E85 (Bioetanol)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
50-50-et bírja szerintem.
Pénztárca kímélésképp lehet, meg sokkal zöldebb lesz az autód, de teljesítmény növekedést ne nagyon várj.
Pénztárca kímélésképp lehet, meg sokkal zöldebb lesz az autód, de teljesítmény növekedést ne nagyon várj.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Köszi a szakdolgozatot! Elolvastam, érdekes volt.
Egy kérdés megfogalmazódott bennem: 100% etanolos üzemhez használható átalakítás egy éves megtérülési idejét (mondjuk egy E9 Corollába) milyen többletfogyasztás mellett számoltad ki. 0,5 liter/100km, vagy 1,0 liter/100 km? Vagy esetleg több?
Furcsa, hogy a gyári hivatalos Ford Focus adatai alapján benzinbõl 7,5 E85-bõl 10,5 literes átlagos fogyasztást ad meg 100 km-enként. Nem túlzás ez egy kicsit? Így még egy utólagos beépítéssel is kb. 20 év alatt térülne meg az átalakítás!
Egy kérdés megfogalmazódott bennem: 100% etanolos üzemhez használható átalakítás egy éves megtérülési idejét (mondjuk egy E9 Corollába) milyen többletfogyasztás mellett számoltad ki. 0,5 liter/100km, vagy 1,0 liter/100 km? Vagy esetleg több?
Furcsa, hogy a gyári hivatalos Ford Focus adatai alapján benzinbõl 7,5 E85-bõl 10,5 literes átlagos fogyasztást ad meg 100 km-enként. Nem túlzás ez egy kicsit? Így még egy utólagos beépítéssel is kb. 20 év alatt térülne meg az átalakítás!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ezért szar egyelõre a Flexifuel. Szerintem itt politika van a háttérben. A több, mint 3 literes többletfogyasztás öhhöm sok. Csak vagánykodni jó, másra nem. a táblázat mutatja, hogy drágább az E85-ös üzemeltetésük, mint a benzines. Persze a károsanyag kibocsátás csökken. Ez nekem számít, a legtöbb embernek nem.
A táblázatban 120 ezer ft-al számoltam egy egyéni beépítést. Ez az érték a nulla bütykölési vágyú embernek készült és újabb autókra.
Ha mondjuk egy 90-es évekbeli Corolla-t nézünk, akkor 30-40-(50) ezer ft egy E85 átalakító, márkától függõen. Ezekbe már van hidegindítási program, benzinre visszakapcsoló stb.
Azt mondják cseréljünk a beépítéskor egy üzemanyagszûrõt és 1000km után is. az elsõ lehet természetesen egy utángyártott is, úgyis kidobjuk (2-3 ezer ft), majd egy gyári. Ezt most nem tudom, de max egy 10-15 szerintem. Beépítés gyakorlatilag simán elvégezhetõ magunknak. A 4 injektor csatiját kell megbontani és elé bekötni. Ha nagyon precízek vagyunk veszünk 4 papát és mamát, így oldható lesz akötés és egyetlen kábelt sem kell elvágni. Plusz beltérbe elhelyezzük a kapcsolót, ahova akarjuk. Ha nem merjük megcsinálni szerintem max egy 20-asért berakja valami villamosságis. Így is max 80 ezernél járunk. Blacktop is megáll ennyibõl szerintem, de ha berakjuk magunknak, akkor megvan 60bõl is szerintem.
Számoljunk 18 ezer km évi futásról. (szerintem átlagos) 1, másfél literes többletfogyit számolok, de egy jól hozzáhangolt átalakítóvl és kicsit hozzáhúzott elõgyújtással még csökkenthetõ is az érték. Benzines átlagfogyink mondjuk 7,5, akkor az etanolé 8,8.
Így...:
E85 éves eltankolt összeg (235-ös üzemanyagár mellett): 372000 Ft
B95 éves eltankolt összeg (335-ös üzemanyagár mellett): 452000 Ft
Mindez azt jelenti, hogy az átalakítás összege kb 11 hónap alatt megtérül, majd utána évente 80-90 ezer forintot spórol meg nekünk.
természetesen, aki többet megy, vagy aki magának építi be, vagy ha kevesebb a többletfogyasztás E85-el, annak méghamarabb és mégtöbbet spórol.
Emellett a károsanyag kibocsátásunk drasztikusan csökken, sokkal zöldebbek vagyunk, tök jó alkohol szaga van a kocsinak és a zöldkártyán se nagyon bukunk meg.
A vizet jobban megköti, de szerintem ennek akkor lenne jelentõsége, ha tsz kúton tankolnánk, vagy ha évente egyszer mennénk az autóval.
Úgyhogy hajrá mindenkinek!
Most versenyzünk Actommyval, hogy az enyém, vgy az övé lesz az elsõ 4AGE E85 átalakítás
(rohadt motorproblémáim...
