Oldal: 176 / 245

Elküldve: 2011 okt. 16, 12:14 am
Szerző: Bohi
Változni fog a GFB!!!! Baleseti adót vezetnek be, amit a GFB árába építenek bele, kb 30%...
(vmi adózás és jogszabályok topic esetleg??? mert, találtam ilyesmit, de nyugodtan helyezzétek át)

Cikk, index.hu :

http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/10 ... _kotelezo/

Elküldve: 2011 okt. 16, 02:07 pm
Szerző: Bohi
Slampixxx írta:Valahol olvastam róla, talán a TotalCar-on, hogy valamelyik északi népségnél rettentõ nagy az új kocsikra a sarc, ezért becsülik meg jobban a régebbieket.
Hát igen, ez az ország Dánia. Egy fõsuliba járok itt és pont az autóárakról beszéltünk az egyik órán meg kaptunk egy tanulmányt errõl. Pár szó róla, mert szerintem érdekesek az adatok. Igaz, nem toyotás dolog, de autós és nemzetközi adatok...
A különbözõ országokban eltérõek ugye az adók, különösen az autókra kivetett adók terén. Valahol a sport és luxus kaategóriájú autókra több adót vetnek ki, valahol nem. Becsatolok két táblázatot, ahol 2 különbözõ kategóriájú autóról olvashatunk infókat az árakról és adókról. Luxus: bmw 730D, középkat: Citroen C3

A price euro sort nézzétek. Ezek év eleji adatok, azóta lehet változott valamennyit...
Kép

Kép
(az EL az görögország)

Ami még nagyon érdekes ugye, hogy UK brutál olcsó új autó árakban, de azt hozzó kell tenni, hogy a font kb 10%-ot erõsödött az euróhoz képest, ez is hozzájárult hogy kb a legolcsóbb ország legyen. De azért az érdekes elsõ hallásra, hogy a bmw németországban, a saját hazájában drágább 25%-al drágább, mint a briteknél! :lol:

A középkategóriás kocsiknál és a C3-nál kicsit más a helyzet:

Kép

Kép

Aztán lehet elemezgetni az adatokat, de sztem felesleges! :)
Amúgy a toyota drágult a legtöbbet, több mint 10%-ot, de ennek ellenére Koppenhágában adták el a legtöbb toyotát, ezt a tv-ben hallottam...

Tényleg arányaiban tényleg sok az idõsebb kocsi, amikre azért vigyáznak. Érdekes miért van ez, de teljesen mások az emberek. Mindenkinek van pénze, de mégsem ad 20-40millát egy új autóért, mert valszeg nem éri meg neki. Jó a régi is. Pl az új 730D 50milláért mi? Persze van olyan kecó, ahol áll 5-6 autó, abból 2-3 új SUV, a kocsik érnek több, mint fél miliárdot ott nem beszélve a kecóról, de nem ez az átlag. :lol: Alig látni hiperszuper új autókat itt, igaz Dánia déli részén vagyok, a fõvárosban lehet más a helyzet, de majd megyek nemsokára és küldök helyzetjelentést... :wink: :lol:

Bocs, ha kicsit hosszú lett, de remélem azért érdekes... :wink:

Elküldve: 2011 okt. 16, 02:10 pm
Szerző: Bohi
Más... na mi az elsõ??? :lol:

Top-50-Best-Selling-Cars-Of-All-Time

Elküldve: 2011 okt. 16, 02:21 pm
Szerző: Slampixxx
najó, de 1966-tól számolva még szép hogy a Corolla az elsõ... :D

Elküldve: 2011 okt. 16, 03:04 pm
Szerző: Biagio
Bohi írta:Pl nagyon nagy divat, hogy leveszik a rendszámot és ott hagyják a kocsit a parkolóban.
...
Sajnos a kocsit nem tudom kihozni, mert megvágnak érte, ha sokáig marad... :lol: :lol: :lol:
Bohi! Ebbõl mi adódik? Át kell venni a jó szokást. :D :)

Elküldve: 2011 okt. 16, 03:06 pm
Szerző: Bohi
Biagio írta:
Bohi írta:Pl nagyon nagy divat, hogy leveszik a rendszámot és ott hagyják a kocsit a parkolóban.
...
Sajnos a kocsit nem tudom kihozni, mert megvágnak érte, ha sokáig marad... :lol: :lol: :lol:
Bohi! Ebbõl mi adódik? Át kell venni a jó szokást. :D :)
Há de akkor meg hogy használjam??? Nézegessem a parkolóban? :lol: :lol: :lol: Bár lehet az is jobb egy fokkal... :lol: :wink: Na ez majd a jövõ zenéje...

Elküldve: 2011 okt. 17, 09:56 am
Szerző: gecsa
jelentõsen drágulni fog a gépjármûátíráskor fizetendõ vagyonszerzési illeték is...az autó korát is figyelembe veszik majd...

Elküldve: 2011 okt. 17, 06:44 pm
Szerző: cslaci105
gecsa írta:...az autó korát is figyelembe veszik majd...
Milyen értelemben? Egy idõsebb autó kevesebbet ér, és ezért kevesebbet kell majd adózni?

