Oldal: 27 / 126

Elküldve: 2010 dec. 21, 11:54 am
Szerző: ksz315
Na akkor részletezem kicsit a terveimet. Hátsó kapcsoló ugye már gyárilag van 1 a kocsiban. Az elsõ (utólagos) ködlámpa kapcsolását szeretném megoldani vhogy. Mivel a hátsó kapcsolója mellé befér mégegy ugyanolyan kapcsoló, így gondoltam egyszerûbb (ha nem is túl elegáns, és végképp nem gyári) megoldás, ha azzal oldom meg az elsõ mûködtetését is. Azt hiszem olcsóbb, mit a bajuszkapcsoló cseréje.
Az általad említett logikai ÉS az elsõ információk alapján helyes is lehetne, de összességében nem az :D
Egy kapcsolóra nem szeretném kötni a kettõt, mert az szerintem nem túl jó megoldás, az így üzemeltetése zavarhatja adott esetben az elõttem/mögöttem lévõt.
Tehát ennek fényében az és/vagy -ot vagyra javítanám.
Ha a bekötésre valakinek van vmi egyéb ötlete, kérem a megfelelõ topicban ossza meg velem :D

Elküldve: 2010 dec. 21, 12:06 pm
Szerző: montoya
ksz315 írta:Na akkor részletezem kicsit a terveimet. Hátsó kapcsoló ugye már gyárilag van 1 a kocsiban. Az elsõ (utólagos) ködlámpa kapcsolását szeretném megoldani vhogy. Mivel a hátsó kapcsolója mellé befér mégegy ugyanolyan kapcsoló, így gondoltam egyszerûbb (ha nem is túl elegáns, és végképp nem gyári) megoldás, ha azzal oldom meg az elsõ mûködtetését is. Azt hiszem olcsóbb, mit a bajuszkapcsoló cseréje.
Az általad említett logikai ÉS az elsõ információk alapján helyes is lehetne, de összességében nem az :D
Egy kapcsolóra nem szeretném kötni a kettõt, mert az szerintem nem túl jó megoldás, az így üzemeltetése zavarhatja adott esetben az elõttem/mögöttem lévõt.
Tehát ennek fényében az és/vagy -ot vagyra javítanám.
Ha a bekötésre valakinek van vmi egyéb ötlete, kérem a megfelelõ topicban ossza meg velem :D
Jah... arról nem szóltál, hogy hátsó már van. :) Azt hittem, egyik sincs, és mindkettõt beszerelni akarod. Ebben az esetben igazad van.

Elküldve: 2010 dec. 21, 02:27 pm
Szerző: gecsa
Ha rendeltetésszerüen ködben használod a ködlámpát,sem az elötted,sem a mögötted levöt nem fogja zavarni..ha csak divatból kapcsolpd fel,mert milyen jó,ha az os világít,azért meg hál' istennek úgyis büntet a rendör...ezért szerintem egy kapcsoló is elég,nincs bonyodalom...:)

Elküldve: 2010 dec. 21, 08:35 pm
Szerző: ksz315
Bocs, ezzel vitatkoznék. Az elmúlt bõ másfél hónap alatt levezetett kb 15000 km alatt nem egyszer lett volna rá szükségem.

Elküldve: 2010 dec. 21, 09:02 pm
Szerző: Bandagoose
Szerintem egy kombi bajuszkapcsolót 2-3 ezer forintért vehetsz kéz alól.
És annak már ott vannak a gyári csatik..


Az általad említett megoldással talán a felét mwgspórolhatod.
Talán..

de vedd figyelembe, hogy ezekbe a Toyotákban már a legegyszerûbb izzók meg kapcsolók bekötését is hatvanhatezer követhetetlen keresztkapcsoláson meg relén keresztül oldják meg...szóval, elõfordulhat, hogy nem éri meg, esetleg...

Elküldve: 2010 dec. 21, 09:21 pm
Szerző: ksz315
Most a hátsó kapcsolójára van kötve az elsõ is, ezért nem is nagyon használom, max ha elõttem-mögöttem üres az út. Mivel ott már be van (állítólag) kábelezve minden, így csak át kell kötni a másik kapcsolóra (reményeim szerint).
De ha tudtok bajuszkapcsolót akkor maradok annál, nekem is jobban tetszene az a megoldás. Ha valaki tud bontottat szóljon bátran.

