Oldal: 8 / 11

Elküldve: 2013 jan. 02, 10:29 pm
Szerző: toytomi
Hallgasd meg az autó hangját leállításkor. Hogyha kemény fémes csörgõ, zörgõ hangja van, akkor nagy esély van rá, hogy oda a lesz a lendkerék. De még járó motornál is hallható, ha üresben nyomogatod a pedált. Ahol kezdne fogni, ott azon ponton játszól vele, akkor is adja a hangot.

Elküldve: 2013 jan. 03, 11:54 am
Szerző: rdani
Beszéltem szerelõvel, és azt mondta hogy ebben az autóban még nincs kettõs tömegû lendkerék!

Elküldve: 2013 jan. 03, 12:24 pm
Szerző: Pacsker
Halovány ötlet, de a kuplung biztosan rendben van? (Szerkezet, tárcsa rugói, kiemelõ villa, kinyomócsapágy)
1-bõl 2-be váltásnál nagyobbak az erõk, mint feljebb, ezért lehet, hogy általánosan rossz, csak itt jelentkezik.

Elnézésedet kérem a szemtelenségemért, de ha más vezeti, akkor is jelentkezik? Volt már példa erre a fórumon, hogy végül a sofõr technikájával volt a gond, vagy még nem szokta meg az autót.
Ha hirtelen old a kuplung, akkor a kattanás, koppanás lehet már a kilágyult, szétszakadt motortartó bakok és vonzataiktól.

Elküldve: 2013 jan. 04, 08:21 am
Szerző: Pacsker
Elõször ezt olvasd át.
Ha 6-os váltót találsz is, sokkal drágább, mint az ötös és TÖBBET forog hatodikban ugyanannál a sebességnél, mint 5-ben a jelenlegi.

Ha a difid ment szét, (biztos nem féltengely?) akkor valóban váltócsere a legjobb megoldás. A javítás horror összeg.
Ennek tovább tárgyalását már a megfelelõ topicba írd légyszíves (ne nyiss újat!)
Racing-bazar.hu, duen.hu, autoalkatresz.hu, vatera, tesz-vesz, zsibvasar.hu, aprod.hu, jofogas.hu. Itt keress. Tehát az autód NEM 2000-es évjáratú, hanem 97-99 es, 1.3-as (nem 1.4-es) és 4E-FE (nem VVti) motoros.
Ilyen autót keress bontásra, vagy alkatrészeit. Jó még ugyancsak az E10-es Corolla azonos váltója (92-96, egy generációval a tied elõtti). Karosszéria mindegy.
Ha lehet még próbáld ki autóban (pl külföldi papíros), mielõtt kibontják, vagy vállaljon beszerelési, "kipróbálási" garanciát. 20-50 ezer Ft érte a reális, bár értelemszerûen van alatta és felette is.

karburátor helyett gyújtásgond volt

Elküldve: 2013 jún. 28, 11:36 pm
Szerző: janospolgar969
Sziasztok!

Nelem még karburátoros ae92 gépem van 4a-f motorral. évek óta rossz a hidegindítás, beköpi a gyertyákat majd helyre áll és utána már megy. Nem gyanakodtam gyújtási gondra mert melegen egyenletesen csodás szépen jár. Aztán néha elõfordult hogy melegen sem indult könnyen, és néha dadogott egy-egy gyorsításkor is...a vég az lett amikor már kipufogóban is durrant a berobbant üzemanyag és a legvég amikor már csak alapjárat volt más már nem nygon....a hiba oka nem volt más mint az elosztófej zárlata. Csak akkor látszott amikor levettük, mert belül volt kiégve a központi áramhozzávezetésnél, ott húzott át!
Több évig küzdöttem és végig a karburátor volt gyanús, addig amíg nem durrogott! Most nem dadog és normálisan indul hidegen-melegen.

