Oldal: 11 / 30
Elküldve: 2011 nov. 17, 10:00 pm
Szerző: MDaemon
Jól sejted, a kormányoszlopon találod meg legegyeszerûbben a bekötési pontokat. A fent linkelt könyv 336. oldalán a C14es számú csatlakozó a világítás bajuszkapcsoló csatija (kormányoszlop alsó burkolatát leszeded, és onnan már hozzáférsz), azon kell a 10 és 11 láb közé kötni a kapcsolót (lábkiosztás a rajzon).
Viszont valszeg a relé nincs benne a kocsiban, uh anélkül kár itt próbálkozni. Bal oldalon az A oszlop aljánál lévõ relétáblán kell lennie, én is csak úgy találtam meg h megnéztem egy másik autón h mi hiányzik az enyémbõl.

Azon azért mosolyogtam egy jót, hogy a harmonyban az elektromos ablak reléje ott van benne, viszont a ködlámpáé mellõle meg hiányzik...
Kérj meg vkit, akinek nem idegenek az ilyen dolgok, nehogy rossz helyre kösd be azt a kapcsolót!
Elküldve: 2011 nov. 17, 10:54 pm
Szerző: dogi
Hát, köszönöm szépen, azt hiszem így már rendben lesz, a relétábla ami a kis bármitartó mögött van, - amit ki kell emelni, hogy hozzáférj a biztosítékokjoz - gondolom, és nem a motortérben lévõ fekete dobozra gondolsz...
Elküldve: 2011 nov. 18, 06:28 pm
Szerző: MDaemon
Nem azon a biztosíták táblán van, hanem amögött, maga a panel párhuzamos a kocsi hossztengelyével. Nem nem kell lebontani hozzá semmit, a pedálok felõl benyúlva el lehet érni. Az indexrelé is azon a panelen van, azt talán egyszerûbb megtalálni a hangja után. Attól picit feljebb és az autó orra felé van a helye
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1999_T ... 01.17.html
Elküldve: 2011 nov. 28, 02:33 pm
Szerző: dogi
MDaemon írta:Nem azon a biztosíták táblán van, hanem amögött, maga a panel párhuzamos a kocsi hossztengelyével. Nem nem kell lebontani hozzá semmit, a pedálok felõl benyúlva el lehet érni. Az indexrelé is azon a panelen van, azt talán egyszerûbb megtalálni a hangja után. Attól picit feljebb és az autó orra felé van a helye
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1999_T ... 01.17.html
Hát jó, szétborítottam az elejét, árvergõdtema kábeldzsungelen, de sehol egy szabad lik. A ködlámpavezetékek elõl megvannak, a 10-11-es lábal lözé kapcsoló beiktatva, bevezetékelve, már csak a relét kellene betenni. Nincs valami fotó? Amit linkeltél, azon nem talltam se a 9-est, se a relé számát...
Illetve az lenne a kérdés, hogy normál relé megfelelõ? Ami egy kis fekete doboz, és van neki 4-5 lába, arra gondolok.
Arra is gondoltam, hogy van benne relé, csak a bizti hiányzik elõle, de azt se tudom, azt hol keressen..

Elküldve: 2011 nov. 29, 06:35 pm
Szerző: MDaemon
dogi írta:Hát jó, szétborítottam az elejét, árvergõdtema kábeldzsungelen, de sehol egy szabad lik. A ködlámpavezetékek elõl megvannak, a 10-11-es lábal lözé kapcsoló beiktatva, bevezetékelve, már csak a relét kellene betenni. Nincs valami fotó? Amit linkeltél, azon nem talltam se a 9-est, se a relé számát...
Illetve az lenne a kérdés, hogy normál relé megfelelõ? Ami egy kis fekete doboz, és van neki 4-5 lába, arra gondolok.
Arra is gondoltam, hogy van benne relé, csak a bizti hiányzik elõle, de azt se tudom, azt hol keressen..

Nem kell lebontani hozzá semmit, anélkül is el lehet érni, ha az ember tudja hol keresse.
100_2775 by
akispunk, on Flickr
A jobb oldali felsõ az elsõ ködlámpa reléje, a mellette levõ az elektromos ablaké. Ha nincs elektromos ablakod, akkor egyszerûen át tudod tenni, ugyanaz a típus a kettõ.
Mivel nekem sem volt bent, kivettem fateroméból, és kértem egy ugyanolyat a boltban
(akkor nem néztem meg h a mellette levõt át tudom-e tenni)
Amugy ez a típus került bele:
http://www.ripca.hu/termekek?PID=31523&op=product
A biztosítéka a "kis bármitartó" mögött van a mûszerfal alatt, FOG elnevezéssel, Ha nincs benne, akkor egy 15A-es kell oda.
Elküldve: 2011 dec. 06, 08:48 pm
Szerző: dim3nsi0n
Nekem is lenne egy gondom, mégpedig az, hogy a gyári rádióm nem mûködik. Történt mindez úgy, hogy egyik nap még mûködött, másik nap már se háttérvilágítása, se fogyasztási adat kijelzése, se bekapcsolási lehetõség. Olyan, mintha nem kapna 12V-ot (vagy épp a teljes rádió megdöglött), totál sötét. A biztosítékokat megnéztem, mindegyik rendben van. Ami csatit elértem, azokat megmozgattam, egyik sem volt kilazulva. A középkonzolon a rádió alatt minden világít (óra, klíma, szivargyújtó).
Van valakinek esetleg ötlete, mi lehet a gond, vagy találkozott-e már ilyen hibával? 12V-ot egyenlõre még nem mértem, mert ehhez elõször azt kell megtalálnom, hogy melyik csatitól megy ki a 12V a rádió felé.
Köszönöm!
Elküldve: 2011 dec. 06, 09:29 pm
Szerző: Pacsker
Megnézted a motortér tábla biztosítékokat is? Régebbi típusoknál van lefedés az utastérrel pl: Dome
Elküldve: 2011 dec. 06, 09:47 pm
Szerző: PiciPeti
Multiméterrel 'kicsöngetted', vagy szemre nézted? Mert szemre jó biztosíték engem már szivatott meg.

