Oldal: 83 / 91

Elküldve: 2013 jún. 03, 12:07 pm
Szerző: bepi81
Alapból a 7,3-as autópályás fogyazstás tök normális. :wink: Ehhez 140-es tempó tartozik, amit írtál is.
Ahogy bubi is írta, próbáld inkább a stílusodat egy kicsit finomítani, ha a fogyasztás zavar. Hihetetlen, mennyire sokat számít az, ha többet használod a motorféket, vagy adott esetben kigurítod az autót üresben. Mindezt természetesen a körülmény határozza meg, hogy mikor melyik az ideálisabb, de simán jelentenek 1 liter körüli difit változatlan átlagsebesség mellett.

Én pl. városban 60-nál simán használom az 5.-et. Nekem mindkét autóm vvt-i motoros, de ismerõsi körömben van 4E-FE is, mint a Tied és az is gond nélkül elgurul ilyen tempóval 5.-ben. Gyorsításhoz persze érdemes visszakapcsolni, de, ha csak a sebesség teartása a cél, akkor a fogyasztás miatt megéri.

A guminyomás olyan dolog, ami eléggé vitaindító dolog lehet, ezért én csak annyit mondok, amit magam is alkalmazok:
Az Ave és a Cori gyári értéke 2,2bar. Terhelten a max nyomás 2,5 (Cori), és 2,6 (Ave). Én utóbbikon használom mindig. Ennek a fogyasztásra gyakorolt elõnye csak kisebb sebességnél jön ki, elsõsorban városi használatkor, de könnyebben gurul, és kevesebbet fogyaszt az autó. Személy szerint a stabilitással kapcsolatban semmilyen negatívumot nem vettem észre, úgy gondolom, csak a kórosan magas (3,0 bar felett)/alacsony értékek (1,5 alatt) okoznak érezhetõ stabilitásromlást. Egy ballonosabb gumi esetében pl. kevésbé tûnik merevnek a magas nyomás érték miatt az abroncs, mint egy peres guminál.
Ez mindenkinek a saját mérlegelésébe tartozó dolog, én így tapasztaltam ki magam számára jónak.

A lényeg, azonban: Sok kicsi sokra megy! :wink:

Elküldve: 2013 jún. 03, 12:16 pm
Szerző: Bubi
Egy rakás adatot nem tudunk, és azt hiszem te se pl. milyen minõségû üzemanyag van a kúton ahol tankolsz. Mindig ugyanott és ugyanolyat tankolsz. Világos, hogy a gumiváltás óta növekedett meg a fogyasztás de nem valószínû, hogy kizárólag a gumi tehet róla. Lehet, hogy sokat pályáztál viszont lehet, hogy amúgy baromi sokat kellett lassítanod, gyorsítanod mentél szembeszélben :wink: . Persze ez félig meddig vicc. Nem tettél fel tetõcsomagtartót? Nem túl alacsony a guminyomás? Én nem ilyednék meg amíg nem megy 8 fölé. Amúgy meg ha a nyárigumi tehet róla akkor se tedd tönkre spórolási szándékból meg fõleg ne. Ha annyira a gumit érzed hibásnak kicsit fújd túl de semmiképpen se fújd 2,5 fölé.

Elküldve: 2013 jún. 03, 01:10 pm
Szerző: lehella
Tudom hogy sokváltozós a fogyasztás egyenlete, ez látszik is a téli kerék átlagainál, hogy volt szórás 5.9 és 6.5 között rendesen, ezzel még nincs is gond, ezt vártam, szoktam meg az autótól. Az viszont, hogy ehhez képest havonta +15ezer forint esik ki a bankkártyáról a túlfogyasztás miatt (naponta 150 km), ez nem esik jól, mikor téli gumival a kocsi tudott jól fogyasztani és csak a 4 nyári gumi felrakása a különbség. 140-el ugyanúgy ment az autó télen is, a légellenállása csak nem romlott meg :) Van egy nyári gumis 6.9-es átlag, akkor 110-nél gyorsabban nem közlekedtünk vele. Tetõcsomagtartó, lehúzott ablak, befogó fékpofa, szoruló kerékcsapágy, ilyenek nincsenek :) Ugyanannál a két benzinkútnál tankolunk, ugyanazoknál az oszlopoknál, második kattanásig tankolva.
Most majd megpróbálom 2.5-re fújni az abroncsokat, hátha segít valamennyit, aztán egy hét múlva kiderül, hogy mennyi az annyi.
Régebben volt egy kis 70-es robogóm, aminek hogyha pár tizeddel kisebb volt a keréknyomása hátsó keréken, már 5 km/h órával kevesebbet ment végsebességre, tapasztaltam ilyet. Tudom mennyit számít a vezetési stílus, asszem a Toyotának volt a pohár vizes spórolási módszere, az aktívan az emlékeimben él :) Annak viszont örülök, hogy kizárjátok a mûszaki hibákat, amik túlfogyasztást produkálhatnak.

