Oldal: 94 / 163

Elküldve: 2012 feb. 07, 03:55 pm
Szerző: Cyber.paraszt
Üdvözlet mindenkinek! :D

Van egy 1998-as 1,4 86LE 205ezer km Corollám.

Lenne pár kérdésem:

Szeretnék gyertyát cserélni benne, milyet kell vennem, mit ajánlotok , milyen típus kell bele.

A másik kérdésem,hogy mikor bemelegszik a motor a fordulat nagyon lemegy és mikor indulok majdnem le akar fulladni és valamilyen hortyogó hangot is ad.
Mi lehet a probléma, tudtok segíteni?
Esetleg csináljak róla videót és rakjam fel, úgy jobban tudtok segíteni?

Nem tudtok 2 fényszórót 5800/db-nál olcsóbban, motoros?

Érdekelne még gyújtókábel készlet is.

Üdv!

Zsolt :kocc: :kocc:

Elküldve: 2012 feb. 07, 04:45 pm
Szerző: Bubi
Elsõ szõrszálhasogató megnyilvánulásom, hogy a matematika törvényei szerint az 1332ccm az nem kerekíthetõ 1400-ra még ha 32 köbcentivel közelebb is van az 1400 ccm-hez mint az 1200 ccm-hez.
Hortyogó hangot fulladási hajlamot nézesd meg szerelõvel. Senki itt a fórumon nem mondja meg, hogy te mire gondolsz. Ha gyertya akkor toyota márkaszerviz, denso. Gyújtókábel az egy olyan dolog amit egyenként is meg lehet. Mérd vagy méresd ki, hogy melyik a csereérett és csak azt cseréld. Kb. 1500. 5800-nál olcsóbban motoros lámpát? Egy külsõ fûtetlen tükörlap 4000 Ft. Vedd meg azonnal!
Amúgy a te motorkódod 4E FE. Így mindenki megismeri. :wink:

Elküldve: 2012 feb. 07, 05:02 pm
Szerző: Jorn
Cyber.paraszt írta:Üdvözlet mindenkinek! :D

Van egy 1998-as 1,4 86LE 205ezer km Corollám.

Lenne pár kérdésem:

Szeretnék gyertyát cserélni benne, milyet kell vennem, mit ajánlotok , milyen típus kell bele.

A másik kérdésem,hogy mikor bemelegszik a motor a fordulat nagyon lemegy és mikor indulok majdnem le akar fulladni és valamilyen hortyogó hangot is ad.
Mi lehet a probléma, tudtok segíteni?
Esetleg csináljak róla videót és rakjam fel, úgy jobban tudtok segíteni?

Nem tudtok 2 fényszórót 5800/db-nál olcsóbban, motoros?

Érdekelne még gyújtókábel készlet is.

Üdv!

Zsolt :kocc: :kocc:

Szia,

nekem hasonló fulladást produkált egy off autó, ott a pillangószelep volt koszos (ez az, amit a gázpedál bowdennel mozgatsz). Lehet, hogy a Corolládon is ez a baj, pláne ha esetleg nagyon eszi az olajat.
(Nem biztos, hogy köze van hozzá, de benzinszûrõt is érdemes cserélni 200E km-enként, szóval ha eddig nem volt, akkor ajánlom.)

Gyertyából a pontos típust írja a kézikönyve, ha megvan még, ott megtalálod. Nekem eddig csak NGK gyertyáim voltak, azok is beváltak (made in Japan :) De Denso-t fogok kipróbálni legközelebb én is.

