Szervusz!
Utánamentem az olajfogyasztásnak:
- 4A-FE, 4E-FE, 7A-FE ahogy mondtam csak rossz múltú, kihagyott, vagy elnyújtott olajcsere periódusú / rossz olajjal használt motoroknál és jellemzõen ~250 ezer km fölött kezdi el lassan eszegetni az olajat. Ebben az esetben is max 2-3 liter / 10ezer km. A nagy kokszosodás miatt letapadnak az olajlehúzó gyûrûk. Szétszed, hengerfalnak (vas blokk) rendszerint semmi baja, gyûrûhornyok, olaj furatok kipucol, ha a gyûrûhézag még határértéken belül, akkor mehet vissza, ha nem akkor új gyûrû szett. Új tömítés szett (hfejtömítés gyári!) az összerakáshoz és szalad tovább boldogan újabb 2-500 ezer kilométert.
- VVT-i. 1.4-es 4ZZ-FE-nél van a baj. Az elsõ szériás gyártásúaknál (1999-2003) a dugattyúban levõ olaj visszafolyó furatokból nincs túl sok és kicsit kisebb is az átmérõjük. Nem tudott visszafolyni minden olaj, megindult a dugattyúnál a magas hõmérséklet miatti kox képzõdés, idõvel eltömõdött a furat, letapadtak a gyûrûk és elkezdte enni drasztikusan az olajat. Emiatt és a kezdeti 4ZZ-FE-k alumínium hengerfalain levõ keménykróm bevonat esetleges kopása miatt a Toyota kitolt garanciát adott, mely komplett új (már orvosolt) motorcserét jelentett. A motorcsere feltétele, hogy végig vezetett szervizkönyv legyen, és az autó ne haladja meg a 180 ezer km-es futást vagy a 7 éves kort.
Ha az autó még az elsõ generációs 1.4 VVT-i motorral szerelt, akkor érdemes elkérni vásárlásnál, az akár már nem is vezetett szervizkönyvét, hogy van-e benne motorcsere bejegyzés. Ha nincs meg a szervizkönyv, akkor érdemes megnézni a forgalmiban ÉS a blokkon a motorszámot. Ha a Toyota cserélt blokkot, akkor motorkódosat küldött csak, tehát nem volt benne szám. Ebben az esetben csak annyi szerepel, hogy "4ZZ" és semmi egyéb karakter. Ha ezt látni a papíron vagy a blokkon, akkor tuti cserés volt a motor korábban - Jó jel lehet.
FONTOS! Ez mind nem azt jeletni, hogy az összes E11-es Corolla-ban az 1.4 VVT-i, ami nem volt még cserélve, az rossz. Van a klubban több autó is, ami már bõven 180 ezer feletti futású, nem volt motorcseréje és "nem esz" az olajat. Tehát nem törvényszerû, hogy mindegyik rossz. Mondjuk inkább "olaj érzékenyeknek" õket. Ha a márkaszervizen túl is megkapta rendszeresen a jó minõségû és viszkozitású olajat, akkor jó eséllyel még nincs vele baj.
- Ezen felül ugyancsak 1.4 VVT-i nél elõfordulhat még kopogásos égés. Az angol gyártású Bosch motorvezérlõknek (Japán Denso-nál soha!) rossz a jelfeldolgozási (kopogásérzékelõ) logikája. Emiatt néha rosszul állítja az elõgyújtást és alacsony fordulaton, nagy terhelésnél "csöröghet" a motor. Nem jellemzõ probléma és nem is nagyon okoz kárt. Ha elõfordul, akkor vagy egy jobb minõségû benzin tankolása megszûnteti, vagy már olajfogyasztós motorról beszélünk és a kox miatt alapból kisebb az égéstér, amit nem tud lekorrigálni az ECU. Esetleg még 4-es cikkszám végzõdésû ECU csere segíthet. Bõvebben:
viewtopic.php?t=1181
Motorokból 1.6 VVT-i (3ZZ-FE)-vel nincs nagyon hiba, illetve a Dieselekkel sem. Legjellemzõbb Diesel motorja a szériának a 2C (2.0) volt, amire több példa is van, hogy bontatlanul itt Magyarországon is bõven 600 ezer km fölött poroszkálnak. Kultúrált, egyszerû, gazdaságos és végtelenül megbízható.
Összeszedve röviden a többit, amit telefonon beszéltünk:
- Futómû kanyarstabilizátor pálcákat fogyasztja. Pontosabban az utángyártottakat. 8-10 éves korukban haltak meg a gyáriak, az utángyártottak pedig 1-3 évet bírnak általában. Ha az ember megveszi a gyárit (30/db - húzós), akkor nincs velük gond.
- Futómû szilentjei, kerékcsapágyai, gömbfejei nagyon sokáig bírják. Jó a karakterisztikája, így nincsenek túlterhelve és nagyon tartósak a gyári alkatrészek. Nagy valószínûséggel ezek még mind gyáriak a használtautók többségében.
- Beltérben középkonzol ajtajának sarkai és a könyöklõ zsanérja el szokott törni. Az A oszlop takaró mûanyag, ha véletlenül intenzívebben hozzányúlunk, könnyen leesik.
- Béka fényszóró körüli gumi "karikájának" a ragasztása sokszor elenged és csúfan kilóg - 5 perc visszaragasztani.
- Minden elektronika, minden vezérlõ tökéletes. Check engine lámpát a tulajok 99%-a "nem is ismeri".
- Jellemzõen még nem rohadnak. Ha mégis, akkor a hátsó ív és küszöb találkozásánál indul meg általában.
Kicsit megmosolyogtató, hogy a 4ZZ-FE motorgondján kívül nem tudok komoly típushibát írni. Tényleg igazi hû társak és igás lovak.
Egy jobban felszerelt 4 lufis, klímás, elektromos mindenes autó a plüss kárpitjaival teljesen ideális egy családnak és egész komfortosnak hat. Van belõlük bézs belsõs is (nem túl sok). Az teljesen vidám és még tágasabbnak érzõdik. (ez már saját perverzió)
Az összkerekes Wagon, ahogy beszéltük nagyon ügyes és szeretik. Sokszor Crossover-eket szégyenít meg.
http://www.youtube.com/watch?v=z06PHpeTajs
Fiataloknak is ajánlható. Az összes benzines motorral volt G6 (G6R,G6TTE) verzió, fõleg Hatchback kivitelben. Sportosabb ülések, szép mûszeregység, keményebb futómû. Impozánsak és jó eséllyel nem halnak meg benne, mert nem 300 lovasak
Ha bármi kérdésed lenne, keress bátran. (Hétvégén telefonon).
Kellemes hétvégét!
Üdv:
Matyi