A táblázatban 120 ezer ft-al számoltam egy egyéni beépítést. Ez az érték a nulla bütykölési vágyú embernek készült és újabb autókra.
Ha mondjuk egy 90-es évekbeli Corolla-t nézünk, akkor 30-40-(50) ezer ft egy E85 átalakító, márkától függõen. Ezekbe már van hidegindítási program, benzinre visszakapcsoló stb.
Azt mondják cseréljünk a beépítéskor egy üzemanyagszûrõt és 1000km után is. az elsõ lehet természetesen egy utángyártott is, úgyis kidobjuk (2-3 ezer ft), majd egy gyári. Ezt most nem tudom, de max egy 10-15 szerintem. Beépítés gyakorlatilag simán elvégezhetõ magunknak. A 4 injektor csatiját kell megbontani és elé bekötni. Ha nagyon precízek vagyunk veszünk 4 papát és mamát, így oldható lesz akötés és egyetlen kábelt sem kell elvágni. Plusz beltérbe elhelyezzük a kapcsolót, ahova akarjuk. Ha nem merjük megcsinálni szerintem max egy 20-asért berakja valami villamosságis. Így is max 80 ezernél járunk. Blacktop is megáll ennyibõl szerintem, de ha berakjuk magunknak, akkor megvan 60bõl is szerintem.
Számoljunk 18 ezer km évi futásról. (szerintem átlagos) 1, másfél literes többletfogyit számolok, de egy jól hozzáhangolt átalakítóvl és kicsit hozzáhúzott elõgyújtással még csökkenthetõ is az érték. Benzines átlagfogyink mondjuk 7,5, akkor az etanolé 8,8.
Így...:
E85 éves eltankolt összeg (235-ös üzemanyagár mellett): 372000 Ft
B95 éves eltankolt összeg (335-ös üzemanyagár mellett): 452000 Ft
Mindez azt jelenti, hogy az átalakítás összege kb 11 hónap alatt megtérül, majd utána évente 80-90 ezer forintot spórol meg nekünk.
természetesen, aki többet megy, vagy aki magának építi be, vagy ha kevesebb a többletfogyasztás E85-el, annak méghamarabb és mégtöbbet spórol.
Emellett a károsanyag kibocsátásunk drasztikusan csökken, sokkal zöldebbek vagyunk, tök jó alkohol szaga van a kocsinak és a zöldkártyán se nagyon bukunk meg.
A vizet jobban megköti, de szerintem ennek akkor lenne jelentõsége, ha tsz kúton tankolnánk, vagy ha évente egyszer mennénk az autóval.
Úgyhogy hajrá mindenkinek!
Most versenyzünk Actommyval, hogy az enyém, vgy az övé lesz az elsõ 4AGE E85 átalakítás
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Egyébként a következõ terv, ha már úgyis új blokk és hfej lesz, akkor a fejbõl többet síkolok, hogy 11-11,2 legyen a kompresszió.
Az elõgyújtás megy 15-16-ra netán többre (elvileg nem csörög be az E85, max már csökken a rohadt nagy elõgyújtás miatt a teljesítmény).
Emellett kap AFM injektorokat, aztán hadd szóljon
És igen, hiszek a csodákban. Várok teljesítmény és nyomaték növekedést is. közben 8-9 es fogyasztás
Bili, mi?
Az elõgyújtás megy 15-16-ra netán többre (elvileg nem csörög be az E85, max már csökken a rohadt nagy elõgyújtás miatt a teljesítmény).
Emellett kap AFM injektorokat, aztán hadd szóljon
És igen, hiszek a csodákban. Várok teljesítmény és nyomaték növekedést is. közben 8-9 es fogyasztás
Bili, mi?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- RWD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2719
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Holnap asszem tolok bele 12, 5 liter 95-öst, meg kap rá 12,5 liter E85-öt.Így megtakarítok ~1200 forintot.Kérdés, hogy ez fogyasztást tekintve is megri-é vajon, vagy ott vagyok ahol a part szakad?Ergo mennyi többlet fogyi várható, ilyen arányú tankolással?
Az tuti, hogy eddig fél tankkal ~300 kilométert ment el (nagyon vegyes üzem), 50 lityis a tankom.Nem túl bizalom gerjesztõ, de ilyen állapotú motortól szerintem ez majdhogynem kíváló, ráadásul a gyári fogyasztás is hasonlóan alakul a katalógus szerint.
Az tuti, hogy eddig fél tankkal ~300 kilométert ment el (nagyon vegyes üzem), 50 lityis a tankom.Nem túl bizalom gerjesztõ, de ilyen állapotú motortól szerintem ez majdhogynem kíváló, ráadásul a gyári fogyasztás is hasonlóan alakul a katalógus szerint.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Nekem is tetszik az ötlet, remélem mindig is meg fog maradni az a 100 HUF/liter árkülönbség!Pacsker írta:Egyébként a következõ terv, ha már úgyis új blokk és hfej lesz, akkor a fejbõl többet síkolok, hogy 11-11,2 legyen a kompresszió.
