Vásárlási segítség
Sziasztok! Új vagyok még a fórumon, de már hónapok óta rendszeresen látogatom az oldalt. Látom hogy elég összetartó közösség vagytok és most a segítségeteket kérném. A családban már van egy E11-es szépség, csak most saját autó vásárlásán gondolkozom igen erõsen.
A kiszemeltem egy ráncfelvarott E11-es lenne VVTI motorral.
Mire kell figyelnem a tipusnál? Azt tudom hogy az elsõ szériás VVTI motoroknál gond lehet az olajfogyasztással.
A kiszemeltem egy ráncfelvarott E11-es lenne VVTI motorral.
Mire kell figyelnem a tipusnál? Azt tudom hogy az elsõ szériás VVTI motoroknál gond lehet az olajfogyasztással.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz!
Örülünk, hogy ránk találtál!
Kopogás szenzor, toronycsapágyak, kerékagyak, igen az olaj!!, kanyarstabi kutycsontok (nem drága, de jó alkualap)
Hirtelen ezek jutottak az eszembe.
Ha lehet még ezeket "kivillogtatni", akkor tedd meg. Én picit félek ezektõl a VVtiktõl, de biztos ki lehet fogni jót is.
Ha teheted szakemberrel menj!
Örülünk, hogy ránk találtál!
Kopogás szenzor, toronycsapágyak, kerékagyak, igen az olaj!!, kanyarstabi kutycsontok (nem drága, de jó alkualap)
Hirtelen ezek jutottak az eszembe.
Ha lehet még ezeket "kivillogtatni", akkor tedd meg. Én picit félek ezektõl a VVtiktõl, de biztos ki lehet fogni jót is.
Ha teheted szakemberrel menj!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem értek egyet vele.[Walaki]D`Lair írta:Wow még jó hogy ekkora tapasztalatod van hacsikbólPacsker írta:Egy normálisan karban tartott hachi is tökéletes városra. Ha nincs széthekkelve, szinterkuplungozva stb... A hátsó hajtáslánc okozta lehetséges többlethibásodásokon kívül egy sima Bohi GT. Kimegy a világból....![]()
![]()
![]()
Egy nyûg a hacsi mindennapi használatra, sokat fogyaszt és öregek már. Ergo ha nincs vételáron felül egyben egy bõ 1-1.5 millád akkó' csak a parttalan szívás lenne vele...![]()
Természetesen foglalkozni kell velük, ezért is mondtam, hogy rendszeres karbantartást igényel, de miért lenne nyûg? Ha olyat vesz az ember, ami már elõzõ tulaj által szét volt kergetve, akkor biztos így van, de pl Nándi szerintem nem nagyon problémázgat.
Nincs sok tapasztalatom, aláírom. Azért már bütykörésztem és vezettem is ilyet, beszéltem sok tulajjal, bár messze nem látom á annyira mint te, én mégis így gondolom.
Tudom a TE71-em nagyon jó állapotú, de arra se kell nagyon költenem, a Starletre sem, pedig az gatya, ezekkel már mind elmentem többet, mint 10 ezer.
Ja és a horror fogyasztást sem értem. Szarul beállított karbinál a TE71-em városban oda oda lépegetés mellett eszik 8-9 közt. Nehogymár a hachi többet egyen. Nem hinném, hogy 10 fölé menne a fogyi normál használatnál, akár városban is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
MAP-os 4AGE motorral NEM lehet 10 liter alatt fogyasztani városban, akárhogyan mész vele...olyan meg sajnos nincs, hogy ha szerencséd van és az elõzõ tulaj foglalkozott vele, etc...etc....akkor nem adná el soha, mert tudja hogy tizedét nem kapja vissza. Egy rendesen összerakott hacsit nem éri meg eladni, a maradék meg kivétel nélkül mind hajtott, leharcolt darab. Ismétlem, 25 év feletti SPORTOS autóról beszélünk. Magyarországon. Megkímélt állapot? Sansztalan...
