Oldal: 9 / 15

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 19, 08:00 am
Szerző: Zolee11
Ha jól emlékszem az E85 oktanszama 100 felé közelít. Volt aki próbálta felesbe tankolni 95-ös benzinnel, de egy idő után kigyulladt tőle a check engine lámpa. Csak sima benzint tankolva megszunt a hibajelzes. Én nem is próbáltam, de nem is szándékozom.

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 19, 11:13 am
Szerző: Toytib
szullosz írta:
Toytib hozzászólásait - még a legnagyobb tisztelet mellet - sem illik megkérdőjelezni...



Szabber
Húúúúú Szabi ez durva volt :oops:
Tudjuk hogy ebben a témában te vagy az ÁSZ :wink:

Én is folyamatosan tanulok és figyelmesen megpróbálok körültekintő lenni a témában.
Bár sokszor olyan problémákkal állnak elő a fórumozók amivel még nem találkoztam :roll:

Ezért is jó a fórum hogy azért innen is lehet szakmai téren fejlődni.

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 19, 08:56 pm
Szerző: szullosz
Zolee11 írta:Elnézést kérek, de itt nem ismerek senkit, és nincs senkinek a tisztsége, végzettsége, munkája, stb. kiírva, így sajnos nem tudom megítélni kinek milyen szintűek a mondatai.

Aztán lehet, hogy nálam egyszerűen kokszolódás/lerakódás van és a csodás benzin amit ilyen olcsón adnak jó pár oktánnal alacsonyabb mint a névlegesen feltüntetett.
Ennek viszont ellent mond, hogy a 98-assal is be tud csörögni emelkedőn, vagy ha olyan tempóban gyorsítok, de ha tovább nyomom a gázpedált, azaz nagyobb gázt adok, vagy pont fordítva, kevesebb gázt adok, a kopogás megszűnik.
Semmi baj, csak jeleztem! :wink:

A csörgésről:
Ez az! Az opeles kollégák egy bizonyos panaszegyüttesnél minden esetben bevizsgáltatták a benzint, sajnos a 95-ös átlagosan 92~93-as oktánú volt... Tehát a hibás motorvezérlőd a 98-as (ami jó esetben 95-ös) üzemanyaggal simán csöröghet..
Ha kihúzod a hamutartód és bevilágítasz láthatod a motorvezérlőd, a cikkszám vége 0,1,2,3 akkor sajnos "így jártál"!

Szabber

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 19, 08:57 pm
Szerző: szullosz
Toytib írta: Húúúúú Szabi ez durva volt :oops:
Tudjuk hogy ebben a témában te vagy az ÁSZ :wink:
Ne szerénykedj!
:D

Szabber

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 19, 08:59 pm
Szerző: Jorn
Zolee11 írta:Ha jól emlékszem az E85 oktanszama 100 felé közelít. Volt aki próbálta felesbe tankolni 95-ös benzinnel, de egy idő után kigyulladt tőle a check engine lámpa. Csak sima benzint tankolva megszunt a hibajelzes. Én nem is próbáltam, de nem is szándékozom.
E85 oktánszáma 105. (felesben tankolva 100 az oktánszám)
Több tízezer kilométer után sem volt vele problémám, egyik autóval sem.
Egy normális autónak szerintem bírnia kell az 50%-os mixet, ha nem bírja, akkor ott más gond is lehet...

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 20, 08:27 am
Szerző: Birka
Jorn írta: Egy normális autónak szerintem bírnia kell az 50%-os mixet, ha nem bírja, akkor ott más gond is lehet...
2-3 szezont úgy használtam én is felesbe, amikor még megérte szarakodni, de manapság már nem annyival olcsóbb.

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 20, 12:55 pm
Szerző: Bubi
Nekem határozottan kellemes volt E85-öt tankolni. Jó érzés volt, imádtam a szagát és a kipufogóból is kellemesebb szabú gáz jött. 2000-es fordulat körül még talán nyomatékosanbb is volt. Viszont szerintem nem mindenkinek érte meg, még amikor olcsó volt, akkor se. Mert ez is a használat és a motor állapotának a függvénye gondolom. Tapasztalataim szerint már 25%-os keverés esetén is drasztikusan megnőtt a fogyasztás (2-3 literrel) és rendszeres használat esetén a motorolaj fogyasztás is. A motor 3-4000 felett egyértelműen gyengébb volt és hangosabb, túl nagy arányú mixnél durrogott, fulladt. Előbb utóbb rá kellett jönnöm, hogy nem kéne erőltetni, de még jóideig használtam, főleg rátankoláshoz.
Aztán később olvastam a negatív tapasztalatokat, hogy tönkremehetnek a gyertyák, eheti a motor az olajat, a túl "száraz" üzemanyag tönkreteheti a benzin szívattyút.

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 máj. 21, 09:58 pm
Szerző: Zolee11
szullosz írta: Semmi baj, csak jeleztem! :wink:

A csörgésről:
Ez az! Az opeles kollégák egy bizonyos panaszegyüttesnél minden esetben bevizsgáltatták a benzint, sajnos a 95-ös átlagosan 92~93-as oktánú volt... Tehát a hibás motorvezérlőd a 98-as (ami jó esetben 95-ös) üzemanyaggal simán csöröghet..
Ha kihúzod a hamutartód és bevilágítasz láthatod a motorvezérlőd, a cikkszám vége 0,1,2,3 akkor sajnos "így jártál"!