Elküldve: 2013 jún. 03, 01:20 pm
Szerző: montoya
Lambda illetve legtomegmero hibaja produkalhat tulfogyasztast. Erdemes lenne valahol megnezni a kipufogogazt alapjaraton es fordulaton is, hogy nincs-e tuldusitva a keverek. Persze csak akkor, ha a guminyomastol a dolog nem oldodik meg.
Azt viszont en is nehezen hiszem, hogy 1 litert jelentene a gumi 100-on, az rohadt sok. Talan meg egy slick sem jelent ekkora pluszt.

Elküldve: 2013 jún. 03, 03:08 pm
Szerző: bepi81
lehella írta:Tudom hogy sokváltozós a fogyasztás egyenlete, ez látszik is a téli kerék átlagainál, hogy volt szórás 5.9 és 6.5 között rendesen, ezzel még nincs is gond, ezt vártam, szoktam meg az autótól. Az viszont, hogy ehhez képest havonta +15ezer forint esik ki a bankkártyáról a túlfogyasztás miatt (naponta 150 km), ez nem esik jól, mikor téli gumival a kocsi tudott jól fogyasztani és csak a 4 nyári gumi felrakása a különbség. 140-el ugyanúgy ment az autó télen is, a légellenállása csak nem romlott meg :) Van egy nyári gumis 6.9-es átlag, akkor 110-nél gyorsabban nem közlekedtünk vele. Tetõcsomagtartó, lehúzott ablak, befogó fékpofa, szoruló kerékcsapágy, ilyenek nincsenek :) Ugyanannál a két benzinkútnál tankolunk, ugyanazoknál az oszlopoknál, második kattanásig tankolva.
Most majd megpróbálom 2.5-re fújni az abroncsokat, hátha segít valamennyit, aztán egy hét múlva kiderül, hogy mennyi az annyi.
Régebben volt egy kis 70-es robogóm, aminek hogyha pár tizeddel kisebb volt a keréknyomása hátsó keréken, már 5 km/h órával kevesebbet ment végsebességre, tapasztaltam ilyet. Tudom mennyit számít a vezetési stílus, asszem a Toyotának volt a pohár vizes spórolási módszere, az aktívan az emlékeimben él :) Annak viszont örülök, hogy kizárjátok a mûszaki hibákat, amik túlfogyasztást produkálhatnak.
A szoruló fék (tudom, írtad, hogy elvileg nem, de ha mégis?!) is simán okozhat +1l fogyasztást, kleingy-nél is ennyi volt a difi és ezt check engine lámpa nem mutatja ki. Egyik autópályás utad után esetleg még ránézhetnél mind a 4 fékre, hogy az egyik nem melegedett-e túl a többihez képest.
Ha nem volt még szétszedve, a hátsó dobokban a kis rugók, egyebek simán beállhattak és foghat a fék. :roll:

Elküldve: 2013 jún. 04, 07:39 am
Szerző: lehella
Köszi srácok, ezeket könnyen kilehet még deríteni. A kerekek városi járkálás után biztos nem fognak, két hete volt futómû állításon a kocsi, ott a csókák megpörgették mind a négy kereket a levegõben, mielõtt nekiálltak volna állítgatni. Emlékeim szerint a lambda rendben volt mûszaki vizsgán, csak a CO volt orbitálisan nagy, valószínûleg a katalizátornak hello.

Elküldve: 2013 jún. 04, 08:46 am
Szerző: montoya
lehella írta:Köszi srácok, ezeket könnyen kilehet még deríteni. A kerekek városi járkálás után biztos nem fognak, két hete volt futómû állításon a kocsi, ott a csókák megpörgették mind a négy kereket a levegõben, mielõtt nekiálltak volna állítgatni. Emlékeim szerint a lambda rendben volt mûszaki vizsgán, csak a CO volt orbitálisan nagy, valószínûleg a katalizátornak hello.
Hat ha orbitalis a CO, akkor azert megneznem en azt a keverekkepzest. :)

Elküldve: 2013 jún. 04, 11:31 am
Szerző: IceRocko
Nekem évek óta nem jó a katalizátor a kocsiban, mégsem nõtt a fogyasztás.
Én a gumit kizárnám. 1l-es növekedést 100km-en tuti nem okozhat. Nekem a télim 165-ös, a nyárim meg 195-ös gumi. Még is amint beköszönt a jó idõ és felrakom a nyárit, a fogyasztásom 1l-el csökken, nem hogy nõ, mert a jó idõnek köszönhetõen, nem megy annyit a szivató. Amíg a nyári is 165-ös volt addig 6,1-6,2-t fogyasztott, most meg a 195-össel 6,1-6,3. 1deci a különbség max. Az, hogy más a gumi keverékének a minõsége, a mérete pedig azonos, az sem okozhat 1-2decinél több, többlet fogyasztást.
Ott valami más gebasz van. Én ránézetnék a motorra, egy hozzáértõvel, ha a fék szorulását tényleg kizárod.