Üdv nektek, jó utat mindenkinek? János

Elküldve: 2013 júl. 15, 08:58 pm
Szerző: Biagio
Dani írta:Sziasztok! Nem tuom pontosan hogy melyik topikba írjak, ezért inkább újat csináltam. Szóval egy Toyota Corolla AE82-es 2E-s motorkódú autóm van, 1.3 12v ugye. Nemrégiben letettem az autót pár napra, nem mentem vele, és mikor újra szerettem volna használni, az autó egyenletlenül járt, durrogot, kipróbáltam menet közben is, erõten volt, kissé rángatott, olyan volt mintha egy henger nem ment volna, ezután persze egybõl haza vele és megáltam. Arra gondoltam, hogy valami a gyertyákal lehet ezért kicseréltem mindet a durrogás megszûnt de még mindíg egyenletlenül jár az autó és füstöl, olyan mintha sok benzint kapna (ez a probléma a gyertya csere elõtt is fennállt). Hozzá kell teni, hogy az autó nemrégiben karburátor cserén esett át, elõzõ karburátorral borzasztóan nagy volt a fogyasztása, ezért egy ugyan ilyen motorról levett karburátorra lett kicserélve. Ezután az autó tökéletesen mûködött egészen addig, míg újra használni szerettem volna.

Elküldve: 2013 júl. 15, 10:01 pm
Szerző: janospolgar969
Szia!

Nekem régen volt hogy kezdtek különbözõ helyen átégni a gyújtókábelek-kábelköteg- és még a pipáknál is a henger közelében szép lyokak égtek ki a bakeliten...akkor vettem észre amikor sötétben megint elkezdett néha gondolkozni, gyengébben menni. felnyitottam egy párás nyirkos esõs este és sötétben láttam a járó motornál hogy hol szikrázik...
akkor néztem át a pipákat és a kábelköteget és utána láttam csak a lyukakat és a kezdõdõ égéseket
. mivel néha jelentkezett és ezek szerint párás idõben inkább ezért nem jöttem rá egyszerre..persze durrogás nem volt ami egyértelmû gyújtásgond lett volna....


Minden jót, sajna én eladtam a kicsikémet 13 évig szolgált pénteken vitték el. : János

Elküldve: 2013 szept. 05, 08:59 pm
Szerző: Dani
Jó estét! Megint csak én vagyok, még mindig küszködök a karbival de nem is ez a lényeg, hanem felvetült egy ötlet a baráti társaságban hogy mi lenne ha weberre cserélném, nincs annyi vákuum csõ, meg egyebek, egyszerûbb lenne az egész, mi a szakvéleményetek?

Karburátor hiba!

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:12 pm
Szerző: Misi120
Kép

Üdv mindenkinek volna egy toyota corolla 1.3 1983 tipusú liftback kocsim és olyan bajom lett vele egyik napról a másikra hogy az alapjárat eltünt róla vagy ha elsõ beinditáskor van rajta akkor is szaggatva jár a motor vagy lefullad de menet közben is kicsit beszagat a járásba és nem tudom mi lehet a baja csak tipelni tudok hogy eldugult az alapjárati fúvóka és ez okoszhatja de a gyújtás rendszere hibátlan minden ki lett cserélve úgy hogy már csak a karbi maradt és tanácsot szeretnék kérni tõletek hogy mi lehet a gondja vagy ha esetleg valaki tudna a karbiról robantott rajzott annak nagyon meg köszönném!! ide belinkeltem egy képet a karbiról hogy nekem mienem van rajta!

Re: Karburátor hiba!

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:22 pm
Szerző: Bruce E9
Misi120 írta:Kép

Üdv mindenkinek volna egy toyota corolla 1.3 1983 tipusú liftback kocsim és olyan bajom lett vele egyik napról a másikra hogy az alapjárat eltünt róla vagy ha elsõ beinditáskor van rajta akkor is szaggatva jár a motor vagy lefullad de menet közben is kicsit beszagat a járásba és nem tudom mi lehet a baja csak tipelni tudok hogy eldugult az alapjárati fúvóka és ez okoszhatja de a gyújtás rendszere hibátlan minden ki lett cserélve úgy hogy már csak a karbi maradt és tanácsot szeretnék kérni tõletek hogy mi lehet a gondja vagy ha esetleg valaki tudna a karbiról robantott rajzott annak nagyon meg köszönném!! ide belinkeltem egy képet a karbiról hogy nekem mienem van rajta!
Nézd át elõször a karbi körüli vákuum csöveket, gumicsöveket, valamelyik lehet le van esve, vagy kirepedve!

