Oldal: 4 / 7

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 márc. 15, 02:40 pm
Szerző: Lyani
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Ki kéne tisztítani a folytószelepházat, meg benne a pici megkerülőjáratokat, és utána talán jobb lenne.
Nem kell állítgatni, ha nem volt megbontva, akkor nem állítódott el.
A lerakódás lesz a probléma szerintem. Lehet, hogy minimálisnak tűnik első ránézésre, de simán lehet attól.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 márc. 16, 08:57 pm
Szerző: arosa
Hali! van egy E8as corollam (1986 2E motorkodú, torlódugattyus karburátoros a motorja) és olyan hiba lépett fel hogy,hidegen mint egy ''tengelyes zsiguli'' olyan hangja van melegen meg alapjáratom 500 környékén van, nos olvastam itt hogy ezeknél még az alapjárat megoldása vizes termosztátos alapjárat állítóval van megoldva,ezt honan tudom kideriteni hogy rosz-e? Válaszokat előre is köszönöm.

Illetve merre találom? a termosztát a hűtőrendszerben 2éve volt cserélve.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 márc. 23, 10:43 am
Szerző: frank
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 márc. 24, 12:27 am
Szerző: Jorn
Fojtószelep- és alapjárati szelep tisztítást kapásból meg kell ejteni.
Addig felesleges állítgatni vagy cserélni bármit is...

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 28, 05:29 pm
Szerző: nova001
frank írta:
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

a problémám ugyan ez nekem is :S alapjárat 600, remegés és hiba kódom van "a káros anyag kibocsájtás tul magas". Mikor kitörölték a hiba kodot mintha eltünt volna ez a jelenség

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 29, 12:45 pm
Szerző: Atanen
nova001 írta:
frank írta:
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

a problémám ugyan ez nekem is :S alapjárat 600, remegés és hiba kódom van "a káros anyag kibocsájtás tul magas". Mikor kitörölték a hiba kodot mintha eltünt volna ez a jelenség
Az az érzésem,hogy nem elég egyszerűen szerelőhöz vinni,mert sz...nak bele,hanem Toyotás szerelőhöz kell vinni.Pesten tudok olyat,másfelé problémásabb.
No!
Fékezéskor a motor vákuumával működő fékszervó miatt esik az alapjárat,az normális.
Az E11 alapból a béka Corolla,
de E11 facelift is van,ami duplakörlámpás,új motorok (VVTi és D4D),ezt 2000-2001 között gyártották.
Az E12 a csinos Corolla,amit a tévében már büszkeséggel reklámoztak,és teljesen új kaszni,nagyobb is mint az addigiak.

A hibakód törlés után nem jött újra a jelenség?
Milyen körülmények között szoktál leggyakrabban járni az autóval?
Vidék,város,vagy túlnyomó részt autópálya?Ha város,akkor bemelegszik rendesen míg odaérsz mindennap mondjuk a munkahelyedre?
Sportosan vezetsz,vagy spórolósan,vagy valahol a kettő között?
Ezeket a
"a káros anyag kibocsájtás tul magas"
miatt kérdem.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 30, 05:26 am
Szerző: nova001
valahol a kettő között vezetek. van hogy odalépek neki de átlag 2ezernél már váltok.

városba használom, bemelegszik mire beérek a munkahelyre. 15-20 km a táv kb.
a hiba kód most visszajött azóta megint rángat. toyoteamhez viszem majd megnézetni, 2 hete is náluk volt ők törölték a hibát és takaritottak valamit akkor a motoron. akkor jó volt minden de 30km után visszajött a check lámpa és megint elkezdte a bajokat.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 30, 07:42 am
Szerző: Atanen
nova001 írta:valahol a kettő között vezetek. van hogy odalépek neki de átlag 2ezernél már váltok.

városba használom, bemelegszik mire beérek a munkahelyre. 15-20 km a táv kb.
a hiba kód most visszajött azóta megint rángat. toyoteamhez viszem majd megnézetni, 2 hete is náluk volt ők törölték a hibát és takaritottak valamit akkor a motoron. akkor jó volt minden de 30km után visszajött a check lámpa és megint elkezdte a bajokat.
Pont öket ajànlottam volna, :D
de érdemes lenne pàrhetente felhajts az autòpàlyàra egy legalàbb 30 perces 130-as menetre,szerintem csak kezd elkoszolòdni a rendszered,"ki kéne kormolni"! :D

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 30, 10:20 am
Szerző: Bubi
Az a baj, hogy az sem csodaszer. Nyilván jobb egy kicsit tőle, de ez csak ideig oráig hatásos. Ha meg
gazdasági oldalról nézzük, akkor meg az a jobb ha kizárólag közlekedésre használod az autót. Ha be kell iktatni üresjáratokat, hogy rendesen működjön, akkor az nem az igazi. Egy rendesen szervizelt autónak, nem kell, hogs baja legyen attól, ha használod. Hallottam megbízhatatlannak bélyegzett offos furgonról egy sztorit. Az autógyár saját furgonja volt. Alapjárat / padló volt az élete de minden időszakos szervízt megkapott. 400 sok volt benne és még mindig semmi baja nem volt a motorjának. Elgondolkodtató!

