Oldal: 8 / 16

Elküldve: 2010 jún. 15, 09:50 pm
Szerző: dogi77
Pacsker írta:Legyetek kedvesek és olvassatok jó sokat az átalakításokról és a tapasztalatokról, mielõtt 1-2 elhallott infot ide beírtok. Egymást jól támogatjátok abban, hogy nem kell átalakítani, de ha valaki olvassa érdeklõdés szinten, az ne higyje már azt, hogy berakja az autójába és beszarik az AC...

Én még sose hallottam és sose olvastam ilyen meghibásodásról, ettõl függetlenül lehet, hogy hébe-hóba elõfordul ilyen, de ne általánosítsunk.
Meg hagyjuk már ezt a halmozott amortizációt :)
Ez csak megerõsíteni tudom...

Én több ezer km-t mentem hibamentesen (a múltkoriban jelzett és magától eltûnt hibakódot leszámítva) vegyes benzin-etanol keveréket használva. Az átalakítás véleményem szerint gyerekcipõben jár, bár már lassan serdül... Ezért nem mertem még belevágni, de ami múlik...

Elküldve: 2010 jún. 15, 10:05 pm
Szerző: Csocsó
OFF
dogi77 írta:de ami múlik...
Nem inkább fordítva? :D

/OFF

Elküldve: 2010 jún. 15, 10:37 pm
Szerző: Bubi
Pacsker írta:Legyetek kedvesek és olvassatok jó sokat az átalakításokról és a tapasztalatokról, mielõtt 1-2 elhallott infot ide beírtok. Egymást jól támogatjátok abban, hogy nem kell átalakítani, de ha valaki olvassa érdeklõdés szinten, az ne higyje már azt, hogy berakja az autójába és beszarik az AC...

Én még sose hallottam és sose olvastam ilyen meghibásodásról, ettõl függetlenül lehet, hogy hébe-hóba elõfordul ilyen, de ne általánosítsunk.
Meg hagyjuk már ezt a halmozott amortizációt :)
Okés!

Legyünk tárgyilagosak. Van arról tapasztalat, tanulmány, hogy az egyes típusok AC-jával mit mûvel az E85? Le van modellezve?
Megtörténhet a hiba. Kellemetlen és drága. Nyilván nem azonnal de az nem teljesen mindegy?
MFerenc által belinkelt cikk elég jól leírja, hogy teljesen más anyagú AC-t használnak az E85-höz. Ha jól tudom az AC elég érzékeny az üzemanyag minõségre.
Véleményem szerint egyszerûen az átalakítókütyü és az üzemanyagbizniszben érdekeltek kihagyták a számításból ezt a szerkezetet. Aki keresett már AC-t a saját kocsijához tudja, hogy nagyon sok fajta benzinpumpa létezik és a hasonló mûködésûekbõl is vagy 1000 fajta van. Nem kis macera kicserélni sem. Átalakítani meg csak is nagy betûs szakember kezébe adja az ember.

Ha az E85-re átalakítók honlapján az lenne, hogy ugyan a 40 - 70 ezres kütyüt megvásárolva relatíve gyorsan képes a kocsi megfelelõen mûködni az új üzemanyaggal de az AC átalakítása szívás, és nincs is konkrét ötletük, hogy melyik típusnál muszáj és milyen típus specifikus hozzáértõ módosítás szükséges, hogy ne menjen tönkre akkor ki venné meg?

Nyilván Õk is tudják, hogy valami van a dologban és ezért szokták felrakni a honlapra, hogy ez és az az infó humbuk. Tehát rezeg a haraszt de nem fújja a szél? Van olyan kérem?

Elküldve: 2010 jún. 15, 11:35 pm
Szerző: Attila
Ha jól tudom átalakítás nélkül szegény keverékkel megy az autó!
Ennek mértékét nem ismerem illetve szerintem ti sem.
Bizonyom szegénység esetén kárositod a motort is!

Szóval amíg amiatt nem aggodtok szerintem az ac pumpa sincs nagyobb veszélyben.

