Slampixxx írta:Valahol olvastam róla, talán a TotalCar-on, hogy valamelyik északi népségnél rettentõ nagy az új kocsikra a sarc, ezért becsülik meg jobban a régebbieket.
Hát igen, ez az ország Dánia. Egy fõsuliba járok itt és pont az autóárakról beszéltünk az egyik órán meg kaptunk egy tanulmányt errõl. Pár szó róla, mert szerintem érdekesek az adatok. Igaz, nem toyotás dolog, de autós és nemzetközi adatok...
A különbözõ országokban eltérõek ugye az adók, különösen az autókra kivetett adók terén. Valahol a sport és luxus kaategóriájú autókra több adót vetnek ki, valahol nem. Becsatolok két táblázatot, ahol 2 különbözõ kategóriájú autóról olvashatunk infókat az árakról és adókról. Luxus: bmw 730D, középkat: Citroen C3
A price euro sort nézzétek. Ezek év eleji adatok, azóta lehet változott valamennyit...

(az EL az görögország)
Ami még nagyon érdekes ugye, hogy UK brutál olcsó új autó árakban, de azt hozzó kell tenni, hogy a font kb 10%-ot erõsödött az euróhoz képest, ez is hozzájárult hogy kb a legolcsóbb ország legyen. De azért az érdekes elsõ hallásra, hogy a bmw németországban, a saját hazájában drágább 25%-al drágább, mint a briteknél!
A középkategóriás kocsiknál és a C3-nál kicsit más a helyzet:
Aztán lehet elemezgetni az adatokat, de sztem felesleges!

Amúgy a toyota drágult a legtöbbet, több mint 10%-ot, de ennek ellenére Koppenhágában adták el a legtöbb toyotát, ezt a tv-ben hallottam...
Tényleg arányaiban tényleg sok az idõsebb kocsi, amikre azért vigyáznak. Érdekes miért van ez, de teljesen mások az emberek. Mindenkinek van pénze, de mégsem ad 20-40millát egy új autóért, mert valszeg nem éri meg neki. Jó a régi is. Pl az új 730D 50milláért mi? Persze van olyan kecó, ahol áll 5-6 autó, abból 2-3 új SUV, a kocsik érnek több, mint fél miliárdot ott nem beszélve a kecóról, de nem ez az átlag.

Alig látni hiperszuper új autókat itt, igaz Dánia déli részén vagyok, a fõvárosban lehet más a helyzet, de majd megyek nemsokára és küldök helyzetjelentést...
Bocs, ha kicsit hosszú lett, de remélem azért érdekes...