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 máj. 30, 08:57 pm
Szerző: Atanen
bubidisc írta:Az a baj, hogy az sem csodaszer. Nyilván jobb egy kicsit tőle, de ez csak ideig oráig hatásos. Ha meg
gazdasági oldalról nézzük, akkor meg az a jobb ha kizárólag közlekedésre használod az autót. Ha be kell iktatni üresjáratokat, hogy rendesen működjön, akkor az nem az igazi. Egy rendesen szervizelt autónak, nem kell, hogs baja legyen attól, ha használod. Hallottam megbízhatatlannak bélyegzett offos furgonról egy sztorit. Az autógyár saját furgonja volt. Alapjárat / padló volt az élete de minden időszakos szervízt megkapott. 400 sok volt benne és még mindig semmi baja nem volt a motorjának. Elgondolkodtató!
Ennek a motornak sincs semmi baja,csak van ma már olyan elektronika,ami kifogásol némi lerakódást.A nagyvárosi forgalom,spórolós vezetés az enyémen is okozott már ilyet (már a G6R-en,előző műszakin)! :hehe:

E9 alapjárat ingadozás

Elküldve: 2016 aug. 07, 07:56 pm
Szerző: Toyapo
Heló! Nemrég vásároltam egy 87-es Corollát eleinte 3 hengerrel működött, de ezt gyertya csere megoldotta azóta viszont egy olyan probléma áll fenn, hogy miután a szívató leáll és a motor az üzemi hőfokot elérte az alapjárat a normálról hirtelen leesik majdnem lefullad, nagyobb sebességről lassítva benyomott kuplungnál néha le is fullad. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy esetleg tudtok-e valamilyen megoldást a problémámra.
Előlre is köszönöm válaszaitokat.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 aug. 17, 03:14 pm
Szerző: Toki
Nekem is ezt csinálja most a 2E. Sokat állt, egy-másfél percig van alapjárat, aztán konkrétan nincs. Nekem még csak az üzemmelegséget sem éri el, pirosnál én tartom a fordulatot...volt másnak is ilyen? Talált erre valaki megoldást?

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 aug. 17, 04:50 pm
Szerző: Magus
Üdv Toyapo és Toki!

Mind a kettőtöknek azt javaslom, hogy a fojtószelep házat és az alapjárat állító motor csatornáit belülről takarítsátok ki! Pl. féktisztító sprayvel és tiszta ronggyal. (Természetesen álló motornál!) A kissé korosabb járgányoknál szinte minden esetben a beáramló levegő útját a szűk keresztmetszeteknél elzárja a lerakódott koksz. Gyakorlatilag alapjáraton nem kap levegőt a motor. Na, ezt a kokszot kell eltávolítani. Utána szinte meg fog táltosodni a járgány. Egyelőre ez csak egy tipp, 32 év autószerelői tapasztalattal.

U.i. Ha beszámolót küldtök a dologról, nem fogok megsértődni.

Üdv Pali.

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 aug. 17, 05:04 pm
Szerző: Pacsker
Az egyik biztosan karburátoros, de lehet, hogy a másik is...

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Elküldve: 2016 aug. 18, 04:56 pm
Szerző: Magus
Üdv!

Karburátoros? Oóóóóó! Az más.
Azoknál pedig előfordulhat olyan probléma, hogy a pillangószelep, vagy más néven fojtószelep tengelyének a perselyezése kopik meg. Alig észrevehetően mozog sugárirányba a tengely. Ott tud fals levegő bejutni a szívó rendszerbe, ahol értelem szerűen tovább hígul a levegő-üzemanyag keverék. Ez okozhatja a márkatársak által leírt élményt (hibajelenséget). Erre a hibára megoldás? Háááááát? Szép és nemes feladat. Megperselyezni a pillangószelep tengelyét. Szerintem ez az egyetlen egy JÓ megoldás létezik. A karburátor cserét NEM javasolnám. Mégpedig azért NEM, mert senki nem tudja megmondani, hogy a másik karburátorban (bontott karburátorra gondolok) mennyire lehet megkopva ez a persely!!! Új karburátorra nem is merek gondolni.

Üdv. Pali.