Oldal: 18 / 26

Elküldve: 2014 jan. 04, 01:15 pm
Szerző: toytomi
Lackó írta:
bubidisc írta:Már hosszú ideje óvatosan megyek, "laposat" fékezek. A tárcsáim már túl vannak egy szabályzáson (jó régóta már), most megint "behullámosodott". Nem vagyok szakértõ de szerintem ez a tárcsa és a hátsó dob, betétek is kiszolgálták az idejüket. Szeretnék betétet, tárcsát, dobot, pofát. Kérek szépen ötleteket!

Szabber Mester!

Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal? :wink:
Bubi Úr !

Tárcsát nemcsak hogy nem illik szabályozni, hanem veszélyes is. Esetleg akkor ha felületi rozsda van rajta, de kopás miatt semmiképp ! Egy erõs fékezésnél simán elrepedhet, eltörhet .... a következményeit nem részletezném ! Felelõtlenség.

+1

Elküldve: 2014 jan. 04, 02:00 pm
Szerző: PiciPeti
Ezt alátámasztanátok valami indokkal is? :roll:

Mindkét motoromon szabályozott tárcsa van, az egyiket versenykörülmények között használom, szinter betéttel, szóval ott tényleg meleg tud lenni, a másikkal már megmásztam a környékbeli országok hegységeit, felcuccolva.

A dízelen szintén felszabályoztattam, de a tárcsa tövében lévõ könnyítésnél még mindig vastagabb a húsa...
Hja és ezzel is voltam már egy napot Kakucson... :roll:

Elküldve: 2014 jan. 04, 02:23 pm
Szerző: Lackó
PiciPeti írta:Ezt alátámasztanátok valami indokkal is? :roll:

Mindkét motoromon szabályozott tárcsa van, az egyiket versenykörülmények között használom, szinter betéttel, szóval ott tényleg meleg tud lenni, a másikkal már megmásztam a környékbeli országok hegységeit, felcuccolva.

A dízelen szintén felszabályoztattam, de a tárcsa tövében lévõ könnyítésnél még mindig vastagabb a húsa...
Hja és ezzel is voltam már egy napot Kakucson... :roll:
A féktárcsának van egy - a gyár által megadott minimum vastagsága (ami általában fel is van tûntetve rajtuk). Nem a tövében lévõ könnyítést kell figyelembe venni ... URAMISTEN!

Tegyük fel, hogy a szabályozás után a minimum vastagság felett lesz az érték mondjuk 0,1-0,2 mm-el. Ehhez beraksz egy új betétet. Mire a betét félig elkopik a tárcsa már bõven minimum méret alatt lesz ..... szerintem nem kell tovább ragozni.

Nyugodtan csináld csak úgy, ahogy eddig, de lehetõleg olyan helyen közlekedj, ahol csak te vagy, nehogy másokat veszélybe sodorhass. Elég ha csak egyszer bekövetkezik a baj.

Szóval Hajrá !

Ja .... csak még annyit, hogy az ilyen hülyeségeket legalább ne reklámozd, mert még komolyan veszi valaki.

Te amúgy milyen végzettséggel rendelkezel ?

Elküldve: 2014 jan. 04, 03:01 pm
Szerző: PiciPeti
Azonos terhelést figyelembe véve, hogy törne el valami a vastagabb keresztmetszetben? Ha eltörik, akkor a tövében fog eltörni, nemcsak a keresztmetszet, hanem a hõterhelés miatt is. (Nagy a hõkülönbség a tárcsa felülete, és az agy között, innen indulhat ki repedés, és többek között ezért is van ott a könnyítés...)

A minimum tárcsavastagságot inkább a féknyereg miatt szokták megadni, hogy ha a minimumra kopott tárcsát vasig kopott betéttel használod, akkor se tudjon túljönni a dugattyú a karmantyún, és szûnjön meg a fékhatás. Ebbõl adódik, hogy oda kell figyelni a betét vastagságára, de esetemben így is elég lesz akkor cserélni, ha kopásjelzõig kopott. Persze akkor már tárcsával együtt. :wink:

Közlekedésbiztosnágról pedig jobb ha nem beszélünk, én is magyarázhatnék az átépített futómûved miatt, meg vádolhatnálak felelõtlenséggel, de nem teszem, mert (remélem), hogy átgondoltan csináltátok. Továbbá 100% hogy rövidebb a fékutam mint neked, és sanszos, hogy a futómûvem is biztonságosabb...

