Lengéscsillapító
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kayaba, Tokico.
Ebben hiszek és eddig jók a tapasztalatok.
Ebben hiszek és eddig jók a tapasztalatok.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Intercars forgalmazza. De más is, ha jól emlékszem.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett....[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Nekem ilyen volt a hacsiban mikor hozzámkerült. Utcára tökéletesen jó, egy szolid ültetõrugóval (mondjuk Cobra) teljesen jó, sportos párosítás. Driftre, Hringre totál hasznavehetetlenBohi írta:Mit érdemes tudni errõl a gr2-rõl? Kinek van itthon ilyen és mik a vélemények? Tényleg nem drága! Még az enyémhez is lehet rendelni és 70körül itthon van a szett....[Walaki]D`Lair írta:Erre csak halkan jegyezném meg, hogy egy szett KYB GR-2 gátló úgy uszkve 20-25 ezer Ft-ból itthon van ebay-rõl. A képen látható rugókhoz az tökéletes lenne...
De ugye futómû témában nincs "olcsón jót"
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- bagoly
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 425
- Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
- Autód gyártási éve: 1991
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Fölteszem itt is a kérdést:
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?
'91 E9 Liftback 1.6 (4AFE) GLi
- Bardos6
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 956
- Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
- Tartózkodási hely: 17.ker
Ezeket a rugókat nem ismerem, én APEX ültetõrugót vettem ami 30mm ültet és keményebb is a gyárinál, valamit progresszívre van edzve .Ja és örök élet garanciát adtak rá.bagoly írta:Fölteszem itt is a kérdést:
Gyárinál rövidebb/keményebb és progresszív rugókhoz KYB Excel-g legyen vagy Ultra SR? A lényeg: az elõbbinek nem csökkenti az élettartamát a sportosabb rugó? És nem arra irányul a kérdés, hogy faszán tart-e mindkettõvel az autó, nem a felhasználási területen és a beszerélés másnapját követõ érzésen, hanem a tartósságon van a hangsúly.
Szerintetek?
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
- bagoly
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 425
- Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
- Autód gyártási éve: 1991
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Bocs, pontosítok. Úgy értem, hogy az Eibach rugókhoz melyik lengéscsillapítót használjam:
- kayaba excel-g vagy
- kayaba ultra sr?
Az excel-g a gyártó honlapja szerint a gyári karakterisztikát produkálja. Ennek megfelelõen tartok attól, hogy egy nem gyári karakterisztikájú rugó csökkenti a lengéscsillapító élettartamát. Ezért a kérdés, hogy akkor inkább egy eleve sportosabb rugóhoz és rugózáshoz tervezett lengéscsillapítót - á la Ultra SR - építsek-e be?
Köszi!
- kayaba excel-g vagy
- kayaba ultra sr?
Az excel-g a gyártó honlapja szerint a gyári karakterisztikát produkálja. Ennek megfelelõen tartok attól, hogy egy nem gyári karakterisztikájú rugó csökkenti a lengéscsillapító élettartamát. Ezért a kérdés, hogy akkor inkább egy eleve sportosabb rugóhoz és rugózáshoz tervezett lengéscsillapítót - á la Ultra SR - építsek-e be?
Köszi!
'91 E9 Liftback 1.6 (4AFE) GLi
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Egy régóta kísértõ, bosszantó probléma oldódott meg a hét elején - megosztanám veletek, nehogy valaki így járjon:
Elõzmény - elsõ lengéscsillapító csere márkaszervizben, eredeti Toyota alkatrészekkel. Korábban írtam itt errõl és az utána ért negatív tapasztalatokról:
Superékhez visszavittem (ott cserélték anno), hogy ez a probléma, de meg sem nézték, csak a számlán lévõ alkatrészt mutogatta, hogy jó az E11-be és hogy 1 év után amúgy se tudnának mit tenni és más alkatrészt sem tudnának rendelni. Kérdeztem én, hogy nem volt panasz másoktól, hogy a komfortérzet jelentõsen romlott lengéscsillapító csere után? Hangzott a válasz: határozott nem. Mondtam erre, hogy akkor ennyi pénzért kaptam egy vizsgán átjutó "szekérrugózású" autót, ami a régi csillapítókkal sokkal kellemesebb volt. Bólogatott és ismételte, hogy ezt tudják tenni csak. Ebbe nehéz belekötni. Amellett viszont elsiklott a szerelõ, hogy a kivett régi alkatrész teljesen más volt mint az új és nem hasonlította össze a kettõt.
Végül Szullosszal egyeztettem, megnézte, az alkatrész gyári és a béka E11-be is írja az EPC. Az utángyártott felütközésgátló viszont rövidebb (6cm, szemben a gyári 8cm-ével és emellett a gyári jóval keményebb mint az utángyártott Monroe). A gond még az volt, hogy kifejezetten jó minõségû porvédõt nem lehet kapni és a Monroe-hoz alapban nem adtak. Szullosz hozott még Sachs szerviz-kit-et, amiben volt porvédõ, de nem gumi, hanem porszívócsõ anyagú, ami nem volt túl szimpatikus. Végül azt a döntést hoztuk, hogy a Monroe felütközésgátlót házasítjuk össze a gyári porvédõvel, amit a felütközésgátlóról leszenvedtünk (iszonyatosan rágyógyították a japánok). Szullosz szépen kicserélte nekem a cuccot és elmentem kipróbálni. Elõször félve örültem, hogy biztos placebo az, hogy jobbnak érzem a rugózást/csillapítást, de még aznap elindultam egy körútra a környéken, ahol korábban szitkozódtam az út minõsége miatt és megerõsítést nyert, hogy a régóta kisértõ probléma eltûnt és visszatért a nyugalom az utastérbe, a gördülési zaj is csökkent ennek köszönhetõen. Ismét nagyon kellemes vezetni a Corollát és nem tudom kifejezni az örömöt, amivel járt a probléma eltûnése. Köszönöm itt is Szullosznak a javítást!