Olcsó jános dolog etanolt pancsolni! Én is megteszem néha!
Nem tudom hogy ti kicseréltétek e a benzin szûrõt... de az sem egészséges ha nem!
Ezek a motort károsithatják! jóval drágább mint egy pumpa!
Lehet hogy ezzel a pancsolással 2 év helyet 4 év lesz amikor megdöglik az AC ha tényleg károsítja! Valóban jobb érzés lesz akkor lerohadni?
Cserélj pumpát, szûrõt, és elektronikát, ha etanollal akarsz járni!
Ha meg nem csinálsz átalakítást akkor meg bármi elromolhat mert nem erre tervezték!

Elküldve: 2010 jún. 16, 06:18 am
Szerző: dogi77
Csocsó írta:OFF
dogi77 írta:de ami múlik...
Nem inkább fordítva? :D

/OFF
OFF

Lehet igazad van. :D

Elküldve: 2010 jún. 16, 06:27 am
Szerző: Bubi
Attila írta:Ha jól tudom átalakítás nélkül szegény keverékkel megy az autó!
Ennek mértékét nem ismerem illetve szerintem ti sem.
Bizonyom szegénység esetén kárositod a motort is!

Szóval amíg amiatt nem aggodtok szerintem az ac pumpa sincs nagyobb veszélyben.

Olcsó jános dolog etanolt pancsolni! Én is megteszem néha!
Nem tudom hogy ti kicseréltétek e a benzin szûrõt... de az sem egészséges ha nem!
Ezek a motort károsithatják! jóval drágább mint egy pumpa!
Lehet hogy ezzel a pancsolással 2 év helyet 4 év lesz amikor megdöglik az AC ha tényleg károsítja! Valóban jobb érzés lesz akkor lerohadni?
Cserélj pumpát, szûrõt, és elektronikát, ha etanollal akarsz járni!
Ha meg nem csinálsz átalakítást akkor meg bármi elromolhat mert nem erre tervezték!
Még szerencse, hogy ez nem érzelmi kérdés. :lol:

Elküldve: 2010 jún. 16, 06:54 am
Szerző: Bubi
http://www.expressz.hu/cserebere/hirdetes-20650538/
Ahogy sejthetõ volt. Ki fog alakulni ennek az orvoslására is az üzletág. Így már tényleg csak azoknak éri meg akik sokat autóznak, (pályáznak).

Elküldve: 2010 jún. 16, 08:24 am
Szerző: Attila
Nem akarok tovább vitázni ez az utolsó hozzá szolásom ehhez a kérdéshez.
Olyan dolgon vitatkozunk amirõl nincs saját tapasztalatunk és nincs rá bizonyiték. Nyugodtak akkor lehetunk ha átépitünk és felkészítjük az autót arra hogy a gyáritól eltérõ módon fogjuk használni.
Ha csak egy kicsit használjuk másként akkor is ártunk annak aminek akkor ártanak ha nagyon máshogy használnánk.
Pl. ha csak hetente egyszer indulok füstölgõ gumikkal akkor is tönkre megy a gumi csak nem1 hét alatt hanem 2 hónap. plusz a járulékos kopások pl féltengely.
Tehát igen meg van rá az esély hogy pont a te AC-d az nem szereti az etanolt. Viszont azzal hogy pancsolsz az ilyen alkatrészeknek csak idõt nyersz nem véded meg õket. Nem ismerem a te AC pumpádat de nekem nagyon furcsak hogy ilyen nehéz hozzá szerezni egyet.

Ezek a mértések mentesek minden nemû mûszeres méréstõl. Seggel mér mindenki. Matyi sem tudta mindegyik Corollára mindenféle körülmények között elvégezni a méréseket.

Szóval számomra az a zavaró hogy nem tudunk semmit de mégis határozott véleméynünk van mi a jó és mi a rossz.
Ha neked az autód megfelelõen mûködik így akkor használd így, csinálj konkrét méréseket pl. mindig ua kutnál tankolj jegyezd a tankolásokat.
Csináld meg szépen a tesztet és oszd meg velünk a tpasztalatot aztán mindenki levonja a tanulságot magának.

