Oldal: 14 / 79

Elküldve: 2010 máj. 11, 08:01 am
Szerző: kleingy
A rajzot passzolom, mert az elsõ szám a hidegjáratot jelöli. Ez minél kisebb, annál könnyebben indul vele az autó reggel és annál jobb a motornak. Nálam 0W-vel is ment, de mivel nem szerepel a gyári ajánlásban, így maradok az 5W-nél. 8)
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.

Elküldve: 2010 máj. 11, 06:19 pm
Szerző: Ghee
kleingy írta: 10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Még ilyet sosem tapasztaltam... :shock:
Pedig szerintem 10W40 szintetikus van most benne, ha minden igaz, ami a szerviz-számlán szerepelt. Elvileg a sûrûbb olaj hidegen a 10W-s, ezért az lajnyomásnak hamarabb kellene felépülnie...

Elküldve: 2010 máj. 11, 07:25 pm
Szerző: kleingy
Hidegen a vékonyabb olaj a jobb (mármint hidegindításnál). Az volt nagyon durva, amikor vettünk nemrég páromnak egy B Corsát, ami 8 évig 15W40-nel járt. Télen alig indult el, nagyon küszködött az iszonyat kocsikenõcs miatt. 5W40-re azonnal lecseréltük és pöcc-röff indult -17 fokban is a kocsi.

Elküldve: 2010 máj. 11, 08:41 pm
Szerző: Pacsker
Azért a 26 éves Kadett sem a 10W40-tõl halt meg :D Ne túlozzunk...
Egy jó minõségû 10W40-et nyáron simán elbír még a ti 4EFE-tek is, vagy akár egy VVTI.
A Kadettbe, ha az ember 0W-t vagy 5W-t rakott volna úgy zabálta volna, mint az állat és az olajnyomás is kisebb lett volna, olyan vékony lett volna neki.
Aláírom, hogy minél hígabbat, fõleg télen, de ne túlozzunk azért :lol:

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:07 pm
Szerző: kleingy
Egy szóval se mondtam, hogy az olajtól döglött meg. :D Alapvetõen nem volt baja az olajjal egyáltalán, de abba vékonyabbat nem mertünk volna tenni, az tény.

Nézd, az én 4EFE-m 0W40-nel jár jelenleg. 13 ezer km után félre se ment le a nívó (könnyezik a kartertömítésem). Ezek után a franc fog bele tölteni ilyen vastag olajat. :roll:

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:09 pm
Szerző: Birka
Eddig csak 10W40-est raktam az enyémbe. Kábé pont ugyanúgy indul télen mint nyáron. Talán egy negyed fordulattal többet pörög az indító, de akkor már nagy a mínusz. :wink:

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:10 pm
Szerző: kleingy
Engem nem gyõztök meg a tapasztalataim után, az tuti. Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás. :wink:

Elküldve: 2010 máj. 11, 10:23 pm
Szerző: tibierdrol
kleingy írta:Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás. :wink:
De csak akkor, ha a nagy hidegben indítási nehézségek vannak a rendes körülmények között ajánlott 10W-s olajjal :wink:

Sok helyen olvastam én is, hogy a jobb teljesítményszintû olaj jobb, de nekem van egy egy hengeres léghûtéses motorom, amit még 90-ben kezdtek gyártani. Na az nagyon csúnyán csattogott az elõírtnál sokkal szuperebb szintetikus hugy sûrûségû Castrol olajtól. Azóta csak ásványi olajat rakok bele. Abból kipróbáltam több fajtát, télen a gyárilag elõírtat kapja, nyáron egy kicsit sûrûbbet, mert azzal nagy melegben sárbírkózáskor is szép a hangja. Nyilván egy ilyen öreg, léghûtéses konstrukciót nem lehet egy kalap alá venni a 4E-FE-vel, de nekem az a tanulság, hogy a gyárilag elõírt olaj elég sûrûn cserélve jó kell legyen, a túl jóból meg akár baj is lehet.

Elküldve: 2010 máj. 12, 07:48 am
Szerző: kleingy
10W? Na neee má'... A 4EFE gyári könyvem 5W30-at javasol (10W30 a tényleges elsõdleges, de azóta kissé haladt a kor, 10W-t véletlen se tennék bele). Magyar Cori, magyar kezelési könyvvel.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Na mindegy, kissé háklis vagyok az olaj témára. :D

Elküldve: 2010 máj. 12, 12:25 pm
Szerző: Ghee
Csak magam példáját tudom ismételni: 5W30-al pár másodperccel hosszabb ideig kelepelt indítás után, fõleg kánikulában - tehát az olajnyomás nehezebben épült fel és kicsit evett is belõle (max.-ról a közép-jelölésig: 12000km megtétele után). Most a 10W40-nél a kelepelés halkabb és 1-2 mp közvetlen indítózás után és nem fogyasztott szinte semmit belõle szintén 12000km után.

A könyv értelemszerûen a 10W30 -at ajánlja és az extrém hidegben javasolja az 5W-t - tehát Tibinek igaza van.

Különben, meg teljesen mindegy, úgy is évente cseréled - max a vékonyabb olajnál nem biztos, hogy 100%-os a kenés, jobban kophat a motor - Tibi motoros példája ezt bizonyítja.

Superék 10W40-et töltenek bele, megkérdeztem.

Elküldve: 2010 máj. 12, 12:27 pm
Szerző: kleingy
Persze, mivel a hordós 10W40 ultraolcsó. :wink:
De remélem nem gondoltad komolyan, hogy a vékonyabb olaj lassabban ér a karterbõl a kenési pontokra mint egy sûrû. :)

Elküldve: 2010 máj. 12, 12:37 pm
Szerző: Ghee
Pedig a tapasztalatom azt bizonyítja és érthetõ is, hogy a sûrûbb olaj adhéziós ereje nagyobb mint a híg olajé, tehát a szivattyú a hígabb olajat nehezebben "szedi" fel az olajteknõbõl.

Elküldve: 2010 máj. 12, 01:14 pm
Szerző: Pacsker
Na mi lesz itt :D ....

Elküldve: 2010 máj. 12, 01:18 pm
Szerző: DBandesz
Indítsunk egy Corolla-Clubos tribológia tanszéket! :D :D

Elküldve: 2010 máj. 12, 01:42 pm
Szerző: kleingy
Áhh, én ezt feladom. Akkora tudásom nincs, hogy megmagyarázzam, miért van igazam :oops: , én innen vagyok qrva okos. 8)

Egyébként érdekes, hogy ha egy vékonyabb olaj jobban koptatja a motort, akkor egy srácnak hogy lehet 450 ezer a Yarisában már, ami 0W20-szal megy. :lol: (és különbül néz ki az a kocsi mint egy másik 45 ezerrel :D, bár ez már más kérdés ).