Elküldve: 2011 ápr. 28, 01:04 pm
Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett....[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
Nekem ilyen volt a hacsiban mikor hozzámkerült. Utcára tökéletesen jó, egy szolid ültetõrugóval (mondjuk Cobra) teljesen jó, sportos párosítás. Driftre, Hringre totál hasznavehetetlenBohi írta:Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett....[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
Ezeket a rugókat nem ismerem, én APEX ültetõrugót vettem ami 30mm ültet és keményebb is a gyárinál, valamit progresszívre van edzve .Ja és örök élet garanciát adtak rá.bagoly írta:Fölteszem itt is a kérdést:
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?
Utána egy évvel és 1-2 hónappal (ezidõ alatt tökéletesen elégedetlen voltam a szekérhatású rugózással, karakterisztikával mindvégig) történt az, hogy komolyabb fekvõrendõrön hajtottam át, kicsit nagyobb sebességgel, mire az autó elölrõl nyiszogó hangot hallatott berugózásnál. Mondtam, majd megnézem a szilenteket, lengéscsillapítót, hogy honnan jön a zaj. Az autó elejét nyomkodva a csillapítóktól jött, de szerencsére nem az adta a nyiszogó (gumigyûrõdés jellegû) hangot, hanem a gyári felütközésgátló, ami a lengéscsillapító peremén csücsült alaphelyzetben, terheletlenül is !!! (ha beültem egy centit még nyomott is rajta). Rugó nincs kilágyulva a kocsi magassága megfelelõ, kicsit magasabban is hordja az orrát csillapítócsere óta, tehát nem maradt más mint a gyári felütközésgátló alkatrész vizsgálata, hogy miért ül össze a csillapítóval. Guglizások után kiderült, hogy az alkatrész a számlán szereplõvel megegyezik, de láthatólag, elméletileg nem jó (gyakorlatban pedig a fent említett jelenségek álltak fenn).Ghee írta:
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.