Oldal: 132 / 163

Elküldve: 2014 jan. 15, 09:41 pm
Szerző: Han
MDaemon írta:Elvileg van benne pollenszûrõ, csak elég macera cserélni: a kesztyûtartó alatt, hosszában beépítve.
Ha benézel az anyósoldali lábtérbõl , kb középen van egy fekete ajtó, négy bolhával felfogatva. Azt kell kivenni, és akkor ki lehet hajtogatni a szûrõt a helyérõl.
Itt van pár kép róla: viewtopic.php?p=102528#102528
Köszönöm szépen! Alákukkantok. Eddig nem foglalkoztam vele, mert belenyugodtam, hogy nincs. De ha van, akkor gratulálok a szerelõnek... :?

Elküldve: 2014 jan. 15, 09:43 pm
Szerző: Pacsker
Nagyon fontos az egészséged és a szellõzõ rendszer mûködése miatt. (Ha van a tiedben is). Ha ne, akkor is érdemes berakni.

Ezt pl Sede7 Autójából vettem ki:
Kép

Csoda, hogy átment rajta egyáltalán levegõ.

Elküldve: 2014 jan. 15, 10:58 pm
Szerző: Han
Pacsker írta:Nagyon fontos az egészséged és a szellõzõ rendszer mûködése miatt. (Ha van a tiedben is). Ha ne, akkor is érdemes berakni.


Csoda, hogy átment rajta egyáltalán levegõ.
Korábbi japán autóimnál (újabb típusok) a kesztyûtartó mögött voltak a pollenszûrõk és cserélgettem is rendesen. De itt már eleve ki lett lõve és ezért nem is foglalkoztam vele. Kicsit persze gyanakodtam, hogy klímás autóban ne lenne...

Elküldve: 2014 jan. 16, 03:05 pm
Szerző: pézsé
Én kikapnám a kesztyûtartót mai fejjel ha elõször csinálnám jobban látni és Könnyebb a nagy kezûeknek. Az a pár csavar meg nem sok plusz meló. Legalább ki lehet rámolni a fiókból a sok kacatot :D
A klímaszûrõt meg kell hajtogatni elõtte, de lehetõleg nem hidegben. Én a hétvégén törtem el az új hajtogatós szûrõt, mert annyira áthûlt vagy gyártáshibás volt.

Világítás Téma:
A váltóboxon lévõ fényszóróállítónak és ködlámpakapcsolónak nem kéne világítania?
Az ajtón lévõ központi zár és ablakemelõk közül valaminek?

Köszi.

Elküldve: 2014 jan. 16, 08:35 pm
Szerző: Han
pézsé írta:Én kikapnám a kesztyûtartót mai fejjel ha elõször csinálnám jobban látni és Könnyebb a nagy kezûeknek. Az a pár csavar meg nem sok plusz meló. Legalább ki lehet rámolni a fiókból a sok kacatot :D
A klímaszûrõt meg kell hajtogatni elõtte, de lehetõleg nem hidegben. Én a hétvégén törtem el az új hajtogatós szûrõt, mert annyira áthûlt vagy gyártáshibás volt.

Világítás Téma:
A váltóboxon lévõ fényszóróállítónak és ködlámpakapcsolónak nem kéne világítania?
Az ajtón lévõ központi zár és ablakemelõk közül valaminek?

Köszi.
Nekem a váltóboxon lévõ gombok közül nem világít egyik sem, és az ajtón is csak a bal oldali ablak "auto" felirata pislákol. De ez nem jelent semmit, mert a mûszerfalon is alig ég valami az enyémben... :roll:

Elküldve: 2014 jan. 16, 10:22 pm
Szerző: Jorn
A felsoroltakból csak az Auto világít, az is ledes.

Illetve nekem nincs ködlámpa kapcsoló a váltóboxon, az valami utólagos dolog lehet, tehát lehet bármilyen... Nem ülésfûtés kapcsolóra gondolsz ? Az szokott ott lenni...

