Oldal: 9 / 12

Elküldve: 2014 jan. 21, 10:17 am
Szerző: bepi81
Talán itt jó helyen lesz, érdemes lenne kiemelni is a cikket, mert pár apró pontatlanságot leszámítva korrekt cikk, jó végkövetkeztetéssel és hasznos tudnivalókkal.

E11 béka vs. E11 facelift - Totalcar cikk

Elküldve: 2014 jan. 21, 11:12 am
Szerző: Pacsker
Corolla Club-os segítséggel készült a cikk.
Valóban van benne pár apróbb hiba (pl mind Angliában készült, fogyasztási adatok, diesel motorválaszték, olajcsere periódusok), de ezt meg lehet írni a kommentekben. Sajnos csak infot szolgáltattam típushibákról, meséltem telefonban a tulajdonosok tapasztalatairól stb stb, de a cikk publikálás elõtt nem lett átküldve (miért tették volna..).

Pár olyan hibát is ír, aminek ellenkezõjét a telefonos beszélgetés után e-mailben is leírtam. Valószínûleg átsiklott felette Tibi.
Okoskodni nem akarok. Olyan orbitális hibákat nem követett el, hogy lényegében változtassa a cikk mondanivalóját.

Egyéb kérdés.
Mi szabja meg, hogy egyes cikkek után van komment lehetõség, egyeseknél meg nincs?

Elküldve: 2014 jan. 21, 11:57 am
Szerző: bepi81
OFF
Szerintem a cikk írója. Elkerülve a vezess.hu-n szokásos L. Rómeó és társainak trollkodását, fikázását, ami jó eséllyel csökkenti a médium hitelességét az olvasók szemében. Nem lehet kommentelni most a TC-s cikk alatt sem.
ON

Elküldve: 2014 jan. 21, 12:15 pm
Szerző: to4m5i
Pacsker írta:Corolla Club-os segítséggel készült a cikk.
Valóban van benne pár apróbb hiba (pl mind Angliában készült, fogyasztási adatok, diesel motorválaszték, olajcsere periódusok), de ezt meg lehet írni a kommentekben. Sajnos csak infot szolgáltattam típushibákról, meséltem telefonban a tulajdonosok tapasztalatairól stb stb, de a cikk publikálás elõtt nem lett átküldve (miért tették volna..).

Pár olyan hibát is ír, aminek ellenkezõjét a telefonos beszélgetés után e-mailben is leírtam. Valószínûleg átsiklott felette Tibi.
Okoskodni nem akarok. Olyan orbitális hibákat nem követett el, hogy lényegében változtassa a cikk mondanivalóját.

Egyéb kérdés.
Mi szabja meg, hogy egyes cikkek után van komment lehetõség, egyeseknél meg nincs?
Hogy engedélyezi-e, vagy nem.

Eleje...
Elképzelhetõ, hogy több infót is átlapozgatott, vagy több Toyotást is meghallgatott, ezért lett más írva, mint amit Te mondtál neki..
Amúgy frankó lett :D

Elküldve: 2014 jan. 21, 12:20 pm
Szerző: Pacsker
Itt egyébként tételesetn pontosíthatjátok a cikket. Ha valaki leleményes és vásárolni szeretne békát, az úgyis benéz ebbe a topic-ba.
Itt már lehetünk szakmaiak.

Elküldve: 2014 jan. 21, 02:17 pm
Szerző: bepi81
Én is írhatok pár dolgot? :-)))

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:18 pm
Szerző: Lackó
Bepi fejlõdik ? :D

Ez tetszett.

Elküldve: 2014 jan. 21, 08:24 pm
Szerző: Pacsker
Telefonbeszélgetésünk után ezt küldtem Tibinek:
Szervusz!

Utánamentem az olajfogyasztásnak:
- 4A-FE, 4E-FE, 7A-FE ahogy mondtam csak rossz múltú, kihagyott, vagy elnyújtott olajcsere periódusú / rossz olajjal használt motoroknál és jellemzõen ~250 ezer km fölött kezdi el lassan eszegetni az olajat. Ebben az esetben is max 2-3 liter / 10ezer km. A nagy kokszosodás miatt letapadnak az olajlehúzó gyûrûk. Szétszed, hengerfalnak (vas blokk) rendszerint semmi baja, gyûrûhornyok, olaj furatok kipucol, ha a gyûrûhézag még határértéken belül, akkor mehet vissza, ha nem akkor új gyûrû szett. Új tömítés szett (hfejtömítés gyári!) az összerakáshoz és szalad tovább boldogan újabb 2-500 ezer kilométert.
- VVT-i. 1.4-es 4ZZ-FE-nél van a baj. Az elsõ szériás gyártásúaknál (1999-2003) a dugattyúban levõ olaj visszafolyó furatokból nincs túl sok és kicsit kisebb is az átmérõjük. Nem tudott visszafolyni minden olaj, megindult a dugattyúnál a magas hõmérséklet miatti kox képzõdés, idõvel eltömõdött a furat, letapadtak a gyûrûk és elkezdte enni drasztikusan az olajat. Emiatt és a kezdeti 4ZZ-FE-k alumínium hengerfalain levõ keménykróm bevonat esetleges kopása miatt a Toyota kitolt garanciát adott, mely komplett új (már orvosolt) motorcserét jelentett. A motorcsere feltétele, hogy végig vezetett szervizkönyv legyen, és az autó ne haladja meg a 180 ezer km-es futást vagy a 7 éves kort.
Ha az autó még az elsõ generációs 1.4 VVT-i motorral szerelt, akkor érdemes elkérni vásárlásnál, az akár már nem is vezetett szervizkönyvét, hogy van-e benne motorcsere bejegyzés. Ha nincs meg a szervizkönyv, akkor érdemes megnézni a forgalmiban ÉS a blokkon a motorszámot. Ha a Toyota cserélt blokkot, akkor motorkódosat küldött csak, tehát nem volt benne szám. Ebben az esetben csak annyi szerepel, hogy "4ZZ" és semmi egyéb karakter. Ha ezt látni a papíron vagy a blokkon, akkor tuti cserés volt a motor korábban - Jó jel lehet.
FONTOS! Ez mind nem azt jeletni, hogy az összes E11-es Corolla-ban az 1.4 VVT-i, ami nem volt még cserélve, az rossz. Van a klubban több autó is, ami már bõven 180 ezer feletti futású, nem volt motorcseréje és "nem esz" az olajat. Tehát nem törvényszerû, hogy mindegyik rossz. Mondjuk inkább "olaj érzékenyeknek" õket. Ha a márkaszervizen túl is megkapta rendszeresen a jó minõségû és viszkozitású olajat, akkor jó eséllyel még nincs vele baj.
- Ezen felül ugyancsak 1.4 VVT-i nél elõfordulhat még kopogásos égés. Az angol gyártású Bosch motorvezérlõknek (Japán Denso-nál soha!) rossz a jelfeldolgozási (kopogásérzékelõ) logikája. Emiatt néha rosszul állítja az elõgyújtást és alacsony fordulaton, nagy terhelésnél "csöröghet" a motor. Nem jellemzõ probléma és nem is nagyon okoz kárt. Ha elõfordul, akkor vagy egy jobb minõségû benzin tankolása megszûnteti, vagy már olajfogyasztós motorról beszélünk és a kox miatt alapból kisebb az égéstér, amit nem tud lekorrigálni az ECU. Esetleg még 4-es cikkszám végzõdésû ECU csere segíthet. Bõvebben: viewtopic.php?t=1181

Motorokból 1.6 VVT-i (3ZZ-FE)-vel nincs nagyon hiba, illetve a Dieselekkel sem. Legjellemzõbb Diesel motorja a szériának a 2C (2.0) volt, amire több példa is van, hogy bontatlanul itt Magyarországon is bõven 600 ezer km fölött poroszkálnak. Kultúrált, egyszerû, gazdaságos és végtelenül megbízható.