Az elõgyújtás megy 15-16-ra netán többre (elvileg nem csörög be az E85, max már csökken a rohadt nagy elõgyújtás miatt a teljesítmény).
Emellett kap AFM injektorokat, aztán hadd szóljon
És igen, hiszek a csodákban. Várok teljesítmény és nyomaték növekedést is. közben 8-9 es fogyasztás![]()
Bili, mi?
Az AFM injektorok nagyobb átfolyásúak, azért cseréled le? Ha jól értem az egész átalakítás lényege, hogy az elektronika, amit rá fogsz kapcsolni az injektor vezetékre megnöveli a befecskendezési idõt, így juttatva be több E85-t. Ennyi! Az elektronika pedig gondolom állítható, finomhangolható, az idõ állítgatással. Nálad lehet megrendelni a szettet?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Igen, az elektronika pont ennyit csinál, ahogy mondod. Az AFM-es injektor többet enged át.
Nálam nem lehet rendelni, nem vagyok én kereskedõ, de ha valakit komolyan érdekel, utánakérdezek. Én sulin keresztül intéztem a diploma miatt és a környezetmérnök mivoltomból.
Nálam nem lehet rendelni, nem vagyok én kereskedõ, de ha valakit komolyan érdekel, utánakérdezek. Én sulin keresztül intéztem a diploma miatt és a környezetmérnök mivoltomból.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- RWD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2719
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Na, megvolt a tankolás.
Szinte üres tankra (lehetett benne kb ~ 1 liter) kapott 11,7 liter 95-öst (4000 ft), erre ráment kereken 10 liter E85 (2450 forint kb).
Spóroltam ~1500 forintot, eddig semmi különbséget nem tapasztalok (aminek örülök is). Ha nem szed fel túl sok getvát a tankból, és gyõzöm takarítani az üzemanyag szûrõt, illetve így is elmegy fél tankkal 300 kilométert, akkor maradok ennél a verziónál.
Bár jobb lenne, ha már jönne a susmus benzinem 
Szinte üres tankra (lehetett benne kb ~ 1 liter) kapott 11,7 liter 95-öst (4000 ft), erre ráment kereken 10 liter E85 (2450 forint kb).
Spóroltam ~1500 forintot, eddig semmi különbséget nem tapasztalok (aminek örülök is). Ha nem szed fel túl sok getvát a tankból, és gyõzöm takarítani az üzemanyag szûrõt, illetve így is elmegy fél tankkal 300 kilométert, akkor maradok ennél a verziónál.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Tegnap, úgy féltanknál raktam bel 12 liter E85-öt és 13 liter benyát. Most úgy 25%-os a keverés ha jól számolom. Úgy gondoltam megpróbálam a 60% benya 40 % E85 arányig szépen lassan eltoni majd. Számíthatok az üzemanyagszûrõ eldugulására? Ha cserélnem kell azt meg tudom oldani Én is vagy szervíz?
A tapasztalatokról majd beszámolok.
A tapasztalatokról majd beszámolok.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
A benya az nem zavar.Attila írta:3 csavar a szûrõ csere de mivel csöpög belõle a benzin elég kellemetlen pillanatokat tud okozni!
Szûrõ eltömödésre szerintem nem kell számolni!
Inkább az a gond hogy az etanol kimossa a szûrõbõl a koszt
Ha szépen lassan állok át 40%-ra akkor lassan mossa ki nem? Apránként megy át a rendszeren a szutyok. Lesz tiszta rendszerem és szûrõm! Hol itt a gond?
Akkor miért javasolják a cserét? Nem a tankból mossa ki a szutyit hirtelen és ez jelenik meg a szûrõben ami gondot okoz?
Hangsúlyozom, hogy jelen esetben E 25-rõl beszélünk még ( E85 sose lesz), max. E 40 legmax. E 50.
Hö?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
A harmadik felesben tankoláson túl vagyunk, eddig semmi gond.
A benzinszûrõ cserével lehet szívni, vagy ide, vagy az autóreszelgetésbe, vagy az E11 topikba leírtam már hogy jártam.
Különben azt nem értem, hogy ha az E85 oldja a koszt akkor az a 4,4% alkohol miért nem csinál semmit ami a sima benzinben van? Ez is csak egy tévhit lenne? Vagy milyen aránytól kezdi feloldani a lerakódott dolgokat az etanol?
A benzinszûrõ cserével lehet szívni, vagy ide, vagy az autóreszelgetésbe, vagy az E11 topikba leírtam már hogy jártam.
Különben azt nem értem, hogy ha az E85 oldja a koszt akkor az a 4,4% alkohol miért nem csinál semmit ami a sima benzinben van? Ez is csak egy tévhit lenne? Vagy milyen aránytól kezdi feloldani a lerakódott dolgokat az etanol?
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral