E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

toytomi írta:Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.
Én ugyan nem vagyok autószerelõ, de Toyota szakszervizben, ahova hordom az autót, dolgozik ismerõsöm itt, Bcsabán. Ezt õ is alátámasztotta, illetve a másik fórumon is van egy srác, akinek saját költségén kellett megcsináltatnia a váltót, szintén ezzel a hibával.

Valahogy úgy magyarázták, hogy a C150-es váltó egy kikönnyített, egyszerûsített változata a C50-nek. Sajnos ez az alkatrészek minõségében is erõsen meglátszik.

Én pl. azt figyeltem meg, hogy nyáron, nagy melegben, ha a klíma is mûködik, akkor a 2-3. fokozat között még teljesen kinyomott kuplung mellett is nehezen, akadozva jár. Ha ezt az ember nagyon erõlteti, akkor a csapágyak oly mértékben sérülnek, hogy elõáll az említett probléma.

Ilyenkor télen teljesen jó a kapcsolási érzet, illetve, még nyáron is használható, de a kánikula+klíma páros feladja neki a leckét. (hogy a klímának ehhez mi köze van, nem tudom, de a használata mellett jóval nehezebb a 3. fokozatot kapcsolni, mint nélküle.) A projektemben leírtam, hogy kb 1,5 éve cseréltettem újra a kuplungszettet (Aisin Asko), tehát, nem kuplung gond...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

bepi81 írta:
Valahogy úgy magyarázták, hogy a C150-es váltó egy kikönnyített, egyszerûsített változata a C50-nek. Sajnos ez az alkatrészek minõségében is erõsen meglátszik.
Szörnyû, hogy itt tartunk. Arra költenek "tervezési, fejlesztési" pénzt, hogy a jót butítsák. Tudom, hogy nem egyedi eset, csak rossz mindig szembesülni vele. Én naív még azt hittem a felsõ bak tartó csavarok és rüki szondákhoz hasonló apróságok kivételével ugyanaz, mint elõtte 15 évvel... :evil:
Egyébként itt nincs különbség Japán-Angol minõség közt?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Nem akarok túl nagy butaságot mondani, de talán nem tévedek, ha azt mondom, az E11 G6 váltója jó! Bárcsak nekem is ez lenne benne, egy hosszabb 6-al...

Angol-japó? Fene tudja, elvileg ugyanazt a C150-et szerelték mindegyikbe...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az is egy rakás kaki :)
olyan szinkron és csapágy bajos, hogy szinte kivétel nélkül 5-10 éves korába recseg-búg mindegyik.
Enyémet is fel kellett újítani.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sajnos a legtöbb gyártónak balanszíroznia kell a költség és a minõség között, különben nem tud a piacon maradni.

A Toyota azt tûzte ki célul, hogy a világ legnagyobb autógyártója lesz, és ez 2009 körül sikerült is neki. Tehát a forgalom, a darabszám volt a cél elsõsorban. Ehhez jól bealapoztak, úgy látom az E11 hozta meg az áttörést, na onnantól kezdve lehetett spórolni, és apróra váltani az addig felépített imázst.

Ennek ellenére én nagyon kedvelem a Toyotát, ezért is van kettõ :) Ár/érték arányban a legjobbak között van, szerintem még ma is.

A munkám egyébként szorosan összefonódik a Toyota gyártási módszereivel. Amikor kirobbant a visszahívási dolog (pl. szõnyegbe beragadó gázpedál), akkor sokan cinkelték a Toyotát, volt benne igazság, de volt abban egy jó adag féltékenység is, nyilván trónfosztott autógyártók részérõl (GM, Ford stb.) Mondtam is a kollégáknak, hogy olyan dolgokkal szívatják a Toyotát, amin régen a Ladás korszakban csak röhögtek volna (kivágja a szõnyeget az érintett helyen és kész). Az sem véletlen, hogy amerikából jöttek ezek a 'balesetek', az ottani vásárlók ugye... Nem volt Ladájuk, na :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
PTom
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2011 okt. 10, 02:40 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: PTom »