Én idestova 2 és fél éve tulajdonlom a hacsimat, elõtte is ismertem már másfél éve, rengeteget segítettem Attilának szerelni. Sokmindent megcsinált rajta, de ennek ellenére már több mint 2 millába áll nekem a kocsi! (Igaz ebben csak a 20V motor kiteszi a negyedét
) És nem használom minden nap, nemrég tettem bele a 15ezredik km-t mióta nálam van. Alapvetõen egy nyûg a tartása, valami kis baja mindig van, hacsak nem egyben cserélsz ki mindent újra. Nem véletlenül spórolok tavaly óta fékrendszerre. Viszont olyan nincs, hogy otthagy az út szélén, sosem hagy cserben, ez még rendes japán corolla, nem angol meg török meg dél afrikai szarhalmok...És cserébe ha vezetem mindig hatalmas mosolyt csal a szám szélére. De ettõl még nyûg. Azt kell eldönteni, hogy vagy-e akkora fanatikus állat, hogy ezt bevállalod, mert úgy megéri. A világ minden pénzét rá lehet lapátolni, de ha valóban feltétel nélkül imádod és rajongásig szereted akkor megéri. Ha csak épp olyanod van, hogy áhh kéne egy hátsókerekes játszani, akkor vegyél inkább E30-at. 
Én idestova 2 és fél éve tulajdonlom a hacsimat, elõtte is ismertem már másfél éve, rengeteget segítettem Attilának szerelni. Sokmindent megcsinált rajta, de ennek ellenére már több mint 2 millába áll nekem a kocsi! (Igaz ebben csak a 20V motor kiteszi a negyedét
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- TRD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1456
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Hát én lennék ilyen fanatikus,de erre a célra vettem egy 200sx-et ami azért még mindig japán és nem egy E30 és szerintem jobb is[Walaki]D`Lair írta:MAP-os 4AGE motorral NEM lehet 10 liter alatt fogyasztani városban, akárhogyan mész vele...olyan meg sajnos nincs, hogy ha szerencséd van és az elõzõ tulaj foglalkozott vele, etc...etc....akkor nem adná el soha, mert tudja hogy tizedét nem kapja vissza. Egy rendesen összerakott hacsit nem éri meg eladni, a maradék meg kivétel nélkül mind hajtott, leharcolt darab. Ismétlem, 25 év feletti SPORTOS autóról beszélünk. Magyarországon. Megkímélt állapot? Sansztalan...
Én idestova 2 és fél éve tulajdonlom a hacsimat, elõtte is ismertem már másfél éve, rengeteget segítettem Attilának szerelni. Sokmindent megcsinált rajta, de ennek ellenére már több mint 2 millába áll nekem a kocsi! (Igaz ebben csak a 20V motor kiteszi a negyedét) És nem használom minden nap, nemrég tettem bele a 15ezredik km-t mióta nálam van. Alapvetõen egy nyûg a tartása, valami kis baja mindig van, hacsak nem egyben cserélsz ki mindent újra. Nem véletlenül spórolok tavaly óta fékrendszerre. Viszont olyan nincs, hogy otthagy az út szélén, sosem hagy cserben, ez még rendes japán corolla, nem angol meg török meg dél afrikai szarhalmok...És cserébe ha vezetem mindig hatalmas mosolyt csal a szám szélére. De ettõl még nyûg. Azt kell eldönteni, hogy vagy-e akkora fanatikus állat, hogy ezt bevállalod, mert úgy megéri. A világ minden pénzét rá lehet lapátolni, de ha valóban feltétel nélkül imádod és rajongásig szereted akkor megéri. Ha csak épp olyanod van, hogy áhh kéne egy hátsókerekes játszani, akkor vegyél inkább E30-at.
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) 
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- RWD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2719
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
[Walaki]D`Lair írta:MAP-os 4AGE motorral NEM lehet 10 liter alatt fogyasztani városban, akárhogyan mész vele...olyan meg sajnos nincs, hogy ha szerencséd van és az elõzõ tulaj foglalkozott vele, etc...etc....akkor nem adná el soha, mert tudja hogy tizedét nem kapja vissza. Egy rendesen összerakott hacsit nem éri meg eladni, a maradék meg kivétel nélkül mind hajtott, leharcolt darab. Ismétlem, 25 év feletti SPORTOS autóról beszélünk. Magyarországon. Megkímélt állapot? Sansztalan...
