Oldal: 10 / 21

Elküldve: 2011 ápr. 28, 01:04 pm
Szerző: Bubi
:lol: :lol: :lol: Már mitõl búgna a toronycsapágy Sancy :?:

Elküldve: 2011 ápr. 29, 08:34 am
Szerző: Sancy
Ha belerakod egy búgócsigába, akkor búg az is!
Kerékagycsapágyra gondoltam. sorry

Elküldve: 2011 ápr. 29, 10:27 am
Szerző: Ghee
Hétvégén meglesem a cuccokat. Gumicsere, centrirozás után majd tesztelem - lehet futómûvet is be kellene állíttatni...

Elküldve: 2011 jún. 15, 07:07 pm
Szerző: Gugyor
Na halo.milyen márkájú lengéscsillapítót ajánlotok?88 gti hb

Elküldve: 2011 jún. 15, 07:27 pm
Szerző: Pacsker
Kayaba, Tokico.
Ebben hiszek és eddig jók a tapasztalatok.

Elküldve: 2011 jún. 15, 07:40 pm
Szerző: Gugyor
Ezeket melyik boltba lehet kapni?

Elküldve: 2011 jún. 15, 07:43 pm
Szerző: Pacsker
Intercars forgalmazza. De más is, ha jól emlékszem.

Elküldve: 2011 jún. 23, 10:37 am
Szerző: Bohi
[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett.... :shock:

Elküldve: 2011 jún. 23, 11:39 am
Szerző: Attila
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.


Megegyezik az Excel-G vel. és 60-ért garanciával itthon is hozok neked.

Elküldve: 2011 jún. 23, 01:39 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
Bohi írta:
[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett.... :shock:
Nekem ilyen volt a hacsiban mikor hozzámkerült. Utcára tökéletesen jó, egy szolid ültetõrugóval (mondjuk Cobra) teljesen jó, sportos párosítás. Driftre, Hringre totál hasznavehetetlen :)

De ugye futómû témában nincs "olcsón jót"

Elküldve: 2011 jún. 23, 03:35 pm
Szerző: Bohi
Köszi! Nézelõdök, mert tervbe van véve nagyon csak cash kell...

Elküldve: 2011 okt. 05, 11:53 am
Szerző: bagoly
Fölteszem itt is a kérdést:
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?

Elküldve: 2011 okt. 05, 11:57 am
Szerző: Bardos6
bagoly írta:Fölteszem itt is a kérdést:
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?
Ezeket a rugókat nem ismerem, én APEX ültetõrugót vettem ami 30mm ültet és keményebb is a gyárinál, valamit progresszívre van edzve .Ja és örök élet garanciát adtak rá.

Elküldve: 2011 okt. 05, 12:11 pm
Szerző: bagoly
Bocs, pontosítok. Úgy értem, hogy az Eibach rugókhoz melyik lengéscsillapítót használjam:
- kayaba excel-g vagy
- kayaba ultra sr?
Az excel-g a gyártó honlapja szerint a gyári karakterisztikát produkálja. Ennek megfelelõen tartok attól, hogy egy nem gyári karakterisztikájú rugó csökkenti a lengéscsillapító élettartamát. Ezért a kérdés, hogy akkor inkább egy eleve sportosabb rugóhoz és rugózáshoz tervezett lengéscsillapítót - á la Ultra SR - építsek-e be?
Köszi!

Elküldve: 2012 jún. 21, 10:38 am
Szerző: Ghee
Egy régóta kísértõ, bosszantó probléma oldódott meg a hét elején - megosztanám veletek, nehogy valaki így járjon:

