Corolla elektronika probléma?

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Thebreak »

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy ez a relé mit "tud"?
A tipusjele lekopott már ...
Kép
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Wortex »

Sziasztok.

Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Han »

Wortex írta:Sziasztok.

Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
Szia!

Szerintem autótípustól függetlenül 13,8 és 14,4 között kell lennie, illetve én így tanultam :)
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Wortex írta:Sziasztok.

Egy kérdés, E9 Gt-i mennyit kell töltsön?
Mármint a generátor.
Ma lemerült csutkára a 1,5 hónapos akksi, és 13,4-et mértem, amit szerintem kevés.
Ha még tölti, akkor szerintem nem kevés.
Emellett, a műszered is csalhat valamennyit.
Ha rossz, cellazárlatos az akksi, akkor meg nincs is értelme a gyári adatokat elvárni.
Egy indítózás után mérj rá álló autónál az akksira. Ha nincs meg a 12,6V, akkor rossz az akksi. Egy cellazárlat kb. 2,1V-al csökkenti.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A csutkára lemerülést ugyan nem tudom értelmezni, de nekem 6V-ról (3 zárlatos cellával) is beindult az E11.
Azt nem hinném, hogy neked ennél jobban lemerült, még ha tényleg 13,4V a töltő akkor sem, lassabban tölt de tölt akkor is.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: to4m5i »

Ha a kocsid tölt 13,4-et. Az akksid üresjáratija 12,9V (optimálisan).
Az azt jelenti, hogy a töltőfeszültség még ha minimálissal is, de nagyobb az akku töltöttfeszültségénél, tehát menet közben nem merült le, mert töltött a generátor... ha viszont azt mondod, h csumára lemerült pl egy este alatt, akkor valami nagyon szívja, vagy zárlatos az akksi. Ha tudsz méregetni, azt nézd meg, hogy indítás közben hány voltig esik le a kapocsfeszültség. Ha 6-7V-ig, akkor vagy gyári hibás az akku, vagy zárlatos, vagy öreg (szulfátos, nem bírja a terhelést, pl állott akksi, amit állás közben nem töltögettek a boltban)
írj le mindent amit tudsz :D
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Wortex »

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. :rizspekta:

Az akksi 1,5 hónapos, de simán lehet, hogy hibás.
Ma kipróbálom, kiméregetek mindent, meglássuk. Egész éjszaka töltöttem lassú töltéssel.

Ha más nincs hátra, viszem viszem vissza az akkumulátort, cseréljék ki.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Mondom, hogy valószínűleg nincs baja.
Szimplán hónapokat volt lakatosnál, fényezőnél. Van benne riasztó, annak van egy fix áramfelvéte. Az én kocsimat 1 hét alatt leszopja, mert régebbi konstrukció. Lehet a tiedre is rátöltöttek időközönként.
Elhoztad, már alapból merült volt, majd mondtad, hogy 3 km-eket mentél vele és indítgattad. Ennyi idő alatt, amennyit indításnál bőven többet kiszippant az "indítóáramból", mint amennyit a generátor vissza tud rakni bele.

Kell egy jó kis fél/egy napos töltés. Alacsony áramon, lehetőleg okos, csepptöltést is tudó töltővel...
14,4-re töltheti fel maximum. Sok töltő belead Apait-Anyait, megnyomja 8-10 Amperrel, ilyenkor a fesszabályzója sem áll meg 14,4-nél, elgörbulnek az akku lemezei, és tönkremegy az akksi.

Ha meg rossz marad ezután is, akkor 1,5 hónapos, irány a garancia érvényesítése.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Thebreak »

4e-fe 93 hb 3 ajtós kapcsolási rajzot tudna valaki .....?
Utólagos gyári ablakemelő beépítés projekt ....
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Thebreak írta:4e-fe 93 hb 3 ajtós kapcsolási rajzot tudna valaki .....?
Utólagos gyári ablakemelő beépítés projekt ....
Szerintem ahhoz nem kell kapcsolási rajz. Az "A" oszlop aljában lévő elektromos táblában ott van az aljzat, amibe a csatikat be kell dugni. A többit elvileg "tudja" az autó .... ha jól emlékszem. Bár egy megerősítés/cáfolat nem ártana.
Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Thebreak »

Cáfolat ... Nekem sajnos nincs olyan aljzat :D :D :D
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Thebreak írta:Cáfolat ... Nekem sajnos nincs olyan aljzat :D :D :D
Akkor az egy szép feladat lesz. Add el, és vegyél egy Gli-t. :D
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Az összes felszereltséggel, lehetett kapni, elektromos ablakkal. Nem kell emiatt Gli. :) Elég lesz egy kapcsolási. :) Sajna nekem nincs. :(
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A sedan, amelyet jellemzően napi 10-15km-es viszonylatban használunk, mostanában azt csinálja, hogy alapjáraton a műszerfal elég sötéten világít, de ha emelem a fordulatszámot, akkor folyamatosan kivilágosodik.

Rámértem, indítózás közben leesik kb. 9,6V-ra, utána (gondolom a kezdeti emelt fordulatszám miatt) 14V körül tölti, de ha felkapcsolom a tompítottat, akkor leesik a feszültség 13V alá... álló autónál, alapjáraton.

Akksira gyanakszom, de mi a ti véleményetek ?

Előre is köszi.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Corolla elektronika probléma?

Hozzászólás Szerző: pézsé »

ha jól tudom két egyforma kocsid is van akku szempontból. Így gyorsan kicserélheted őket és megnézheted az akku-e a gond.
Az E11-nél a fordulatszámot emelnie kell a fogyasztás (klíma refi stb) növekedésével. Ezzel kompenzálja a generátor alacsonyabb teljesítményét az alacsonyabb fordulaton. A feszültségszinteknél fontos a tized érték is.
Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie, egy kis eltérés belefér azért...
A testvezetéket, esetleges feszültségesést néznék rajtuk, megnézném az izzó csatlakozónál mennyi a feszültség. Simán lehet hogy jó az akku, a töltés is rendben, de a műszernél meg gebasz van.
Amikor indítózol fix hogy leesik a feszültség tökéletes rendszernél is. A másik kocsinál nézd meg a világítás elhalványul-e indításkor.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D
Válasz küldése