Oldal: 25 / 26

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 02:31 pm
Szerző: IceRocko
Pacsker írta:Nem szeretnék 300 klubtagot autóztatni, főként a fenti okból kifolyólag írtam a felajánlást, de biztosan megbeszéljük veled a dolgot ;)
4AGE valóban többet eszik, mint mondjuk egy 4AFE, de azért nem 2-3 literrel :) ... Szép is lenne. Főleg Országúton és M0-n gurulsz ha jól emlékszem. Ilyen körülmények közt egy 4AGE megáll ~6,5 literrel, netán kicsit kevesebbel. Egy 4A-FE meg bemegy 6 alá is.
Tehát nem drasztikus a különbség, de tény, hogy nagyobb az étvágya. Ettől függetlenül neked én is inkább 4A/7AFE-t ajánlanék minél későbbi, de még Japán összeszerelésűt, Denso elektronikásat.

Ha tényleg 6,5-7,7l-el elmegy, akkor 4AGE lesz. :lol: Tudom én is, hogy inkább 4A/7AFE kell nekem. :) Meglátjuk...
Egyértelmű, hogy csak Denso elektronikás lehet! :)

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 03:12 pm
Szerző: Pacsker
Van fogyasztás topic, talán ott és a projektemben jobban kiveséztem. A 6,5-7,7 második értékét te adtad hozzá. :)
A legjobb fogyasztásom 5,8, a legrosszabb 26. Az autóm a súlya, a nagy kerekei, a 6-os váltója miatt nem tekinthető átlagos GT-inek.

Reálisan egy átlagos E9-ben egy 4AGE:
Országúton: 6,5-7 liter
Autópályán: 7,5-8,5 liter értelmes kereteken belül sebesség függően
Városban (Bp!): 7,8-9,2 liter.
Versenypálya: 20-28 liter

Szolíd lábbal minden érték lejjebb vihető, amire nem egy példa is van klubon belül.
A fentiek 5 ajtós Liftback-re vonatkoznak, ami az E10 Sedan-odhoz a legjobban hasonlít. Kicsit nehezebb a te autód, úgyhogy hozzáadnék az értékekhez max 1-2 decit.

Normál használat mellett (1500-4000f/p) egy 4AGE motoros autó egy normális 1.6-os. Egyáltalán nem mondható erősnek. Ha az ember tud szellősen kicsit magasabbra forgatva vezetni, váltani, ahogy a 16 szelepes kívánja (2500-3500f/p váltás), akkor teljesen dinamikusnak érződik és még gazdaságos is. Ha gyötörjük a 2000-nél váltással, akkor erőlködős, sokat fogyasztós gyenge szarnak tűnik.
4500-tól megőrül és ha papíron netán még egyezik is vagy kevesebb a teljesítménye, mint egy modernebb "F"-es motoré, akkor sem hasonlítható hozzájuk. A hang, a rezonancia, az erők, a magas fordulatszám összességében nagy élményt ad. A baj, hogy ilyenkor a fogyasztása is nagy, viszont az ember úgysem folyamatosan így közlekedik. Ha már nem lételeme a "gyorsulás lámpától lámpáig", és 1 tank alatt 2-5x autózik vele egy jobbat, forgatja el az egekbe, akkor ez úgyis csak összevetve pár percet jelent, ami a fogyasztásban nem mutatkozik meg jelentősen.

Én szeretem, pont a fent leírtak miatt. 90%-ban egy sima 1.6-osként használom, viszont, ha sietek, vagy egy jó útszakaszon kedvem támad odalépni neki, netán egy erősebbet előzni, akkor meg ott van benne az a több, az a 4AGE. Ugyan csak 10% élményautós használatról beszélünk, de ha ezen kevés alkalomnál nem tudnám leforgatni, nem tudnám üvöltetni, akkor meg borzasztóan hiányozna és bánnám, hogy nem GT-im van :)

A váltó pörgős és, ha nyomja neki az ember pont 6 ezer párszázra ESIK vissza, így folyamatosan húz, nincs "lyuk".
Azért nem véletlenül lett sikermotor. Ugyan fogyasztásban nem veheti fel a versenyt egy 4AFE-vel, de nem is vészesen több.