Az e11-et még japánba gyártották az e12-tõl meg úgy tudom Európában (Németországban?) gyártanak. Azért szívesen összehasonlítanék minõségben egy új vagy inkább egy pár éves Japán és Europai Toyotát. Biztosan spórolnak ott is de ami itt készül az nem olyan mintha egy lelkiismeretes ember rakja össze. A beszállítókról meg ne is beszéljünk :( Én inkább erre vezetném vissza az apróbb minõségbeli problémákat. Mondjuk ezt a témát oldalakon keresztül lehetne forszírozni.
Kép

98' AE111L-AEMDKW
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
PTom
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2011 okt. 10, 02:40 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: PTom »

MFerenc írta:E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?
Én úgy tudtam hogy e12 tõl készültek itt-ott. E11 böl az elején valóbban készült Angliában. Majd a nálam okosabbak megmondják.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára PTom 2012 feb. 24, 10:52 pm-kor.
Kép

98' AE111L-AEMDKW
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

MFerenc írta:E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?
Az E11 sedan tudtommal végig japán gyártású volt, a többi kb. 1998 szeptembertõl kezdve angol gyártású, pl. a Liftback.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Szóval török nem volt E11-bõl.
A Verso-kat már biztosan gyártották törökben.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ozseb
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2010 máj. 08, 07:35 pm

Hozzászólás Szerző: Ozseb »

Az enyimé japán :D

Kérdés:
Az állítható vezetõülés és a dönthetõ hátsó ülés az alapparaszt kiadásba simán beszerelhetõ, vagy barkácsolni is kell egy kicsit?
Nonplusultra angolból vezetõülés, és akkor az anyóst is lehet emelgetni?
GSY831
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Így van, ahogy mondjátok. Az E11-tõl kezdett látványosan romlani...

Nekünk vagy ugye az 1.3-as E11 LB, meg egy D4-D E12. Mindkettõ angol. Az E11 sehol nem zörög, nincs minõségi probléma, 180e km, és 12 év után sem. Az E12 pedig csörög-zörög belül, szarok a mûanyagok, a hûtõt cserélni kellett már, stb... 6 év, és 65e km után.

Pedig a D-4D sokkal finomabban jár stb... És mégis.

Szomorú... :(
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
PTom
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2011 okt. 10, 02:40 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: PTom »

Csak egy kis szösszenet:

Autónavigátor: Toyota CARINA (1992-1998) Negatív

Az angliai gyártás nem mindenben hozta a magas japán színvonalat. Korai, erõsen használt példányoknál gyászos lehet az utastér állapota.

Szóval a japánok jónak tervezik az autókat csak ez errefelé másképp sikerül. :(
Kép

98' AE111L-AEMDKW
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Már az E11 is tele van Bosch meg Valeo cuccokkal még a japán is. Sajnos :( . Most konkrétan nem tudom, hogy E10-et gyártottak-e európába, de Carina E-t 94-tõl gyártottak angolok ha jól tudom, szóval lehet h már E10-be is van angol. Ja és hozzá teszem, hogy a japán gyártású Carinába az 1.6 benzinesbe nagyon sok volt hengerfejes, úgyhogy már a JT se garancia :( . És tudjátok mi a vicc??!! Az hogy a flanhsziah gyártású Yarisokkal soha semmilyen gond nem volt, semmit nem kellett cserélni. :shock: :lol: Na ez a durva!
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Jorn írta:Szóval török nem volt E11-bõl.
A Verso-kat már biztosan gyártották törökben.
Neked is igazad van, de nekem is :) Szerintem. Más kérdés, hogy arról itt és most nem volt szó, hogy melyik piacra megy az autó, ToyoDIY szerint ugyanis igenis van török gyártású E11, méghozzá szedán.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Válasz küldése