Pörgõs motorok, forgatni kell õket és mennek. De az igazi 4A-FE-k az eredeti 117LE-s változatok voltak, 1995-ig, amiket Japánban szereltek össze. Ezek közül a '94-es évjáratúak között gyári hiba folytán több olajfogyasztós motor is legyártásra került, de ezek jellemzõen csak 200.000km felett kezdték jobban eszegetni az olajat. Ellenben, 1040kg tömegük ellenére a 117LE-s motor meglepõen agilissá tette õket. Persze, mert nem sok merevítés volt még akkor bennük. A '95-'96-os ráncfelvarrás következtében, mintegy 100kg-nyi vasat tettek az autóba (merevítés), és a motor teljesítményét is lejjebb vették 10 LE-vel, illetve a lean-burn motorokat is behozták 99LE-vel. Ezek szintén a 4A-FE motorok voltak. Megjelentek a légzsákok, az ABS, a klíma is elterjedtebb lett. Érdekes amúgy, mert a 99LE-s motor sem sokkal nyomatékszegényebb, mint a 117LE-s, a grafikonja minimális számbeli eltérés mellett laposabb is, így normál vezetés közben nem érzõdik gyengébbnek.Bruce E9 írta:5-6 éve sokáig szemeztem én is a Carinákkal, azon belül is a Liftbackekkel. Óriási bel-, és csomagtér, igényes anyagok, szép idõtlen design, és viszonylag rozsdamentes karosszériák.
Akkortájt nagyon kevés volt a Hahun, olyan, ami tetszett volna. Kipróbáltam egy 4AFE-s mocist, papíron elvileg 107 Le verziós volt, de nagyon lomhának éreztem. Így arról le is mondtam. Azt gondoltam, hogy a nagy önsúly miatt van így. Gt-i érdekelt volna, de sose próbáltam egyet se, biztos szedi a lábát, kb. mint egy E9 Gt-i, csak nagyobb átlagfogyival. Biztosan jó választás és problémamentes örömautó!
Mindez az inf a Carina tulajoktól származik...
Amúgy, a 4A-FE motoroknak legalább annyi változata volt az idõk során, mint a 4A-GE-nek...



Carina Coupe 1.6 DX

KE11 Sedan 