Elküldve: 2014 jan. 16, 10:34 pm
Szerző: MDaemon
Fater kocsijában (angol E11 LB) is a váltóboxon van a ködlámpa kapcsolója, azt dealer optionként kapta meg. A háttérvilágításnak mennie kell rajta, valamint van egy külön visszajelzõ, aminek felkapcsolt állapotban világítania kell.
Valamint nekem a fényszóró állító is világít :)
A kézifékkar nyilásánál benyúlva alulról ki lehet pattintani õket egyenként, csak vigyázz h a vezeték ne essen be a lyukba, mert akkor bonthattod le az egész boxot.
Mindkettõnél a kapcsoló oldalánál hozzá lehet férni az izzóhoz, pici rizsszem kell bele (az elõbb emlegetett 1,2W-osnál sokkal kisebb.)

Elküldve: 2014 jan. 16, 10:57 pm
Szerző: Han
MDaemon írta:Fater kocsijában (angol E11 LB) is a váltóboxon van a ködlámpa kapcsolója, azt dealer optionként kapta meg. A háttérvilágításnak mennie kell rajta, valamint van egy külön visszajelzõ, aminek felkapcsolt állapotban világítania kell.
Valamint nekem a fényszóró állító is világít :)
A kézifékkar nyilásánál benyúlva alulról ki lehet pattintani õket egyenként, csak vigyázz h a vezeték ne essen be a lyukba, mert akkor bonthattod le az egész boxot.
Mindkettõnél a kapcsoló oldalánál hozzá lehet férni az izzóhoz, pici rizsszem kell bele (az elõbb emlegetett 1,2W-osnál sokkal kisebb.)
Na akkor lesz még mit csinálni, csak elõbb legyen meg a mûszerfal. Olyan lesz, mint a karácsonyfa :D

Elküldve: 2014 jan. 17, 10:23 am
Szerző: pézsé
Köszi az infókat, akkor a hétvégén villanyászkodom én is. A könyöklõnél és az üléseknél van pár csavar és könnyen ki lehet pattintani az egész váltókat utáni boxot. A váltószoknyát is le kell venni hozzá.

Aminek világítania kell:
- Az elsõ ködlámpakapcsoló és a magasságállító a boxon
- Hátsó ködlámpa kapcsoló a kormány bal oldalán
- Az ajtón lévõ elektromos ablak kapcsoló? led?
- Központi zár kapcsolója világít valakinél?
- Mûszerfal izzói
- fûtéskonzol izzói
- Hamutál/ szivargyújtó megvilágítása
- Elakadásjelzõ gomb
- Klímakapcsoló (csak ha megy a ventillátor is.) led
- Ablakfûtés led

Elküldve: 2014 jan. 17, 10:57 am
Szerző: Pacsker
pézsé írta:Köszi az infókat, akkor a hétvégén villanyászkodom én is. A könyöklõnél és az üléseknél van pár csavar és könnyen ki lehet pattintani az egész váltókat utáni boxot. A váltószoknyát is le kell venni hozzá.

Aminek világítania kell:
- Az elsõ ködlámpakapcsoló és a magasságállító a boxon - háttérvilágításuk zöld izzó. Dealer option ködlámpa kapcsoló bekapcsolva LED/izzó visszajelzõ, ha a mûszeregység nem mutatja
- Hátsó ködlámpa kapcsoló a kormány bal oldalán - háttérvilágítás zöld izzó
- Az ajtón lévõ elektromos ablak kapcsoló? led? - "Auto" felirat és/vagy +1;+3 többi ablak pöcök végén ugyancsak egy halvány zöld csík. (csak éjszaka látszik, ha van benne). zöld LED
- Központi zár kapcsolója világít valakinél? - A Window lock nem világít, csak festett fehér ikon van rajta. A Centrál, HA világítós, akkor az elõbbihez hasonlóan halvány zöld pötyi a dudorós "zárós" végén. Ha Dealer option a centrálzár és a kapcsoló a mûszerfalon, nem az ajtón van, akkor lehet zöld háttérvilágítása.
- MûszEGYSÉG izzói - Zöld izzós. A háttérvilágításos borsószemen kívül van sok rizszem a visszajelzõ lámpákhoz. Érdemes ezeket is leellenõrizni és ha van nem mûködõ akkor ez alkalommal cserélni
- fûtéskonzol izzói - zöld izzós.
- Hamutál/ szivargyújtó megvilágítása - zöld izzós (a kettõ külön-külön) (érdekes, hogy E8-nál üvegszáloptikás volt! :twisted: )
- Elakadásjelzõ gomb - piros háttérvilágítás. (Ha jól tudom benyomásra nem villog. E9-nél ilyenkor plusz egy izzóval el kezdett villogni az index visszajelzõkkel ellentétesen)
- Klímakapcsoló (csak ha megy a ventillátor is.) - háttérvilágítás is van, zöld izzó. - Aktiválásra pluszban zöld visszajelzõ LED.
- Ablakfûtés led
- háttérvilágítás zöld izzó, aktiválásra plusz zöld led, de szerintem inkább mûszeregységben visszajelzõ ikon.
- ülésfûtés kapcsoló ha van - vagy háttérvilágításos és ki-be kapcsolós 1 állásos, visszajelzõ LED-es, vagy elõre hátra billenõ, akár festett ikonos, de két visszajelzõ LED-es (áltlaában Zöld, Borostyán).
- Rádiók, Fedélzeti Computer + CD/Kazi, - Zöld izzós háttérvilágítás.
- Óra


