Oldal: 25 / 33

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 06:39 am
Szerző: Bubi
Igen, óvatos fékre is el kell hallgatnia. Ha nem akkor egy Sancy féle harkály kopog, nem az én 200 lityis hordóm. :P

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 09:19 am
Szerző: feca81
Sancy írta:Kopogni a stabpalca tud.
Kongani az ures 200literes hordo szokott.

Erdekel a megfejtes hajra... :)
Megpróbáltam, semmi hang, csak a guminak a "dongása". Fémes hang, nyöszörgés, bármi nem volt.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 11:08 am
Szerző: Bubi
Sajnálom, akkor nem tudom a megoldást. Illetve, ha stab pálca lesz (és nem a gyárit veszed, ami érthető, anyagi okokból) akkor légy oly előrelátó és erőszakos a szerelőddel, hogy fújasd le rücsivel a stab pálcák rögzítési pontjait, csere után. Sokkal később tűnik el belőle a kenést biztosító zsír. A kiszáradást követően kezdenek ezek zajosak lenni. Szabber Mester módszer (szullosz elnökségi vezérünk).

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 11:22 am
Szerző: Pacsker
Az csupán a következő cserét segíti elő (középső imbusz hüvely kirohadása, menet megduzzadása).
Ki zsírral, ki alvázvédővel csinálja. A lényeg, hogy a "kenést biztosító zsír megmaradását" ez nyilván nem befolyásolja.

Jó minőségű utángyártottat illik venni.
Vagy gyárit.
A szarok max pár évet bírnak.

Egyébként a futóműben ezer egyéb dolog kopoghat. Érdemes megnézetni szakemberrel. Van jó módszer a stab pálcák / szilentek kopogásának, a kormányösszekötő külső-belső gömbfejek kizárására...
Általában két emberes a móka, úgyhogy nem baj, ha ott maradsz segíteni.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 11:24 am
Szerző: Sancy
Kicsit mas amikor kezzel mozgatod a stabot, mint amikor a szar uton kell dolgoznia. Kezzel nem igazan erezheto. Sot akkor jo egy stab ha kezzel meg se moccan. Esetleg talpas gombfej is kopoghat. De meg kormanyosszekoto axial is, vagy annak a vegen levo gombfej is...

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 11:30 am
Szerző: Pacsker
Megállsz egy egyenes, vízszintes felületen.
Odaállsz az autó oldalának közepéhez.
Megfogod a tetősínt/tetőcsomit, ha van. Ha nem, akkor valahogy a tetőoszlopot.

Izombol, ritmikusan, oldal irányba elkezded dölöngéltetni az autót, mintha valami bulimobil lenne. Ha túl kemény a rugó/gátló, akkor két emberrel két oldalról. Ha periodikusan így kopog valami, akkor az 90%, hogy stab pálca vagy stab szilent. És még koszos sem lettél :)

(Ha terhelés alatt, kézzel, erős rángatásra érezhető, hogy kotyog a pálca, vagy netán maga a stab rúd, akkor ott már nagyon nagy baj van menet közben földúton :D ...)

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 11:34 am
Szerző: feca81
Hát ez csodálatos. Nem akarok egyesével mindent kicserélni. Most akkor nézessem meg egy másik szerelővel is? Aki már 3 éve javítja a gépsárkányt egy márkaszervizben szerelő. Teljesen ráhagyatkozom, mivel én nem értek hozzá. Ez nem egy Trabant, vagy Lada, hogy az út szélén megjavítom. :mrgreen: A szerelő felemelte, megnézett mindent. leengedte, és terhelés alatt is megnézte. (Megnézés alatt azt értem, hogy meg is rángatta) Ezután kerültünk vele egyet. Azt mondta kormánymű hibátlan, stabok szintén nem lógnak. Lengéscsillapítóra gyanakszik a tapasztalatai alapján. Nekem egy működő, csendes autó kell, mert augusztusban mennénk tengerpartra vele. Addigra pöpec állapotban kell lennie. Van itt esetleg egy másik szerelő,aki ránézne és egyértelműen meg tudja mondani, hogy mi a hiba? Természetesen kifizetem a vizsgálat díját.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 12:04 pm
Szerző: Pacsker
Bátran ajánlom őket!

viewtopic.php?f=28&t=2128

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 26, 12:15 pm
Szerző: feca81
Pacsker írta:Bátran ajánlom őket!

viewtopic.php?f=28&t=2128
Épp ezen a héten szabin vannak :mrgreen:

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 30, 07:01 pm
Szerző: feca81
Pacsker írta:Megállsz egy egyenes, vízszintes felületen.
Odaállsz az autó oldalának közepéhez.
Megfogod a tetősínt/tetőcsomit, ha van. Ha nem, akkor valahogy a tetőoszlopot.