A legrosszabb fogyasztásom (10l) rendszerint telente van, amikor SAJNOS :evil: a fél tank esetében csak pár km-es távokra kell beindítanom a motort. Ez nem tekinthető átlagosnak, általában nem így használják autóikat az emberek. Ebben az állapotban ugye végig megy a szivató..., ráadásul ezer fogyasztó is társul mellé, mint ablaktörlők, ventillátor, fényszóró, hátsó ablak fűtés, ülésfűtés... Nem hiába használok szuper minőségű 5W-s olajat és ilyenkor a fűtésről lemondva mindig hidegre állított fűtéscsappal indulok neki, hogy a motor hamarabb melegedhessen.

Végszóra, szerintem szuper motor a 16 szelepes 4AGE, de aki egyáltalán nem szokta kihuzatni az autóját, annak felesleges.

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 03:57 pm
Szerző: Wortex
Sziasztok.
Témához kapcsolódóan kérdezném, hogy 7afe motoros autót tudtok-e a klubban, ami megnézhető, kipróbálható. (akár csak utas ként)

IceRocko, 4age teszt vezetésre jelentkezhetsz tavasszal. :wink:

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 05:18 pm
Szerző: Bruce E9
Talán nekem van a leghosszabb tapasztalatom (legtöbb idő + legtöbb megtett km)a klubbon belül 4AGE motoros E9 Liftback-kel.

Őszintén le merem írni, hogy nálam a 4AGE nagy átlagban 6,3-6,7 fogyaszt/fogyasztott. Vidéken élek, elég sokat használom lakott területen kívül főutakon, de nem autópályán. Vezetési stílusom, hogy alig, szinte sosem fékezem, lakott területre beérve begurulok, vagy max. a motorféket használom. Kigyorsításokkor finoman adagolom a gázt. A legjobb fogyi eredmény nyáron Horvátországban zömében 50- 60-70-es tempóval csorogva a tengerparton: 5,8.

Autópályán 120 km/h-ig kb. 7,0; 140 km/h-nál 8,0 az átlagfogyasztásod. Hungaroringen a nyílt napon 14,0 - 16,0 volt a fogyasztás, ebben benne volt 200 km autópálya is.

A 4AGE tempomat használata mellett nekem autópályán -0,5 liter/100 km jelentett nagy átlagban.

A másik E9 Lb 4AFE motorral: hasonló körülmények között 0,5 liter/100km fogyival kevesebbel beéri, de 140 km/h felett már nincs különbség. 7AFE-vel nincs tapasztalatom.

ui: ha teljesen csak a fogyira akarsz gyúrni :-) akkor tegyél bele egy 1C, 2C motort, az beéri vidéken 4,5-5,0-val is! :-)

Most lehet megbotránkoztatok klubtagokat, de a hétköznapokra nekem az 1C, 2C motor a leghasználhatóbb, aztán a 4AFE és aztán a 4AGE.
Azonban a tudat, hogy ott van az a 1xx ló a mocitető alatt gyakran előhozza belőlem a "vadállatot" és egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne nyomjam oda neki. Amióta BT 4AGE van a mocitető alatt gyakorlatilag 8.0-ás átlaggal közlekedek, pedig azzal is lehetne menni 6.0 körül :-) Cserébe folyamatosan vigyorgok és érzem a remegést a lábaimban egy jó kis kiforgatás után.

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 06:28 pm
Szerző: toytomi
Én is szívesen jelentkeznék, majd valakihez egy teszt körre 4A-GE és 4A-FE próbára. Inkább a laza vezetési stílust próbálnám ki, mint ami felénk van. Szeged eléggé nyugis város Bp-hez képest.

Az 1C szerintem is +1! Bátran kimerem jelenteni, hogy az egyik legjobban sikerült motorja a Toyotának. Nem erőmű, nem kell vele nagy előzésekbe belemenni, de cserébe kivisz a világból is, én nagyon szeretem apuméket vezetni. Szinte azon tanultam meg vezetni, úgyhogy az ésszel való vezetés menne egy erősebb motorral is. De azért, ha tényleg rájön az emberre az öt perc, akkor... :) (You know, what I mean! :lol: )

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 06:44 pm
Szerző: Pacsker
7AFE klubon belül 4WD E11-ben van. (4WD topic-ba írogatott a tulaj)
Itthon már láttam több E10 4WD Wagon-t is, de aktív klubtag nincs belőle, ha jól emlékszem.

Amit nagyon sajnálok, hogy itthon E10 GTi-t nem láttam még. Európában nyugatra van több is, de haza valamiért még importként sem került. Pedig biztos különleges lehet. (7AFE motor).

Csináld meg Wortex. Ennyi nem volt pénz érte és nem is nehéz projekt!