Elküldve: 2014 feb. 06, 12:26 pm
Szerző: Pacsker
Elõször:
montoya írta:Olyan nehéz a fórumra magyarul írni? Ismétlem, magyarul, írni. Nem kell kisregény, meg nem egy elgépelésbe fogunk belehalni, de a ma olvastam teljesen egybe írt kb. 50 szót, mondatközi és mondatvégi írásjelek nélkül. Illetve a gardán is megért egy misét. Nem azt mondom, hogy írjuk akadémiai székfoglalókat a fórumra, de legalább a minimális igényességet és az érthetõséghez szükséges szintet üssük meg, könyörgöm! Köszi!
Kérlek erre figyelj!

Másodszor, próbáld meg a megfelelõ topic-ba helyezni a hozzászólásod.


Harmadszor pedig, ha hiszed, ha nem, örülünk, hogy ránk találtál :)
Méltatlanul kevés az E8, pedig nagyon szeretjük õket. Szívesen látnánk a találkozóinkon és a projektek közt.

Olvasd át ezt a topic-ot, biztos találsz sok hasznos info-t.
Ha tényleg a karbival van a baj, akkor valószínûleg csak valami vákuumcsõ baj lesz, ha nem volt bojgatva. Valahol megrepedhetett, vagy valahonnan lecsúszhatott az egyik.

Ha nagyon nem megy, akkor pl. gyere el a szülinapra és ott hasonlítsd össze a vákuum csövezést egy másik 2E tulajjal. Biztos kinyitja neked a géptetõt.
Ha nem jutsz dûlõre, akkor van bõven bontott E8-hoz való 1.3-as karburátor.

Re: Karburátor hiba!

Elküldve: 2014 feb. 06, 01:01 pm
Szerző: Misi120
Bruce E9 írta:
Misi120 írta:Kép

Üdv mindenkinek volna egy toyota corolla 1.3 1983 tipusú liftback kocsim és olyan bajom lett vele egyik napról a másikra hogy az alapjárat eltünt róla vagy ha elsõ beinditáskor van rajta akkor is szaggatva jár a motor vagy lefullad de menet közben is kicsit beszagat a járásba és nem tudom mi lehet a baja csak tipelni tudok hogy eldugult az alapjárati fúvóka és ez okoszhatja de a gyújtás rendszere hibátlan minden ki lett cserélve úgy hogy már csak a karbi maradt és tanácsot szeretnék kérni tõletek hogy mi lehet a gondja vagy ha esetleg valaki tudna a karbiról robantott rajzott annak nagyon meg köszönném!! ide belinkeltem egy képet a karbiról hogy nekem mienem van rajta!
Nézd át elõször a karbi körüli vákuum csöveket, gumicsöveket, valamelyik lehet le van esve, vagy kirepedve!
Átnéztem õket nincsen semmi lecsúszva meg megrepedve!

Re: Karburátoros topic

Elküldve: 2014 szept. 18, 07:53 am
Szerző: Pacsker
Ha valakit egyszer karburátor szinkronizálás érdekelne, írtam róla egy kis össszefoglalót a projektemben:
viewtopic.php?f=17&t=1065&start=1290

Re: Karburátoros topic

Elküldve: 2015 jan. 22, 11:25 pm
Szerző: JBJ
Itt vagyok.Szóval egyenetlen az alapjárat és sebességváktáskor amikor elveszem a gázt megemelkedik a fordulat.tehát ilyenkor az alapjárati fuvokára vált és lehet sok a benzin ezért magas a co-ja.Ezen hol van co csavar?vagy állítási lehetőség?
Egyszer elvittem összehangoltatni de úgy érzem nem az igazi.Weberrel nem lehet kivàltani?

Re: Karburátoros topic

Elküldve: 2015 jan. 22, 11:32 pm
Szerző: JBJ
Most volt vizsgán és azt mondta aki vizsgáztatta hogy ő régen úgy állította a co-t hogy bedugta az érzékelőt a kioufogóba és addig állította a levegőt amíg jó nem lett.De ezen nemtudom hol kell.Esetleg nagyobb főlevegő fuvóka?