Izombol, ritmikusan, oldal irányba elkezded dölöngéltetni az autót, mintha valami bulimobil lenne. Ha túl kemény a rugó/gátló, akkor két emberrel két oldalról. Ha periodikusan így kopog valami, akkor az 90%, hogy stab pálca vagy stab szilent. És még koszos sem lettél :)

(Ha terhelés alatt, kézzel, erős rángatásra érezhető, hogy kotyog a pálca, vagy netán maga a stab rúd, akkor ott már nagyon nagy baj van menet közben földúton :D ...)
Kipróbáltam az előbb amit javasoltál. Hát nem igazán erre számítottam. Elkezdtem izomból rángatni sógorommal, és hallgatóztunk. Mindkét hátsó keréknél hallható volt a kopogás. A jobb oldalinál jobban. Elölről semmi. Hogy lehet az, hogy ezzel a teszttel egyértelműen hátulról jött a hang, de menet közben meg elölről hallom? Lehet 2 különböző hiba? vagy a kaszni előre viszi a hangot?

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 júl. 31, 10:10 am
Szerző: Bubi
A kasztni előre tudja vinni a hangot. Engem is csapott be már nem egyszer.

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 06, 02:24 pm
Szerző: KovZoo
Han írta:
feca81 írta:Sziasztok!

Talán ti tudtok segíteni. Valami kopog az első futóműben. Főleg macskakövön, illetve rossz minőségű úton lehet hallani, ahol gyorsan kell reagálnia a futóműnek. Kátyúnál nem jellemző. Álló helyzetben, felemelt, leengedett autónál nem mutatja semmi, mi lehet a hiba. Nem lóg, nem lötyög, nem kattog. Szerelővel is ellenőriztettem. 2 dologra tippelünk, lengéscsillapító vagy stab pálca. A problémám az,hogy ha a stab pálca lenne, akkor a kereket mozgatva lötyögnie kellene, ilyen baj nincs. Fél éve volt műszakin, direkt olyan helyre vittem, ahol nem "átlökik" az autót, és lazán teljesítette a lengéscsillapító az elvárt értékeket. Járt már így valaki? Nem akarom a jó gyári alkatrészeket cserélgetni találomra... Az autó egy 2006-os E12-es Sedan.


Szia!

Nekem is hasonló problémám van, miközben semmi nem lóg. Szerelőm szerint (márkaszervizes) a lengéscsillapító tud hasonlót produkálni és nekem is átment vizsgán, jó értékekkel. Véleménye szerint azt lehet, hogy megcserélni a bal-jobb oldalit és ha a zajforrás is megy vele, akkor megvan a megoldás. Előfordult már ilyen nála, nem is egy. Legközelebbi olajcsere alkalmával valószínűleg én is ezt fogom lépni.
Sziasztok!
Idővel nekem is ilyen (3ajtós, 81kwos D4D) autóm lett és nekem is épp ez az egyik problémám :)
Kizárólag macskakövön, síneken átlósan (nem pontosan keresztben) áthaladva hallható kopogás.
Én a kormányösszekötőre gyanakszom, ugyanis, amikor a kereket megütögetem, akkor a rúdon is érezni a közvetlen kopogást, és olykor a kormányon is érezni.

Egy másik jelenség, mintha a difi lenne... Gurulás közben folyamatos kattogó hang, elinduláskor erős koppanás (vagy csak játszom az előre és a hátramenettel). Gondoltam a féltengelyre is, azonban ha a kereket elforgatom, akkor a belső féltengely csukló elfordul, amíg egyszer csak megakad.

Harmadik jelenség: kézifék behúz - autó felemel, és a kerék kerületén kb 1cm elmozdulás tapasztalható, de mintha egy gyenge rugó visszahúzná. Ilyet tapasztalt más is? Szervizes véleménye: ez nem baj.

Ezeken felül még hallani fémes nyiszorgást, pl amikor alapjáraton elindulok, illetve alapjáraton terhelődik a motor.

Illetve olykor-olykor a váltás pillanatában szoktam hallani nyiszorgást, amit egyáltalán nem tudok beazonosítani, és nem is mindig jelentkezik. Nem a kinyomócsapágy hangja, hanem mintha a hirtelen fordulatszám csökkenés következtében jelentkezne.