Én idestova 2 és fél éve tulajdonlom a hacsimat, elõtte is ismertem már másfél éve, rengeteget segítettem Attilának szerelni. Sokmindent megcsinált rajta, de ennek ellenére már több mint 2 millába áll nekem a kocsi! (Igaz ebben csak a 20V motor kiteszi a negyedét) És nem használom minden nap, nemrég tettem bele a 15ezredik km-t mióta nálam van. Alapvetõen egy nyûg a tartása, valami kis baja mindig van, hacsak nem egyben cserélsz ki mindent újra. Nem véletlenül spórolok tavaly óta fékrendszerre. Viszont olyan nincs, hogy otthagy az út szélén, sosem hagy cserben, ez még rendes japán corolla, nem angol meg török meg dél afrikai szarhalmok...És cserébe ha vezetem mindig hatalmas mosolyt csal a szám szélére. De ettõl még nyûg. Azt kell eldönteni, hogy vagy-e akkora fanatikus állat, hogy ezt bevállalod, mert úgy megéri. A világ minden pénzét rá lehet lapátolni, de ha valóban feltétel nélkül imádod és rajongásig szereted akkor megéri. Ha csak épp olyanod van, hogy áhh kéne egy hátsókerekes játszani, akkor vegyél inkább E30-at.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Igen lehet kifogni megkíméltet. Én is vettem már így, Nándi is, és még páran. Tudom, hogy ritka dolog ez, de nem lehetetlen. Nem mondtam, hogy tenni nem kell érte.
Az, hogy a tied 2 millióba van egy tény. De nem is a lengéscsillapító cserék, meg a fékek miatt (gyárik), hanem mert építed fejleszted... Én is így csinálnám, de Birka szavaiból úgy vettem ki, hogy gyári közelit szeretne. Én még mindig azt mondom, hogy a kasztni a legnagyobb bajuk és lehet ebbõl egy gyári sportos mindennapi autót fentartani. Kérdés érdemes-e egy ilyen szépséget amortizálni nap, mint nap.
10 alatt nem eszik? Nekem is MAP-os Bigport van, városban úgy, hogy tényleg nehéz a lábam 8 körül eszik, most így betegen 3 hengerrel sem éri el a 10-et, de még a 9-et se. Országúton etettem vele 7 közelit alulról. Aki hiszi hiszi, aki nem nem. Bohi Romániába lejött hozzám és neki 6 körülre jött ki. Így ezt cáfolom. A hátsós hajtáslánc, meg nem hiszem, hogy ennyit rádobna.
Abban egyetértek, hogy nem rohad le. Miért tenné. Ferdeszemû technika.
Mégegyszer kérlek gondold át és ebben az esetben ne a saját "versenyautós" tapasztalataiddal és átalakítási költségeivel vesd össze! Mondom én is második autónak venném, ha vennék és elindulnék az átalakítások végtelen pénztemetõjében, ami néha halmozott hibaforrást is eredményez, de Birka egy széria közeli hachit szeretne. A tied nem az
Az, hogy a tied 2 millióba van egy tény. De nem is a lengéscsillapító cserék, meg a fékek miatt (gyárik), hanem mert építed fejleszted... Én is így csinálnám, de Birka szavaiból úgy vettem ki, hogy gyári közelit szeretne. Én még mindig azt mondom, hogy a kasztni a legnagyobb bajuk és lehet ebbõl egy gyári sportos mindennapi autót fentartani. Kérdés érdemes-e egy ilyen szépséget amortizálni nap, mint nap.
10 alatt nem eszik? Nekem is MAP-os Bigport van, városban úgy, hogy tényleg nehéz a lábam 8 körül eszik, most így betegen 3 hengerrel sem éri el a 10-et, de még a 9-et se. Országúton etettem vele 7 közelit alulról. Aki hiszi hiszi, aki nem nem. Bohi Romániába lejött hozzám és neki 6 körülre jött ki. Így ezt cáfolom. A hátsós hajtáslánc, meg nem hiszem, hogy ennyit rádobna.
Abban egyetértek, hogy nem rohad le. Miért tenné. Ferdeszemû technika.
