Oldal: 14 / 79
Elküldve: 2010 máj. 11, 08:01 am
Szerző: kleingy
A rajzot passzolom, mert az elsõ szám a hidegjáratot jelöli. Ez minél kisebb, annál könnyebben indul vele az autó reggel és annál jobb a motornak. Nálam 0W-vel is ment, de mivel nem szerepel a gyári ajánlásban, így maradok az 5W-nél.
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Elküldve: 2010 máj. 11, 06:19 pm
Szerző: Ghee
kleingy írta:
10W-set sose tennék a kocsiba, az a 26 éves Kadettemben is csak motorgenerál elõtt volt. Hidegben nagyon nehezen indul vele, az olajnyomás jó sokára épül fel, szenved a kocsi vele.
Még ilyet sosem tapasztaltam...
Pedig szerintem 10W40 szintetikus van most benne, ha minden igaz, ami a szerviz-számlán szerepelt. Elvileg a sûrûbb olaj hidegen a 10W-s, ezért az lajnyomásnak hamarabb kellene felépülnie...
Elküldve: 2010 máj. 11, 07:25 pm
Szerző: kleingy
Hidegen a vékonyabb olaj a jobb (mármint hidegindításnál). Az volt nagyon durva, amikor vettünk nemrég páromnak egy B Corsát, ami 8 évig 15W40-nel járt. Télen alig indult el, nagyon küszködött az iszonyat kocsikenõcs miatt. 5W40-re azonnal lecseréltük és pöcc-röff indult -17 fokban is a kocsi.
Elküldve: 2010 máj. 11, 08:41 pm
Szerző: Pacsker
Azért a 26 éves Kadett sem a 10W40-tõl halt meg

Ne túlozzunk...
Egy jó minõségû 10W40-et nyáron simán elbír még a ti 4EFE-tek is, vagy akár egy VVTI.
A Kadettbe, ha az ember 0W-t vagy 5W-t rakott volna úgy zabálta volna, mint az állat és az olajnyomás is kisebb lett volna, olyan vékony lett volna neki.
Aláírom, hogy minél hígabbat, fõleg télen, de ne túlozzunk azért

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:07 pm
Szerző: kleingy
Egy szóval se mondtam, hogy az olajtól döglött meg.

Alapvetõen nem volt baja az olajjal egyáltalán, de abba vékonyabbat nem mertünk volna tenni, az tény.
Nézd, az én 4EFE-m 0W40-nel jár jelenleg. 13 ezer km után félre se ment le a nívó (könnyezik a kartertömítésem). Ezek után a franc fog bele tölteni ilyen vastag olajat.

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:09 pm
Szerző: Birka
Eddig csak 10W40-est raktam az enyémbe. Kábé pont ugyanúgy indul télen mint nyáron. Talán egy negyed fordulattal többet pörög az indító, de akkor már nagy a mínusz.

Elküldve: 2010 máj. 11, 09:10 pm
Szerző: kleingy
Engem nem gyõztök meg a tapasztalataim után, az tuti. Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás.

Elküldve: 2010 máj. 11, 10:23 pm
Szerző: tibierdrol
kleingy írta:Nem mllesleg 5W30 a gyári ajánlás.

De csak akkor, ha a nagy hidegben indítási nehézségek vannak a rendes körülmények között ajánlott 10W-s olajjal
Sok helyen olvastam én is, hogy a jobb teljesítményszintû olaj jobb, de nekem van egy egy hengeres léghûtéses motorom, amit még 90-ben kezdtek gyártani. Na az nagyon csúnyán csattogott az elõírtnál sokkal szuperebb szintetikus hugy sûrûségû Castrol olajtól. Azóta csak ásványi olajat rakok bele. Abból kipróbáltam több fajtát, télen a gyárilag elõírtat kapja, nyáron egy kicsit sûrûbbet, mert azzal nagy melegben sárbírkózáskor is szép a hangja. Nyilván egy ilyen öreg, léghûtéses konstrukciót nem lehet egy kalap alá venni a 4E-FE-vel, de nekem az a tanulság, hogy a gyárilag elõírt olaj elég sûrûn cserélve jó kell legyen, a túl jóból meg akár baj is lehet.
Elküldve: 2010 máj. 12, 07:48 am
Szerző: kleingy
10W? Na neee má'... A 4EFE gyári könyvem 5W30-at javasol (10W30 a tényleges elsõdleges, de azóta kissé haladt a kor, 10W-t véletlen se tennék bele). Magyar Cori, magyar kezelési könyvvel.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Na mindegy, kissé háklis vagyok az olaj témára.

Elküldve: 2010 máj. 12, 12:25 pm
Szerző: Ghee
Csak magam példáját tudom ismételni: 5W30-al pár másodperccel hosszabb ideig kelepelt indítás után, fõleg kánikulában - tehát az olajnyomás nehezebben épült fel és kicsit evett is belõle (max.-ról a közép-jelölésig: 12000km megtétele után). Most a 10W40-nél a kelepelés halkabb és 1-2 mp közvetlen indítózás után és nem fogyasztott szinte semmit belõle szintén 12000km után.
A könyv értelemszerûen a 10W30 -at ajánlja és az extrém hidegben javasolja az 5W-t - tehát Tibinek igaza van.
Különben, meg teljesen mindegy, úgy is évente cseréled - max a vékonyabb olajnál nem biztos, hogy 100%-os a kenés, jobban kophat a motor - Tibi motoros példája ezt bizonyítja.
Superék 10W40-et töltenek bele, megkérdeztem.
Elküldve: 2010 máj. 12, 12:27 pm
Szerző: kleingy
Persze, mivel a hordós 10W40 ultraolcsó.

De remélem nem gondoltad komolyan, hogy a vékonyabb olaj lassabban ér a karterbõl a kenési pontokra mint egy sûrû.

Elküldve: 2010 máj. 12, 12:37 pm
Szerző: Ghee
Pedig a tapasztalatom azt bizonyítja és érthetõ is, hogy a sûrûbb olaj adhéziós ereje nagyobb mint a híg olajé, tehát a szivattyú a hígabb olajat nehezebben "szedi" fel az olajteknõbõl.
Elküldve: 2010 máj. 12, 01:14 pm
Szerző: Pacsker
Na mi lesz itt

....
Elküldve: 2010 máj. 12, 01:18 pm
Szerző: DBandesz
Indítsunk egy Corolla-Clubos tribológia tanszéket!

Elküldve: 2010 máj. 12, 01:42 pm
Szerző: kleingy
Áhh, én ezt feladom. Akkora tudásom nincs, hogy megmagyarázzam, miért van igazam

, én
innen vagyok qrva okos.
Egyébként érdekes, hogy ha egy vékonyabb olaj jobban koptatja a motort, akkor egy srácnak hogy lehet 450 ezer a Yarisában már, ami 0W20-szal megy.

(és különbül néz ki az a kocsi mint egy másik 45 ezerrel

, bár ez már más kérdés ).