Elküldve: 2010 dec. 21, 09:48 pm
Szerző: Bandagoose
ksz315 írta:Most a hátsó kapcsolójára van kötve az elsõ is, ezért nem is nagyon használom, max ha elõttem-mögöttem üres az út. Mivel ott már be van (állítólag) kábelezve minden, így csak át kell kötni a másik kapcsolóra (reményeim szerint).
De ha tudtok bajuszkapcsolót akkor maradok annál, nekem is jobban tetszene az a megoldás. Ha valaki tud bontottat szóljon bátran.
Ja.

csak nézd meg a kapcsoló hátulját. Megy bele vagy tíz vezeték kapásból... :shock: melyiket vágod el?? A kéket, vagy a pirosat? :D:D

És ne hidd, hogy a kapcsoló konkrétan pont bele is illik a másik oldalon lévõ aljzatba..mégha kívülrõl meg is egyezik, belülrõl aligha...kivéve persze, ha már próbáltad! :D

Elküldve: 2010 dec. 21, 09:57 pm
Szerző: ksz315
Igazad van, még nem néztem mögé, de csak befér. Tartok tõle, hogy még laikusként is fel fogom ismerni melyek az utólag bekötött vezetékek. Ha meg mégsem, majd megkérdezem azt a nagyonszakembert aki csinálta.

Elküldve: 2010 dec. 22, 12:24 am
Szerző: Ghee
Ezek az E11-ben dealer-opciók voltak az ülésfûtéssel együtt és ezek beszerelése elég gány módon lettek kivitelezve...

Elküldve: 2011 jan. 02, 07:30 pm
Szerző: Gabcsi
Sziasztok!

Kellene egy kis segítség.
Megadta magát az akkumlátor az autómban. A gyári panasonic.
Még néha sikerül vele indítanom, de többnyire nem és bikázni kell. :(
Vennék akksit, de sajnos fogalmam sincs hogy hány amperórás kell az autómba, a gyári akkura meg nem írták rá.
Az autóm egy 1998-as gyártású 1.3-as békalámpás E11-es. Nincs benne klíma, gondolom ez is számít.

Elküldve: 2011 jan. 02, 09:47 pm
Szerző: montoya
Gabcsi írta:Sziasztok!

Kellene egy kis segítség.
Megadta magát az akkumlátor az autómban. A gyári panasonic.
Még néha sikerül vele indítanom, de többnyire nem és bikázni kell. :(
Vennék akksit, de sajnos fogalmam sincs hogy hány amperórás kell az autómba, a gyári akkura meg nem írták rá.
Az autóm egy 1998-as gyártású 1.3-as békalámpás E11-es. Nincs benne klíma, gondolom ez is számít.
klíma nélküli 1.3-asba én 44-est vennék. Valószínûleg a gyári még kisebb, de az a tuti. Pár ezer forinton nem érdemes spórolni. Csak menjen bele.

Elküldve: 2011 jan. 03, 05:22 pm
Szerző: Birka
Van valakinek olcsón vagy ingyen jobb elsõ sárhányó gumi? :)
Vagy inkább mûanyag. Valahol elhagyhattam s így eléggé hányja a havat.
Köszi...

Elküldve: 2011 jan. 03, 07:05 pm
Szerző: MDaemon
montoya írta: klíma nélküli 1.3-asba én 44-est vennék. Valószínûleg a gyári még kisebb, de az a tuti. Pár ezer forinton nem érdemes spórolni. Csak menjen bele.
Egy 44Ah-s van nekem feleslegbe. Méretre kisebb mint a gyári, de a befogása nem lehet gond.
Amit tudni lehet róla: Banner P4409, 44Ah, 420A, jobb+.
Ha érdekel, pü-ben megtalálsz.

Elküldve: 2011 jan. 03, 08:20 pm
Szerző: montoya
MDaemon írta:
montoya írta: klíma nélküli 1.3-asba én 44-est vennék. Valószínûleg a gyári még kisebb, de az a tuti. Pár ezer forinton nem érdemes spórolni. Csak menjen bele.
Egy 44Ah-s van nekem feleslegbe. Méretre kisebb mint a gyári, de a befogása nem lehet gond.
Amit tudni lehet róla: Banner P4409, 44Ah, 420A, jobb+.
Ha érdekel, pü-ben megtalálsz.
Nem nekem kell, de hátha örül Neki a tényleges címzett. :)

Elküldve: 2011 jan. 04, 03:08 pm
Szerző: repeti
Azért azt figyelembe kell venni hogy egy nagyobb kapacitású akksi sem egyértelmûen jobb egy kisebb kapacítású akksival tervezett elektromos rendszerben. Úgy kell elképzelni hogy kisebb akksihoz kisebb töltõáram (és idõtartam) kell, egy nagyobb akksi lehet hogy sosem fog rendesen feltöltõdni. Nem kizárt hogy bizonyos esetekben a generátort, feszszabályzót is jobban megterheli. Szerintem a legjobb választás a gyári kapacitás.