Mégegyszer kérlek gondold át és ebben az esetben ne a saját "versenyautós" tapasztalataiddal és átalakítási költségeivel vesd össze! Mondom én is második autónak venném, ha vennék és elindulnék az átalakítások végtelen pénztemetõjében, ami néha halmozott hibaforrást is eredményez, de Birka egy széria közeli hachit szeretne. A tied nem az
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Walakinek (sajnos) tok igaza van. 7 eve kovetem az itthoni hacsikat, tobbe-kevesbe-megkimelt GT-t _egyet_ lattam a kilencvenvalahanybol (exTom, lassan exSpinny auto, ami megkimeltnek megkimelt volt, de kozel sem tokeletes napi auto). Biztos lehet meg kifogni jo allapotut, de egyre kisebb az esely. Es toyota ide vagy oda, huszoneves vasakrol beszelunk, amik eletuk nem kis reszet nem megfelelo karbantartassal toltottek. Alvaz es uregvedelem, a specko szerszamok teljes hianya (a hatso fek problema talan e9 tulajoknak is ismeros lehet...), es az autok sportos jellegebol eredo felhasznalas majd' mindegyiken rajtahagyta a nyomat. Messzirol szaglik, egyiktek sem hasznal ilyen autot nap mint nap, eszetekbe nem jutna elsokerekes fogyasztashoz hasonlitani, nemhogy egy 8 szelep karbihoz... Csak a hajtaslancbeli kulonbseg siman 10-20% pluszba a valtozoktol fuggoen. El kell felejteni az az olcso fenntarthatosagot, mar amennyiben hosszu tavra tervez az ember. El kell fogadni, hogy itthon egesz egyszeruen _nincs_ megfizetheto arban (milla alatt!) olyan lakatos, aki masfel-ket evnel hosszab idore is tokeletesen meg tud foltozni egy komplett kocsit. Ha nem is foltozni kell, hanem ujraformazni dolgokat, csak a lakatolas (meg a feny) tobbe kerul, mint az auto, meg a mostani, megemelkedett hacsiarak mellett is. Ezzel nem az ilyen olyan mesterek szaktudasat minositem, mert hat szerencsetlenektol olyat varunk el, amit sose fognak tudni, sose lesz nekik rentabilis egy olyan szerszamozottsagot fenntartani, de akar kiteremelni, amivel szakszeruen gyari minoseget (80-as evekbeli gyari minoseget!) tudnanak biztositani. Tudom, mindenkinek van ugyes es olcso lakatos meg fenyezo ismerose. Na, az tart masfel evig.
De mondok mast: mutassatok egy olyan napi hasznalatu huszoneves vasat, aminek a beltere teljesen (!) egyben van, minden a helyen, minden patent stimmel, semmi nem repedt, torott, nyoszorog.
Az en kocsim sacc-kb olyan allapotban volt, mint a most hirdetettek atlaga. Semmi olyat nem szamolva, ami az elozo 8 autobol/autohoz megvolt-megmaradt polcon, azaz regebben vettem, mint ezt az autot, akkor most tartok 930-nal vetelarral egyutt. Kene bele egy erosebb motor, ki kene kasztnizni, es maris 3 millanal vagyunk, pont mint ahogy a Csikos irta a Totalcaron a hobbiauto-koltsegvetest. Es alkalmas napi autonak? Szodaval elmegy, ha leszarok egy-ket nyigast, csorgest-zorgest. Tokeletes? Loszart, gyakorlatilag mindenhol rohad, ahol korabban javitva volt. Kibebaszott jo vele jarni? Hat persze, de Walakinek ebben is igaza van, csak annak, aki tok bele van buzulva. Es igen, igy is nyug, szopas. Amit mi rendszeres karbantartasnak gondolunk az higfos ahhoz, hogy egy ilyen auto napi uzemben maradjon. Mindig is kompromisszum lesz, es az is marad, mert ha meg mindent tokelyre reszelsz rajta, nem lesz szived mindennap hasznalni. De ez igy van jol, nem mindenkinek valo ez a dolog, van aki reszelni szeret, van, aki jarosnak hasznalni, van, aki meg sportosan hasznalni neha. Aki a harmat egyben akarja, az vegyen tizenot-husz evvel fiatalabb autot, mert egyebkent szopni fog.
De mondok mast: mutassatok egy olyan napi hasznalatu huszoneves vasat, aminek a beltere teljesen (!) egyben van, minden a helyen, minden patent stimmel, semmi nem repedt, torott, nyoszorog.
