Elküldve: 2013 jan. 20, 12:49 pm
Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
Köszönöm megpróbálom! Érdekes, hogy 2 napja amikor nem meleg motort indítok újra nem jelentkezik. sõt. ha megyek vele lassan pár száz métert az 1500 as kezdeti fordulat 600ra visszaesik.Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
Az a legveszélyesebb, OTTHON SENKI NE PRÓBÁLJA KIMÉRNI!Lackó írta:Gyula !
Az "E", az nem biztosíték ?
Jaja, off autónál nekem ugyanez volt. Akkor benzines ronggyal törölték ki a pillangószelepet... de gondolom, vannak célszerûbb spray-k is. WD40 jó lehet ?Bruce E9 írta:Szívósor, pillangó szelep tisztítással kezdeném. Leveszed a levegõ szûrõ utáni mûanyag csövet és a pillangó szelepet tisztító spay-vel fújd be, aztán tiszta ronggyal törölgesd ki szépen.
OK, köszi, akkor viszont vannak ezek a karburátor-injektpor tisztító löttyök (amiket a benzintankba kellene engedni), szóval pár csepp ilyennel egy rongyot átitatva gondolom szakszerûen lehetne tisztítani a pillangószelepet ?Pacsker írta:Határozottan nem jó.
Rosszabb esetben féktisztító, de ha alapos az ember, akkor megveszi a direkt erre a célre létrehozott karburátor, injektor tisztító spray-t. Ezek nagyon intenzíven oldják a régóta lerakódott olajos, kormos szennyezõdéseket.
A TPS-en mit lehet kimérni?Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Alaphelyzetben a TPS két lábán zárt áramkört kell mérni.Lyani írta:A TPS-en mit lehet kimérni?Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Ha jól emlékszem, a TPS érzékelõ a pillangószelep tengelyét nézi, tehát ha az teljesen zárt állapotban van, akkor a TPS-is a nulla értéket érzékeli.![]()
Az "alapjárat visszaesés késleltetõ" miként javítható? Azért érdekes, mert annak az állapota is befolyásolja az alapjáratot. Vagyis ha nem megy vissza kellõ gyorsasággal kellõen, akkor attól is magasabb lesz az alapjárat.
Végül a pillangószelepnél lévõ alapjárati csavart milyen állapotban kell ideális esetben tartani?
Tehát ha feltételezzük, hogy minden alkatrész, járat, érzékelõ rendben teszi a dolgát.
Ebben az esetben üzemmeleg 4AGE 950-1050 közti alapjárat a kívánt cél?
Amúgy a tartósan magasabb alapjárat (melegen 1300 körüli) okozhat valami bajt, vagy csak a fogyasztást emeli meg? 1-1,5 liter?
Ez így korrekt eljárás.Lackó írta:Háááát....Nekem a 4A-FE alapjárat sokáig piszkálta a csõröm. 1000, és 850 között ingázott, kedve szerint, mikor hogy. Belenéztem a fojtószelep házba.....ájulás. Ház leszerel (persze elõtte új tömítés megrendel (sõt a benne lévõ termosztáthoz is rendeltem gumigyûrût. Fémtisztára eltakarítottam tisztítóspray-el az egészet, a termosztátot pedig megjárattam (áztatás csavarlazítóval, melegítés hõlégfúvóval óvatosan, majd lehûtés...ezt párszor eljátszottam). Visszaszerelés, indítás, próbakör, motor üzemi hõfokra melegítés. Alapjárat : 2500Toytib írta:Nem sok köze van az alapjáratnak a pillangószelep koszosságához.
Az alapjárati levegõ, egy kikerülõ útvonalon jut a motorba.
Elsõ sorban meg kellene tudni hogy elektronikus, vagy mechanikus állítású az alapjáratod.
Ezt egy képrõl a szívótorkon, vagy alvázszámból lehet kideríteni.
Valószínûsítem hogy a kikerülõ szelep van elkoszosodva, fõleg ha valamikor használtak rajta olajos direktszûrõt.
A pillangószelep elõtt lefelé van egy furat a házban, ebbe nyugodtan fújj bele féktisztítót amíg meg nem telik.
Hagyd úgy pár percig, ez után indítsd be a motort.
Ne ijedj meg, elõször nem lesz alapjáratod, amíg ki nem szippantotta az alapjárati aknából a tisztító anyagot a motor.
Ezt ismételd meg 3-4szer és ez után mehet bele járó motornál WD40 esetleg jobb minõségû kenõspray (semmi képen sem zsír spray!!!)
Ha ez után sem lesz jó,akkor szét kell szedni a pillangószelep házat és átnézni.
Esetleg fals levegõt is szívhat valahonnan, azért változik az alapjárat.
Esetleg a TPS-t, tehát a pillangószelep tengely pozíció érzékelõt is érdemes lenne kimérni.
Gondolom az elõzõ tulaj csak tekert mindig kicsit a fojtószelep állító csavaron. Azóta 850-en áll alapjáraton, mint a szög, és minden olajcserénél óvatosan kitakarítom (a helyén).