Oldal: 5 / 11
gecsakuplung
Elküldve: 2011 márc. 15, 11:41 am
Szerző: beni777
Mint tudjátok megvettem gecsa kocsiját

A mai napig imádom
Csak, hogy a sok panaszos mellé jöjjek 70nél ha letalpalom 5ben a gázt akkor full elcsúszik :d na?

Igencsak kuplungszett csere elõtt állok nemgondoljátok?

Elküldve: 2011 márc. 15, 06:08 pm
Szerző: SMS46
Ghee írta:Szia SMS46!
Olvass vissza ebben a topikban és megtalálod a probléma okát. A jelekbõl ítélve nem cseréltek szerkezetet, csak tárcsát vagy leginkább semmit sem.
Akkor komplett kuplung szett csere lesz. Köszi
Elküldve: 2011 máj. 24, 08:39 pm
Szerző: adam.koszegi
Bakerman írta:Üdv!
A kocsit megnézettem két autószerelõvel. Az egyik azt mondta, hogy ez tuttira lendkerekes, a másik meg azt hogy a ferrodol réteg a hõ hatására tapad, kenõdik a lenkerékre és azért van ez a rángatózás.
most akkor döntse el az ember mi tévõ legyen.
Tisztelettel
Sziasztok!
Szintén kuplung problémával küzdök, és eléggé tanácstalan vagyok.
A jelenség teljesen megegyezik az említett rángatással, ami csak 1-esben, indulásnál jelentkezik. Az én esetemben is volt kuplungtárcsa, szerkezet- és kinyomócsapágy csere kb. 1 évvel ezelõtt. Kb. tavaly ilyenkor jelentkezett elõször a probléma, akkor a kuplungtárcsa-cserétõl vártam a megoldást. 1 éve néha elõjön, néha megszûnik - és ez az igazán furcsa benne. Nem tudom kötni sem hõhöz, sem idõjáráshoz, sem terheléshez, teljesen random csinálja, néha rángat, néha pedig teljesen finoman lehet vele elindulni. Nemrég szétszedte a szerelõm a járgányt, egy fõtengely-szimmering cserére. Kitisztítottuk a kuplungot, ami tele volt barnás-vöröses porral, és a súrlódó felületeken pici darabok voltak, mintha a por állt volna össze. 3 napig tökéletes volt, most pedig megint csinálja, megint rángat, de szintén teljesen kiszámíthatatlanul.
Azt gondolom - józan ésszel, nem vagyok szakértõ - hogy a lerakódott por okozza az egyenetlenséget, és ezzel a rángatást. A kérdés, hogy mi erre az orvosság?
Köszi elõre is a véleményeket, ötleteket.
Ádám
Elküldve: 2011 máj. 24, 09:07 pm
Szerző: Sancy
minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
Elküldve: 2011 máj. 25, 09:18 am
Szerző: adam.koszegi
Sancy írta:minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
Egyértelmûen a kuplungról van szó, a motor minden körülmények között hibátlanul dolgozik, csak OMV-nél tankolok. A rángatás csak elsõ fokozatban, indulásnál jelentkezik, és az említett elõzmények alapján gyanakszom arra, hogy valamilyen lerakódás keletkezik a kuplungtárcsa súrlódó felületén, ami egyenetlenséget, ezáltal rángatást okoz. Ha már felengedtem, teljesen jó, nem csúszott még meg sosem.
Elküldve: 2011 máj. 25, 09:44 am
Szerző: bepi81
adam.koszegi írta:Sancy írta:minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
