Oldal: 26 / 33

Re: nyikorgás

Elküldve: 2016 aug. 16, 08:41 am
Szerző: adrian8124
adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?

Köszi!

Re: nyikorgás

Elküldve: 2016 aug. 16, 08:48 am
Szerző: KovZoo
adrian8124 írta:
adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?

Köszi!
Szia!
Nekem is volt nyikorgas. Azt hittem, hogy a fekbetet. Mivel mar a veget jartak az elsok, igy kicsereltem oket, de nem orvosolta a hangot. Rapszodikusan jelentkezett a hang. Jobb oldlon nagyon kozel volt az a hoterelo lemez a tarcsahoz, amit egy kicsit elfeszitettem, es azota egyaltalan nem hallottam.

Udv!

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 16, 10:13 am
Szerző: adrian8124
Szia!

Én is már túl vagyok a féktárcsa-betét cserén de még mindig csinálja, megfogadom a tanácsod és hétvégén alánézek. Köszönöm! :mrgreen:

Üdv!

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 27, 10:24 am
Szerző: adamB
Sziasztok!
Még teljesen új tag vagyok, napokban került tulajdonomba egy 2005ös D4D Corolla, a kérdésem az lenne hozzátok, hogy mennyire kompatibilisek a modellek, gondolok itt a TS verzió fékére :)

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 27, 10:41 pm
Szerző: Sancy
Udv a kubban!
A feked es a TS feke pontosan ugyanaz.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 okt. 06, 04:31 pm
Szerző: kisgyerek80
Helló!Már előre bocsi a kérdésért!!!Van egy ismerősöm aki használ egy üzemanyag adalékot(SPURI)valakinek véleménye?Nekem azt mondta hogy tisztítja a rendszert...TS-em.van és semmi baja csak gondoltam kipróbálnám...Valakinek tapasztalat?Köszi!

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 okt. 06, 04:34 pm
Szerző: Pacsker
Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 okt. 06, 04:37 pm
Szerző: kisgyerek80
Pacsker írta:Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.


Köszi!!!

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 okt. 08, 02:48 pm
Szerző: osztszoroz
sziasztok! :burnout:

2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm! :roll:

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 okt. 29, 08:01 pm
Szerző: matrixtech
osztszoroz írta:sziasztok! :burnout:

2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm! :roll:
Szia!
Ha a lenti kép pirossal jelölt részére gondolsz, akkor ott nem is fog megjelenni, mert az nem kijelző, az csak egy burkolat, dizájnelem :) Vannak olyan modellek, ahol az óra ott jelenik meg, de az általában digit klímás modelleknél jellemző.

A világítás problémádat pedig a rizsszem égők (T5) cseréjével tudod orvosolni.
1. Váltógomb lecsavar
2. Váltószoknya le
3. Hamutartó ki
4. Középső kapcsoló (ventilátor erősség) kihúz
5. A kapcsoló alatti kis csavar kiszed
6. A középkonzol óvatos kipattintása a helyéről
7. A rizsszem égők kicserélése (T5-ös foglalat)
8. Összeszerelés, sör ciccentése :)


Kép

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 nov. 24, 09:55 am
Szerző: mantis
:hehe: Üdv Mindenkinek. Nekem 2005-ös 1.6 Wagon lett nyáron, az eladó szerint Linea Sol. Nem tudom, hogy abban tükör fűtés lenne-e, mert ebben nincs sajnos. Van rajta hátul tetőspoiler, meg gyári (2 db CD-n Német nyelvű) navi, ami elméletileg mükszik, bár nem próbáltam, mert 2012-es... Mostanában egy kissé ingadozó az alapjárat. Van, hogy lemegy óra szerint 600-ra, vagy felugrik 1200-re. Van valami szelep esetleg, amit tisztíttatni kell? Amúgy eddig semmi probléma, egyszerűen imádom :D Mondjuk én azt sem tudom, milyen kódúnak kellene lenni a kasztninak, meg motornak, én csak szimplán gyártási év, felszereltség, ár alapján választottam...

2006-os E12-es Corolla - első fékbetét csere

Elküldve: 2016 dec. 30, 05:55 pm
Szerző: George59
Sziasztok!
(130 ezer km) A jobb első, külső fékbetét vasra kopott, csak feltételezni tudom, hogy munkahenger két csúszó tengelyével lehet valami, mert általában a belsők szoktak jobban kopni és gondolom ezért csak a belsőkre raknak kopásjelzőket is.

A kocsit egyáltalán nem hajtom és a betéteket is próbálom kímélni vezetés közben a motorfék minnél gyakoribb használatával.

A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányú fékbetétet javasoltok ami a puha-kemény skálán inkább a puha felé tendál és milyen zsírt használjak a csúszótengelyek kenésére ha sima csapágyzsírt nem javasoltok. (gondolom a gumi sapkák miatt biztosan valami spéci zsír kell oda).

