Oldal: 2 / 7

Elküldve: 2011 márc. 29, 05:59 pm
Szerző: Birka
Az a vicces, hogy az e11 gyári értéke 600-700 gramm. Nem tûnik soknak, viszont itt sokat számítanak a grammok. Mondjuk inkább egy kicsivel legyen kevesebb mint több.
Érezni maximum hûtésgyengülést érzel, viszont, ha tudod, hogy nem volt cserélve pl2-3éve a szûrõ akkor érdemes. Nyugodtan alhatsz. :wink:

Elküldve: 2011 márc. 29, 08:10 pm
Szerző: kleingy
Nos azt sajnos nem tudom, hogy a klímások ilyen szûrõt cseréltek-e (pollent persze cseréltem). 7 ezerért kötve hiszem... :roll:
Egyébként 650 grammról indultak, aztán sok volt és így jutottak el 580-ig állítólag, ami már tökéletes (és tényleg). :)

Elküldve: 2011 márc. 30, 02:51 pm
Szerző: bepi81
Én tavaly úgy jártam, hogy 3-as fokozaton kellett járatnom a klímát, amikor 30 fok fölé ment kint a hõmérséklet, hogy viselhetõ legyen a kocsiban út közben. Gondoltam, biztos kevés a gáz benne, lexartam, viszont, mivel idõszerû volt, kicseréltem a pollenszûrõt. Azután 1-esen ment a ventillátor bekapcsolt klímával és kb 9 órára fordítva a hõfokszabályzót, mert annyira hûtött. Idén szerintem (kb 1-2 hónap múlva) feltöltjük rendesen a rendszert gázzal és használom tovább. :wink:

Elküldve: 2011 márc. 31, 08:55 pm
Szerző: tibierdrol
Frool írta:A klíma kompresszorban van (egyszerûsítek) kuplung ez nem megy tönkre az automatikus ki/be kapcsolástól.
Értelem szerint ahogy a motor és sebességváltó között sem megy tönkre azonnal ha 5000 rpm-nél ugrasz le róla, de mégsem
ajánlják az autógyártók. A klímánál ua.
Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom? Legalábbis piros lámpánál ácsorogva szoktam hallani amikor elindul vagy éppen megáll. Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet és azt is bírja sok éves használat alatt is akkor érzésem szerint nem oszt nem szoroz az a napi egy két ember általi kapcsolás.

Elküldve: 2011 márc. 31, 09:19 pm
Szerző: Birka
tibierdrol írta: Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom?
Hogy ki-be kapcsol amúgy is, nos nem kíméli a kompresszort, de, ha tudunk róla, legalább kíméljük és ne 6000-nél gondoljuk úgy, hogy klimatizálni kéne.
tibierdrol írta:Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet
Például a fentebb említett szárítószûrõ cserém óta a klímám sokkal ritkábban kapcsol ki-be, úgy, hogy javult a hûtés teljesítménye.

Elküldve: 2011 márc. 31, 09:33 pm
Szerző: PiciPeti
Most nemazért de kinek jut eszébe üveghangon a klímát baszgatni? :lol:
Max pályán tudom elképzelni, de ott egyébként is megtörténik... :?

Legalább ilyen problémám nincs... :P 8)

Elküldve: 2011 ápr. 23, 02:19 pm
Szerző: George59
Gondoltam megosztok egy tanácsot a klíma berendezéssel kapcsolatban:

Én egy évvel ezelõtt adtam el a 22 éves Nissan Maximámat tökéletesen mûködõ klimával ami egyszer sem volt megbontva sõtt utánatöltve sem ennyi év alatt.

Mi a titok?

Nagyon egyszerû és igazán nem kerül semmibe se:

Függetlenül az évszaktól vagy a külsõ hõmérséklettõl, hetente egyszer mindig bekapcsolom a klímát 1-3 percre azért, hogy a kompresszor tömítõgyûrûi és tulajdonképpen az egesz rendszer kapjon kenést a gázban elkevert kenõolajjal. Így sohasem száradnak ki ezek a gumigyûrûk ami a leggyakoribb oka annak hogy a gáz elszökik a rendszerbõl, és a tobbi alkatrész sem "rozsdásodik" be két nyár között.