Tehát mindenkitõl elnézés ha nyers voltam. De nekem ez a véleményem. És mivel nem ez a szakmám bõven lehet hogy tévedek de azt nehezen látnám be mások érzései alapján :)

Elküldve: 2010 jún. 16, 10:18 am
Szerző: Pacsker
Ismerek olyan E11 Hb G6 tulajt (4EFE), aki átalakítás nélkül!! 100% E85-el jár. Azzal már érezhetõen gyengébb, de fura módon megy az autó vele.
Az elõzõ autója E9 Lb 1.3 volt 2E karbival. Azzal is 100%-ban járt, néha befulladt, de nem izgatta.
Szerintem butaság ez a variáció, de magyarázza a Toyota megbízhatóságát és az ECU egész széles sávú korrigációs lehetõségeit!

Megpróbálom meginvitálni a tulajt ebbe a topicba!

Elküldve: 2010 jún. 16, 12:49 pm
Szerző: Bubi
Végignéztem az eddigi hozzászólásokat, hozzászólásaimat.
Vélemény az mindig is egy vélemény. Lehet, hogy állítás, de nem tény. PONT :wink:

Sok mindent a vitából tud meg az ember, és a vita nem az emberek hanem a vélemények ütköztetése. (A box az emberek ütköztetése de olyan topicot még nem találtam. Lehet, hogy kéne egy dühöngõ topic, hogy levezethesse mindenki a felgyüemlett feszkót? )
Én egyébként nagyon jó dolognak tartom, hogy mindenki leírja itt a kis teóriáját, álláspontját, tapasztalatát. Okosabb dolog kicsit megrágcsálni a témát, minthogy pánikból szerelõhöz rohanjunk hogy megnyugodjunk. Manapság nagyon meg kell gondolni mire és kinek adunk pénzt.

Tehát, Matyi tanácsára sokat olvastam utánna a dolgoknak. A két AC között ha jól értem az a különbség, hogy:
-az etanolra tervezett vagy átalakított AC-nek nagyobb a teljesítménye. Több üzemanyagot kell ugyanis szállítani a nagyobb üzemanyagigény kielégítéséhez, ráadásul kisebb viszkozitású anyagból. Amitõl a benzines AC gyorsabban elkopik. Ezt Én elhiszem. Viszont ahogy korábban már írtam 1000 féle AC létezik. Lehe, hogy a 4 E FE AC-ja pont bírja. Ezt egy szakember meg tudja állapítani, méréssel.
- az alkoholban ugye mindenképpen van valamennyi víz, amit nem lehet 100%ban elválasztani. Ez okozhat oxidációt is.
- azt is mondják, hogy az öreg és elhasználódott darabok is kifeküdhetnek az E85-tõl de ez kicsit olyan süketelés szagú. Van az AC-n egy külön km számláló? Úgy tudom, hogy a gépjármû teljes életciklusát ki kéne, hogy szolgálja egy benzin pumpa.

Attila!

Nem tetszik, hogy ezt írtad mert. Senki se örül annak ha Te ilyet írsz. Ezt egyszerûen nem teheti meg Senki. Tartozol nekünk és hozzánk! Rokon retek vagy és kész! :wink:
Voltak már durvább oltások is. Te egyszerûen így érvelsz, és ezzel szerintem nem lehet baja Senkinek. Ez is életben tart valamit.
Ezzel nem akarom bátorítani a notórius oltogatókat. ( Bár az õszintét megvallva egy ideje nagyon kultúrált keretek között csobog a fórum )

Elküldve: 2010 jún. 16, 01:36 pm
Szerző: Attila
én azért sem fogom egy darabig még átalakítani mert amikor etanollal megyek napszaktól független eltompulok és bealszom vezetés közben. kész felfrissülés mikor kiszállok. ha egy ablakot húzok le akkor érzem az édeskés szagot. gondoltam ez a nem gyari kipu miatt van. de a hétvégén etanol kúrát kapott a Carina is és azzal is létezett a jelenség. Pedig ott minden gyári.