Elküldve: 2012 feb. 07, 05:25 pm
Szerző: Bubi
Rémhíreket ne terjesszünk. Egy 4E FE soha nem eszi az olajat! 8)

Elküldve: 2012 feb. 07, 06:44 pm
Szerző: PiciPeti
Én is pillangószelepre gondolok. Az okozza az alacsony fordulatot... Féktisztítóval tökéletesen elpucolható. :wink:

Elküldve: 2012 feb. 07, 08:10 pm
Szerző: MDaemon
Jorn írta:Tegnap próbákoztam, de sajnos nem sikerült levarázsolni a tükörlapot... Feszegettem, de nem jött, nagyobb erõvel meg nem akartam, nehogy törjön valami...
Pontosan hol kellene kipattintanom ?
Benézve láttam ilyen fehér mûanyag távtartó (?) hengereket a lap és a mechanika között, ott feszegettem...
Holnap világosban megpróbálom lepattintani és lefotózni neked, ha nem jön össze, akkor kikeresem hogy melyik csatikon tudnád kimérni tükörlap leszedés nélkül.

Elküldve: 2012 feb. 07, 11:00 pm
Szerző: Jorn
MDaemon írta:
Jorn írta:Tegnap próbákoztam, de sajnos nem sikerült levarázsolni a tükörlapot... Feszegettem, de nem jött, nagyobb erõvel meg nem akartam, nehogy törjön valami...
Pontosan hol kellene kipattintanom ?
Benézve láttam ilyen fehér mûanyag távtartó (?) hengereket a lap és a mechanika között, ott feszegettem...
Holnap világosban megpróbálom lepattintani és lefotózni neked, ha nem jön össze, akkor kikeresem hogy melyik csatikon tudnád kimérni tükörlap leszedés nélkül.
Kösziköszi :)

Elküldve: 2012 feb. 07, 11:01 pm
Szerző: Jorn
bubidisc írta:Rémhíreket ne terjesszünk. Egy 4E FE soha nem eszi az olajat! 8)
Lehet, én a saját 200e km feletti 4AFE-imból indultam ki, azok azért eszegetik... :)

Elküldve: 2012 feb. 07, 11:02 pm
Szerző: Jorn
PiciPeti írta:Én is pillangószelepre gondolok. Az okozza az alacsony fordulatot... Féktisztítóval tökéletesen elpucolható. :wink:
Anno benzines ronggyal mutatták nekem ezt a trükköt, de biztos sok más cuccal is lehet pucolni, alkohollal, bioetanollal stb... :)

Elküldve: 2012 feb. 08, 07:00 pm
Szerző: MDaemon
Csináltam pár fotót a tükörrõl, innen már látszik hogy hol is van pontosan felfogatva a mozgató mechanikára. Alul van két beugró a kereten, abban a vonalban nyúlj be egy lapos szerszámmal (pl csavarhúzó), és pattintsd ki az alsó tartókat. Vigyázz, mert ezek a mûanyagok könnyen elpattannak ebben a hidegben!

Kép

Kép

Kép

Ha nagyon nem akar lejönni, megpróbálhatod kimérni valamelyik csatlakozón keresztül is, akár az A oszlop aljánál, akár a kis háromszög elem mögött (bár nem tudom, hogyelér-e addig a kábel hogy szét lehessen húzni kárpitleszedés nélkül).
Ez a módszer akkor okozhat problémát, ha esetleg a vezeték sérült meg és a tükör fûtõszála még egyben van, ugyanúgy szakadást mérsz rajta.

Kép

IE1, IN1 - jobb/bal oldalt, A oszlop aljánál lévõ mûanyag takaró mögötti szürke csati
1-x
2- tükörfûtés táp
3- tükörmozgatás le/fel
4-x
5- tükörfûtés test
6- tükörmozgatás közös pont
7- hangszóró +
8- tükörmozgatás jobb/bal
9- hangszóró -

R19, R20 - bal/jobb oldalt, a tükörháromszög mögött
1- mozgatás jobb/bal
2- fûtés test
3- mozgatás közös pont
4-x
5- mozgatás le/fel
6- fûtés táp

Elküldve: 2012 feb. 09, 03:35 am
Szerző: Cyber.paraszt
Üdv!