Az en kocsim sacc-kb olyan allapotban volt, mint a most hirdetettek atlaga. Semmi olyat nem szamolva, ami az elozo 8 autobol/autohoz megvolt-megmaradt polcon, azaz regebben vettem, mint ezt az autot, akkor most tartok 930-nal vetelarral egyutt. Kene bele egy erosebb motor, ki kene kasztnizni, es maris 3 millanal vagyunk, pont mint ahogy a Csikos irta a Totalcaron a hobbiauto-koltsegvetest. Es alkalmas napi autonak? Szodaval elmegy, ha leszarok egy-ket nyigast, csorgest-zorgest. Tokeletes? Loszart, gyakorlatilag mindenhol rohad, ahol korabban javitva volt. Kibebaszott jo vele jarni? Hat persze, de Walakinek ebben is igaza van, csak annak, aki tok bele van buzulva. Es igen, igy is nyug, szopas. Amit mi rendszeres karbantartasnak gondolunk az higfos ahhoz, hogy egy ilyen auto napi uzemben maradjon. Mindig is kompromisszum lesz, es az is marad, mert ha meg mindent tokelyre reszelsz rajta, nem lesz szived mindennap hasznalni. De ez igy van jol, nem mindenkinek valo ez a dolog, van aki reszelni szeret, van, aki jarosnak hasznalni, van, aki meg sportosan hasznalni neha. Aki a harmat egyben akarja, az vegyen tizenot-husz evvel fiatalabb autot, mert egyebkent szopni fog.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kedves XJS!
Köszönöm a kimerítõ választ.
Úgy gondolom, ahogy, Józsi félreértelmezte, hogy õ a "versenyautója" mivoltáról és az ehhez tartozó használatából származó üzemeltetési költségekrõl írt, úgy te meg a másik véglet: komplett felújítás IRÁNYÁBA mentél el.
Lakatolás, fényezés? Úgy gondolom ez nem hachi függõ. Az összes ilyen korú Toyota rohad, ha nem törõdtek vele. Persze lehet kifogni korát meghazudtoló állapotút. Ez ugyanígy igaz AE86-ra is. Van, amit újjá kell építeni, van amit kevésbé kell lakatolni. Ha az ember a mostani 800000-1milliós hachik közül vásárol egyet, szerintem nem kell azért fél milliót rákölteni legalábbis ilyen szempontból. (lakat, fény)
Magyarul, ha valaki nem akar minden nap Visontán vagy a Hungaringen körözni, és nem egy OT rendszámos autó állapotú hachival szeretne menni, akkor nem kerül halmozottan többe a hétköznapi üzemeltetése egy hachinak, mint egy hasonló korú Toyotának, nem beszélve egyéb márkákról. Aláírom, hogy igénylik a törõdést, de olyan ember ne vegyen ilyen autót, aki gyertyacseréért szervízbe viszi a jármûvét.
Tudom nem én vagyok a hachi guru, sõt egy senki vagyok és biztosan szörnyû a gép elõtt ülni, hogy egy hozzá nem értõ baromságokat ír, de én is leírtam a véleményem. Ezzel kapcsolatban továbbá nem fogom.
Köszönöm a kimerítõ választ.
Úgy gondolom, ahogy, Józsi félreértelmezte, hogy õ a "versenyautója" mivoltáról és az ehhez tartozó használatából származó üzemeltetési költségekrõl írt, úgy te meg a másik véglet: komplett felújítás IRÁNYÁBA mentél el.