Összeszedve röviden a többit, amit telefonon beszéltünk:
- Futómû kanyarstabilizátor pálcákat fogyasztja. Pontosabban az utángyártottakat. 8-10 éves korukban haltak meg a gyáriak, az utángyártottak pedig 1-3 évet bírnak általában. Ha az ember megveszi a gyárit (30/db - húzós), akkor nincs velük gond.
- Futómû szilentjei, kerékcsapágyai, gömbfejei nagyon sokáig bírják. Jó a karakterisztikája, így nincsenek túlterhelve és nagyon tartósak a gyári alkatrészek. Nagy valószínûséggel ezek még mind gyáriak a használtautók többségében.
- Beltérben középkonzol ajtajának sarkai és a könyöklõ zsanérja el szokott törni. Az A oszlop takaró mûanyag, ha véletlenül intenzívebben hozzányúlunk, könnyen leesik.
- Béka fényszóró körüli gumi "karikájának" a ragasztása sokszor elenged és csúfan kilóg - 5 perc visszaragasztani.
- Minden elektronika, minden vezérlõ tökéletes. Check engine lámpát a tulajok 99%-a "nem is ismeri".
- Jellemzõen még nem rohadnak. Ha mégis, akkor a hátsó ív és küszöb találkozásánál indul meg általában.

Kicsit megmosolyogtató, hogy a 4ZZ-FE motorgondján kívül nem tudok komoly típushibát írni. Tényleg igazi hû társak és igás lovak.

Egy jobban felszerelt 4 lufis, klímás, elektromos mindenes autó a plüss kárpitjaival teljesen ideális egy családnak és egész komfortosnak hat. Van belõlük bézs belsõs is (nem túl sok). Az teljesen vidám és még tágasabbnak érzõdik. (ez már saját perverzió)
Az összkerekes Wagon, ahogy beszéltük nagyon ügyes és szeretik. Sokszor Crossover-eket szégyenít meg. http://www.youtube.com/watch?v=z06PHpeTajs

Fiataloknak is ajánlható. Az összes benzines motorral volt G6 (G6R,G6TTE) verzió, fõleg Hatchback kivitelben. Sportosabb ülések, szép mûszeregység, keményebb futómû. Impozánsak és jó eséllyel nem halnak meg benne, mert nem 300 lovasak :)

Ha bármi kérdésed lenne, keress bátran. (Hétvégén telefonon).

Kellemes hétvégét!

Üdv:
Matyi
Próbáltam nagyon nem ferdíteni és laikus számára is érthetõ lenni.

A cikk egyébként a TC-n már javítva. Nézzétek meg újra.
Ha komoly hibákat találtok még, lehet írni neki a nevére kattintva, de ne legyünk szõrszálhasogatóak...
Nem várhatjuk el, hogy mindenhez értsenek. A cikk jó hangvételû és pozitívan állítja be a típust.
Ez a lényeg :)

Elküldve: 2014 jan. 21, 11:04 pm
Szerző: Bohi
Jó a cikk, nekem tetszett. Jólesõ érzés amúgy a klubról olvasni vagy hogy megemlítik valahol.
Biztos egyre többen fognak a fórumra is benézni. 8)

Elküldve: 2014 jan. 22, 04:04 pm
Szerző: bepi81
Pacsker, ha megjegyezhetem, a VVT-i motorok olajfogyása kapcsán érdemes lenne a képbe bevenni az 1,4-1,6-1,8 vvt-i -ket (4ZZ-3ZZ-1ZZ-FE) is, hiszen ezek egymás szinte ikertesói, ami a motorblokkot illeti, szinte azonosak. Az olajfogyasztás problémája is mind3 típusra vonatkozHAT ám, nemcsak az 1,4-re. A zörgõ szívósor szintén mind3 motor típus korai egyedeinél elõfordulHAT, a motor csörgése az eddigi információim alapján csak a 4ZZ, azaz, az 1,4-eseknél jelentkezett. Ezeket az infókat arra alapozom, hogy a TCH fórumon 1,4-1,6-1,8 vvt-ik esetében is jelentkezett a túlzott olajfogyasztás és a gyári service manual is említi mind3 típust. Igaz, az 1ZZ motort E11-be nem építették gyárilag, de az elsõ Corolla Verso típusokban 134LE-s kivitelben benne volt.