Elküldve: 2013 jún. 05, 07:09 am
Szerző: lehella
A katalizátort én is kizárom, az csak a káros anyagot csökkenti, csak az ónon lyukat befolyásolja. Szerintem a fékkel nem lehet gond, tegnap ugyan nem pályás használat után, de városi 50 km után nem szorult egyik fék sem. A legkisebb lejtõn is ha elengedem a féket, üzemi és kézifékkel egyaránt tesztelve, egybõl gurulni kezd az autó. Mától tesztelve van a 2.5-s guminyomás :)

Elküldve: 2013 jún. 10, 09:49 am
Szerző: Jorn
lehella írta:Sziasztok! Remélem tudtok tanácsot adni nekem. Mióta felkerült a Corira a nyári gumi garnitúra, azóta közel egy literrel többet fogyaszt a kocsi. A téli abroncsok 2010-es évjáratú szimmetrikus mintájú Fuldák voltak, nyáriból meg vettünk egy új garn. Barum Brillantis 2 asszimetrikus gummákat, mindkettõ gyári méret (165/70r14). Ennél az új guminál van ilyen hülye címke, ami megadja a fogyasztási besorolását, ez E. (A legtöbb gumi ilyen tudású, alig van néhány, ami jobb, az is B-C, de darabjuk már nagyságrenddel drágább.) Kérdésem az, hogy szerintetek ez a gumi ennyire szar, ezért fogyaszt vele többet a kocsi, vagy csak még annyira új, annyira tapad, hogy kénytelen többet inni a kocsi miatta. Esetleg egészen más baj állhat a dolog mögött, véletlenül neadjisten lamba-szonda? Valaki járt már ilyen cipõben? Mit tegyek, füstöljem meg kicsit az elsõket, hátha bekopik? :D (Havi szinte közel 3k-t gurul az autó, azért bosszant a dolog) A kocsi fogyasztása így alakult: Cori fogyi
Szerintem több tényezõ együttállása okozza, például a légkondizás is pluszban...
Önmagában a gumitól nem hinném... még a fogyasztáscsökkentõ gumikat sem reklámozzák úgy, hogy 1l megtakarítás / 100km... pedig, ha lenne alapja, hidd el, megtennék... :)
Érdekelne, milyen olajról váltottál milyenre.

Elküldve: 2013 jún. 22, 10:39 am
Szerző: lehella
Liquimol olaj helyett most Mobil Super 2000 van benne, mindkettõ 10w40 viszkozítású, de ugye az olajcsere elõtt is magas volt a fogyasztás. Viszont, most ezen a héten, mikor nem volt 35 fok alatt a hõmérséklet napközben és mindennap ment a klíma a pályán, 6.7-re jött ki a Cori fogyasztása. Már a csökkenés tart egy ideje, elõzõ két tankolás 6.97-re jött ki, az elõtt meg ugye a problémás 7.1-7.3 volt. Most nem tudom hogy a melegtõl csökken, vagy inkább attól hogy bekoptak az új gumik, de ha tartósan ennyi marad akkor valszeg a gumi cumiztatott minket :)

Elküldve: 2013 jún. 22, 01:40 pm
Szerző: Jorn
Érdekes. Én annyit figyeltem meg, hogy a fogyasztás nem változik meg azonnal, amikor valamilyen fogyasztást befolyásoló tényezõt beiktatok (pl. klímázás, bioetanol stb.)
Van, hogy csak a rákövetkezõ tankolásnál tapasztalom a csökkenést, vagy a növekedést. Lehet, hogy a computer késik... :)

Elküldve: 2013 jún. 23, 01:57 pm
Szerző: Bubi
Jorn írta:Érdekes. Én annyit figyeltem meg, hogy a fogyasztás nem változik meg azonnal, amikor valamilyen fogyasztást befolyásoló tényezõt beiktatok (pl. klímázás, bioetanol stb.)
Van, hogy csak a rákövetkezõ tankolásnál tapasztalom a csökkenést, vagy a növekedést. Lehet, hogy a computer késik... :)
Ez ilyen. Az etanol miatti intenzívebb fogyasztás a második tankolásnál jelentkezik, ezért ha ki akarod számolni mennyi a különbség pénzben/fogyasztásban, érdemes 2 teli tankra vetített eredményeket átlagolni. Amúgy sokkal rosszabbat tesz mint amennyit hozhatna a konyhán. Amióta rendszeresen nem használom az E85-öt azóta kevésbé fogyasztja az olajat. 10000 km / 0,8l most az olajfogyasztás (ez korábban 2 liter felett volt). A valós km állás 180.000 km környékén van. A legutóbb mért átlagfogyasztásom (vegyes használat) 6,27 liter/100 km.

Elküldve: 2013 jún. 23, 03:45 pm
Szerző: montoya
Mókásak a fogyasztási adataitok. Én már örülök, ha 8-cal kezdõdik :D Fõleg most, amikor 35 fokban egy helyben állva is megy a klíma...

Elküldve: 2013 jún. 23, 03:51 pm
Szerző: bepi81
Nekem 280km-re lett most 5,5 az átlag... :) 74km/h átlagsebesség mellett...