Mivel a múlt hétvége elég sűrű volt autós rendezvények tekintetében (Toyota-Lexus tali, Kamion Eb+Blancpain, Trackwood Máriapócson, Hódmezőrület, Autocross Eb Nyirád), így a hozzám hasonló autób@zi nem is tudta, hogy melyik kezébe harapjon. Azonban én nagyon szeretem a poros rendezvényeket és nem akartam a B my Lake-re menni...

így adta magát, (pláne "hivatalból"), hogy a nyirádi Autocross EB futamon voltam, erről tartanék egy kis beszámolót, ha már Mozso kérte
Lehet sokatok számára ismeretlen ez a szakág, ezért elmondom nagyvonalakban, hogy miről is van nagyba'szó.
Az autocross zártpályás szakág, a pálya burkolata földes (kivéve a rajt, mert az lehet aszfaltozott), EB-n a rajt nem lehet a pálya része, a futamok 6-7 körösek, 1 futamban maximum 10-en indulhatnak, 3-2-3-2-es sorokból. EB-n 4 kategória van, Junior Buggy, TAX, Buggy 1600 és Superbuggy, és ebben a sorrendben egyre gyorsabbak az autók.
Junior Buggy: max 600 cm
3-es sportmotor blokkok hajtják, csővázas autók, 420 kg menetkészen, és kb 150-180 lóerősek állandó összkerék hajtással. 1 magyar résztvevő volt, Ifj. Ábrahám Károly személyében, aki a 7. lett.
TAX: gyakorlatilag a rallycross Supercars kategóriának felel meg, nyilván murvához igazítva az autó.
Személyes kedvencem és szerintem a legnagyobb hős a kategóriában Adrian Boele, aki kerekes székesként egy Skoda Fabia MKII-vel, mely kézi vezérlésűre van alakítva. Stabil top 5-6-ban megy mindig.

Sajnos a beltérről nem tudtam csinálni képet.
Buggy1600: szintén csővázas gépek, de már sokkal színesebb az építési mód. A klasszikus megoldás a Suzuki Hayabusa vagy Kawasaki Zx14-r blokkos megoldás, de volt rommá hegyezett S1600-as Suzuki Swift motoros is, illetve dupla motorkerékpár blokkal is lehet menni.

Kevin Peters buggy-ja pl két db 675 cm
3-s Triumph Speed Triple blokkal ment.

Súlyhatár: 490-520 kg között, attól függően, hogy 1300 vagy 1600 cm
3 és nagyjából 240-270 lóerő körül mozognak állandó összkerékhajtással.
Elég ide 1 tárcsa is a fékezéshez...
Ez a kis motor felel a rükvercért
Superbuggy: max 4000 cm
3, állandó összkerékhajtás, súly 570 és 795 kg között lehet köbcentitől függően, és itt a legszínesebb az építési mód.
A teljesség igénye nélkül volt: sor 4 szívó, sor 4 turbó (turbósnál nincs szűkítő...

), v6, boxer 6, v8 és a klasszikus dupla motorkerékpár blokkos megoldás
Számomra a legnagyobb legenda Jaroslav Hosek, aki 71 évesen állandó tagja az EB-nek. Az autocross-ért és az autocross-ból él, a 30 nevezett autóból rajta kívül 7-en mentek még az ő vázával és/vagy az általa épített komplett autóval. Sajnos borult az első előfutamban így hamar feladta.
2 autója a sok közül, mindkettőben a Nissan 350z motorja volt
Szintén Hosek váz, csak éppen két db BMW S1000RR blokkal, Maris Licis autója
Florent Tafani autója, Suzuki GSX-R 1000X2, de keresztben.
Egy katalán versenyző autója, Yamaha R1x2 hosszában, de úgy szólt, mintha V2 motorokkal ment volna, és nem terelte rosszul
Külön műszer a két motornak, de a féket is érdemes megnézni
Mike Bartelen autója, tavalyi EB összetett 3., Porsche 911 GT3 motorral ment
Sajnos a fényviszonyok sokszor elég gyatrák voltak, illetve én sem vagyok egy fotós nagyágyú, de remélem érdekesek számotokra.
Többi képem itt
Akit felcsigáztak a képek és élőben is nézne autocross-t azoknak ajánlom figyelmébe, hogy szeptember 3-án a Dömsödön lesz Ob futam és nagy esély van rá, hogy néhány eb-n is elindult versenyző itt teszteljen, kiheverve a nyirádi sebeket. Belépés díjtalan.