Elküldve: 2011 okt. 17, 07:30 pm
Szerző: gecsa
cslaci105 írta:
gecsa írta:...az autó korát is figyelembe veszik majd...
Milyen értelemben? Egy idõsebb autó kevesebbet ér, és ezért kevesebbet kell majd adózni?
az adó az csak simán emelkedik majd,nem tudni mennyire,de mivel a gépjármûpark öregszik,valószínû úgy csinálják,hogy minél több bevétel legyen..
az illeték,amit eddig ccm után fizettél gépjármûvásárláskor,most teljesítmény után lesz fizetve,asszem valami 5-600 ft/kw a tervezet,de ez nem biztos,és itt is valami szorzót akarnak az autók korával,gondolom a régebbi olcsóbb lesz,de nem tudok semmi biztosat,ezt csak szóbeszédbõl hallottam...


amúgy az öregebb autóra most is kevesebbet kell adózni:

Személygépkocsik, illetve motorkerékpárok esetén kW-ban kifejezett adóalap után

- gyártási évében és az azt követõ 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követõ 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követõ 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követõ 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követõ 16. naptári évben és az azt követõ naptári években 140 Ft/kilowatt

az adó mértéke.

ezt fizetjük most az önkormányzatok felé....

Elküldve: 2011 okt. 17, 08:43 pm
Szerző: gecsa
van itt egy cikk az illetékrõl...

[web]http://www.biztositas.ma/Gepjarmu_atira ... tekek_2012[/web]

Attila,rosszat írtam priviben,sima 4age: 85*600=51000ft :oops:

és az adóról..

[web]http://gepjarmu.co.hu/gepjarmuado-2012[/web]

Elküldve: 2011 okt. 24, 10:06 am
Szerző: gecsa

Elküldve: 2011 okt. 24, 12:44 pm
Szerző: Bubi
Mindig megrázó egy ilyen baleset. Tavaly õsszel a moto2-ben is volt halálos kimenetelû esemény(ott épp egy japán versenyzõ hunyt el). A moto2-ben azért is volt sok baleset mert a motorok teljesítményben és technikában olyan szinten voltak közel (még?) egymáshoz, hogy túl sokan és hosszan motoroztak egymás mögött, "vonatban". Ha az elsõ megcsúszott többi ment utánna... Marco esetében más volt a helyzet. Õ temperamentumos (sokszor belemenõs, erõszakosnak látszó) volt. Sokan féltek tõle. Nem egyszer ment kereszbe kasul a pályán vagy tolt le valakit egy kanyarban. Sokszor szenvedtek versenytársak súlyos sérüléseket miatta. Zsenialitása is ebben volt, nem félt semmitõl. Isten nyúgosztalja! :(

Elküldve: 2011 okt. 26, 10:03 pm
Szerző: PiciPeti
tibierdrol!

Én szezonban kb 2 havonta járok Kakucsra/Kecsóra/Brezovára. Már ott is érzem hogy felejtek, újra hülyeséget csinálok, amit elõzõleg már megtanultam. De ha más nem, ott a Pilisszentkereszti szerpentin... :twisted:

Sajnos ez ilyen. De szórakozásnak sem utolsó! :wink:

Nemrég szorgalmaztam egy ilyen CCH motorosai egyesüljetek pályázást. :D Aztán sajnos elfelejtõdött. :(
Pedig lehetne tartani egy ilyet, akár autózással egybekötve. Mondjuk kecsón. Ezek közül az a legszélesebb, leggyorsabb...
És talán a legjobb minõségû is.

Elküldve: 2011 okt. 26, 10:10 pm
Szerző: Bubi
PiciPeti írta:tibierdrol!

Én szezonban kb 2 havonta járok Kakucsra/Kecsóra/Brezovára. Már ott is érzem hogy felejtek, újra hülyeséget csinálok, amit elõzõleg már megtanultam. De ha más nem, ott a Pilisszentkereszti szerpentin... :twisted:

Sajnos ez ilyen. De szórakozásnak sem utolsó! :wink:

Nemrég szorgalmaztam egy ilyen CCH motorosai egyesüljetek pályázást. :D Aztán sajnos elfelejtõdött. :(
Pedig lehetne tartani egy ilyet, akár autózással egybekötve. Mondjuk kecsón. Ezek közül az a legszélesebb, leggyorsabb...
És talán a legjobb minõségû is.
Ezt nem úgy kell érteni, hogy a határaidat feszegetve közlekedsz Dobogókõ felé, ugye?

Elküldve: 2011 okt. 26, 10:14 pm
Szerző: PiciPeti
Attól nagyon messze vagyok utcán... Ezért járok pályára. :wink: Viszonylag hülyén mutatnék a murvás, kátyús, beláthatatlan kanyarban a motor mellet lógva.... :lol:
De azért egy tempós motorozás, azon az úton, a mai napig tud újdonságot mutatni. Pedig már magától végigmenne a motor sztem... :D

Nem szándékozok mások életével játszani... :D