Szóval én megvárom a Matyi projektjét addig meg néha kisérletezem komolytalanul.

Elküldve: 2010 jún. 17, 10:01 am
Szerző: tibierdrol
Pacsker írta:Ismerek olyan E11 Hb G6 tulajt (4EFE), aki átalakítás nélkül!! 100% E85-el jár. Azzal már érezhetõen gyengébb, de fura módon megy az autó vele.
Az elõzõ autója E9 Lb 1.3 volt 2E karbival. Azzal is 100%-ban járt, néha befulladt, de nem izgatta.
Szerintem butaság ez a variáció, de magyarázza a Toyota megbízhatóságát és az ECU egész széles sávú korrigációs lehetõségeit!

Megpróbálom meginvitálni a tulajt ebbe a topicba!
Jó lenne, mert nagyon érdekelne, hogy mennyit eszik neki.
Az utóbbi tankolásoknál mindig kicsit több E85-öt tankoltam mint benzint, és minden tankolásnál egyre többet evett, legutóbb már 7,2-t, pedig hasonló körülmények között olyan 6 körül kellett volna legyen a fogyasztás benzinbõl. Most kicsit tolom vissza az arányt a benzin javára, kíváncsi vagyok a következõ fogyasztásra.

Elküldve: 2010 jún. 17, 10:18 am
Szerző: Pacsker
7 körül említette, de azt mondta írni fog ide!

Elküldve: 2010 jún. 17, 12:28 pm
Szerző: Bubi
tibierdrol írta:
Pacsker írta:Ismerek olyan E11 Hb G6 tulajt (4EFE), aki átalakítás nélkül!! 100% E85-el jár. Azzal már érezhetõen gyengébb, de fura módon megy az autó vele.
Az elõzõ autója E9 Lb 1.3 volt 2E karbival. Azzal is 100%-ban járt, néha befulladt, de nem izgatta.
Szerintem butaság ez a variáció, de magyarázza a Toyota megbízhatóságát és az ECU egész széles sávú korrigációs lehetõségeit!

Megpróbálom meginvitálni a tulajt ebbe a topicba!
Jó lenne, mert nagyon érdekelne, hogy mennyit eszik neki.
Az utóbbi tankolásoknál mindig kicsit több E85-öt tankoltam mint benzint, és minden tankolásnál egyre többet evett, legutóbb már 7,2-t, pedig hasonló körülmények között olyan 6 körül kellett volna legyen a fogyasztás benzinbõl. Most kicsit tolom vissza az arányt a benzin javára, kíváncsi vagyok a következõ fogyasztásra.
Ha a lámpa villog akkor kell abbahagyni a mókát mert az azt jelenti, hogy a keverék kritikus mértékben szegényedett el. Ez meg tudjuk, hogy motorkárosodást idéz elõ. Nálam elõfordult 8,5l-es fogyasztás is. Nem kell megijedni, már visszagördült 7 alá. Tapasztalataim szerint a következetes keverékarány a kulcsa a dolognak. Én szépen lassan emeltem az arányt 35%-ra Jobban megy és majdnem benzines fogyasztást produkál. Hosszú autóutas, autópályás etapok esetén teljesen benzines fogyasztást produkál. A 100% etanol az biztos, hogy nem egészséges átalakítás nélkül. Aki rááldozza ezt az érzékeny technikát annak lelke rajta. Én is kíváncsian várom a bõvebb beszámolót. :wink:

Elküldve: 2010 jún. 18, 07:56 pm
Szerző: Birka
15 liter etanol, 22 liter benya arányban használom a kocsit már 309 km óta.
Semmi minõségi, komfortbeli, teljesítménybeli veszteség nincs, és szerintem nagyon jól fogyaszt. Eddig...(kopp-kopp) Ennek jelentõs hányada város, országút, meg gyorshajtás... :P
Kép
Persze amint tudjuk, nem lineárisan kell nézni a benzinmutató mozgását, soká nem mozdul aztán esik.
Ha kifogyott jelentkezem a megtett úttal.