Talán már volt róla szó, de kezdetben az 1,9 szívódízel Peugeot motor volt (tartós motor ez is annak ellenére, hogy francia!), a 2,0 szívó dízel, pedig Toyota. Turbódízel csak a d4d volt (fix turbóval, 90LE-vel, kettõstömegû lendkerék???), kifejezetten dinamikus mozgást tett lehetõvé a szûk 1200kg-s kasztnival nagyon alacsony fogyasztás mellett. Magyarországon egyáltalán nem árulták újonnan, de tõlünk nyugatra SOL felszereltséggel, 4 légzsákkal, igen. Egy ilyen autó, fõleg megkímélt állapotban kuriózum lehet, még ma is megkérik az árát a mobile.de-n, ha egyáltalán van még belõle eladó...

Elküldve: 2014 jan. 22, 04:09 pm
Szerző: bepi81
Lackó írta:Bepi fejlõdik ? :D

Ez tetszett.
:wink:

Elküldve: 2014 jan. 22, 06:51 pm
Szerző: PiciPeti
A D-4D motor az E12 faceliftig 2 lityis volt, kettõstömegû nélkül. Facelift után jött a kis D-4D, hasonló teljesítménnyel, változó geós turbóval, szintén kettõstömegû nélkül. Érdekesség még, hogy akkoriban a legkönnyebb dízelmotor volt a kategóriájában, full alumínium motorblokk. Feltöltve, sallangokkal alig több mint 100kg emlékeim szerint... :P

Elküldve: 2014 jan. 23, 08:05 am
Szerző: bepi81
Peti, a 90LE-srõl beszélsz Te is, mint 2,0 litere és kettõs tömegû nélküli motor, igaz?
Mert a 116 lovas 2,0-s, ami külföldön még ment, idehaza, tudtommal nem, abban már biztosan volt kettõs tömegû. Ez a motor van a Previában, Avensisben is, ezzel a teljesítménnyel, de azokban minben van. Még a 110 lovas d4d-ben is van, amit a T22 Avéba szereltek.

Ilyen szempontból az 1,4 d4d a lehetõ legjobb dízelmotor. Nem sok hibaforrása van, és az elõírt karbantartások mellett tartós motor.

Elküldve: 2014 jan. 23, 09:13 am
Szerző: PiciPeti
Igen, a 2 lityis elsõ változata a 90Le-s. A 116 lovas azt hiszem már változó geós turbóval van szerelve, és szerintem is van kettõs tömegû benne.

Kisdízelnél én egyedül a befecsikért aggódom, bár igyekszem 2-3 tankolásonként prémium dízelt adni neki. Mondjuk ha el is fossa magát, 20-40e között javítható, sose legyen nagyobb baja... :roll: :D

Re: Corolla (Toyota) vásárlás-mire kell odafigyelni?

Elküldve: 2014 márc. 17, 10:17 am
Szerző: KONI89
Sziasztok!
Vásárlás előtt állok és segítséget szeretnék kérni. E10 1.6 16V Si 114 pacis corollát lestem ki magamnak, jó felszereltség de ami nekem fontos lenne h ne zabáljon annyit. Tudom h lábfüggő, nem az első kocsim lenne szóval tisztába vagyok vele :D Viszont akinek van/volt ien paripája megtudná írni nekem hogy is evett ez a gép és hogy mire figyeljek oda?

Előre is köszönöm mindenkinek :)