Oldal: 21 / 32

Elküldve: 2014 jan. 07, 12:58 pm
Szerző: Gabes
Na megnéztem 1-2 carinát élõbe. A belsõ valóban jóval nagyobb, fõleg hátul van hatalmas tér. Csomagtartó szintén szimpin nagy. Az 1.6-os motor 4A-FE motorkódú, tehát valóban azonos a corolláéval. 2.0-s motorkódja ismert? 133LE úgy tudom. Fogyasztása? Jobb-rosszab, mint az 1.6? Eddig 1.6-ost próbáltam, saját tömege hasonló, mint az E10: 1100kg, de nem éreztem sokkal erõsebbnek gyorsuláskor 100ig.

Elküldve: 2014 jan. 07, 01:08 pm
Szerző: IceRocko
A 2l-es 3SFE motor és igen, jobb a 4AFE-nél. :D De az is csak 96ig 133LE-s, azutániak már "csak" 124 lovasok. Fogyasztásban kb. plusz 1l-el lehet számolni, de ez is vezetési stílus függõ.
Ha nagyobb autót szeretnél, szerintem jó választás. Már csak azért is, mert felszereltségben jobbak mit a Corollák.

Elküldve: 2014 jan. 07, 03:11 pm
Szerző: bepi81
Carnia E típusból iszonyú kevés használatra érdemes példány van ma Magyarországon. Gyakorlatilag azt lehet mondani, hogy ha esetleg a TCH fórumról nem adja el valaki a sajátját (azt meg miért adná el?), nagy eséllyel nem lehet épkézláb példányt kifogni. Mondjuk 50 hirdetett autóból 1db.

A kezdeti 4A-FE motor 116LE-s volt és a '95-ig japánban összeszerelt Carinákba rakták. A "94-es évjáratok olajevésre hajlamosak, de 200.000km körül fordult elõ, nem olyan hibából, mint a korai vvt-i motorok gondja.
A tömegük igen alacsony volt, több japán Carina tulaj fórumtársnak a forgalmiában 1085kg körüli adat szerepel. Ez a tömeg és teljesítmény igen dinamikussá tette a Carinát még mai szemmel nézve is.

Igaz, ennek ára a passzív biztonság hiánya volt. Merevítések, klíma, légzsákok csak elvétve találhatók bennük, inkább a faceliftes, "95 második felétõl '97-ig Angliában gyártott Carinákban terjedtek tömegesen el. A facelift egyébként jelentõs tömegnövekedést hozott, 1150-1200kg körüliek lettek. A motorok 106LE-re gyengültek, majd megjelent a lean-burn 99LE-s változat is.

Viszont, van egy eladó, eredeti Carina GTi a fórumon. Gyönyörûen megcsinálva, teljesen gyári állapotra hozva, 0 tuninggal. Ha jól emlékszem, 500.000Ft-ért adja a srác. Nyugat-EU-ban már most 2500EUR körül mennek ezek állapottól függõen. Motorja a 3SGE 158LE-s 2,0-ás. Metál bordó, 5 ajtós. Tényleg pöpec Carina E és szinte egyedüli az országban ebben az állapotában.
EZ AZ.

Elküldve: 2014 jan. 07, 04:48 pm
Szerző: IceRocko
Tavaly még 900.000.-ft körül árulta a GTi-t. Az idei évre majdnem megfelezte az árát? Akkor már szabadulna tõle.

Elküldve: 2014 jan. 07, 05:05 pm
Szerző: bepi81
Úgy tudom, külföldi munka van kilátásban nála.

Elküldve: 2014 jan. 07, 09:34 pm
Szerző: Gabes
Köszi az infokat! És mért fogyaszt többet, ha jobb? Vagy a jobb alatt a modernebbet kell érteni?

Elküldve: 2014 jan. 07, 11:28 pm
Szerző: bepi81
Icerocko szerintem az 1,6 vs 2,0 közti kb 1 literes difire gondolt, nem a két 2,0-s változatra. ;-)

Az 1,6-osnak is változó a fogyasztása. Ha kíméled, 6 liter (átlagban), ha hajtod 11,5. Ennél többet az rallys múltú fórumtárs sem tudott még kihozni belõle.

A 2,0 literes motorral harmonikusabb az autó. Jelentõsen kényelmesebb, nyomatékosabb, noha az 1,6-ossal sincs egyáltalán alulmotorizálva.

Elküldve: 2014 jan. 08, 10:56 am
Szerző: IceRocko
Igen, arra gondoltam, hogy nagyobb a lökettérfogata és azért ez többlet fogyasztással jár.

Elküldve: 2014 jan. 08, 12:22 pm
Szerző: Gabes

Elküldve: 2014 jan. 08, 01:54 pm
Szerző: Bubi
Ha lenne választék egy jó vágású 1,6-al jobban járnál, de mivel nincs nem okoskodom. Amikor vettem a corollát én is carina e-t akartam. A toyota használtautósa már akkor lebeszélt róla.

Elküldve: 2014 jan. 08, 03:46 pm
Szerző: IceRocko
Sajnos én is azt hallottam, hogy a Carina E-k eléggé leharcoltak. Bár nem értem miért? Mikor egykorúak az E10 Corollákkal. Tény, hogy Corollából is már elég nehéz jó állapotút találni, de esélyesebb.
Képek alapján elég nehéz megítélni. Mondhatom, hogy jól néz ki, de ez nem jelent semmit. Jobb ha megnézed.
Sõt ha van rá módod, jobb ha minél többet megnézel, hogy legyen viszonyítási alapod.

Elküldve: 2014 jan. 08, 11:12 pm
Szerző: Gabes
Pont arra lennék kiváncsi, amiért azt mondod, hogy inkább 1,6 mint 2,0. Végig olvastam a motorkódos részt a fórumon, de a 3sfe-rõl nem találtam. Bocsi, ha alapkérdés, de nem ismerem. Eddig 3ból sikerült 1 szépet találnom élõbe, de azt elvitték, mire körbeértem és egyezkedtem volna vele. Jobb oldala volt fújva, de szépen, kerékivek rendben, ajtók alja rendbe, motortér szép. Tényleg ritka. És tartja is az árát ahhoz képest, hogy 20 évesek.

Elküldve: 2014 jan. 22, 09:19 pm
Szerző: Slampixxx
Kép

Elküldve: 2014 jan. 22, 10:20 pm
Szerző: Pacsker
Beszélgessünk képekben :)

Kép

Elküldve: 2014 jan. 22, 10:23 pm
Szerző: Slampixxx
Kép