Az izzók nem zöldek, csak így írtam. Zöld bugyik vannak rajtuk.
G6, G6R, G6TTE piros.

Sede7 autója (sajnos nem teljes a kép) az izzócserék után:

Kép

Elküldve: 2014 jan. 17, 11:50 am
Szerző: Han
Van valakinek olyan jellegû tapasztalata, hogy egy 4A-FE motor és egy 1.4/1.6 VVT-i (kódot sajnos nem tudok) mennyit megy el, persze normális használat és megfelelõ karbantartás mellett?

Elküldve: 2014 jan. 17, 07:46 pm
Szerző: Jorn
pézsé írta:Köszi az infókat, akkor a hétvégén villanyászkodom én is. A könyöklõnél és az üléseknél van pár csavar és könnyen ki lehet pattintani az egész váltókat utáni boxot. A váltószoknyát is le kell venni hozzá.

Aminek világítania kell:
- Az elsõ ködlámpakapcsoló és a magasságállító a boxon
- Hátsó ködlámpa kapcsoló a kormány bal oldalán
- Az ajtón lévõ elektromos ablak kapcsoló? led?
- Központi zár kapcsolója világít valakinél?
- Mûszerfal izzói
- fûtéskonzol izzói
- Hamutál/ szivargyújtó megvilágítása
- Elakadásjelzõ gomb
- Klímakapcsoló (csak ha megy a ventillátor is.) led
- Ablakfûtés led
Klíma és ablakfûtés kapcsoló nekem egyik autóban sem ledes... hanem ugyanolyan, mint az elakadásjelzõben. Egy foglalat, abba belehajtogatva a rizsszem izzó két hosszú lábai.

Elküldve: 2014 jan. 17, 08:14 pm
Szerző: Han
Jorn írta:
Klíma és ablakfûtés kapcsoló nekem egyik autóban sem ledes... hanem ugyanolyan, mint az elakadásjelzõben. Egy foglalat, abba belehajtogatva a rizsszem izzó két hosszú lábai.
A gombok hogy jönnek ki a helyükrõl? pl: vészvillogó, klíma

Elküldve: 2014 jan. 17, 10:34 pm
Szerző: Jorn
Ha kiveszed a középkonzolt, akkor látni fogod, ki lehet pattintani a kapcsolók füleit a konzolból.
Elõfordul, hogy rövidek a kábelek, akkor a csatlakozókat is le kell húzni. (elõtte benyomni a reteszüket)
A vészvillogót hasonlóan, ki kell pattintani a két szellõzõrácsot fogó keretet (tompa késsel benyúlva, felül van két fül amit le lehet nyomni a késsel), aztán már menni fog.

Az izzófoglalatot csavarhúzóval lehet kiszedni, csak pár fokot forgass.
Vigyázz, könnyen törik a foglalat.
Jegyezd meg, amikor lefejted a kiégett izzó lábait a foglalatról, ugyanúgy kell majd visszatekerni az új 12V-os rizsszem izzó lábait.
Végsõ soron teljesen logikus, ha már a kezedben van tudni fogod :)
Ne tegyél bele nagyobb teljesítményû (nagyobb méretû) izzókat, mert a foglalat fogja bánni hosszútávon.

Elküldve: 2014 jan. 18, 04:38 pm
Szerző: Jorn
A fényszórómagasság-állító csaka japán verzióban világít, angolban sajnos nincs izzója.

A bal oldali ajtóban viszont az "Auto" és a központizár gombnak is világítani kell, most szedem szét...