Egyértelmûen a kuplungról van szó, a motor minden körülmények között hibátlanul dolgozik, csak OMV-nél tankolok. A rángatás csak elsõ fokozatban, indulásnál jelentkezik, és az említett elõzmények alapján gyanakszom arra, hogy valamilyen lerakódás keletkezik a kuplungtárcsa súrlódó felületén, ami egyenetlenséget, ezáltal rángatást okoz. Ha már felengedtem, teljesen jó, nem csúszott még meg sosem.
Nekem szinte pontosan ez volt a jelenség, de csak dinaminkus indilásnál. Ha óvatosan indultam, akkor nem rángatott.
A megoldás a teljes kuplungszett(!!!) csere volt, nem külön-külön, hanem egyben, szettben, hogy minden kuplung alkatrész új legyen. A hiba eltûnt.
Megnézve a régi kuplungot semmilyen törés, vagy deformáció nem látszik rajta, nem tudom, mi nem volt benne jó, de tény, hogy az új szettel eltûnt a hibajelenség.
Elküldve: 2011 máj. 25, 09:47 am
Szerző: adam.koszegi
Bepi, milyen kuplungszettet vettél? hol? mennyibe került?
Azt mondják, nem mindegy, milyen gyártó alkatrészét építed be... Nem meglepõ módon...
Elküldve: 2011 máj. 25, 10:10 am
Szerző: bepi81
adam.koszegi írta:Bepi, milyen kuplungszettet vettél? hol? mennyibe került?
Azt mondják, nem mindegy, milyen gyártó alkatrészét építed be... Nem meglepõ módon...
A Toyotának két beszállítója van, az egyik az AISIN ASKO, a másik a LUK. (legalábbis az E11-ek esetében így van)
Én az AISINt választottam, autósboltban 25-30.000 Ft-ba kerül. Mégegyszer mondom, gyári beszállító, tehát biztosan jó. És, mily meglepõ, tényleg.
Írtad, hogy cseréltél tárcsát, meg a többit, de, ha ezt nem egyidõben, egy szettben tetted, az hiba, elsõsorban anyagilag, de mint látszik mûszakilag is. Ugyanis, ha külön cserélgeted az x százezer km-t futott kuplung egyes részeit, úgy az új alkatrészt rövid idõn belül elnyírja a régi kopott, amihez csatlakozik, amivel együtt dolgozik, így pár tízezer km után is újra kuplung hiba jelentkezhet. Ezért a kuplungot minden esetben szigorúan csak szettben érdemes/ajánlott cserélni. Mondjuk, egy valamire való szerelõ máshogy nem is fog hozzá...
Félreértés ne essék, nem vagyok autószerelõ, nem értek hozzá, de a csabai Toyota szervizbe hordom a kocsit, jóban vagyok az ottani szervizvezetõvel és elég sokat beszélgettünk errõl. Tizenéve dolgozik a Toyotánál, rendszeresen járnak képzésekre (legutóbb Németországban voltak novemberben), így azt gondolom, hihetek neki ezügyben. Azt mondta, úgy nem is vállal kuplung cserét, ha az illetõ nem szettben akarja, mert az igen magas munkadíj kidobott pénz, ha pár tízezer km után visszaviszi a tulaj az autót, hogy nem jó a kuplung. Akkor kérje el újra a munkadíjat?? Ugyanez a helyzet a hosszbordásszíjjal is. Csak a GATES-el dolgozik, neki az vált be, minden más márkával már voltak gondok. Ezek amolyan "élet vize" szabályok nála.

