Oldal: 87 / 163

Elküldve: 2011 nov. 21, 03:02 pm
Szerző: PiciPeti
Mert szerinted nekem nem? :oops: :D Fõleg a TTE kompresszoros, 205 lovas verzió... :roll:

Elküldve: 2011 nov. 21, 03:13 pm
Szerző: montoya
PiciPeti írta:Mert szerinted nekem nem? :oops: :D Fõleg a TTE kompresszoros, 205 lovas verzió... :roll:
Keresztbe jarnek vele dolgozni minden reggel. :lol:

Elküldve: 2011 nov. 21, 05:11 pm
Szerző: Bubi
montoya írta:
PiciPeti írta:Mert szerinted nekem nem? :oops: :D Fõleg a TTE kompresszoros, 205 lovas verzió... :roll:
Keresztbe jarnek vele dolgozni minden reggel. :lol:
Inkább Elsõfára mint Keresztbe, és csak az elsõ síkos reggel. :wink:

Elküldve: 2011 nov. 21, 06:07 pm
Szerző: sede7
Nekem egy Sportcross. Kell.

Elküldve: 2011 nov. 21, 06:15 pm
Szerző: montoya
bubidisc írta:
montoya írta:
PiciPeti írta:Mert szerinted nekem nem? :oops: :D Fõleg a TTE kompresszoros, 205 lovas verzió... :roll:
Keresztbe jarnek vele dolgozni minden reggel. :lol:
Inkább Elsõfára mint Keresztbe, és csak az elsõ síkos reggel. :wink:
'gyamma! :lol: Nem vagyok en oly botor...

Sede: ha lenne gyerkocom, nekem is gondolkodas nelkul az kellene.

Elküldve: 2011 nov. 22, 01:52 am
Szerző: PiciPeti
Egy kis csemege: corolla racsing :D

Nem túl jó minõség, de nem akárkik veretnek, nem akármiben, nem akárhogyan... :D

Elküldve: 2011 nov. 22, 03:36 pm
Szerző: Pacsker
Jó volt, köszi! :)
Szép, ahogy együtt kanyarodnak :wink:

Elküldve: 2011 dec. 17, 06:21 pm
Szerző: PiciPeti
E11 eszi az olajat?!?!

Érdemes a hsz-eket is elolvasni. Az opelos a kedvencem... :lol:

5W-s olajból... 150e után... :wink:

Elküldve: 2011 dec. 20, 10:03 am
Szerző: Jorn
Sziasztok !

Most regisztráltam, és kezdeném is a bemutatkozással :)

Közel 3 éve vagyok egy 1998.12 (angol) 5 ajtós 1.6 Linea Terra boldog tulaja. Alapvetõen megbíztható, persze néhány típushibával én is szembesültem már :) A Haynes könyv szerint javítgatom az apróságokat, a komolyabbakat szerelõre bízom...
Emellett, mivel asszonynak idõközben bejött a Corolla (pedig eleinte nem rajongott érte... :) , így az õ Feliciáját lecseréltük 2 hete egy szintén 1998.08-as japán 1.6-os szedánra :)
Szóval most dupla élvezet, mert nyilván én tartom karban a párom Corolláját is :)

Nagyon érdekes a két autót összehasonlítani, mert évjárat, és kb. a kilométer is ugyanaz. Egyébként mindkettõ hazai forgalomba helyezésû, magánszemélytõl vettük õket, a km. óra valós. (241 és 209ezer km)

Feltennék majd itt pár kérdést, problémát, amellyel eddig még nem tudtam mit kezdeni, illetve olyan érdekes különbségeket (hibákat ?), amelyre azóta figyeltem fel, mióta 'japán' is van a családban :) És elõre is köszönöm, hogy majd válaszoltok :)

Elküldve: 2011 dec. 20, 08:49 pm
Szerző: Jorn
Szóval akkor megosztok néhány különbséget, amit észrevettem a Sedan és a Liftback között, melyikben mi tetszik jobban

Sedan:
- jobban húz az autó (pedig 4A-FE mindkettõ)
- az üzemanyagszintet a gyújtás levétele után is mutatja, és kevesebbszer villan be a sárga, csak tényleg amikor kell
- mûanyagok picivel tartósabbak, kevésbé zörög az utastér
- mûszerfal fényerõ egy potival állítható gyorsan
- a pedálok állása valahogy kényelmesebb nekem

Liftback:
- melegebb a fûtés, a hûtõvíz beáll kb. 88 fokra, a belsõ hõmérsékletszabályzó '1 órai állásban' már kellemes meleget ad (szedánban kb. 82 fokra áll be a hûtõvíz, és majdnem teljesen fel kell csavarni a fûtést ugyanahhoz a meleghez, a termosztát amúgy jónak tûnik)
- mûszerfal háttérvilágítás homogénabb, mert nem 4db 5W-os, hanem asszem 8db 2.3W-os adja a fényt (az új és a régi izzók között kevésbé látszik a különbség, mint a szedánon)
- tompított izzócsere picivel könnyebb, befér a kezem a résekbe (még nem cseréltem a szedánon, de állítólag ki kell venni az akksit, ha a bal oldalit akarja cserélni az ember - Liftbacken enélkül is megoldottam)
- az ülések egy hajszállal kényelmesebbek (amúgy ülésfûtéses, de nem használjuk, mert gyenge, de nagyon :)
- kettõ napi km számláló (mert ez már digitális :)


Egyébként mindkettõt nagyon szeretjük ! :)