Elküldve: 2011 dec. 06, 10:01 pm
Szerző: dim3nsi0n
Igen megnéztem (szemrevételezéssel és kiohmozással is), mindegyik rendben. Egyébként azt vettem észre, hogy néha (olyan 8-10 percenként) fel-felvillan fél mp-re a rádió háttérvilágítása, ha megyek A-ból B-be, vagy állok, és csak rá van adva a gyújtás.
Elküldve: 2011 dec. 07, 08:06 pm
Szerző: dim3nsi0n
Megjavult a rádióm meg a háttérvilágítása.

Ezzel együtt el is felejtett minden beállított csatornát.
Elküldve: 2012 márc. 04, 01:42 am
Szerző: sede7
Nem tudom, hogy ez-e a legmegfelelõbb topic, de hadd szóljon!
Kiégett a jobboldali fényszóróm és mindkét helyzetjelzõm. Vettem is helyette újakat. Kicserélni nem volt idõm és fénnyel is rendelkezõ helyszínem aznap késõ este, másnap viszont meglepve láttam, hogy haloványan ég a fényszóró (a helyzetjelzõk továbbra sem). Egy kis telefonos segítség után ma sikerült és kikapnom a lámpát a helyérõl - ez fogadott:

Kikaptam a csatlakozót, leszigeteltem a szétolvadt csonkot is, meg a lámpa oldalát is - biztos, ami biztos. Kérdéseim: 1) látott már valaki ilyet? 2) mitõl lehetett? 3) van esetleg valakinek elfekvõben ilyen csatlakozó/kábelköteg?
Azt hiszem, a következõ nagyobb szervizelésnél rá kéne nézni az összes láthatóbb kábelkötegre...

Elküldve: 2012 márc. 04, 08:41 am
Szerző: Jorn
Hasonlót láttam off autóban, bár ott inkább szétporladt a csatlakozó.
Ami biztos, hogy a túlmelegedett, ennek két oka lehet:
- túl nagy áramfelvétel (valami 60W-nál nagyobb tuning izzó ?)
- kontakthiba, tehát nem elegendõ felületen érintkeztek az érintkezõk (koszos volt stb.). Mivel az áram így kisebb felületen folyt át, ezért így jobban melegedett az érintett rész.
Elküldve: 2012 márc. 04, 10:08 am
Szerző: montoya
Tyû, ez durván néz ki...
Jorn: A túlzott méretû izzót és a rossz érintkezést azért zárnám ki, mert:
-3 izzó ment ki egyszerre
-a jelenlegi konfigurációval Dénes elég régen mászkált, probléma nélkül.
Tehát én inkább azt tippelném, hogy valahonnan kapott egy elég nagy áramot, amit nem kellett volna...
Elküldve: 2012 márc. 04, 01:14 pm
Szerző: Toytib
montoya írta:Tyû, ez durván néz ki...
Jorn: A túlzott méretû izzót és a rossz érintkezést azért zárnám ki, mert:
-3 izzó ment ki egyszerre
-a jelenlegi konfigurációval Dénes elég régen mászkált, probléma nélkül.
Tehát én inkább azt tippelném, hogy valahonnan kapott egy elég nagy áramot, amit nem kellett volna...
Azt hogy érted hogy nagy áramot kapott?
Hiába adnál te egy fogyasztónak ezer ampert, ha csak tíz ampert képes felvenni.
Itt 100% hogy nagy áramfelvételû izzó okozta a problémát és esetleg társult hozzá egy kis kontakt hiba is.
Azt meg senki nem tudja hogy azok az izzók tényleg egyszerre mentek e tönkre, vagy némi idõkülönbséggel.
Tehát Jorn nagyon jól látja a dolgot

Elküldve: 2012 márc. 04, 01:51 pm
Szerző: sede7
Toytib írta:montoya írta:Tyû, ez durván néz ki...
Jorn: A túlzott méretû izzót és a rossz érintkezést azért zárnám ki, mert:
-3 izzó ment ki egyszerre
-a jelenlegi konfigurációval Dénes elég régen mászkált, probléma nélkül.
Tehát én inkább azt tippelném, hogy valahonnan kapott egy elég nagy áramot, amit nem kellett volna...
Azt hogy érted hogy nagy áramot kapott?
Hiába adnál te egy fogyasztónak ezer ampert, ha csak tíz ampert képes felvenni.
Itt 100% hogy nagy áramfelvételû izzó okozta a problémát és esetleg társult hozzá egy kis kontakt hiba is.
Azt meg senki nem tudja hogy azok az izzók tényleg egyszerre mentek e tönkre, vagy némi idõkülönbséggel.
Tehát Jorn nagyon jól látja a dolgot

Köszönöm mindenkinek az inputot!
Úgy látszik, fontossági sorrendben kellett volna feltennem a kérdést, mert bár fontos, hogy tudjam, miért következett be, talán még fontosabb, hogy helyre is hozhassam a problémát. Szóval ha valaki azt is tudja, hogy milyen kábelköteget és csatlakozót kell (esetleg honnan) beszereznem, azt nagyon megköszönöm!
Ja, ami tetézi a dolgot, hogy a baloldali lámpát amikor ki akartam szedni, a zárhídhoz rögzítõ csavar reccsent egyet, valami leesett, és azóta körbeforog...
