E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Bandagoose írta:Sürgõsen szükségem volna egy 4E-FE motorvezérlõ kompjuterre, hogy kipróbáljam, nem azzal van-e a gond.

Aztán, ha igen, esetleg meg is venném.

Tud valaki segíteni?
Ment válasz a másik topicban.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Bandagoose írta:elektronyossághoz értõ tagok segítségét kérem...
Helló!

Ismerek olyan embert aki már hallott ilyet, az a következõket mondta - a teljesség igénye nélkül...

1. Feszültséget mindig két pont között mérünk! Nem elhanyagolható információ, hogy TEST-hez (E) vagy AKKUMULÁTOR POZITÍV PÓLUS-ához (B+) képest, stb...
2. Nem célszerû a képen ábrázolt módon barkácsolni, fõleg járó motornál... Ha véletlen érintkezési hiba lenne, akkor a gyújtótekercs vagy a motorvezérlõ könnyen tönkremehet...

Ezeket csak halkan mondta!


Jöjjön a lényeg:

IGT - gyújtást idõzítõ jel
IGF - gyújtást visszaigazoló jel

A kapcsolásirajz:
Kép

A Napnál is világosabb, hogy a motorvezérlõ 2 IGT jelet generál és 1 (közösített) IGF jelet kap.

...és a 8 vezeték:

No.1:
1. gyújtás +
2. IGT1
3. IGF (közösített)
4. akku -

No.2:
1. gyújtás +
2. IGT2
3. IGF (közösített)
4. akku -


...hogy miket méregettél, az leginkább aranyos...
Akkumulátor kapocs- és valamilyen négyszögjelnek az átlagfeszültségét mérted...

Egészen pontosan:
Kép


Összeségében a lényeg:
Ha a motorvezérlõ 4 egymást követõ esetben nem kap az IGT jel után IGF jelet, akkor megszakítja a befecskendezést és eltárolja a 14-es hibakódot!

Azt mondod, jár minden henger: akkor a tekercsek valószínûleg jók...
Ha helyes az információ és tényleg kimaradna 4 gyújtás (munkaütem is), akkor az a motor járásán is jelentkezne... Nem marad, mégis a motorvezérlõ ezt "látja"...

Akkor:
- szakadás a közösített IGF vezetékben
- motorvezérlõ hiba

Az ismerõsöm szerint, én nem értek hozzá...

Szabber
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Köszi!
sokat segítettél, mert kapcsolási rajzot sehol nem találtam hozzá.

Az akkumulátor negatívjához képest mértem, természetes, hogy valamiféle átlagjelet, mivel oszcilloszkópom nincsen, de a cél inkább a feszültségek egymással való összehasonlítása volt, hogy ebbõl kikövetkeztessem, vajon mennyi IGT és IGF jelcsatlakozó van köztük.

Az érintkezési problémákra természetesen odafigyeltem.

Ezek szerint, ha jól értelmeztem a mondandódat, akkor csatlakozónként van 1 IGT és 1 IGF jel.

A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.

A végkövetkeztetés nálam is ez volt, vagyis:
1. a hét elején érkezik a pót-ECU kipróbálásra, ha minden igaz;
2. aztán terveztem a szakadásmérést. Csak hát ez kapcsolási rajz nélkül ugyebár elég nehéz, meg konkrétan ehhez kellett tudnom hogy csatlakozónként hány IGT és IGF jel van.

Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szullosz visszatért :D
Jeee!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Bandagoose írta:A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.

Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Figyelj!

Egyenetlenül jár, de azt érzékeled, ha lehúzod valamelyik befecskendezõ szelepet?!

Érdekes, talán nem megfelelõ gyújtásenergia???
IGF jelet a tekercs belsejében lévõ áramkör képezi a primeráram függvényében... Talán sérült tekercs(ek)...

L-Y: kék / sárga vezeték

Ennyi...

Szabber
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

szullosz írta:
Bandagoose írta:A motor egyenetlenül jár, és 14-es hibakódot ad ki, de mégis, ha bármelyik injektorcsatlakozót lehúzom, még gyengébb lesz a motor járása, ezért is a fejtörés.

Update: ahamm, látom. Szóval csatlakozónként 1 IGT és 1 IGF, és ezt a két IGF jelet közösíti valahol az ECU-n kívül...és ez a vezeték ha minden igaz, L-Y színû.
Figyelj!

Egyenetlenül jár, de azt érzékeled, ha lehúzod valamelyik befecskendezõ szelepet?!

Érdekes, talán nem megfelelõ gyújtásenergia???
IGF jelet a tekercs belsejében lévõ áramkör képezi a primeráram függvényében... Talán sérült tekercs(ek)...

L-Y: kék / sárga vezeték


Ennyi...

Szabber

Igen.
De a gyújtómodult, a gyújtókábeleket, a gyertyákat már mind-mind lecseréltem jóra.
Az injektorsort is lecseréltem.

Tegnap már kimértem a vezetékeket is:
IGF jelben és IGT jelben az ECU-csatlakozóhoz képest (IGF jeleknél egymáshoz képest sem) nincsen szakadás, és nincsen testzárlat sem.
Barna vezetékek megfelelõen testeltek, fekete-szürkéknél megjelenik gyújtásra a megfelelõ feszültség.

ECU-hibára gyanakszom, mivel 5.000-nél szabályosan letilt, és ilyenkor adja csak ki a 14-es hibakódot is.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

Hétfõ este felgyulladt a hibajelzõ lámpám, most eljutottam addig hogy kiolvassam a kódot belõle:
P1346 - VVT Sensor / Chamsaft position sensor circuit range / perofrmance problem
Ezzel a kóddal találkoztatok már? A kocsin nem érezni semmi változást, szépen egyenletesen megy továbbra is.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Kép
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ezt légyszi magyarázd meg! :twisted:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Na'on ronda ez a kerék. Viszont bubi, nem mázoljuk le a lököseid aljait? "Felfrissíti".;)
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Inkább az ajtók alsó felét kéne feketíteni...
:twisted:
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Birka írta:Inkább az ajtók alsó felét kéne feketíteni...
:twisted:
Inkább! :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

MDaemon írta:Hétfõ este felgyulladt a hibajelzõ lámpám, most eljutottam addig hogy kiolvassam a kódot belõle:
P1346 - VVT Sensor / Chamsaft position sensor circuit range / perofrmance problem
Ezzel a kóddal találkoztatok már? A kocsin nem érezni semmi változást, szépen egyenletesen megy továbbra is.

Helló!

Kellemetlen a tötrénet:
Ez egy "kétlépcsõs" hiba. A probléma, hogy a fõtengely-pozíció jeladó és a vezérmûtengely-pozíció jeladó jele nincs szinkronban egymással. A hibakód megjelenése a vezérmûlánc nyúlására, a vezérlés vagy a motorvezérlõ hibájára utal(hat)!

Mennyi km van az autóban?
Ha nem tapasztalsz rendellenességet, szerintem töröld a hibát és használd az autót...

Szabber
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

szullosz írta:Helló!

Kellemetlen a tötrénet:
Ez egy "kétlépcsõs" hiba. A probléma, hogy a fõtengely-pozíció jeladó és a vezérmûtengely-pozíció jeladó jele nincs szinkronban egymással. A hibakód megjelenése a vezérmûlánc nyúlására, a vezérlés vagy a motorvezérlõ hibájára utal(hat)!

Mennyi km van az autóban?
Ha nem tapasztalsz rendellenességet, szerintem töröld a hibát és használd az autót...

Szabber
Köszi a választ, jó tudni h mi okoz(hat)ta.
Az számít valamit, hogy kétszer volt letárolva a hibakód?
A kocsiban 82e km van, és azóta sincs semmi érezhetõ gondja. Megjártam vele azóta egy Balcsi oda-vissza utat és a fogyasztásban sem látni változást, uh nagy baja nem lehet.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

bubidisc írta:
Birka írta:Inkább az ajtók alsó felét kéne feketíteni...
:twisted:
Inkább! :)
:D 4WD-életérzés!;)
Válasz küldése