Amúgy felszabályozás után nekem valamivel a határérték fölé jött még ki a tárcsavastagság, ha végig használom ezt a fékbetétet is (amit nem szándékozok), akkor is max 2 tizeddel leszek a minimum alatt...

Egyetemista vagyok, gépészmérnöknek tanulok, jármûtechnika szakirányon. Egy egyetemi projekt keretein belül, egy világversenyre építünk autót (Shell eco marathon), ahol én tervezem a futómûvet, kormánymûvet, féket. Úgy gondolom, hogy tudom mirõl beszélek.

Kisarkítva persze be lehet állítani tömeggyilkosnak, de ésszel csinálva nem hordoz magában + kockázatot. Hozzáteszem, hogy veszélyesebbnek tartom, ha valaki lecseréli a legolcsóbb tárcsa-betét kombóra, aztán az vagy behullámosodik, vagy nem, vagy kicseréli újra, vagy nem...

Elküldve: 2014 jan. 04, 03:27 pm
Szerző: toytomi
Ezért nem kell játszani a fékkel!!
Ezt kb 3 éve vettem ki egy autóból!

Kép

Elküldve: 2014 jan. 04, 03:41 pm
Szerző: Lackó
PiciPeti írta:Közlekedésbiztosnágról pedig jobb ha nem beszélünk, én is magyarázhatnék az átépített futómûved miatt, meg vádolhatnálak felelõtlenséggel, de nem teszem, mert (remélem), hogy átgondoltan csináltátok. Továbbá 100% hogy rövidebb a fékutam mint neked, és sanszos, hogy a futómûvem is biztonságosabb...

Egyetemista vagyok, gépészmérnöknek tanulok, jármûtechnika szakirányon. Egy egyetemi projekt keretein belül, egy világversenyre építünk autót (Shell eco marathon), ahol én tervezem a futómûvet, kormánymûvet, féket. Úgy gondolom, hogy tudom mirõl beszélek.

Kisarkítva persze be lehet állítani tömeggyilkosnak, de ésszel csinálva nem hordoz magában + kockázatot. Hozzáteszem, hogy veszélyesebbnek tartom, ha valaki lecseréli a legolcsóbb tárcsa-betét kombóra, aztán az vagy behullámosodik, vagy nem, vagy kicseréli újra, vagy nem...
Teljesen gyári GT-i futómû került az auómba, tehát semmilyen átalakítást nem kellett végezni. Az autód féke-futómûve lehet hogy jobb/biztonságosabb, ezt nem tudom, mint ahogy te sem.

Munkafelvevõként a gépészmérnökök a kedvenc ügyfeleim. Imádom õket hallgatni. Õk mindig tudják a frankót, és meg is mondják. Mi pedig azt tudjuk, hogy a gyakorlatban hogy mûködnek a dolgok .....

Olyan márkánál dolgozom, ahol sok nagyteljesítményû autó fordul meg, komoly fékkel - futómûvel, és rengeteg "iskolapéldát" láttam már. Kitehetnénk õket a dicsõségfalra, csak kevés lenne a hely. Törött, repedt féktárcsák ..... trailer által behozott autók.

Ezt nem tudod ésszel csinálni, mert hiába ülsz az autódban azzal a nyugodt tudattal, hogy a szabályzott tárcsád milyen tuti, ha csak egyszer is a tárcsa majd a túlzott hõterheléstõl másképp gondolja mint te, és "robban" .... akkor majd ne legyen senki a közeledben.

Engem nem kell, és nem is tudsz meggyõzni errõl az ökörségrõl, de arra kérlek, másokat se akarj !

Elküldve: 2014 jan. 04, 07:05 pm
Szerző: PiciPeti
És azok a féktárcsák mind felszabályozottak voltak? Vagy olyanok, amik behullámosodtak, és úgy használták õket? Pl egy tartós fékezés után tócsába hajtás, vagy gyártási hiba?

A mérnökök lenézését, és az általánosítást nem kommentálnám, ülj le egy rajztábla elé, rajzold le a fékrendszert, méretezd be, és vállalj érte felelõsséget (biztonsági tartalék). Persze más dolgába beleszólni sose okos dolog...

Amit toytomi feltett képet, annak semmi köze nincs a felszabályzáshoz, pedig látszik, hogy rendesen kopott a tárcsa... Azzal amúgy mi lett?
És jól mutatja, amit írtam, hogyha törik, akkor abban a síkban fog törni.