Szabber
A hamutartó kihúzása kevés volt, így le kellett bontani az egészet, de már párszor megejtettem az izzócserék miatt, már rutinból ment. Sajnos BOSCH és ami még rosszabb hogy 2-es van a végén. Gondolom a széles vonalkód alatt a baloldalon lévő 2x5 karaktert (XXXXX-XYXX2) kell nézni, ahol a második 5 karakterben a második karakter egy betű. Nem tudom leírhatom-e a teljes számot, esetleg abból lehet másra is következtetni és az nem lenne jó így nyilvánosan.

Valaki csinált már sikeres cserét? Hallottam már olyat is, hogy valaki lehúzta egyszerűen a kopogás érzékelőt és megoldódott a motorcsörgés, de gondolom nem véletlenül találták ki ezt így, csak ha ilyenkor sem érzékeli, hogy kaka van a levesben, akkor máskor azért érzékeli? Most így ahogy melegszik az idő, még a MaxMotion95-el is csörömpöl ha olyan terhelést kap, ablakot lehúzva ha van mi visszaverje a hangot, akkor elég durván hallani.
Majd próbálom figyelni, hogy mikor csörög jobban, de ha jól emlékszem a korábbi periódusokra, akkor a 20-25 fokos levegő esetén a legerősebb a csörgés, alatta elenyésző, és kánikulában nyáron se szokott, legalábbis eddig a két nyáron nem volt ilyen gond. Legelőször szeptember végén vettem észre tavalyelőtt, akkor már 3 hónapja volt nálam, addig fel sem tűnt.

Érdekes hangok E11

Elküldve: 2014 jún. 03, 09:46 am
Szerző: btommi80
Sziasztok!

4 Hónapja vettem egy 98-as E11 Harmony Sedan-t, és az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy ha 70-90 között megyek mindegy, hogy 4.-ik vagy 5.-ik fokozatban viszonylag kis fordulaton és gázt adva olyan hangot hallok mintha valami csapágy szárazon futna. Azonban ha kicsit csökken vagy nő a fordulat akkor elmúlik a hang, ha városban megyek alacsony fordulaton 4. v 5. fokozatban akkor nem hallom. Kicsit mintha sebességfüggő lenne a dolog! A másik pedig olyan 1000-1500 fordulat körül mintha rezonálna valami a motor felől, ez ha megy a szivató akkor is hallatszik és menet közben is , majd ahogy változik a fordulat elmúlik. Találkoztatok már ilyennel? Van valami tapasztalatotok? Előre is köszi! :rizspekta: :rizspekta: :rizspekta:

Re: Érdekes hangok E11

Elküldve: 2014 jún. 03, 02:18 pm
Szerző: PiciPeti
Rezonálásra van egy tippem: Kipuff hővédő lemez.

De ezért kár volt új témát nyitni, legközelebb a általános E11 témába is belefér. :wink:

Re: Érdekes hangok E11

Elküldve: 2014 jún. 03, 02:34 pm
Szerző: btommi80
Köszi a választ! Nem tudtam, hogy kell kérdést írni! Lehet figyelmetlen voltam!

Re: Érdekes hangok E11

Elküldve: 2014 jún. 03, 03:42 pm
Szerző: Pacsker
Ez alatt pár témával. "Motor csörgés, Kopogás szenzor".
Ha megvan, szólj és áthelyezem ezeket.

Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Elküldve: 2014 jún. 09, 09:58 am
Szerző: joco60
Sziasztok!

Nemrég vettem 1 corollát és tegnap olyat tapasztaltam hogy majdnem kétségbe estem.A probléma az hogyha mondjuk 2.-ban van a váltó és véletlenül kipróbáltam a gyorsulását..4300-as fordulatnál kezdődött olyan volt mintha a géppuska szólt volna a motortérben..és u.ez volt harmadikban is..lehet a vezérléssel van valami?..és csak terhelés alatt jön elő..ha áll az autó és gázt adok neki pár pillanatig 5000-es fordulatig akkor semmi hang nem zavar be..már kétségbe is estem mert nem nagyon értek hozzá..
Ha valakinek van valami tippje azt megköszönöm.

E11 Gyújtás

Elküldve: 2015 jún. 06, 01:15 pm
Szerző: beneszbb
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Lehet, hogy korábban volt már ilyen téma a fórumon, de ne haragudjatok, nem lapoztam most át az egészet...

Van egy 2000-es évjáratú E11-es szedán Corollám, 1.4 VVTi, a 4ZZ-FE jelű motorral. Ha 2-es vagy 3-as fokozatban alacsony fordulaton nagyobb gázt adok, csörgő hang jelentkezik a motor irányából. Olyan, mintha sok lenne az előgyújtás. Ez csupán néhány (max. 2) másodpercig tart közvetlenül a gázadás után, aztán megszűnik. Padlógáznál nem mindig jelentkezik a hang, magasabb fokozatokban meg gondolom elnyomja már a menetszél... Amúgy az autónak semmi más baja nincs, olajat alig eszik, fogyasztása 6 liter körül van, és szerintem megy is rendesen. Ez a hang viszont egy picit zavaró...

Szeretném megkérdezni, találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Esetleg tudtok megoldást a problémára?

Köszönöm szépen!

Re: E11 Gyújtás

Elküldve: 2015 jún. 06, 03:04 pm
Szerző: Jorn
Nekem nem ilyen E11 van, de másoktól azt hallottam, hogy ez típushiba, magasabb oktánszámú üzemanyaggal érdemes kísérletezni, pl. 98-as.
Azért erősítsék meg az érintettek is, jól emlékszem-e... :)