Oldal: 17 / 30

Elküldve: 2013 jan. 20, 12:49 pm
Szerző: Bruce E9
Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.

Elküldve: 2013 jan. 22, 02:15 pm
Szerző: syab19
Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
Köszönöm megpróbálom! Érdekes, hogy 2 napja amikor nem meleg motort indítok újra nem jelentkezik. sõt. ha megyek vele lassan pár száz métert az 1500 as kezdeti fordulat 600ra visszaesik.
Meg is nézem a légszûrõt nem tudom mikor lett cserélve.
Köszönöm mégegyszer!

Elküldve: 2013 jan. 23, 08:40 am
Szerző: szullosz
Lackó írta:Gyula !

Az "E", az nem biztosíték ? :lol:
Az a legveszélyesebb, OTTHON SENKI NE PRÓBÁLJA KIMÉRNI!
:twisted: :twisted: :twisted:

Szabber

Elküldve: 2013 jan. 23, 11:00 am
Szerző: Jorn
Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
Jaja, off autónál nekem ugyanez volt. Akkor benzines ronggyal törölték ki a pillangószelepet... de gondolom, vannak célszerûbb spray-k is. WD40 jó lehet ?

Elküldve: 2013 jan. 23, 11:04 am
Szerző: Pacsker
Határozottan nem jó.

Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.

Elküldve: 2013 jan. 23, 12:20 pm
Szerző: Jorn
Pacsker írta:Határozottan nem jó.

Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.
OK, köszi, akkor viszont vannak ezek a karburátor-injektpor tisztító löttyök (amiket a benzintankba kellene engedni), szóval pár csepp ilyennel egy rongyot átitatva gondolom szakszerûen lehetne tisztítani a pillangószelepet ?

Elküldve: 2013 jan. 23, 12:37 pm
Szerző: Pacsker
Nem férsz te be kézzel mindenhova, hacsak nem szeded le a fojtószelep házat. Bár úgyse nagyon.
Nem hiszem, hogy 10 ezer Ft lenne egy ilyen spray.
Ráadásul, ha ügyesen utánaolvasol, hogy hogyan kell járó motornál megejteni, akkor szépen a szívósort és picit az égésteret is át tudod így mosni. Bontás nélkül.
Elvileg ezek nem károsítják a gumi tömítéseket, a szondák érzékelõit...

Elküldve: 2013 jan. 24, 12:35 am
Szerző: toytomi
Használj egy rossz fogkefét. Azzal nagyon szépen ki lehet pucolni a fojtószelepet. Leveszed a szívócsövet, kitámasztod valamivel a pillangót, befújod azzal a szerrel amit veszel, aztán adjad neki. :D

Elküldve: 2013 jan. 24, 10:18 pm
Szerző: Jorn
Köszi, na majd tavasszal, ha épp nem lesz más projekt az autón, akkor megfogkefélem a pillangószelepet :)

Elküldve: 2013 jan. 25, 01:28 pm
Szerző: Toytib
Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.

Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.

Elküldve: 2013 jan. 29, 11:41 am
Szerző: Lyani
Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.

Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
A TPS-en mit lehet kimérni?
Ha jól emlékszem, a TPS érzékelõ a pillangószelep tengelyét nézi, tehát ha az teljesen zárt állapotban van, akkor a TPS-is a nulla értéket érzékeli. :?:
Az "alapjárat visszaesés késleltetõ" miként javítható? Azért érdekes, mert annak az állapota is befolyásolja az alapjáratot. Vagyis ha nem megy vissza kellõ gyorsasággal kellõen, akkor attól is magasabb lesz az alapjárat.
Végül a pillangószelepnél lévõ alapjárati csavart milyen állapotban kell ideális esetben tartani?

Tehát ha feltételezzük, hogy minden alkatrész, járat, érzékelõ rendben teszi a dolgát.
Ebben az esetben üzemmeleg 4AGE 950-1050 közti alapjárat a kívánt cél?
Amúgy a tartósan magasabb alapjárat (melegen 1300 körüli) okozhat valami bajt, vagy csak a fogyasztást emeli meg? 1-1,5 liter?

Elküldve: 2013 jan. 29, 09:55 pm
Szerző: Lackó
Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.

Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500 :D

Gondolom az elõzõ tulaj csak tekert mindig kicsit a fojtószelep állító csavaron. Azóta 850-en áll alapjáraton, mint a szög, és minden olajcserénél óvatosan kitakarítom (a helyén).

Elküldve: 2013 jan. 29, 10:20 pm
Szerző: Toytib
Lyani írta:
Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.

Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
A TPS-en mit lehet kimérni?
Ha jól emlékszem, a TPS érzékelõ a pillangószelep tengelyét nézi, tehát ha az teljesen zárt állapotban van, akkor a TPS-is a nulla értéket érzékeli. :?:
Az "alapjárat visszaesés késleltetõ" miként javítható? Azért érdekes, mert annak az állapota is befolyásolja az alapjáratot. Vagyis ha nem megy vissza kellõ gyorsasággal kellõen, akkor attól is magasabb lesz az alapjárat.
Végül a pillangószelepnél lévõ alapjárati csavart milyen állapotban kell ideális esetben tartani?

Tehát ha feltételezzük, hogy minden alkatrész, járat, érzékelõ rendben teszi a dolgát.
Ebben az esetben üzemmeleg 4AGE 950-1050 közti alapjárat a kívánt cél?
Amúgy a tartósan magasabb alapjárat (melegen 1300 körüli) okozhat valami bajt, vagy csak a fogyasztást emeli meg? 1-1,5 liter?
Alaphelyzetben a TPS két lábán zárt áramkört kell mérni.
A beállítása és a lábak pozíciója megtalálható a manuálban, szerintem itt a fórumon már több helyen fenn van.
Nem jellemzõ hogy kitámaszt a visszaesés késleltetõ, inkább a kopásból eredõen elveszti a szerepét és nem csinál semmit.(ekkor jobb egy magasabb alapjáratot beállítani és nem csuklik meg a motor)
Az alapjárati csavart olyan állapotba kell állítani, hogy megfelelõ legyen az alapjárat.
Ha jól emlékszem, hivatalosan 850 plusz,mínusz 50, de ezt a 4age nem igazán kedveli,fõleg ha valamennyire bele van babrálva (egr lekötés stb.)
Én a smallportomon 1000feletti alapjáratot szoktam használni.
Semmi bajt nem okoz a magas alapjárat, csupán igen rossz az emissziós normája úgy és megnöveli a fogyasztást.

Elküldve: 2013 jan. 29, 10:27 pm
Szerző: Toytib
Lackó írta:
Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.

Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500 :D

Gondolom az elõzõ tulaj csak tekert mindig kicsit a fojtószelep állító csavaron. Azóta 850-en áll alapjáraton, mint a szög, és minden olajcserénél óvatosan kitakarítom (a helyén).
Ez így korrekt eljárás.
Nem elég csupán a pillangót megtakarítgatni hogy szép fényes legyen, hanem full kitakarítani az egész házat és járatokat is, ahogyan te csináltad :)
De sokat jelent az is ha nincsen idõnk vagy kedvünk leszerelni mindent, akkor csak a kikerülõ járatot átmossuk.

Elküldve: 2013 jan. 30, 09:41 pm
Szerző: Yautja
Pillangó kitakarítása azért segít, mert ha a szennyezõdéssel teli van, nem az alapjárati furat felé fog levegõ távozni, hanem a könnyebbik úton...fizika :)