Oldal: 14 / 20

Elküldve: 2013 júl. 20, 09:03 pm
Szerző: Konky
Köszi, mindenképp megnézetném szervizben, bár nem tudom, hogy viszem el az autót, repedt hûtõvel. Ha rátöltögetek van rá esély, hogy eljutok vele odáig? Megnéztem a kiegyenlítõ tartályt, a tetejét át tudtam világítani, de lejjebb annyira sötét, hogy nem látni semmit, így nem tudom, hogy felkavarhatók-e benne valamit vagy sem. Beledugtam egy száraz botot, az leért az aljáig, de semmi trityi nem ragadt rá, egyszerûen csak folyadék van benne, szerintem a fagyálló mert olyan barnás pirosas színû. Lehetséges, hogy annyira elhasználódott a hûtõfolyadék, hogy az marta szét a hûtõt és azért repedt el? Mondjuk mikor felnyitottam a motorháztetõt akkor úgy nézett ki, mintha sáros úton ralliztam volna, gondolom a ventilátor verte szanaszét. Addig is köszönöm az eddigi segítséget!
:wink:

Elküldve: 2013 júl. 21, 04:32 pm
Szerző: Jorn
Passz :) Ez csak attól függ, hogy a hûtõjavítást és egyebeket is ugyanaz a hely fogja-e csinálni. Legrosszabb esetben oda kell vontatni...

Ha a hûtõfolyadék nem koszos, büdös, savas illatú, hanem áttetszõ rózsaszín, akkor nem hinném, hogy az marta szét a hûtõt. Persze kérdés, hogy mit öntözgettek bele (még, a fagyállón kívül)...

Elküldve: 2013 júl. 21, 04:37 pm
Szerző: Jorn
Na, most én kérdezek :)

Maihoz hasonló meleg idõben, tûzõ napon leállítva az autót 3 órára, majd beindítva, az normális, hogy a hûtõventillátor beindul kb. 1 perc múlva ?

A hûtõvíz mutatója teljesen lenn van, tehát hûlt a motor... mégis indul a ventillátor elég hamar. Ha megjön a menetszél, akkor viszont már kikapcsol...

Elküldve: 2013 júl. 21, 09:48 pm
Szerző: Pacsker
Így szerintem nagyon nem jó.
Remélhetõleg csak a hûtõventi reléjével, vízgombájával van baj, vagy levegõs a rendszered?

Konky!
Hengerfejesség jeleirõl nemrég írtunk: viewtopic.php?t=1840

Elküldve: 2013 júl. 22, 01:48 pm
Szerző: Jorn
Köszi, a gombát megnézem.
Mivel nincs precíz hõmérõm, majd összehasonlítom a két autót, egyszerre beindítom õket és meglátjuk, kb. egyszerre kapcsol-e be a két ventillátor :)

Elküldve: 2013 júl. 22, 01:58 pm
Szerző: Pacsker
Kihûlt víznél nem szabad kapcsolnia vízhûtõ ventilátornak!

Ugye nem a klímával kevered?!

Elküldve: 2013 dec. 10, 07:05 pm
Szerző: ramboo88us
Ennyi mindent ki kellett szedni a fûtésbox kiszereléséhez....
(sajnos vezetékes víz nem volt a közelben, ezért ezt a megoldást kellett választani)

Kép

végül gumicsövestül kellett kiszedni, mert annyira rá voltak gyógyulva.... feszegetni meg nem illik, mert könnyen "megsértõdik" és eldeformálódik....

ime:

Kép

hazavisz... kádban jó alaposan ellenirányban (oda-vissza) megnyomat (ahogy már többen írták)....
(az ember meglepõdik, hogy micsoda sok trutyi van benne....)
...majd visszarak.... és a végeredmény: kitûnõ fûtés :D

nekem cca. 6h

Elküldve: 2013 dec. 10, 09:21 pm
Szerző: Jorn
Jesszus, én inkább elmegyek oda, ahol van vezetékes víz :)

Korábbi off autómon egyszer levették a mûszerfalat, utána sosem lett az igazi, több helyen megsérült... többet ilyen nem vállalok be, inkább feltekerem a fûtést :)

Elküldve: 2013 dec. 11, 09:23 am
Szerző: Pacsker
Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek :)
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.

Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról :)
Netán projekt?

Elküldve: 2014 jan. 28, 10:48 pm
Szerző: Han
A segítségeteket szeretném kérni. A neten régóta árulják az alábbi termosztátot avensis 4a-fe motorjához. Azonos lehet az én Corollámban lévõvel? Gondolkodom rajta, hogy meg merjem-e venni. :roll:

http://aprod.hu/hirdetes/toyota-avensis ... 1Kk7j.html

Elküldve: 2014 jan. 28, 11:10 pm
Szerző: TRD
Pacsker írta:Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek :)
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.

Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról :)
Netán projekt?
De kijön a keresztmerevítõtõl..Azt nem kell hozzá kiszedni.....

Kép

Elküldve: 2014 jan. 29, 06:09 pm
Szerző: Han
Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?

Elküldve: 2014 jan. 29, 07:43 pm
Szerző: IceRocko
Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajna :!:

Elküldve: 2014 jan. 29, 09:31 pm
Szerző: Han
IceRocko írta:
Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajna :!:
Elfogadom a jótanácsot és felkészítem magam a traumára :lol:

Elküldve: 2014 jan. 29, 09:55 pm
Szerző: Jorn
Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
A Unix biztosan tud hozni gyárit, nekem is onnan van, a gyári Toyota dobozon ott a Unix matrica...