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem az unalom fogja kitölteni a napjaimat :)

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 08, 09:27 am
Szerző: feca81
KovZoo írta:
Han írta:
feca81 írta:Sziasztok!

Talán ti tudtok segíteni. Valami kopog az első futóműben. Főleg macskakövön, illetve rossz minőségű úton lehet hallani, ahol gyorsan kell reagálnia a futóműnek. Kátyúnál nem jellemző. Álló helyzetben, felemelt, leengedett autónál nem mutatja semmi, mi lehet a hiba. Nem lóg, nem lötyög, nem kattog. Szerelővel is ellenőriztettem. 2 dologra tippelünk, lengéscsillapító vagy stab pálca. A problémám az,hogy ha a stab pálca lenne, akkor a kereket mozgatva lötyögnie kellene, ilyen baj nincs. Fél éve volt műszakin, direkt olyan helyre vittem, ahol nem "átlökik" az autót, és lazán teljesítette a lengéscsillapító az elvárt értékeket. Járt már így valaki? Nem akarom a jó gyári alkatrészeket cserélgetni találomra... Az autó egy 2006-os E12-es Sedan.


Szia!

Nekem is hasonló problémám van, miközben semmi nem lóg. Szerelőm szerint (márkaszervizes) a lengéscsillapító tud hasonlót produkálni és nekem is átment vizsgán, jó értékekkel. Véleménye szerint azt lehet, hogy megcserélni a bal-jobb oldalit és ha a zajforrás is megy vele, akkor megvan a megoldás. Előfordult már ilyen nála, nem is egy. Legközelebbi olajcsere alkalmával valószínűleg én is ezt fogom lépni.
Sziasztok!
Idővel nekem is ilyen (3ajtós, 81kwos D4D) autóm lett és nekem is épp ez az egyik problémám :)
Kizárólag macskakövön, síneken átlósan (nem pontosan keresztben) áthaladva hallható kopogás.
Én a kormányösszekötőre gyanakszom, ugyanis, amikor a kereket megütögetem, akkor a rúdon is érezni a közvetlen kopogást, és olykor a kormányon is érezni.

Egy másik jelenség, mintha a difi lenne... Gurulás közben folyamatos kattogó hang, elinduláskor erős koppanás (vagy csak játszom az előre és a hátramenettel). Gondoltam a féltengelyre is, azonban ha a kereket elforgatom, akkor a belső féltengely csukló elfordul, amíg egyszer csak megakad.

Harmadik jelenség: kézifék behúz - autó felemel, és a kerék kerületén kb 1cm elmozdulás tapasztalható, de mintha egy gyenge rugó visszahúzná. Ilyet tapasztalt más is? Szervizes véleménye: ez nem baj.

Ezeken felül még hallani fémes nyiszorgást, pl amikor alapjáraton elindulok, illetve alapjáraton terhelődik a motor.

Illetve olykor-olykor a váltás pillanatában szoktam hallani nyiszorgást, amit egyáltalán nem tudok beazonosítani, és nem is mindig jelentkezik. Nem a kinyomócsapágy hangja, hanem mintha a hirtelen fordulatszám csökkenés következtében jelentkezne.

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem az unalom fogja kitölteni a napjaimat :)
Elvittem egy másik szerelőhöz. Nálam a jobb oldai gömbfej és a két toronycsapágy a hibás. E héten javítják meg csütörtökön.
Jut eszembe a szerelő azt mondta,hogy ha a kézifék be van húzva, akkor a hátsó kerék kotyogni fog, ez teljesen természetes. Ereszd ki a kéziféket, és nem fogd hallani. De ez csak a hátsó kerékre vonatkozik!

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 08, 10:59 am
Szerző: Han
Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény. Annak mondjuk örülök, hogy nem a lengéscsillapító, mert az jóval nagyobb kiadás, viszont annak kevésbé, hogy a szerelőnk nem találta meg...

Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? :cry:

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2016 aug. 08, 11:26 am
Szerző: feca81
Han írta:Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény. Annak mondjuk örülök, hogy nem a lengéscsillapító, mert az jóval nagyobb kiadás, viszont annak kevésbé, hogy a szerelőnk nem találta meg...

Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? :cry:
Mindenféleképp megírom, mert sokan fogunk még így járni az itthoni utak minősége miatt. És legalább megtudjuk,hogy ennél a hibánál ez-e a megoldás.