Oldal: 107 / 163
Elküldve: 2012 máj. 01, 06:15 pm
Szerző: Jorn
montoya írta:Mondtam már, hogy szeretem a láncos motort?

Korábban, amíg Feliciám volt, én sem 'tudtam', mi az a vezérmûszíj... 260 ezer km-el adtuk el, gyári lánccal, csak minimális csörgéssel...
A második E11 (az asszonyé) amúgy majdnem 1998-as Almera lett (kikötés volt, hogy csak fulljapán autókat nézünk

abban is tetszet a láncos dolog, meg az autó sem volt rossz, de végülis maradtunk a Toyotánál, és nem bántuk meg

Elküldve: 2012 máj. 01, 07:21 pm
Szerző: montoya
Jorn írta:montoya írta:Mondtam már, hogy szeretem a láncos motort?

Korábban, amíg Feliciám volt, én sem 'tudtam', mi az a vezérmûszíj... 260 ezer km-el adtuk el, gyári lánccal, csak minimális csörgéssel...
A második E11 (az asszonyé) amúgy majdnem 1998-as Almera lett (kikötés volt, hogy csak fulljapán autókat nézünk

abban is tetszet a láncos dolog, meg az autó sem volt rossz, de végülis maradtunk a Toyotánál, és nem bántuk meg

Féltetek a vvti-tõl, vagy miért lett a második is 4a-fe?
Elküldve: 2012 máj. 01, 10:34 pm
Szerző: Jorn
Nem volt ilyen koncepció, csak abban az árfekvésben nem volt olyan VVTI-s, ami klímás, ABS-es stb.
Sõt, még a leharcolt, fapados VVTI-k is legalább 100 ezerrel drágábbak voltak, mint egy korrekt állapotban levõ ABS+klíma 4AFE...
Elküldve: 2012 máj. 01, 10:55 pm
Szerző: montoya
Jorn írta:Nem volt ilyen koncepció, csak abban az árfekvésben nem volt olyan VVTI-s, ami klímás, ABS-es stb.
Sõt, még a leharcolt, fapados VVTI-k is legalább 100 ezerrel drágábbak voltak, mint egy korrekt állapotban levõ ABS+klíma 4AFE...
Ezt mondjuk megértem, fõleg 1.6-os vvti-bõl kevés az értelmes itthon. Úgy látom, királyréten is én leszek az egyetlen ilyennel, tavaly is így volt.
Elküldve: 2012 máj. 02, 04:25 pm
Szerző: Ozseb
Jorn írta:Nem nagy dolog, de azért megosztom.
Észrevettem, hogy nagyobb sebességnél kicsit mozog a motorháztetõ.
Megnéztem, végülis az a hajlított fémrúd, amit az autó elején levõ zár megfog, na az kopott el. Zárt állapotban is lehetett kézzel mozgatni a motorháztetõt.
Pár menet izmosabb ragasztószalag rátekerésével sikerült ideiglenesen stabilizálni...

De gondolkodom valami kulturáltabb megoldáson, ami kevésbé kopik, esetleg valami fémgyûrût ráhajlítani stb... Gyárilag nem volt ezeken semmi ilyesmi ?
Emiatt már álltam én is félre. Köszi a szalagos ötletet.
Elküldve: 2012 máj. 02, 08:00 pm
Szerző: Jorn
Szívesen, bár igazából ez csak ideiglenes.
De úgy látom, akárhogy mozog, nem fog felnyílni, mert olyan a mechanikája, illetve enélkül is megy be a levegõ ezerrel a motortérbe.
(amúgy egyszer volt szerencsém valami Ladát vagy hasonlót látni a szembesávban, amint épp felcsapódott a motorháztetõje a szélvédõre olyan 90km/h-nál... azóta ügyelek az ilyesmire)
Közben Attila kollégától kaptam egy tuti tippet, miszerint van elõl a fényszóróknál 1-1kis gumi korong, amire felül a géptetõ, és ezeknek a korongoknak a magassága csavarással állítható. Tényleg így van, Attilának ezúton is köszi a tippet

Elküldve: 2012 máj. 02, 09:56 pm
Szerző: Ozseb
Jorn írta:valami Ladát
A szovjet ikonnak elõre nyílik a motorháza.
Erõsen tartja a kampós vas, de ha erõs a légáramlat (kamion, szél, nagy tempó) idegesítõ a lifegés.
Elküldve: 2012 máj. 03, 11:50 am
Szerző: Jorn
Ozseb írta:Jorn írta:valami Ladát
A szovjet ikonnak elõre nyílik a motorháza.
Erõsen tartja a kampós vas, de ha erõs a légáramlat (kamion, szél, nagy tempó) idegesítõ a lifegés.
Igaz, már nekem is beugrott hogy a Lada nem úgy nyílik. Mindenesetre valami 'keleti' autó volt, amin láttam a géptetõ felcsapódást. Szerencsére nem volt baleset, egyenes volt az út, megállt...
Elküldve: 2012 máj. 07, 08:20 pm
Szerző: Jorn
A nemrég vett E11 egyik eldugott sarkában, takarítás közben találtam mindenféle bigyókat szétszórva, de ezt még nem sikerült beazonosítanom és a helyére tennem, valakinek ötlet esetleg ?

Elküldve: 2012 máj. 07, 08:29 pm
Szerző: Pacsker
Padlókárpit, illetve alsó mûanyag idomok leszorító "anyája".
Általában a tûzfal környékén vezetõ vagy anyós láb körül.
Elküldve: 2012 máj. 07, 08:31 pm
Szerző: ksz315
Ha a csomagtartóban volt, akkor a hátfal felõli mûanyag elem rögzítõje lehet. Ha az utastérben, akkor az elsõ ülések lábterénél lévõ, A oszlop aljánál lévõ mûagyad rögzítõje, vagy a padlókárpit rögzítõje még hasonló. Máshol asszem még nem láttam még ilyet, persze attól lehet

Elküldve: 2012 máj. 07, 10:42 pm
Szerző: Ghee
Nekem még (sedan) a hátsó lámpák belsõ takaró mûanyagjának a rögzítõi ezek - ahol az izzókat cseréled.
Elküldve: 2012 máj. 08, 06:35 am
Szerző: Jorn
Köszönöm a válaszokat mindenkinek

Ezek alapján megnézem, honnan hiányoznak...

Elküldve: 2012 máj. 08, 10:23 am
Szerző: Funkii
Van valakinek tapasztalata direkt szûrõvel kapcsolatban vvti motoros autónál? Érdemes vele foglalkozni v nem dob annyit a motor karakterisztikáján? Egy ismerõsöm azt ajánlotta vegyem ki a levegõszûrõt egy rövid út erejéig, így megtapasztalhatom mi lenne a hatása. Ez járható út v nagy marhaság?
Elküldve: 2012 máj. 08, 10:38 am
Szerző: Pepe
Ha kiveszed a szûrõt valószínûleg erõsebb lesz a motorod. De én nem ajánlom mert elég hamar tönkremegy a motor a sok beszívott
szeméttõl.
Szerintem ha csak direkt szûrõt raksz be akkor nagyobb lesz a hangja a motornak de nem hiszem hogy sokkal erõsebb lesz.
Ahhoz még egyéb dolgokat is módosítani kell. (kipufogó befecskendezés stb)
De majd a nálam okosabbak megszakértik
