montoya írta:Mondtam már, hogy szeretem a láncos motort?
Korábban, amíg Feliciám volt, én sem 'tudtam', mi az a vezérmûszíj... 260 ezer km-el adtuk el, gyári lánccal, csak minimális csörgéssel...
A második E11 (az asszonyé) amúgy majdnem 1998-as Almera lett (kikötés volt, hogy csak fulljapán autókat nézünk abban is tetszet a láncos dolog, meg az autó sem volt rossz, de végülis maradtunk a Toyotánál, és nem bántuk meg
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
montoya írta:Mondtam már, hogy szeretem a láncos motort?
Korábban, amíg Feliciám volt, én sem 'tudtam', mi az a vezérmûszíj... 260 ezer km-el adtuk el, gyári lánccal, csak minimális csörgéssel...
A második E11 (az asszonyé) amúgy majdnem 1998-as Almera lett (kikötés volt, hogy csak fulljapán autókat nézünk abban is tetszet a láncos dolog, meg az autó sem volt rossz, de végülis maradtunk a Toyotánál, és nem bántuk meg
Féltetek a vvti-tõl, vagy miért lett a második is 4a-fe?
IS200 '01 Carina Coupe 1.8 XE - RIP Carina Coupe 1.6 DX Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Nem volt ilyen koncepció, csak abban az árfekvésben nem volt olyan VVTI-s, ami klímás, ABS-es stb.
Sõt, még a leharcolt, fapados VVTI-k is legalább 100 ezerrel drágábbak voltak, mint egy korrekt állapotban levõ ABS+klíma 4AFE...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Jorn írta:Nem volt ilyen koncepció, csak abban az árfekvésben nem volt olyan VVTI-s, ami klímás, ABS-es stb.
Sõt, még a leharcolt, fapados VVTI-k is legalább 100 ezerrel drágábbak voltak, mint egy korrekt állapotban levõ ABS+klíma 4AFE...
Ezt mondjuk megértem, fõleg 1.6-os vvti-bõl kevés az értelmes itthon. Úgy látom, királyréten is én leszek az egyetlen ilyennel, tavaly is így volt.
IS200 '01 Carina Coupe 1.8 XE - RIP Carina Coupe 1.6 DX Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Észrevettem, hogy nagyobb sebességnél kicsit mozog a motorháztetõ.
Megnéztem, végülis az a hajlított fémrúd, amit az autó elején levõ zár megfog, na az kopott el. Zárt állapotban is lehetett kézzel mozgatni a motorháztetõt.
Pár menet izmosabb ragasztószalag rátekerésével sikerült ideiglenesen stabilizálni...
De gondolkodom valami kulturáltabb megoldáson, ami kevésbé kopik, esetleg valami fémgyûrût ráhajlítani stb... Gyárilag nem volt ezeken semmi ilyesmi ?
Emiatt már álltam én is félre. Köszi a szalagos ötletet.
Szívesen, bár igazából ez csak ideiglenes.
De úgy látom, akárhogy mozog, nem fog felnyílni, mert olyan a mechanikája, illetve enélkül is megy be a levegõ ezerrel a motortérbe.
(amúgy egyszer volt szerencsém valami Ladát vagy hasonlót látni a szembesávban, amint épp felcsapódott a motorháztetõje a szélvédõre olyan 90km/h-nál... azóta ügyelek az ilyesmire)
Közben Attila kollégától kaptam egy tuti tippet, miszerint van elõl a fényszóróknál 1-1kis gumi korong, amire felül a géptetõ, és ezeknek a korongoknak a magassága csavarással állítható. Tényleg így van, Attilának ezúton is köszi a tippet
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Erõsen tartja a kampós vas, de ha erõs a légáramlat (kamion, szél, nagy tempó) idegesítõ a lifegés.
Igaz, már nekem is beugrott hogy a Lada nem úgy nyílik. Mindenesetre valami 'keleti' autó volt, amin láttam a géptetõ felcsapódást. Szerencsére nem volt baleset, egyenes volt az út, megállt...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
A nemrég vett E11 egyik eldugott sarkában, takarítás közben találtam mindenféle bigyókat szétszórva, de ezt még nem sikerült beazonosítanom és a helyére tennem, valakinek ötlet esetleg ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Padlókárpit, illetve alsó mûanyag idomok leszorító "anyája".
Általában a tûzfal környékén vezetõ vagy anyós láb körül.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Ha a csomagtartóban volt, akkor a hátfal felõli mûanyag elem rögzítõje lehet. Ha az utastérben, akkor az elsõ ülések lábterénél lévõ, A oszlop aljánál lévõ mûagyad rögzítõje, vagy a padlókárpit rögzítõje még hasonló. Máshol asszem még nem láttam még ilyet, persze attól lehet
Köszönöm a válaszokat mindenkinek Ezek alapján megnézem, honnan hiányoznak...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Van valakinek tapasztalata direkt szûrõvel kapcsolatban vvti motoros autónál? Érdemes vele foglalkozni v nem dob annyit a motor karakterisztikáján? Egy ismerõsöm azt ajánlotta vegyem ki a levegõszûrõt egy rövid út erejéig, így megtapasztalhatom mi lenne a hatása. Ez járható út v nagy marhaság?
Ha kiveszed a szûrõt valószínûleg erõsebb lesz a motorod. De én nem ajánlom mert elég hamar tönkremegy a motor a sok beszívott
szeméttõl.
Szerintem ha csak direkt szûrõt raksz be akkor nagyobb lesz a hangja a motornak de nem hiszem hogy sokkal erõsebb lesz.
Ahhoz még egyéb dolgokat is módosítani kell. (kipufogó befecskendezés stb)
De majd a nálam okosabbak megszakértik