Ami a fékbetét puhaságát illeti, ott az lenne a lényeg, hogy inkább a betét kopjon mint a tárcsa.

Ja, és egyébként meglehetősen bosszant, hogy egy külső betét vasrakopása miatt kell most plusz munkát is végeznem, a UnixAuto webshopjának kínálatában csak olyan betéteket látok amelyekhez összesen 2 db kopásjelzőt adnak, tudjátok, hogy hol kapható külön kopásjelző, mert nemcsak a belső hanem a külső betétekre is akarok tenni azokból.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 dec. 31, 10:19 pm
Szerző: Sancy
Szia, a csuszkakra rezpasztat hasznalj.
Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el.
Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket.
Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2017 jan. 02, 09:23 pm
Szerző: George59
Szia, köszi a válaszaid a kérdéseimre, ma délután vittem el valahova a betéteket kicseréltetni mert mínusz 4 fokban nem akartam a parkolóban nekiállni ilyen munkának a garázs meg ahol dolgozni terveztem túl szűknek bizonyult.

Viszont a szaki aki a munkát elvégezte látszott, hogy soha semmilyen komoly képzést nem kapott mert úgy akarta kicserélni a betéteket, hogy egyenesen a féknyerget szerelte le és csavarhúzóval akarta kifeszíteni a betéteket a fékcsövön lógó nyeregből. Arról meg még nem is hallott, hogy bármilyen kenőanyagot a fékbetétekre szoktak kenni zajcsökkentés vagy berohadás ellen.

Végül is vettem egy "Ate Plastilube" nevű pasztát a Unixautótól ma és tetettem fel a féknyeregre és a fékpadok hátuljára (75 ml, 1900 Ft), ez egy életre elég lesz nekem. A féktárcsákat felszabályoztattam egy helybeli géplakatossal (1500 Ft/tárcsa), és a fék most megint tökéletes.

"Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el."

Igen, valóban, az én sejtésem is beigazolódott, az alsó féknyereg tengely vagy csuszka (nem tudom melyik a helyes kifejezés) volt egy kicsit berohadva pedig a porvédő gumisapkája ép volt.

"Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket."

Hát a válaszod csak most olvastam el, de amúgy sem tudom, hogy melyik cég által gyártott fékbetéteket használnak a Toyota gyárban, én most az Ate mellett döntöttem, 19 rongy körül volt a Unixautónál.

Te tudod, hogy melyik cég a Toyota beszállítója vagy ez attól függ, hogy melyik országban szerelték össze magát a kocsit?

Máskülönben miért a Ferodo-t javasoltad a gyári után?

Én elvileg olyan fékpadot kultiválnék amelyikkel legalább 3 fékbetét garnitúrát kibírna a féktárcsa, tehát az én alapvető célom az lenne, hogy legyen minnél puhább a fékbetét, annál tovább húzza a tárcsa. Főleg azért, mert én elég nagypapásan, vagyis kímélő módon vezetek, nem lövök ki a zöld lámpánál és engem nem zavar ha valami ostobi elémvág miközben motorfékkel gurulok a piros lámpa felé.

Persze azt nem tudom, hogy az Ate fékbetét hol helyezkedik el a puha (1) - kemény (10) skáláján, de most ez azért nem zavart mert azt már a felszabályzott tárcsa vastagságából láttam, hogy következő alkalommal úgyis kell majd tárcsát is cserélnem.

"Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni."

Hát mivel csak kettő betéten volt az Ate esetében is kopásjelző, így nem is néztük meg, hogy elvileg elférne-e a külső oldalon is kopásjelző. De egyébként tudsz olyan fékbetét márkát ahol mind a négyre tesznek kopásjelzőt ?
(most akusztikusról beszélek)

Egyébként az én esetemben Girling típusú féknyeregről van szó.

Mindenesetre nem logikus, hogy Toyota miért nem tervezte úgy a fékrendszert, hogy mind a négy betéten legyen kopásjelző, hiszen elég ha az én esetemet nézzük meg, ha lett volna, akkor nálam is még időben jelezte volna, hogy a jobb külső betét elkopott, és akkor elég lett volna csak fékbetéteket cserélni és kitisztítani a beragadt alsó munkahenger tengelyt. Nagyon egy olcsó-jános megoldás az ilyen, míg a merciken már a 80-as években is elektromos fékbetét kopásjelzőt használtak mind a négyen.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2017 jan. 04, 09:09 am
Szerző: Sancy
Ate jo valasztas volt, csak kicsit borsos az ara.
Azt hogy a gyari miert jo, azt gondolom nem kell magyarazni, a ferodo termekek sokunknal bizonyitottak mar, ar/ertek arany kivalo.
Ha most gatyaba lett razva a fekrendszer, egy darabig nem lesz gond.
Nem lattam hogy irtad volna, a csuszkakra is kerult paszta??