Oldal: 13 / 20

Elküldve: 2013 márc. 27, 02:25 pm
Szerző: IceRocko
Bruce E9 írta:[quote="IceRocko Attól, hogy nagy a víznyomás, mért lenne alacsonyabb a víz hõmérséklete? A nyomás különbség, a folyadék forráspontján változtat.

Nekem 2 évig úgy ment az autó, hogy nem gyári sapka volt rajta. Annyira szar volt az utángyártott, hogy konkrétan zártrendszerben mûködött a hûtõrendszer. Se kiengedni, se beszívni nem tudott a tartályból hûtõfolyadékot, mert a sapka nem engedte. Ennek ellenére a hûtés mindig tökéletes volt, csak egy vízcsövem bánta, mert nem bírta a túlnyomást.

Nem hinném, hogy a sapka okozná a leírt jelenségeket. Ettõl még egy próbát megér, 3-4e ft.- a gyári.
Mint vegyészmérnök szólalok ehhez hozzá: a nyomás növekedésével nõ a víz forráspontja (ezért fõ meg gyorsabban a kuktában pl. fõtt kukorica), míg a nyomás csökkenésével csökken a forráspont (ezért forr a víz hamarabb a Himalája csúcsán! :-)) Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-), de ebbe már nem akarok részletesen belemenni.[/quote]

Én is erre gondoltam, hogy különbözõ nyomáson, különbözõ a folyadékok forráspontja, csak rosszul fogalmaztam. :oops: :D

Elküldve: 2013 márc. 27, 11:39 pm
Szerző: Lackó
IceRocko írta: Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-)
:lol:

Aranyköpések között a helye.... :lol:

Elküldve: 2013 márc. 28, 12:44 pm
Szerző: IceRocko
Lackó írta:
IceRocko írta: Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-)
:lol:

Aranyköpések között a helye.... :lol:
Támogatom, de Bruce írta, csak az idézetek kicsit elcsúsztak. :)
Amúgy megnéztem, tényleg jó drágán vettem a gyári sapkát 6340.-ft volt. :roll: kevesebbre emlékeztem. :oops:

Elküldve: 2013 ápr. 07, 01:44 am
Szerző: Jorn
Jorn írta:Ismét megnéztem, és még mindig úgy tûnik, hogy a függõleges kis pöcök a hûtõ bal alsó sarkában az tulajdonképpen egy csõ, és abból csöpög a hûtõvíz...

Valakinek lenne ötlet ? Van ennek a csövecskének funkciója, vagy csak szimplán átlyukadt ?
Nos, kiderült, az a pöcök maga egy leeresztõ csõ. (persze ha teljesen kitekerem a dugót, akkor abból is folyik ki a víz, sõt :)

A dugón O-gyûrût cserélve úgy néz ki, megszûnt a csöpögés.

Elküldve: 2013 ápr. 07, 07:29 pm
Szerző: Pacsker
Akkor nem jól írtad le a helyét és nem is az, amit a képen mutattál.
Egyébiránt fölötte van a pillangó fülû leeresztõ csavar :)

Elküldve: 2013 ápr. 07, 11:58 pm
Szerző: Jorn
Pacsker írta:Akkor nem jól írtad le a helyét és nem is az, amit a képen mutattál.
Egyébiránt fölötte van a pillangó fülû leeresztõ csavar :)
Hát, pedig ezt írtam:
"A radiátor bal alsó részén, a mûanyag leeresztõ csavar alatt van egy pöcök...",
és többször is megerõsítettem, hogy nem a gumipogácsa megy bele :)

Elküldve: 2013 ápr. 08, 09:58 am
Szerző: Jorn
Mondjuk eddig nekem sem esett le, hogy "hivatalosan" azon a kis pöckön keresztül kellene leereszteni a hûtõvizet.
Eddig abban voltam, a dugót kell teljesen kitekerni, hiszen ott gyorsabban kifolyik :)
(Sõt, ahogy olvastam, sokan az alsó vízcsövet húzzák le, tehát lehet, hogy ezt a dugót sohasem tekerik ki :)

Elküldve: 2013 ápr. 08, 08:15 pm
Szerző: cslaci105
Jorn írta:sokan az alsó vízcsövet húzzák le, tehát lehet, hogy ezt a dugót sohasem tekerik ki :)
Azoknak ajánlom ennek a topicnak az elsõ oldalát még egyszer átolvasni. Különösen az elsõ szemléltetõ ábrát ajánlom :D
Mondjuk ha az alsó vízcsõ van lehúzva akkor kétségtelen, hogy jobban ömlik ki a víz, tehát a szennyezõdésekbõl is többet hoz ki...

Elküldve: 2013 ápr. 08, 09:40 pm
Szerző: toytomi
Meg elõtte a hûtõzáró sapit is letekerni, meg a fûtéscsapot is teljesen kinyitni. Akkor tuti okádni fogja a fagyállót. :D

Elküldve: 2013 máj. 05, 04:17 pm
Szerző: Jorn
A korábban említett "hûtõvíz hõmérséklet mutató leesik" problémán sokat tudtam javítani egy új hûtõfolyadék hõmérõvel :)
Cikkszám 83420-20040, ez az, ami a vízpumpa csövében van benne, a blokk hátulján.
Most már majdnem teljesen vízszintesen áll a mutató, és a fûtés ráadásakor sem zuhan le.