Elküldve: 2011 máj. 26, 06:11 pm
Szerző: adam.koszegi
Szerencsére az én szerelõm is abszolút megbízható, és meglehetõsen szilárd elveket vall, hasonlóan a csabai kollégához...
Szóval együtt lett cserélve a cucc, szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy. Olvastam itt, hogy egyes vélemények szerint érdemes szabályoztatni a lendkereket kuplungcsere alkalmával. Na, ez az, amirõl még nem hallottam ezelõtt sosem, fõleg, hogy a lendkerék tömege igen fontos, ha jól tudom, amit a szabályozás nyilván csökkent... Nade ez már túlmutat az én hozzáértésemen.
Most egyelõre még használom, meglátjuk, hogy viselkedik, meg közben kiderítem, hogy milyen alkatrész ment bele a múltkor. Tuti nem Aisin volt, mert emlékeznék a nevére...
Mindenesetre köszönöm a hozzászólásokat, ötleteket!

Elküldve: 2011 jún. 06, 07:50 pm
Szerző: Biagio
nemogeri írta:Sziasztok!
A következõ témában szeretném a segítségeteket kérni, mert már nem tudok kihez fordulni.
Van egy 98-as 1,4-es Corollám. A probléma a következõképpen kezdõdött:
Tolattam ki valahonnan, kinyomom a kuplungot és nem állt meg az autó, valamint váltásoknál éreztem, hogy mintha levegõs lenne a kuplung lassan ugrik vissza az alaphelyzetébe. Még menni tudtam vele, de mondták, hogy fõhenger hiba, ezért azt kicseréltem.
Ekkor jó is lett, de csak nagyon rövid ideig.
Majd használom tovább és azt tapasztalom, hogy elkezd csúszni a kuplung, menet közben, sebességben felpörög a motor és a kocsi alig megy.
Levettem a váltót, megkuplungoztam, kicseréltem a tárcsát, a szerkezetet és a kinyomócsapágyat, lendkereket felcsiszoltam.
Összeraktam, jónak tûnt, majd melegen, városi használat során megint elkezdett 2000-es fordulat körül felbõgni a motor.
Mindent kicseréltem rajta, gondoltam, hogy ez már csak a munkahenger lehet, így azt is kicseréltem.
Most új benne minden és most is ezt csinálja. Városi használatban melegen.
Ha országúton használom és ha hideg nincs gond, de városi használatban elõjön rajta ez a hiba. Van, hogy megyek vele 100 kilométert autópályán, utána beérek egy városba és minden ok, majd, ha sokat kuplungolok megint elkezdi.
Egyszerûen nem értem és nagyon tanácstalan vagyok, kicseréltem rajta mindent és még mindig nem jó!
Ha valaki tud valami infót errõl kérem segítsen!
Köszönöm
Elküldve: 2011 nov. 02, 09:19 am
Szerző: Bakerman
üdv!
A kuplung problémával kapcsolatos megkeresésre a következõket tudom mondani.
A kuplungot kicseréltettem - itt a fóromon ajánlott - Aisin tipusura, valamint síkoltattam a lendkereket is. Most tökéletes a kocsi. Nem rángat, normálisan indul. Minden a legnagyobb rendben van vele.
betennék képet róla. de nem tudok.
tisztelettel
Elküldve: 2011 nov. 02, 03:59 pm
Szerző: Pacsker
Reméljük nem lesz vele problémád hosszú kilómétereken keresztül!
Elküldve: 2011 nov. 02, 04:19 pm
Szerző: Bakerman
Köszönöm szépen!
Nagy harc volt, mert vagy 3x cseréltem kuplungot mire jó lett. Már a teljes kuplung cseréjén gondolkoztam és a bontókat nézegettem. A szerencse a szerencsétlenségben , hogy a sógorom autószerelõ és így viszonylag könnyen megoldódott a szerelési probléma. Az Õ tanácsára síkoltattam a lendkereket is. jah és a sachs tipusú kuplung 50- 60.000 Ft míg az aisin meg 26.000 ft volt.
A kocsival egyébként meg vagyok nagyon elégedve jól fogyaszt és jól is megy mindezek ellenére.
egyenlõre ennyi.
üdvözlettel
Elküldve: 2012 aug. 09, 10:37 pm
Szerző: Kalmi
Újabban feltûnt, hogy a kuplung pedál kissé lassabban jön föl kuplungolás után. Érezni, hogy ilyenkor a szokásoshoz képest gyengébb a visszatérítõ erõ. Amikor ezt csinálja és egymás gyorsan egymás után 3x-4x tövig benyomom és felengedem, akkor utána a szokásos sebességgel és erõvel/sebességgel feljön. De fél perc múlva a következõ lámpánál már újra lassabb/gyengébb, nem szokott magához térni csak a kocsi leállítása után másnapra.
Csak akkor csinálja, ha a motor váltó stb. minden nagyon meleg, mondjuk 1.5 óra pályázás után, akkor viszont mindig.
A pedálnak a "gyenge" kis visszatérítõ rugója az rendben van.
Mi adja a visszatérítõ erõt? A kuplung szerkezet? Vagy a kuplung munkahengerben van visszatérítõ rugó?
Eddig a pedál munkahengerére gyanakodtam, mert az évek óta nyikorog (nem vészesen), amúgy nem folyik, a pedál is szokott "kattanni" benyomás elején, ha olyanja van, de azt a tengelyénél lévõ csap kopására fogtam.
A folyadékot decemberben cseréltettem, szintje OK.
Eddig nem tûnt fel, de emlékszem, hogy régebben is éreztem ilyet néha (mert nem szoktam egyszerre sokat menni), de nem ennyire feltûnõen. Olyankor a gumiszõnyeget igazgattam, mert olyan érzés mintha az szorult volna oda, de nem... Most, hogy hetente többszáz / ezer km-t megyek, megfigyeltem, hogy mindig hazafele a pályázás utáni BP dugóban jön elõ, reggel hasonló körülmények között nem volt ilyen gond (újabban inkább korán kelek és akkor dugó sincsen

).
A meleg nem hat annyira a pedál munkahengerére, azért gondolom, hogy máshol lehet a hibaforrás, inkább a váltón lévõ munkahenger van kitéve a melegnek, vagy a kuplungszerkezet.
Egyáltalán kell aggódnom a probléma miatt? Trélerezésnek mennyi az esélye? Jó lenne tudni mi okozza.
Elküldve: 2012 aug. 10, 09:40 am
Szerző: Lackó
A fõhenger, vagy a munkahenger átereszt. Cseréld ki õket, vagy vegyél hozzájuk felújító szettet.