Lakatolás, fényezés? Úgy gondolom ez nem hachi függõ. Az összes ilyen korú Toyota rohad, ha nem törõdtek vele. Persze lehet kifogni korát meghazudtoló állapotút. Ez ugyanígy igaz AE86-ra is. Van, amit újjá kell építeni, van amit kevésbé kell lakatolni. Ha az ember a mostani 800000-1milliós hachik közül vásárol egyet, szerintem nem kell azért fél milliót rákölteni legalábbis ilyen szempontból. (lakat, fény)
Hangsúlyozom, nem restaurálásról van szó. Izlés és igényesség kérdése, ki fog éppen hollandiából nem repedt ajtókárpitot hozatni. Ez nem a napi használat üzemeltetési költsége. Szerintemmutassatok egy olyan napi hasznalatu huszoneves vasat, aminek a beltere teljesen
Egyetértek! De Birka sem azért cserélné az E11-ét mert ez jobb anyagi befektetés.csak annak, aki tok bele van buzulva
írtam a hátsókerék többletfogyasztásról. Hidd el nem az én elmém illúzióit írom le, hanem hachis tulajok fogyasztási tapasztalatait. Nem szeretnék idézni, ha gondolja beírja, ha nem nem, de jóval 10 liter alatti fogyasztást mondott nekem. Nem hiszem,hogy normál használat mellett ne lehetne levinni ez az érték alá. "Szaglik", nem szaglik, én ezt gondolom. És miért ne mérhetném a karbis TE71 4 karbihoz? Ha az a gyerekcipõben járó technológia hátsós hajtással tud 8 alatt enni (tudom õrültnyomatékos..), akkor egy hachi miért nem?eszetekbe nem jutna elsokerekes fogyasztashoz hasonlitani, nemhogy egy 8 szelep karbihoz
Magyarul, ha valaki nem akar minden nap Visontán vagy a Hungaringen körözni, és nem egy OT rendszámos autó állapotú hachival szeretne menni, akkor nem kerül halmozottan többe a hétköznapi üzemeltetése egy hachinak, mint egy hasonló korú Toyotának, nem beszélve egyéb márkákról. Aláírom, hogy igénylik a törõdést, de olyan ember ne vegyen ilyen autót, aki gyertyacseréért szervízbe viszi a jármûvét.
Tudom nem én vagyok a hachi guru, sõt egy senki vagyok és biztosan szörnyû a gép elõtt ülni, hogy egy hozzá nem értõ baromságokat ír, de én is leírtam a véleményem. Ezzel kapcsolatban továbbá nem fogom.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Kedves Pacsker,
Nem, nem a komplett felujitas iranyaba mentem el, mintha emlitettem volna, hogy ezt ertelmes budzsebol nem lehet kivitelezni, elnezest, ha felreertheto (es kimerito
) voltam. Walaki autoja meg nem versenyauto, attol, hogy van benne negy gatlo+rugo meg egy tok gyari blacktop motor, meg nem lesz az. Es azt sem gondolom, hogy a 8 szelepes motor az "orult nyomateka" miatt eszik kevesebbet 2 karbival, sot, azt vegkepp nem ertem miert lenne az gyerekcipoben jaro technologia, szerintem valahol ott az elektronika nelkuli motorok fejlodesenek a vege a dohc+duplakarbi megoldas. Nekem is volt e9-m, es az is megallt 6-7 kozott orszaguton es 8-9 kozt varosba, pedig egy fostalicska volt. A hacsi ilyen, ennyit eszik. Hasonlithatjuk ezzel az erovel barmihez, ami 1.6 hatsokerek, sokra nem megyunk vele, hacsihoz erdemes hasonlitani. Ha a tulajok tobbe kevesbe egybehangzo velemenye ez, lehet, van benne valami, el kene fogadni... Illetve, kik azok a tulajok, akikrol te beszelsz, es kevesebbet eszik tiznel a mapos motorjuk? Biztos vannak kivetelek (mint ahogy pld Laci haverom konstans 12-13 literes fogyija is az, csak a masik iranyba, es annak is megvan az oka, mint mindennek).
Es biztos vannak kivetelek allapotban is, de asszem nemhogy magyarorszagi, de europai csoda lenne egy jo altalanos allapotu GT elokerulese.
Az elmult evekben en nem lattam olyan hacsit hirdetni, amire ne lehetett volna rakolteni rogton felmillat erre-arra, csak karbantartasra, esetleg vmi kokanysag visszaalakitasara, nem feljesztesre. Es igen, a 800-1 millas autokrol beszelek. Amelyiknek a kasztnija rendben van (evek ota most van egy, massziv bukoval szall ki belole az ember) annak a bele log, es a motorjahoz sem volt mar kapacitas. Amelyiknek rendben a motorja-futomuve (mert a tulajnak a meneteles volt a prioritas) annak csoffadt az osszes nyulvanya es ive.
