Oldal: 26 / 30
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 jún. 12, 02:54 pm
Szerző: Thebreak
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy ez a relé mit "tud"?
A tipusjele lekopott már ...

Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 30, 08:27 pm
Szerző: Wortex
Sziasztok.
Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 30, 08:52 pm
Szerző: Han
Wortex írta:Sziasztok.
Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
Szia!
Szerintem autótípustól függetlenül 13,8 és 14,4 között kell lennie, illetve én így tanultam

Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 30, 09:15 pm
Szerző: Jorn
Wortex írta:Sziasztok.
Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
Ha még tölti, akkor szerintem nem kevés.
Emellett, a műszered is csalhat valamennyit.
Ha rossz, cellazárlatos az akksi, akkor meg nincs is értelme a gyári adatokat elvárni.
Egy indítózás után mérj rá álló autónál az akksira. Ha nincs meg a 12,6V, akkor rossz az akksi. Egy cellazárlat kb. 2,1V-al csökkenti.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 30, 09:22 pm
Szerző: Jorn
A csutkára lemerülést ugyan nem tudom értelmezni, de nekem 6V-ról (3 zárlatos cellával) is beindult az E11.
Azt nem hinném, hogy neked ennél jobban lemerült, még ha tényleg 13,4V a töltő akkor sem, lassabban tölt de tölt akkor is.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 30, 09:40 pm
Szerző: to4m5i
Ha a kocsid tölt 13,4-et. Az akksid üresjáratija 12,9V (optimálisan).
Az azt jelenti, hogy a töltőfeszültség még ha minimálissal is, de nagyobb az akku töltöttfeszültségénél, tehát menet közben nem merült le, mert töltött a generátor... ha viszont azt mondod, h csumára lemerült pl egy este alatt, akkor valami nagyon szívja, vagy zárlatos az akksi. Ha tudsz méregetni, azt nézd meg, hogy indítás közben hány voltig esik le a kapocsfeszültség. Ha 6-7V-ig, akkor vagy gyári hibás az akku, vagy zárlatos, vagy öreg (szulfátos, nem bírja a terhelést, pl állott akksi, amit állás közben nem töltögettek a boltban)
írj le mindent amit tudsz

Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 31, 08:26 am
Szerző: Wortex
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.
Az akksi 1,5 hónapos, de simán lehet, hogy hibás.
Ma kipróbálom, kiméregetek mindent, meglássuk. Egész éjszaka töltöttem lassú töltéssel.
Ha más nincs hátra, viszem viszem vissza az akkumulátort, cseréljék ki.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 júl. 31, 08:40 am
Szerző: Pacsker
Mondom, hogy valószínűleg nincs baja.
Szimplán hónapokat volt lakatosnál, fényezőnél. Van benne riasztó, annak van egy fix áramfelvéte. Az én kocsimat 1 hét alatt leszopja, mert régebbi konstrukció. Lehet a tiedre is rátöltöttek időközönként.
Elhoztad, már alapból merült volt, majd mondtad, hogy 3 km-eket mentél vele és indítgattad. Ennyi idő alatt, amennyit indításnál bőven többet kiszippant az "indítóáramból", mint amennyit a generátor vissza tud rakni bele.
Kell egy jó kis fél/egy napos töltés. Alacsony áramon, lehetőleg okos, csepptöltést is tudó töltővel...
14,4-re töltheti fel maximum. Sok töltő belead Apait-Anyait, megnyomja 8-10 Amperrel, ilyenkor a fesszabályzója sem áll meg 14,4-nél, elgörbulnek az akku lemezei, és tönkremegy az akksi.
Ha meg rossz marad ezután is, akkor 1,5 hónapos, irány a garancia érvényesítése.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 szept. 08, 07:49 am
Szerző: Thebreak
4e-fe 93 hb 3 ajtós kapcsolási rajzot tudna valaki .....?
Utólagos gyári ablakemelő beépítés projekt ....
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 szept. 08, 08:50 pm
Szerző: Lackó
Thebreak írta:4e-fe 93 hb 3 ajtós kapcsolási rajzot tudna valaki .....?
Utólagos gyári ablakemelő beépítés projekt ....
Szerintem ahhoz nem kell kapcsolási rajz. Az "A" oszlop aljában lévő elektromos táblában ott van az aljzat, amibe a csatikat be kell dugni. A többit elvileg "tudja" az autó .... ha jól emlékszem. Bár egy megerősítés/cáfolat nem ártana.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 szept. 09, 07:41 am
Szerző: Thebreak
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 szept. 09, 07:10 pm
Szerző: Lackó
Akkor az egy szép feladat lesz. Add el, és vegyél egy Gli-t.

Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 szept. 09, 08:08 pm
Szerző: IceRocko
Az összes felszereltséggel, lehetett kapni, elektromos ablakkal. Nem kell emiatt Gli.

Elég lesz egy kapcsolási.

Sajna nekem nincs.

Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 okt. 13, 08:35 pm
Szerző: Jorn
A sedan, amelyet jellemzően napi 10-15km-es viszonylatban használunk, mostanában azt csinálja, hogy alapjáraton a műszerfal elég sötéten világít, de ha emelem a fordulatszámot, akkor folyamatosan kivilágosodik.
Rámértem, indítózás közben leesik kb. 9,6V-ra, utána (gondolom a kezdeti emelt fordulatszám miatt) 14V körül tölti, de ha felkapcsolom a tompítottat, akkor leesik a feszültség 13V alá... álló autónál, alapjáraton.
Akksira gyanakszom, de mi a ti véleményetek ?
Előre is köszi.
Re: Corolla elektronika probléma?
Elküldve: 2014 okt. 13, 09:44 pm
Szerző: pézsé
ha jól tudom két egyforma kocsid is van akku szempontból. Így gyorsan kicserélheted őket és megnézheted az akku-e a gond.
Az E11-nél a fordulatszámot emelnie kell a fogyasztás (klíma refi stb) növekedésével. Ezzel kompenzálja a generátor alacsonyabb teljesítményét az alacsonyabb fordulaton. A feszültségszinteknél fontos a tized érték is.
Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie, egy kis eltérés belefér azért...
A testvezetéket, esetleges feszültségesést néznék rajtuk, megnézném az izzó csatlakozónál mennyi a feszültség. Simán lehet hogy jó az akku, a töltés is rendben, de a műszernél meg gebasz van.
Amikor indítózol fix hogy leesik a feszültség tökéletes rendszernél is. A másik kocsinál nézd meg a világítás elhalványul-e indításkor.