Köszönöm a segítséget, amint kicsit melegebb lesz ki is próbálom amit tanácsoltatok. 1998, 1332 ccm, 4E FE motor.

Még egy apróság, amióta megvettem nem megy az ülésfûtés, hiába kapcsolgatom.
Nem tudom mi lehet a baj, biztosíték vagy esetleg valami vezeték jött szét.

Egy másik problémám hogy a középkonzolon ki van égve 1-2 zöld izzó vagy led (nem tudom melyik van benne), ott ahol állítani lehet a ventilátor erõsséget.
Nem tudom azt nehéz egyénileg cserélni, mit kell leszedni, esetleg valami rajz vagy leírás.


Elõre is köszönöm a segítséget.

Üdv mindenkinek!

Elküldve: 2012 feb. 09, 03:53 am
Szerző: Cyber.paraszt
Üdv!

El is felejtettem megkérdezni, hol van az üzemanyagszûrõ?
Magam is kicserélhetem vagy szervizbe kellene inkább?

Üdv!

Zsolt

Elküldve: 2012 feb. 09, 07:35 am
Szerző: ksz315
Hali!

Üzemanyag szûrõ a motortérben, a tûzfalon, a váltó mögött, elég eldugott helyen.
Beltér izzók (mûszerfal, középkonzol) cseréjérõl olvashatsz, ha visszakeresel 2011 tavaszára, vagy azt hiszem az én projektemben is van írva (EE111 Szabolcs).

Elküldve: 2012 feb. 09, 10:58 am
Szerző: Jorn
Cyber.paraszt írta:Üdv!

Köszönöm a segítséget, amint kicsit melegebb lesz ki is próbálom amit tanácsoltatok. 1998, 1332 ccm, 4E FE motor.

Még egy apróság, amióta megvettem nem megy az ülésfûtés, hiába kapcsolgatom.
Nem tudom mi lehet a baj, biztosíték vagy esetleg valami vezeték jött szét.

Egy másik problémám hogy a középkonzolon ki van égve 1-2 zöld izzó vagy led (nem tudom melyik van benne), ott ahol állítani lehet a ventilátor erõsséget.
Nem tudom azt nehéz egyénileg cserélni, mit kell leszedni, esetleg valami rajz vagy leírás.


Elõre is köszönöm a segítséget.

Üdv mindenkinek!
Ülésfûtés nekem is gázos, szerintem a szövetbe épített fûtõszál hajlamos megszakadni. Az ülés alatt van 1-1 csatlakozó, azokat széthúzva rá lehet mérni, hogy szakadt-e (asszem hidegen kb. 1-2 Ohm kellene, hogy legyen), illetve a csati másik felén, hogy megkapja-e a 12 voltot.

A középkonzol sem nehéz, 3 tekerõgomb le, mögötte 2 csavar azokat ki, illetve a külsõ levegõ gombját is lehúzni, utána óvatosan, felülrõl indulva valami lapos késsel kipattintható a helyérõl az egész.
Ha ott van a digi. óra, akkor amiatt nem tudod majd teljesen kihúzni, de csipesszel így is elérhetõek az izzók. A mûanyagba oda szokott nyomtatva lenni, hogy milyen teljesítményû kell, nekem az angolba 1.2W, a japánba 1.4W, a lényeg, hogy hasonlót tegyél, a teszkókban kapható 2.4wattos már sok bele.
Az izzók tetején zöld mûanyag 'koton' elõfordulhat, azt óvatosan kell lepöndöríteni, mert szakadós, és visszarakni az újra. (asszem csak a japánban van ilyen, az angolba sima izzó, ha jól emlékszem.)

Benzinszûrõ cserét én szakemberre bíznám, mert koszolós munka, nekem be is volt ragadva az alsó csavarja, szóval trükközni kellett stb...

Elküldve: 2012 feb. 11, 02:14 pm
Szerző: Bohi
Csak én nem láttam még ilyen szárnyat?

Kép