Itt Európában tulajdonképpen csak 3 hónapig vannak használva a klima berendezések, utána 9 hónapig csak mennek tönkre rendszeres lubrikáció (kenés) hiányában. Nem csoda, hogy ennyi 4-5 évesnél idõsebb klíma van szétszedve.

Ennyi.

Elküldve: 2011 máj. 23, 03:45 pm
Szerző: Pacsker
kisslacko írta:Sziasztok
1999-es E11-es Corollámba keresek komplett klima berendezést.Sajnos gyári újat már nem kapok,mert egész egyszerûen leálltak a gyártásával.Ha esetleg tudtok bontottat megbizható forrásból akkor megköszönném a segítségeteket.
Elöre is köszi

Elküldve: 2012 jan. 06, 03:21 pm
Szerző: Jorn
Sziasztok !


Elhatároztam, hogy spray vagy hab segítségével megtisztítom a klímát, mert kicsit már szaglik. (elõzõ tulaj nem nagyon használta...)

A kérdésem igazából az, hogy az utastér (azaz pollen)szûrõt mikor cseréljem, tisztítás elõtt vagy után ?

A habosnál ugye ki kell venni a szûrõt, oda is kell fújni habot, járatni, majd nyilván célszerû egy új szûrõt berakni a legvégén. Itt a szûrõ nélkül járatás nem világos nekem... tényleg úgy kell ? Vagy járatáskor tegyem vissza a fedelét, vagy még a régi szûrõt, vagy egybõl az újat ?

A spray-s megoldásnál pedig hasonló a kérdés, amíg járatja az ember a sprayt, addig a régi legyen benne, és a legvégén cseréljem csak ki az újra a szûrõt ?

Tudom, a flakonra biztos rá lesznek ezek írva, de a saját tapasztalatotok érdekelne, melyik a jó megoldás ? És amúgy tényleg, melyik a jobb, a spray vagy a hab ? És tényleg évente kellene ? :)

Elküldve: 2012 jan. 06, 04:35 pm
Szerző: montoya
A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.

Elküldve: 2012 jan. 06, 04:48 pm
Szerző: toytomi
A habosnál célszerû kivenni a szûrõt, mert eláztatja, aztán meg szárítgathatod egy darabig. :)
Ha törõdsz egy kicsit az egészségeddel, akkor simán megéri évente megcsinálni. :) Nem lesznek gombák a rendszerbe, meg kevesebb port is szívsz be.
Ha már így itt vagyok, akkor megkérdezem a hozzáértõket, hogy E9-be lehet pollenszûrõt rakni? Nem néztem még soha, de ha lehet, akkor szeretnék rakni bele.

Elküldve: 2012 jan. 06, 05:55 pm
Szerző: Pacsker
Lehet.
E10, E11 klímás középdoboza belemegy, csak 1-2 csavar nincs lyukon.

Elküldve: 2012 jan. 06, 06:10 pm
Szerző: Jorn
montoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
A spray-nél arra gondoltam, amit a vezetõülés mögé (mellé) kell tenni, lenyomni, és kiengedi a tartalmát az utastérbe... miközben persze meg a keringetés. Azt mondod, ez is hab lesz majd, ha bejut a szellõzésbe ?

Elküldve: 2012 jan. 06, 06:13 pm
Szerző: Jorn
montoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
Köszönöm, még egy amatõr kérdés: a szûrõ fedelét (a 4 bolhásat :) vissza kell rakni a járatás idejére, ugye ?

Elküldve: 2012 máj. 24, 11:02 am
Szerző: BandiTercel
Sziasztok!

Valaki véletlenül nem tud nekem tercel klímát szerezni vala honnan ? Mert elvileg jöttek ki gyári klímás tercelek...
Vagy nem tudom, szerintetek egy klímás tudna beszerelni? De az biztos horror összeg is lenne.. :S
Hasznos ötleteket várok kösz kösz.