Elküldve: 2013 júl. 19, 09:07 am
Szerző: Konky
Sziasztok!

Új vagyok és remélem tudtok nekem segíteni. Sajnos a hét elején eldurrant a hûtõ az autómban!:-S Konkrétan a betöltõ nyílás mellett keletkezett egy kb. 8-10 centis repedés. Kérdésem a következõ: Mi okozhatta a problémát, és, hogy tudnám orvosolni!?
A válaszokat elõre is köszönöm!

Elküldve: 2013 júl. 19, 11:00 am
Szerző: IceRocko
Konky írta:Sziasztok!

Új vagyok és remélem tudtok nekem segíteni. Sajnos a hét elején eldurrant a hûtõ az autómban!:-S Konkrétan a betöltõ nyílás mellett keletkezett egy kb. 8-10 centis repedés. Kérdésem a következõ: Mi okozhatta a problémát, és, hogy tudnám orvosolni!?
A válaszokat elõre is köszönöm!
Vagy elviszed egy hûtõshöz aki lecseréli a felsõ részét, de ez nekem kb, 2év-re oldotta meg a problémát. Aztán újra megrepedt amit megcsinált. Ezután Ebay-rõl rendeltem egy újat. Szállítással együtt 22e. ft.- volt, azóta is az van. De ha jól láttam, már vannak olcsóbban is.
Szóval szerintem rendelj egyet.

Elküldve: 2013 júl. 19, 11:27 am
Szerző: Pacsker
Egy jó minõségû új, utángyártott lehet a gazdaságos megoldás.
Azonban meg kell nézni, hogy a hibát mi okozta. Ha csak egyszerû elhasználódás, akkor nincs baj, de ha netán hengerfejes az autó, vagy valami maró adalék van beleöntve akkor elõbb ezeket kellene megszüntetni.

Elküldve: 2013 júl. 20, 12:47 am
Szerző: Konky
Tehát akkor ajánlatos lenne ha átöblíteném a hûtés rendszert? Ha hengerfejes az autó annak van más jele? Néha indításkor érezni egy kis benzin szagot, és a szelepfedélnél az elosztónál és a vezérmûtengelyeknél van olajfolyás,ez nem tudom mennyire befolyásolhatja a dolgot.? Se gyakorlatom se tapasztalatom nincs autószereléssel kapcsolatban,de szeretném jó idõre magamnál tudni a gépet! :) Motordiagnosztikát érdemes lenne csináltatni vagy ennyire ne aggódjak!? :) Köszönóm az eddigi segítséget!

Elküldve: 2013 júl. 20, 07:38 am
Szerző: Jorn
Konky írta:Tehát akkor ajánlatos lenne ha átöblíteném a hûtés rendszert? Ha hengerfejes az autó annak van más jele? Néha indításkor érezni egy kis benzin szagot, és a szelepfedélnél az elosztónál és a vezérmûtengelyeknél van olajfolyás,ez nem tudom mennyire befolyásolhatja a dolgot.? Se gyakorlatom se tapasztalatom nincs autószereléssel kapcsolatban,de szeretném jó idõre magamnál tudni a gépet! :) Motordiagnosztikát érdemes lenne csináltatni vagy ennyire ne aggódjak!? :) Köszönóm az eddigi segítséget!
Vidd el szerelõhöz. A hengerfejességet tudtommal ki tudják deríteni szétszedés nélkül is, mindenféle módszerekkel. Azt hiszem lehet ilyenkor nyomáspróbát is csinálni, vagy a hûtõvízben mérnek gázt, ilyesmik.
Ha a hûtõvizedben barnás trutyi van, akkor esélyes, hogy hengerfejes. Ha már állt az autó pár órát, akkor világítsd át a kiegyenlítõtartályt, leülepedett-e az aljára valami sötét cucc, ami "felkavarható".
Ha az olajbeöntõ sapkád belülrõl "margarinos", akkor is lehet hengerfejes.
Szerintem valami miatt túl nagy nyomás lett a hûtõrendszeredben, elõször ezt kellene kideríteni. Lehet, hogy a hûtõsapka rossz, túlságosan zár, ezért megemelkedett a nyomás... Ez lenne a legolcsóbb, egy új sapka, kb. 2000Ft. De talán valószínûbb a hengerfejesség. Ennek a kiderítése lenne a legfontosabb.
Egy normális mûhelyben ezt 1-2 óra alatt ki lehet deríteni, és ha le kell hozzá engedni a hûtõvizet, akkor pedig érdemes átmosatni is. Ne most át otthon, mert a víz állaga is segíthet a szerelõnek a hiba behatárolásában, ahogy feljebb írtam.

Az olajfolyásokat is érdemes megcsináltatni. Az elosztóhoz kell egy gyári O-gyûrû (kb. 2000Ft), szelepfedéltömítés készlet (kb. 6000Ft), a vezérmûtengely szimmering (kb. 1000Ft) de az utóbbi cseréjéhez le kell venni a vezérlést, mármint ha ugyanarra a tengelyre és oldalra gondolunk... :) Szintén pár órás rutinmunka egy szerelõnek.