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 07:50 pm
Szerző: Wortex
Pacsker írta:7AFE klubon belül 4WD E11-ben van. (4WD topic-ba írogatott a tulaj)
Itthon már láttam több E10 4WD Wagon-t is, de aktív klubtag nincs belőle, ha jól emlékszem.

Amit nagyon sajnálok, hogy itthon E10 GTi-t nem láttam még. Európában nyugatra van több is, de haza valamiért még importként sem került. Pedig biztos különleges lehet. (7AFE motor).

Csináld meg Wortex. Ennyi nem volt pénz érte és nem is nehéz projekt!
Nagyon szeretném elkezdeni február végén, március elején, ahogy idő, buksza engedi. :)
Ami külön unikum, hogy ezek szerint itthoni E10 FWD-ben ez lesz az első?
Lassan megérdemel egy projectet. :roll:

Re: Motorfajták

Elküldve: 2014 dec. 03, 08:08 pm
Szerző: Pacsker
Nem tudok másik E10-ről, de ez nem jelenti azt, hogy nincs. Kevésbé elvetemült (nem klubos) is megcsinálhatta, hisz plug and play.
Nyiss!

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 06, 11:20 pm
Szerző: Pacsker
Van remény! :)
Ilyet se láttam még soha! :shock:

10300km 1ZZ, rátöltés nélkül.
(Motul Eco-nergy 5W30)
A szín és a mennyiség is megnyerő...

Kép

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 08, 12:50 pm
Szerző: Pacsker
AE101 Levinnel pályaverseny előtt lehúzni egy ilyet

Kép

Silvertop dolgozna az autóban és bennem is.
Tuti a győzelem :twisted:

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 08, 10:07 pm
Szerző: mozso
Pacsker írta:Van remény! :)
Ilyet se láttam még soha! :shock:

10300km 1ZZ, rátöltés nélkül.
(Motul Eco-nergy 5W30)
A szín és a mennyiség is megnyerő...

Kép
Nem minden ZZ eszi az olajat. Nekem ugye 2006-os javitott volt. Semmi olajfogyija nem volt. Amikor turbos lett, de maradt a gyari motorbelso, akkor is kimutathatatlanul keves fogyott. Az 1.8-as Toyota felujitott Optifit csereblokk sem ette egyaltalan. Fogyas nekem csak a kovacsolt belseju motoroknal jott elo, de ez ugye mas palya.

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 23, 12:57 pm
Szerző: Necro
Azt esetleg tudja valaki hogy az én 113LE-re papírozott Kanadai 4A-FE-m különbözhet-e az európaiaktól?

Fogyasztási tapasztalat: én elég óvatosan vezetek, nyáron így 7,5-8l városban, télen 10l. Most volt egy szar benzines rátankolásom a leghidegebb hetek előtt, akkor 12,04L-re jött ki az a ciklus, de volt hogy 20 percet melegedett a kocsi indulás előtt, úgyhogy nagyon nem érdekel.

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 23, 06:16 pm
Szerző: Bubi
Szerintem semmi. A carina e első időszakában volt az a motor 114 LE-vel is. Érdekel vagy nem, az sok. De inkább rengeteg.

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 23, 07:29 pm
Szerző: dieselsuxx
Necro írta:Azt esetleg tudja valaki hogy az én 113LE-re papírozott Kanadai 4A-FE-m különbözhet-e az európaiaktól?

Fogyasztási tapasztalat: én elég óvatosan vezetek, nyáron így 7,5-8l városban, télen 10l. Most volt egy szar benzines rátankolásom a leghidegebb hetek előtt, akkor 12,04L-re jött ki az a ciklus, de volt hogy 20 percet melegedett a kocsi indulás előtt, úgyhogy nagyon nem érdekel.
Emissziós szabályozás miatt európán belül is vannak különbségek. Amerikában is. Gondolok itt olyan piacokra, hogy kalifornia, NSZK, egyéb Európa (csak hogy gyári kifejezéseket használjak).

Re: Motorfajták

Elküldve: 2016 feb. 23, 10:19 pm
Szerző: Pacsker
USA / Kanadai piac más.
Főként károsanyag kibocsátás csökkenés, vákuumcsvezés.
Általában gyengébbek, mint az Európaiak. Az, hogy mi van a forgalmiba, el kell felejteni.
95-100Le lehetett a tied gyárilag, de 4AFE a világon volt 95-től 115Le-ig nagyon sok féle. Felesleges a lőerő hajhászás, jó motorok!

A fogyasztás soknak tűnik, de nehéz lábbal, automata váltóval lehet ennyi.