Es igen, ez nem hacsi fuggo, igazad van. De gondolom napi autonak te sem szivesen ulnel bele egy olyanba, amirol tudod, hogy nem lesz penzed megcsinaltatni, es kirohad alolad hamar. Miert gondolod, hogy mas szivesen beleulne? Egy ilyen koru autonal nincs mar kicsit lakatolas meg nagyon lakatolas, hanem rendes meg nem rendes, _teljes_ munka van. Mondom ezt ugy, hogy az enyem is hergelve-tocskolve lesz, mert nekem sem lesz penzem olyan minosegu teljeskoru munkara, mint amilyet szeretnek. Es igen, kicsit lakatolva tenyleg kijon majd ket kuszobcsere meg egy-ket folt, egy-ket luk, meg a minyima fenyezes hozza, talan 250-300-bol? Remelem, mert tobb most nem lesz ra. Es nem, ez _sem_ restauralas, az minimum egy szinttel feljebb indul. Es nem akarok mindennap Visontan vagy a Hungaroringen korozni. Illetve akarok, de ez meg nem ettol fugg.
Ha jol ertettem, Birka mindennapi utcai autonak gondolkozott a hacsin. Hacsak nem akar vele _neha_ Visontan meg a Hungaroringen korozni, akkor csak ismetelni tudom magam: mindennapi jaros autonak nyug, es veget nem ero szopas. Ha viszont nem akar nyugot, vagy megis menne neha palyan, akkor a mar emlitett budzsekkel erdemesebb kalkulalni, inkabb, mint csalodas, es fogak csikorgatasa legyen belole.
Nem, nem a komplett felujitas iranyaba mentem el, mintha emlitettem volna, hogy ezt ertelmes budzsebol nem lehet kivitelezni, elnezest, ha felreertheto (es kimerito
Es biztos vannak kivetelek allapotban is, de asszem nemhogy magyarorszagi, de europai csoda lenne egy jo altalanos allapotu GT elokerulese.
Az elmult evekben en nem lattam olyan hacsit hirdetni, amire ne lehetett volna rakolteni rogton felmillat erre-arra, csak karbantartasra, esetleg vmi kokanysag visszaalakitasara, nem feljesztesre. Es igen, a 800-1 millas autokrol beszelek. Amelyiknek a kasztnija rendben van (evek ota most van egy, massziv bukoval szall ki belole az ember) annak a bele log, es a motorjahoz sem volt mar kapacitas. Amelyiknek rendben a motorja-futomuve (mert a tulajnak a meneteles volt a prioritas) annak csoffadt az osszes nyulvanya es ive.
Es igen, ez nem hacsi fuggo, igazad van. De gondolom napi autonak te sem szivesen ulnel bele egy olyanba, amirol tudod, hogy nem lesz penzed megcsinaltatni, es kirohad alolad hamar. Miert gondolod, hogy mas szivesen beleulne? Egy ilyen koru autonal nincs mar kicsit lakatolas meg nagyon lakatolas, hanem rendes meg nem rendes, _teljes_ munka van. Mondom ezt ugy, hogy az enyem is hergelve-tocskolve lesz, mert nekem sem lesz penzem olyan minosegu teljeskoru munkara, mint amilyet szeretnek. Es igen, kicsit lakatolva tenyleg kijon majd ket kuszobcsere meg egy-ket folt, egy-ket luk, meg a minyima fenyezes hozza, talan 250-300-bol? Remelem, mert tobb most nem lesz ra. Es nem, ez _sem_ restauralas, az minimum egy szinttel feljebb indul. Es nem akarok mindennap Visontan vagy a Hungaroringen korozni. Illetve akarok, de ez meg nem ettol fugg.
Ha jol ertettem, Birka mindennapi utcai autonak gondolkozott a hacsin. Hacsak nem akar vele _neha_ Visontan meg a Hungaroringen korozni, akkor csak ismetelni tudom magam: mindennapi jaros autonak nyug, es veget nem ero szopas. Ha viszont nem akar nyugot, vagy megis menne neha palyan, akkor a mar emlitett budzsekkel erdemesebb kalkulalni, inkabb, mint csalodas, es fogak csikorgatasa legyen belole.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Én kérek elnézést...
Nem ütöm máskor az orrom hachi dolgokba. Hülye vagyok hozzá ezek szerint.
Nem ütöm máskor az orrom hachi dolgokba. Hülye vagyok hozzá ezek szerint.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)

