Oldal: 4 / 6
Re: Világítás
Elküldve: 2014 ápr. 18, 07:59 am
Szerző: Hosiminh
az örömöm mérsékelt
a lámpamagasság állításról mi a vélemény, elméletileg annak még a gyárinak kéne lennie, mert tudtommal az ilyen után gyártott vacakok, csak lámpákról szólnak, motoról nem.
a beltéri kapcsolója világít. de nem állít semmit. egyáltalán hol találom meg a motortérben az állító motort (ha a vezetékezést akarom leellenőrizni)
jah amikor lehúzom az izzóról az elektromos vezeték dugóját, valami fehéres gyurmás anyag van a villáknál, ezeket tisztítsam le?
Re: Világítás
Elküldve: 2014 ápr. 18, 05:50 pm
Szerző: Birka
Az a cucc a csatikon nem véletlenül van ott. Ne tisztítsd le.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 ápr. 19, 02:04 pm
Szerző: Hosiminh
parancs, értettem.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 09:32 am
Szerző: cslaci105
Az utóbbi néhány napban a bal fényszóró elég halványan (sötétsárgán) világított, míg a jobb oldali szép világos fehér fénnyel. Gondoltam hogy izzócsere megoldja a helyzetet, viszont az izzónak látszólag semmi baja. Ellenben a csatlakozó (csoki) ami az izzó lábaira csatlakozik, meg van égve, meg van olvadva. És ha megmozgatom ezt a csatlakozót, akkor a lámpa fénye is normálisra változik.
Kerestem a jelenség okát, és azt találtam, hogy az izzó lábai nem megfelelően csatlakoznak a foglalat saruiba, és ez a nem megfelelő kontakt miatt megnövekszik az átmeneti ellenállás, mellyel a hőmérséklet is megnő, és megolvad a csati.
Szerencsére ez a foglalat gépjármű típustól független, univerzális H4 izzó foglalat. Létezik belőle hagyományos műanyag, valamint porcelán betétes. A porcelán betétes bírja a hőt, és állítólag abba erősebb (nagyobb teljesítményű) izzót is bele lehet rakni (ami nekem jól is jönne, mert a mostani normál izzó elég szegényes fényt ad).
Kérdésem az, hogy valóban csak a foglalat szab határt az izzó teljesítményének, vagy a vezetékek, relé, foncsor, búra is figyelembe veendő szempont?
Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 09:44 am
Szerző: Pacsker
Utóbbi mondatodra igen.
Egy nagyobb hőterhelésű és teljesítményű izzó odaverhet az említett alkatrészek egy részének.
Philips-ből van nagyobb fényerejű (nem a +30%-os, jóval több).
Van belőle "fehér" és "kékes" fényű is.
Toyota árulja Optifit Optibright és Optiblue néven. Előbbit megvettem, nem olcsó, viszont nagyon meg vagyok vele elégedve. Nyilván ügyelek a jó fényszóró beállításra, de szuperül látok vele.
Előbbi szerintem a legfontosabb, mert az előző izzóimmal sem panaszkodtam annak ellenére, hogy sokan kevéslik az E9 fényszórójából kibocsátott fényt.
A lényeg, hogy az izzó teljesítménye maradjon gyári. (100/55W?)
Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 09:50 am
Szerző: Wortex
Pacsker írta:Utóbbi mondatodra igen.
Egy nagyobb hőterhelésű és teljesítményű izzó odaverhet az említett alkatrészek egy részének.
Philips-ből van nagyobb fényerejű (nem a +30%-os, jóval több).
Van belőle "fehér" és "kékes" fényű is.
Toyota árulja Optifit Optibright és Optiblue néven. Előbbit megvettem, nem olcsó, viszont nagyon meg vagyok vele elégedve. Nyilván ügyelek a jó fényszóró beállításra, de szuperül látok vele.
Előbbi szerintem a legfontosabb, mert az előző izzóimmal sem panaszkodtam annak ellenére, hogy sokan kevéslik az E9 fényszórójából kibocsátott fényt.
A lényeg, hogy az izzó teljesítménye maradjon gyári. (100/55W?)
Én jól látok, de nem tudom milyen izzó van a kocsiba.
Megnézem.
100/55w-t még nem láttam.

Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 09:58 am
Szerző: Pacsker
60/55
Nem nézem ezeket

Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 10:03 am
Szerző: Pacsker
Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 30, 11:04 am
Szerző: toytomi
Szerintem a nagyobb teljesítményű izzó okhatta ezt, vagy egyszer idővel nem volt rendes kontakt és azért.
A nagyobb teljesítmény nem okoz feltétlenül nagyobb fényerőt. Ellenben nagyobb hőterhelést okoz, ami károsíthaja a foncsort, az izzó csatlakozóit.
60/55-ös kell bele.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 okt. 31, 12:03 am
Szerző: cslaci105
Köszönöm a válaszokat!
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 02, 09:08 pm
Szerző: hami
Emelt fényerejű izzóból tényleg érdemes normális nevű terméket venni a homasitás kínai az semmire nem jó. De egyébként ha túlságosan megnöveled egy autó fényerejét nagyobb teljesítményü izzóval az első körben foncsor mattulást eredményez, ha jó a kontaktus és nem túlságosan nagy a gyárihoz képest az izzó akkor nem fog beégni a csati és az elektromos rendszere is túl van annyival tervezve hogy bírni fogja.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 02, 10:22 pm
Szerző: cslaci105

Ez lett végül. Mindkét fényszóró tökéletesen fel lett polírozva, plusz ezek az izzók berakva. Nagyságrendekkel jobb a világításom így.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 02, 10:57 pm
Szerző: pézsé
cslaci105 írta:
Ez lett végül. Mindkét fényszóró tökéletesen fel lett polírozva, plusz ezek az izzók berakva. Nagyságrendekkel jobb a világításom így.
Nekem alig egy évet bírtak, egy hét eltéréssel égett ki mind a kettő. Akkor visszaraktam azokat, amivel a kocsit vettem és évek óta rendben vannak.
A polír a foncsolra vagy a búrára értendő?
Pacsker írta hogy az alacsony feszültség is okozhatja a sárga fényt. Az akkucsere óta nekem is szép fehér a fényszóró fénye az E10-ben.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 03, 09:54 am
Szerző: Pacsker
Örülök, hogy javult a helyzet

A lámpa belsejét valamilyen szappanos vízzel kilötykölted/kikefélted? Az is szokott egy keveset segíteni.
Re: Világítás
Elküldve: 2014 nov. 03, 12:25 pm
Szerző: bepi81
Én megfogadtam, hogy soha többet emelt fényerejű izzót. Sem márkásat, sem gagyit. Alig bírnak pár hónapot, max fél évet. Ehhez képest, pedig drágák.
Az alap fényű modellek tökéletesen elegek, tartósak, de abból is érdemes jót választani (Osram, GE, Phillips). A többi pénzpocséklás.