Gyári alkatrész: 48304-12030 (béka E11-be alkalmatlan)
Utángyártott: Monroe PK026 (+gyári porvédõ, amit külön nem lehet beszerezni)
Itt jól látható, hogy nem annyira 6cm a gyári felütközésgátló, mert a porvédõben még van két "hurka":
http://www.drive2.ru/cars/toyota/coroll ... 152322865/
igaz ez faceliftes E11, ez kicsit magasabb, de nem hinném, hogy annyival (lehet a gátló is egyezik), hogy ez így makulátlan legyen. Az oroszoknak jó lesz.
Elõzmény - elsõ lengéscsillapító csere márkaszervizben, eredeti Toyota alkatrészekkel. Korábban írtam itt errõl és az utána ért negatív tapasztalatokról:
Utána egy évvel és 1-2 hónappal (ezidõ alatt tökéletesen elégedetlen voltam a szekérhatású rugózással, karakterisztikával mindvégig) történt az, hogy komolyabb fekvõrendõrön hajtottam át, kicsit nagyobb sebességgel, mire az autó elölrõl nyiszogó hangot hallatott berugózásnál. Mondtam, majd megnézem a szilenteket, lengéscsillapítót, hogy honnan jön a zaj. Az autó elejét nyomkodva a csillapítóktól jött, de szerencsére nem az adta a nyiszogó (gumigyûrõdés jellegû) hangot, hanem a gyári felütközésgátló, ami a lengéscsillapító peremén csücsült alaphelyzetben, terheletlenül is !!! (ha beültem egy centit még nyomott is rajta). Rugó nincs kilágyulva a kocsi magassága megfelelõ, kicsit magasabban is hordja az orrát csillapítócsere óta, tehát nem maradt más mint a gyári felütközésgátló alkatrész vizsgálata, hogy miért ül össze a csillapítóval. Guglizások után kiderült, hogy az alkatrész a számlán szereplõvel megegyezik, de láthatólag, elméletileg nem jó (gyakorlatban pedig a fent említett jelenségek álltak fenn).Ghee írta:
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.
Superékhez visszavittem (ott cserélték anno), hogy ez a probléma, de meg sem nézték, csak a számlán lévõ alkatrészt mutogatta, hogy jó az E11-be és hogy 1 év után amúgy se tudnának mit tenni és más alkatrészt sem tudnának rendelni. Kérdeztem én, hogy nem volt panasz másoktól, hogy a komfortérzet jelentõsen romlott lengéscsillapító csere után? Hangzott a válasz: határozott nem. Mondtam erre, hogy akkor ennyi pénzért kaptam egy vizsgán átjutó "szekérrugózású" autót, ami a régi csillapítókkal sokkal kellemesebb volt. Bólogatott és ismételte, hogy ezt tudják tenni csak. Ebbe nehéz belekötni. Amellett viszont elsiklott a szerelõ, hogy a kivett régi alkatrész teljesen más volt mint az új és nem hasonlította össze a kettõt.
Végül Szullosszal egyeztettem, megnézte, az alkatrész gyári és a béka E11-be is írja az EPC. Az utángyártott felütközésgátló viszont rövidebb (6cm, szemben a gyári 8cm-ével és emellett a gyári jóval keményebb mint az utángyártott Monroe). A gond még az volt, hogy kifejezetten jó minõségû porvédõt nem lehet kapni és a Monroe-hoz alapban nem adtak. Szullosz hozott még Sachs szerviz-kit-et, amiben volt porvédõ, de nem gumi, hanem porszívócsõ anyagú, ami nem volt túl szimpatikus. Végül azt a döntést hoztuk, hogy a Monroe felütközésgátlót házasítjuk össze a gyári porvédõvel, amit a felütközésgátlóról leszenvedtünk (iszonyatosan rágyógyították a japánok). Szullosz szépen kicserélte nekem a cuccot és elmentem kipróbálni. Elõször félve örültem, hogy biztos placebo az, hogy jobbnak érzem a rugózást/csillapítást, de még aznap elindultam egy körútra a környéken, ahol korábban szitkozódtam az út minõsége miatt és megerõsítést nyert, hogy a régóta kisértõ probléma eltûnt és visszatért a nyugalom az utastérbe, a gördülési zaj is csökkent ennek köszönhetõen. Ismét nagyon kellemes vezetni a Corollát és nem tudom kifejezni az örömöt, amivel járt a probléma eltûnése. Köszönöm itt is Szullosznak a javítást!
Gyári alkatrész: 48304-12030 (béka E11-be alkalmatlan)
Utángyártott: Monroe PK026 (+gyári porvédõ, amit külön nem lehet beszerezni)
Itt jól látható, hogy nem annyira 6cm a gyári felütközésgátló, mert a porvédõben még van két "hurka":
http://www.drive2.ru/cars/toyota/coroll ... 152322865/
igaz ez faceliftes E11, ez kicsit magasabb, de nem hinném, hogy annyival (lehet a gátló is egyezik), hogy ez így makulátlan legyen. Az oroszoknak jó lesz.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony