Ment válasz a másik topicban.Bandagoose írta:Sürgõsen szükségem volna egy 4E-FE motorvezérlõ kompjuterre, hogy kipróbáljam, nem azzal van-e a gond.
Aztán, ha igen, esetleg meg is venném.
Tud valaki segíteni?
E11 - (1997-2002)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Helló!Bandagoose írta:elektronyossághoz értõ tagok segítségét kérem...
Ismerek olyan embert aki már hallott ilyet, az a következõket mondta - a teljesség igénye nélkül...
1. Feszültséget mindig két pont között mérünk! Nem elhanyagolható információ, hogy TEST-hez (E) vagy AKKUMULÁTOR POZITÍV PÓLUS-ához (B+) képest, stb...
2. Nem célszerû a képen ábrázolt módon barkácsolni, fõleg járó motornál... Ha véletlen érintkezési hiba lenne, akkor a gyújtótekercs vagy a motorvezérlõ könnyen tönkremehet...
Ezeket csak halkan mondta!
Jöjjön a lényeg:
IGT - gyújtást idõzítõ jel
IGF - gyújtást visszaigazoló jel
A kapcsolásirajz:

A Napnál is világosabb, hogy a motorvezérlõ 2 IGT jelet generál és 1 (közösített) IGF jelet kap.
...és a 8 vezeték:
No.1:
1. gyújtás +
2. IGT1
3. IGF (közösített)
4. akku -
No.2:
1. gyújtás +
2. IGT2
3. IGF (közösített)
4. akku -
...hogy miket méregettél, az leginkább aranyos...
Akkumulátor kapocs- és valamilyen négyszögjelnek az átlagfeszültségét mérted...
Egészen pontosan:

Összeségében a lényeg:
Ha a motorvezérlõ 4 egymást követõ esetben nem kap az IGT jel után IGF jelet, akkor megszakítja a befecskendezést és eltárolja a 14-es hibakódot!
Azt mondod, jár minden henger: akkor a tekercsek valószínûleg jók...
Ha helyes az információ és tényleg kimaradna 4 gyújtás (munkaütem is), akkor az a motor járásán is jelentkezne... Nem marad, mégis a motorvezérlõ ezt "látja"...
Akkor:
- szakadás a közösített IGF vezetékben
- motorvezérlõ hiba
Az ismerõsöm szerint, én nem értek hozzá...
Szabber
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Köszi!
sokat segítettél, mert kapcsolási rajzot sehol nem találtam hozzá.
Az akkumulátor negatívjához képest mértem, természetes, hogy valamiféle átlagjelet, mivel oszcilloszkópom nincsen, de a cél inkább a feszültségek egymással való összehasonlítása volt, hogy ebbõl kikövetkeztessem, vajon mennyi IGT és IGF jelcsatlakozó van köztük.
Az érintkezési problémákra természetesen odafigyeltem.
Ezek szerint, ha jól értelmeztem a mondandódat, akkor csatlakozónként van 1 IGT és 1 IGF jel.
A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.
A végkövetkeztetés nálam is ez volt, vagyis:
1. a hét elején érkezik a pót-ECU kipróbálásra, ha minden igaz;
2. aztán terveztem a szakadásmérést. Csak hát ez kapcsolási rajz nélkül ugyebár elég nehéz, meg konkrétan ehhez kellett tudnom hogy csatlakozónként hány IGT és IGF jel van.
Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
sokat segítettél, mert kapcsolási rajzot sehol nem találtam hozzá.
Az akkumulátor negatívjához képest mértem, természetes, hogy valamiféle átlagjelet, mivel oszcilloszkópom nincsen, de a cél inkább a feszültségek egymással való összehasonlítása volt, hogy ebbõl kikövetkeztessem, vajon mennyi IGT és IGF jelcsatlakozó van köztük.
Az érintkezési problémákra természetesen odafigyeltem.
Ezek szerint, ha jól értelmeztem a mondandódat, akkor csatlakozónként van 1 IGT és 1 IGF jel.
A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.
A végkövetkeztetés nálam is ez volt, vagyis:
1. a hét elején érkezik a pót-ECU kipróbálásra, ha minden igaz;
2. aztán terveztem a szakadásmérést. Csak hát ez kapcsolási rajz nélkül ugyebár elég nehéz, meg konkrétan ehhez kellett tudnom hogy csatlakozónként hány IGT és IGF jel van.
Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szullosz visszatért 
Jeee!
Jeee!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Figyelj!Bandagoose írta:A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.
Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Egyenetlenül jár, de azt érzékeled, ha lehúzod valamelyik befecskendezõ szelepet?!
Érdekes, talán nem megfelelõ gyújtásenergia???
IGF jelet a tekercs belsejében lévõ áramkör képezi a primeráram függvényében... Talán sérült tekercs(ek)...
L-Y: kék / sárga vezeték
Ennyi...
Szabber
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
szullosz írta:Figyelj!Bandagoose írta:A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.
Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Egyenetlenül jár, de azt érzékeled, ha lehúzod valamelyik befecskendezõ szelepet?!
Érdekes, talán nem megfelelõ gyújtásenergia???
IGF jelet a tekercs belsejében lévõ áramkör képezi a primeráram függvényében... Talán sérült tekercs(ek)...
L-Y: kék / sárga vezeték
Ennyi...
Szabber
Igen.
De a gyújtómodult, a gyújtókábeleket, a gyertyákat már mind-mind lecseréltem jóra.
Az injektorsort is lecseréltem.
Tegnap már kimértem a vezetékeket is:
IGF jelben és IGT jelben az ECU-csatlakozóhoz képest (IGF jeleknél egymáshoz képest sem) nincsen szakadás, és nincsen testzárlat sem.
Barna vezetékek megfelelõen testeltek, fekete-szürkéknél megjelenik gyújtásra a megfelelõ feszültség.
ECU-hibára gyanakszom, mivel 5.000-nél szabályosan letilt, és ilyenkor adja csak ki a 14-es hibakódot is.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Hétfõ este felgyulladt a hibajelzõ lámpám, most eljutottam addig hogy kiolvassam a kódot belõle:
P1346 - VVT Sensor / Chamsaft position sensor circuit range / perofrmance problem
Ezzel a kóddal találkoztatok már? A kocsin nem érezni semmi változást, szépen egyenletesen megy továbbra is.
P1346 - VVT Sensor / Chamsaft position sensor circuit range / perofrmance problem
Ezzel a kóddal találkoztatok már? A kocsin nem érezni semmi változást, szépen egyenletesen megy továbbra is.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
MDaemon írta:Hétfõ este felgyulladt a hibajelzõ lámpám, most eljutottam addig hogy kiolvassam a kódot belõle:
P1346 - VVT Sensor / Chamsaft position sensor circuit range / perofrmance problem
Ezzel a kóddal találkoztatok már? A kocsin nem érezni semmi változást, szépen egyenletesen megy továbbra is.
Helló!
Kellemetlen a tötrénet:
Ez egy "kétlépcsõs" hiba. A probléma, hogy a fõtengely-pozíció jeladó és a vezérmûtengely-pozíció jeladó jele nincs szinkronban egymással. A hibakód megjelenése a vezérmûlánc nyúlására, a vezérlés vagy a motorvezérlõ hibájára utal(hat)!
Mennyi km van az autóban?
Ha nem tapasztalsz rendellenességet, szerintem töröld a hibát és használd az autót...
Szabber
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Köszi a választ, jó tudni h mi okoz(hat)ta.szullosz írta:Helló!
Kellemetlen a tötrénet:
Ez egy "kétlépcsõs" hiba. A probléma, hogy a fõtengely-pozíció jeladó és a vezérmûtengely-pozíció jeladó jele nincs szinkronban egymással. A hibakód megjelenése a vezérmûlánc nyúlására, a vezérlés vagy a motorvezérlõ hibájára utal(hat)!
Mennyi km van az autóban?
Ha nem tapasztalsz rendellenességet, szerintem töröld a hibát és használd az autót...
Szabber
Az számít valamit, hogy kétszer volt letárolva a hibakód?
A kocsiban 82e km van, és azóta sincs semmi érezhetõ gondja. Megjártam vele azóta egy Balcsi oda-vissza utat és a fogyasztásban sem látni változást, uh nagy baja nem lehet.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 

+ 