Mert én meg látok rengeteg agyig használt motort (futármotorok), amik olyan szinten vannak elkopva, hogy pengeként használható... De felrobbantat még nem láttam.
Haver autószerelõ mûhelyben dolgozik, félre van téve legalább 3 tárcsa, amit addig használtak, hogy a hûtõbordáig kopott!
Volt olyan, aki úgy vitte az autóját oda, hogy rossz az ABS mert dobál fékezésnél a pedál... Közben belül már a bordákig el volt kopva, mert megszorult a nyereg...
(BMW volt, amit hülyegyerekautónak használnak, mégse robbant fel)

Ezt csak azért mondom, mert tapasztalatra vagy kíváncsi, illetve abban hiszel. Akkor most melyikõnk tapasztalata jobb? :D

Én nem akarok senkit, semmire rábeszélni, vagy meggyõzni csak kicsit erõsnek tartottam a kijelentésedet.
Persze ha teheti az ember,akkor vegyen mindenbõl újat, az a legtutibb. Ebben egyetértek. De esetemben teljesen járható, és biztonságos út volt a felszabályozás, mivel meghagytam a gyári tárcsát, és betettem egy puha, de jól fogó betétet (Ferrodo DS2500). Azért lett felhúzva, hogy eltûnjön a tárcsa válla, és friss felülete legyen. Inkább lett volna veszélyes csak úgy behányni a betétet, ami azért nem egy hallatlan dolog szerintem. (E12-nél a gyári minimum az új vastagság - 0.5mm...)
Ezt használom majd kopásjelzõig, aztán jöhet az EBC szett, green betéttel.

Én részemrõl lezártam, mindenki azt csinál amit akar, csak ne állítsuk már be közveszélyes hülyének, aki ésszel csinálja a dolgokat.

Elküldve: 2014 jan. 04, 07:26 pm
Szerző: Bubi
Lackó!
Én még annyit sem értek az autókhoz mint a mérnökök. :lol:
Nem én szabályoztattam fel hanem a szerelõ, aki ha ezzel megöl akkor börtönbe kerül. A másik, hogy egy ideje Szabberhez járok felülvizsgáltatni a kocsit. Nem gondolod, hogy úgy elenged engem, hogy bármi gond lenne a fékekkel. Legutóbb pont ebben az ügyben jártam nála. Megbeszéltük, hogy ezzel a fékkel már sokat (10000km-n belül cserés) nem megyek. Következõ szervizlátogatásnál megejtjük a cserét.

Elküldve: 2014 jan. 04, 08:25 pm
Szerző: Lackó
Srácok !

Senkit sem akartam megsérteni. Részemrõl szintén lezárva az ügy. Mindenki úgy használja, és tartja karban az autóját, ahogy tudja, és/vagy ahogy jónak látja.

Elküldve: 2014 jan. 15, 04:48 pm
Szerző: Wortex

Elküldve: 2014 jan. 21, 07:48 am
Szerző: ksz315
SOS keresek E11-hez fékerõ szabályzót/elosztót, ABS nélküli fékrendszerhez. (Toyodiyen 47150-12230 számú alkatrész.)

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:16 am
Szerző: Pacsker
Szerintem nekem van, de csak hétvégén tudok ránézni.
Mi a baj? Kiszakadt az egyik menet?

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:18 pm
Szerző: Lackó
Wortex írta:http://auto-motor.zsibvasar.hu/alkatres ... 97515.html

1000 ft nem sok érte, valaki?
ETF-et soha !!!

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:20 pm
Szerző: ksz315
Pacsker írta:Szerintem nekem van, de csak hétvégén tudok ránézni.
Mi a baj? Kiszakadt az egyik menet?
Nem kiszakadt. Azt csinálja, hogy a bal hátsó oldalon kb 720N-t tud, míg a jobb hátsón kb 1400N-t. Elõl kb egyforma értékeket mértek.
Szólj, ha megvan, meg írj rá egy árat.

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:28 pm
Szerző: Pacsker
Jól megtaposott pedálnál tudta ezt az értéket?
Lehet, hogy a pofák nem ugyanannyira vannak elõfeszítve. Vagy nem ugyanannyira vannak bekopva, meg van az egyik szorulva, netán a fékcsõ a ludas, esetleg levegõs?

Természetesen mindenképpen megnézem neked, hogy megvan-e. G6 TTE-bõl származik, de ahogy nézem, az összes E11-ben ugyanolyan.