Elõzmény - elsõ lengéscsillapító csere márkaszervizben, eredeti Toyota alkatrészekkel. Korábban írtam itt errõl és az utána ért negatív tapasztalatokról:
Ghee írta:
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.
Utána egy évvel és 1-2 hónappal (ezidõ alatt tökéletesen elégedetlen voltam a szekérhatású rugózással, karakterisztikával mindvégig) történt az, hogy komolyabb fekvõrendõrön hajtottam át, kicsit nagyobb sebességgel, mire az autó elölrõl nyiszogó hangot hallatott berugózásnál. Mondtam, majd megnézem a szilenteket, lengéscsillapítót, hogy honnan jön a zaj. Az autó elejét nyomkodva a csillapítóktól jött, de szerencsére nem az adta a nyiszogó (gumigyûrõdés jellegû) hangot, hanem a gyári felütközésgátló, ami a lengéscsillapító peremén csücsült alaphelyzetben, terheletlenül is !!! (ha beültem egy centit még nyomott is rajta). Rugó nincs kilágyulva a kocsi magassága megfelelõ, kicsit magasabban is hordja az orrát csillapítócsere óta, tehát nem maradt más mint a gyári felütközésgátló alkatrész vizsgálata, hogy miért ül össze a csillapítóval. Guglizások után kiderült, hogy az alkatrész a számlán szereplõvel megegyezik, de láthatólag, elméletileg nem jó (gyakorlatban pedig a fent említett jelenségek álltak fenn).

Superékhez visszavittem (ott cserélték anno), hogy ez a probléma, de meg sem nézték, csak a számlán lévõ alkatrészt mutogatta, hogy jó az E11-be és hogy 1 év után amúgy se tudnának mit tenni és más alkatrészt sem tudnának rendelni. Kérdeztem én, hogy nem volt panasz másoktól, hogy a komfortérzet jelentõsen romlott lengéscsillapító csere után? Hangzott a válasz: határozott nem. Mondtam erre, hogy akkor ennyi pénzért kaptam egy vizsgán átjutó "szekérrugózású" autót, ami a régi csillapítókkal sokkal kellemesebb volt. Bólogatott és ismételte, hogy ezt tudják tenni csak. Ebbe nehéz belekötni. Amellett viszont elsiklott a szerelõ, hogy a kivett régi alkatrész teljesen más volt mint az új és nem hasonlította össze a kettõt.

Végül Szullosszal egyeztettem, megnézte, az alkatrész gyári és a béka E11-be is írja az EPC. Az utángyártott felütközésgátló viszont rövidebb (6cm, szemben a gyári 8cm-ével és emellett a gyári jóval keményebb mint az utángyártott Monroe). A gond még az volt, hogy kifejezetten jó minõségû porvédõt nem lehet kapni és a Monroe-hoz alapban nem adtak. Szullosz hozott még Sachs szerviz-kit-et, amiben volt porvédõ, de nem gumi, hanem porszívócsõ anyagú, ami nem volt túl szimpatikus. Végül azt a döntést hoztuk, hogy a Monroe felütközésgátlót házasítjuk össze a gyári porvédõvel, amit a felütközésgátlóról leszenvedtünk (iszonyatosan rágyógyították a japánok). Szullosz szépen kicserélte nekem a cuccot és elmentem kipróbálni. Elõször félve örültem, hogy biztos placebo az, hogy jobbnak érzem a rugózást/csillapítást, de még aznap elindultam egy körútra a környéken, ahol korábban szitkozódtam az út minõsége miatt és megerõsítést nyert, hogy a régóta kisértõ probléma eltûnt és visszatért a nyugalom az utastérbe, a gördülési zaj is csökkent ennek köszönhetõen. Ismét nagyon kellemes vezetni a Corollát és nem tudom kifejezni az örömöt, amivel járt a probléma eltûnése. Köszönöm itt is Szullosznak a javítást! :)

Gyári alkatrész: 48304-12030 (béka E11-be alkalmatlan)
Utángyártott: Monroe PK026 (+gyári porvédõ, amit külön nem lehet beszerezni)

Itt jól látható, hogy nem annyira 6cm a gyári felütközésgátló, mert a porvédõben még van két "hurka":

http://www.drive2.ru/cars/toyota/coroll ... 152322865/

igaz ez faceliftes E11, ez kicsit magasabb, de nem hinném, hogy annyival (lehet a gátló is egyezik), hogy ez így makulátlan legyen. Az oroszoknak jó lesz. ;)