És akkor pár konkrét kérdés... alapvetõen a nemrég vett szedánnal kapcsolatban :)

1. Az 'alja' (pontosabban a kipufogódob vagy csõ) elég könnyen leér a földre, ha már ketten ülünk benne, pl. fekvõrendõr, vagy huplisabb út esetén már odakoccan. A Liftback-kel viszont sosem volt ilyen probléma. Lehet ez szedán jellegzetesség ?
Az autót a négy sarkánál megmozgatva a lengéscsillapítók jónak tûnnek... Lehet, hogy a rugók ? (209e km...) Hogyan tudnám kideríteni, hogy le van-e ülve a hátulja (pl. magasságmérés ?), a rugó rossz, vagy inkább a csöveket/kipufogót kellene megemelni ?
(mellesleg így is kicsit lefelé világít a tompított, ha emelnék a hátulján, az még rosszabb lenne... :)

2. fényszóró állítás: megtaláltam a felpattintható 'ablakokat' a fényszóróházon, de mivel kellene belenyúlni állítani ? Csillag- vagy keresztélû csavarhúzó és milyen hosszú ? Feláldoznék egy vékony csavarhúzót a célra, csak tudjam, melyiket és hol törjem el... :)

3. Ez talán már szõrszálhasogatás, de a szedánnal 1. vagy 2. sebességben motorfékezéskor nagyon halk (!) kerregést hallok lentrõl. Liftbacken semmi ilyesmi. Ez baj, vagy ne foglalkozzak vele ?

4. A vezetõülés melletti csomagtartó nyitó kar nem mûködik, mintha nem lenne benne a bowden... elõfordulhat, hogy kiugrott ? Ha igen, szétszedném, de hogyan... a Haynes könyv meg sem említi a csomagtér nyitót :)

Elküldve: 2011 dec. 21, 02:16 pm
Szerző: kleingy
Ismerõs kérése!
"Keresnék olcsó lököst '2001-es, ötajtós Corollához hátra, meg valami jó szakit, aki olcsóért kihúzza a horpadást."

Elküldve: 2011 dec. 21, 03:34 pm
Szerző: gecsa
szerintem a csomiajtó nytójához fel kellene szedni a szõnyeget,akkor látni rendesen,hogy mi is a baj...gondolom a küszöbnél lehet lefogatva,és akkor oldalról felemelhetõ...talán enged annyit az ülés miatt,hogy lehessen látni..néhny csavar/patent kérdése...ha már szétszeded,nézd meg a taposó állapotát is,jó tudni...:D szerintem kipuval nem nagyon lehet mit kezdeni,emelni max 1-2 cm-t..rugóval lehetne variálni,vannak ilyen kis gumipogácsák,amit a spirál közé lehet befûzni,de én annak nem vagyok a híve..van rajt vonóhorog?lehet akkor sokat volt futóztatva,és engedett a rugó...4 személlyel nekem is beül a hátulja...amúgy a felni közepétõl kell mérni a peremig a távot,valaki csak tud mondani gyári értéket...
mûszerfal világítás erõssége már e9ben is állítható..:P:P:P korábbit nem tudom..:D
a fûtésnél a termosztátot azért megnézném..lehet mégsem annyi az a víz,amennyi..
váltót szerintem nézze meg szakember,ha nem múlik a hang..


gyöngyi japker?
horpadásra meg van már spéci eszköz,hogy kasztnizás nélkül kihúzzák,fényezés is megmaradhat..de az a sérüléstõl függ..

Elküldve: 2011 dec. 22, 05:16 pm
Szerző: Jorn
gecsa írta:szerintem a csomiajtó nytójához fel kellene szedni a szõnyeget,akkor látni rendesen,hogy mi is a baj...gondolom a küszöbnél lehet lefogatva,és akkor oldalról felemelhetõ...talán enged annyit az ülés miatt,hogy lehessen látni..néhny csavar/patent kérdése...ha már szétszeded,nézd meg a taposó állapotát is,jó tudni...:D szerintem kipuval nem nagyon lehet mit kezdeni,emelni max 1-2 cm-t..rugóval lehetne variálni,vannak ilyen kis gumipogácsák,amit a spirál közé lehet befûzni,de én annak nem vagyok a híve..van rajt vonóhorog?lehet akkor sokat volt futóztatva,és engedett a rugó...4 személlyel nekem is beül a hátulja...amúgy a felni közepétõl kell mérni a peremig a távot,valaki csak tud mondani gyári értéket...
mûszerfal világítás erõssége már e9ben is állítható..:P:P:P korábbit nem tudom..:D
a fûtésnél a termosztátot azért megnézném..lehet mégsem annyi az a víz,amennyi..
váltót szerintem nézze meg szakember,ha nem múlik a hang..
Köszönöm a tanácsokat ! Igen, vonóhorgos, erre ráéreztél, akkor tényleg a rugók lehetnek :)

Elküldve: 2011 dec. 22, 08:50 pm
Szerző: Jorn
Ennyire ül a sedan hátulja, ha üres az autó... Ebbõl lehet valami következtetést levonni a rugók állapotáról ? :)

Kép

Elküldve: 2011 dec. 22, 09:32 pm
Szerző: Bubi
Ha ebbõl bárki meg tudja állapítani... én láttam pár sedant, de rrõl a képrõl még az se biztos, hogy felismerném. Van egy olyan képed amin valóban látszik, hogy mennyire ül? Amúgy egy futómûves meg tudja állapítani, hogy milyen állapotúak a rugók.