Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Köszönöm a tippeket, majd végignézem.
Elsõ futómûben 2 szilent (hátsók) tuti cserés, meg a kutyacsontok is. Remélem egy futómû álllítással kombinálva megoldódik a dolog.
Tárcsák meg mennek szabályzásra vmikor.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Figyelj arra, hogyha vékony, már ne szabályozd. Hamar elmelegedhet és sanszos, hogy hamar újra ütni kezd majd.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Én még mindig azt mondom, hogy elõbb csináltasd meg a szilenteket. A lengõkar hátsó szilentje ha odavan, ott 2-2 centit is mozdulhat. Fékezésnél az autó lendülete átterhelõdik a lengõkarra, és hátratolja, Így "kinyitja" a kerékösszetartást. Ettõl simán beszitálhat sztem. Ha fent van emelõn, órázzátok ki a tárcsát ott helyben...

Nekem ugyanez volt a gondom, de csak a jobb oldalon. Erõs kigyorsításnál elhúzott balra, 100 felett vibrált a kormány. Nagy fékezésnél pedig mászott az eleje....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Elõbb a futómû van tervben. Pusztán az anyagiak miatt is.
Annyira nincs elvékonyodva a tárcsa, szerintem nincs még fél mm válla sem. Hátsó dob viszont pont ezért cserés lassan.
Kutyacsont csere után kell-e futómûvet állítani?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Kutyacsont csere után úgy tudom, nem kell futómûvet állítani.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

szerintem sem...
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

Taki írta:Kutyacsont csere után úgy tudom, nem kell futómûvet állítani.
Így van, nem kell.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Gabes írta:Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
Szia !

Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....

Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá. :)

Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
szisandor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 feb. 22, 11:01 am

Hozzászólás Szerző: szisandor »

sziasztok...

van egy 2e v-s karbis corollam van tobb hiba is amit szeretnek megszuntetni... cserelve lett unix-os nemet alkatreszekre....levszuro+gyertyak+uzaszuro+elosztofedel+rotor+motorolaj+szuro...kb 1500km van az egeszben amugy meg 190.e olajat nem eszi....autopalya 6.0-6.5 varos 8-8.5 l/km veztengely es himbakat is csereltem mert el voltak kopva..0.20 a hezag..... gyujtas 5-7fok korul van .


1- melegen nehezen indul,5-10 perc alas utan egesszen 1.0-1.5-2.0 ora utannig amikor is visszahul rendesen a motor...mert viszont hidegen azonnal indul es 15-20 masodperc alatt kisimul a jarasa.
2-elegge kormosak a gyertyak./varosban biztosan/
3-van apro folyamatos rangatas a motornal amikor akarok egy-vagy tobb fix fordulatszamot tatrani menetkozben pl.50-60-80 korul
4-csinalt olyat a motor hogy leallitas utan ,nem allt le hanem elindult visszafele a motor .../gondolom ongyulladas miatt/


elore is koszi...udv
1988 ee90 1.3 12v
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

szisandor írta:sziasztok...

van egy 2e v-s karbis corollam van tobb hiba is amit szeretnek megszuntetni... cserelve lett unix-os nemet alkatreszekre....levszuro+gyertyak+uzaszuro+elosztofedel+rotor+motorolaj+szuro...kb 1500km van az egeszben amugy meg 190.e olajat nem eszi....autopalya 6.0-6.5 varos 8-8.5 l/km veztengely es himbakat is csereltem mert el voltak kopva..0.20 a hezag..... gyujtas 5-7fok korul van .


1- melegen nehezen indul,5-10 perc alas utan egesszen 1.0-1.5-2.0 ora utannig amikor is visszahul rendesen a motor...mert viszont hidegen azonnal indul es 15-20 masodperc alatt kisimul a jarasa.
2-elegge kormosak a gyertyak./varosban biztosan/
3-van apro folyamatos rangatas a motornal amikor akarok egy-vagy tobb fix fordulatszamot tatrani menetkozben pl.50-60-80 korul
4-csinalt olyat a motor hogy leallitas utan ,nem allt le hanem elindult visszafele a motor .../gondolom ongyulladas miatt/


elore is koszi...udv
Nem vagyok szaki, de az 1. és a 4. probléma szerintem valamilyen üzemanyagellátási/befecskendezési para.

1.-nél pl. az lehet, hogy a meleg üzemanyagellátó-rendszer valamiért fellevegõsödik, ezért pl. nem kapja fel rendesen a benzint. De csak tipp.
4.-nél a visszafelé elinduláshoz ugye az kell, hogy bõven FHP elõtt gyullad-robban, tehát az elõgyújtásnál valami nem ok, ez szerintem simán okozhatja a rángatást (kopogásos égés által), valamint nem lepõdnék meg, ha emiatt kormolna is csúnyán. Viszont ennek igencsak csúnya hangja van tudtommal...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Esetleg még gyújtókábel csere? De szerintem is valami üzemanyag ellátással lesz a gond, amibõl következik a gyújtás probléma. Lehet, hogy sokat benzint kap és nem tud a gyertya letisztulni. Nekem ilyen tippem van.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
szisandor
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 feb. 22, 11:01 am

Hozzászólás Szerző: szisandor »

koszonom..

barmennyire is kormol+nehezen indu melegenl+sokatfogyaszt+rantgat.+szar a gyertyakabel+a gyertya+elvolt kopva veztengely+koszos uza szuro+levszuro+nagyon kopott elosztofedel.....vagy fellevegosodik az uza rendszer....

miert indul azonnal poccre hidegen ha all a motor 1.5-2.0 orat ...vagy akar minusz 10fokban is konnyen indul...



????miert
1988 ee90 1.3 12v
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Nekem hasonló problémám van, csak nekem ez a jelenség 0fok vagy annál hidegebbnél jön elõ. És azt is csak hidegen csinálja, melegen semmi baja. Még én se jöttem rá, de a karburátorban keresendõ a probléma az én meglátásom szerint.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Karburátoros topic
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése