozsdafoltokkal alvázvédelmi szakembert érdemes keresni vagy fényezőt?

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 13, 09:25 am
Szerző: cslaci105
Olyan karosszériást keress, aki fényez is.

Re: Harc a rozsdával

Elküldve: 2019 márc. 18, 07:15 pm
Szerző: bordasm
cslaci105 írta: 2019 márc. 13, 09:25 am Olyan karosszériást keress, aki fényez is.
Na, találtam is ilyet. Itt a fórumon ajánlották Glázer Ferencet (itt, rögtön az első poszt: viewtopic.php?f=28&t=2146), őt hívva azt mondták, hogy már nem foglalkoznak ilyesmivel, ha jól értettem, de lehet, hogy csak rengeteg a munkájuk. Ajánlottak egy Vaskó Norbert nevű szakit. Ma voltam nála, egy fiatal srác a 1165 Bp. Inas közben.
Mielőtt elmentem, azért átnéztem alaposabban, és a küszöbök hátsó keréknél levő részeinél találtam rozsdafoltokat (mindkét oldalon), és a csomagtér jobb oldalán, a szerszámtartó rész előtt. Mindezt megmutattam neki. Mondta, hogy a 2 küszöb hátsó részét lakatolni kell, mint a csomagtartó tér rozsdás részét is. A bal első lámpánál levő koccanásos sérülés nyomai eltüntetéséről és beszéltünk, a motorház kőfelverődéseivel együtt. Lakatolás, festés, fényezés. Erre adott egy 245 000 Ft-os ajánlatot. Azt mondta, hogy ez a maximum, ha mindenben a rosszabb eset merülne fel, pl. az ajtót is le kell szedni, hogy a lakatoláskor elég hely legyen stb. Ennél elvileg valamennyivel kevesebb lehet. ~ 1,5-2 hetes munka. Mindent fényképez és el is küldi a munkafázisok során nekem e-mail-ban. Ha valahol nagyobb rozsdafolotot talál, előre nem láthatót, akkor azt megcsinálja. Ha ez emeli az árat, akkor szól, odamegyek, és megbeszéljük.
Figyelembe véve, hogy 500 000 Ft-ért vettük az autót, és még azért 5-10 évig legalább szeretném használni (ha ennek van realitása), akkor szerintetek ez megéri?