Oldal: 2 / 3

Elküldve: 2013 jan. 10, 12:11 pm
Szerző: Biagio
rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!

Elküldve: 2013 jan. 11, 10:53 am
Szerző: Jorn
Biagio írta:
rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!
Nem biztos, hogy emiatt, de ilyen hidegben érdemes megnézni, hogy az akksikábel, vagy valami földkábel esetleg lelazult-e...

Elküldve: 2013 jan. 11, 12:46 pm
Szerző: toytomi
Vagy esetleg le tesztelni az akksit, hogy indítózás közbe nem esik-e le a feszültség 10,5 V alá.

Elküldve: 2013 jan. 12, 03:20 pm
Szerző: Jorn
Jorn írta:
Biagio írta:
rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!
Nem biztos, hogy emiatt, de ilyen hidegben érdemes megnézni, hogy az akksikábel, vagy valami földkábel esetleg lelazult-e...
Esetleg gyújtáskapcsoló kontakthiba...

Elküldve: 2013 márc. 06, 05:00 pm
Szerző: dublin19
benkeszilard írta:Sziasztok, lécci segítsetek.
Tegnap vittem az autót karter tömítés és olaj cserére. A fiúk kicseréltem még 2 O gyûrût is ami már meg volt keményedve. Szépen kipucolták az olajteknõt, meg amit kell. Ma összerakták az autót, de indítás után nem alszik ki az olajlámpa. Ha lecsavarják a szûrõt és fecskendõznek bele olajat, és úgy visszateszik a szûrõt akkor indítás után azonnal kialszik a lámpa.
Õk sem tudják mi lehet a gond, szerintetek ?
csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?

Elküldve: 2013 márc. 06, 07:18 pm
Szerző: benkeszilard
dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:

Elküldve: 2013 márc. 06, 09:50 pm
Szerző: Lackó
benkeszilard írta:
dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:
Lehet, hogy a búvárcsõ (aminek az alján van a durva fém szûrõ) "O"-gyûrûje kicsípõdött, vagy begyûrõdött. Ott szívhat levegõt, és okozhat ilyen galibát.

Elküldve: 2013 márc. 06, 11:07 pm
Szerző: benkeszilard
Lackó írta:
benkeszilard írta:
dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:
Lehet, hogy a búvárcsõ (aminek az alján van a durva fém szûrõ) "O"-gyûrûje kicsípõdött, vagy begyûrõdött. Ott szívhat levegõt, és okozhat ilyen galibát.
2 darab O gyûrût cseréltek ki, szerintem azt is amelyikre gyanakszol. A fémszûrõt szépen kipucolták meg az olajteknõt is. Még délután párszor beindították az autót, és az olajlámpa az indítás után mindig kialudt. Még reggel megnézik hogy jó lesz-e és ha igen akkor elhozom, ha nem akkor sajnos szerintem megint le kell majd szedni az olajdeknit, és cserélni a biztonsági szelepet, olajszivattyút, búvárcsövet. Passz...

Elküldve: 2013 márc. 08, 11:59 am
Szerző: benkeszilard
Tegnap elhoztam az autót, de azelsõ megállás után megint nem volt olajnyomás miután beindítottam. 3-4 szer indítottam újra mire lett nyomás és gyorsan hazagurultam. Este még próbáltam többször, de nem volt nyomás ezért leállítottam. Szóltam a szervíznek és reggel érte jöttek hogy elvontassák, de az indítás után megint volt olajnyomás. A szerelõ elvitte, kértem hogy mentsék meg, mert kár lenne érte.
Az lehetséges hogy amikor tisztíttották és cserélték a karter tömítést akkor feloldódott valami és eltömíti az olajjáratokat?

Elküldve: 2013 márc. 08, 12:22 pm
Szerző: Pacsker
Amíg nem mértél olajnyomást ne nagyon indítgasd...
Ha nem csak az olajgomba a rossz, és tényleg nem áll fel a nyomás, akkor pár fordulat alatt hazavághatod és ebben az esetben nem csak a cserélendõ csapágyakat, hanem pl veztengelyeket, hengerfalat...

Elküldve: 2013 márc. 08, 05:20 pm
Szerző: benkeszilard
Ma is szétszedték, és az olajszivattyú O gyûrûje tûnt rossz méretûnek, rendeltek hozzá komplett tömítõ szettet és hétfõn összerakják. Gomba jó, biztonsági olaj szelep jó, Olajszívattyú jó, O gyûrû kuka!

Elküldve: 2013 márc. 11, 01:16 pm
Szerző: benkeszilard
Alsó tömítés szett beépítve, autó összerakva, ma szárad, holnap töltik olajjal és megyek érte. Remélem lesz olajnyomás...

Elküldve: 2013 márc. 12, 10:38 am
Szerző: benkeszilard
Olajnyomás rendben, az autó alul száraz, két hét múlva viszem kontrollra a kis beteget :)

hideg indítás

Elküldve: 2013 dec. 12, 10:18 am
Szerző: sportmixxx
Sziasztok!

Hidegen a kocsim (1.3 karbis) csak "gázra" indul el, gáz nélkül csak teker ...
Melegen tökéletesen mûködik. Tudnátok adni pár tippet mit is nézzek meg?

Üdv.

Re: hideg indítás

Elküldve: 2013 dec. 12, 10:45 pm
Szerző: Jorn
sportmixxx írta:Sziasztok!

Hidegen a kocsim (1.3 karbis) csak "gázra" indul el, gáz nélkül csak teker ...
Melegen tökéletesen mûködik. Tudnátok adni pár tippet mit is nézzek meg?

Üdv.
A pillangószelepet érdemes lehet megtisztítani, illetve az alapjárati szelepet is. Karburátor tisztító spray-vel, teszkóban kb. 1300Ft a Cyclo márkájú.
Én ezzel kezdeném.