Alapjárat ingadozás
- somag
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 177
- Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Alapjárat ingadozás
Sziasztok,
Pár napja vettem észre a kicsikén , hogy az alapjárattal van vmi gond.
Szó szerint ingadozik.
kb 1100-on kellene állnia folyamatosan, de ez leesik 800körülre majd fel 1100-ra, majd újra le és fel.
Kb 1-2 másodpercenként váltakozik, persze a hangján is szépen hallható.
Mit?l lehet ez? Meg tudok nézni vmit, vagy mehetek szervízbe?
Szakik segítsetek kérlek.
Pár napja vettem észre a kicsikén , hogy az alapjárattal van vmi gond.
Szó szerint ingadozik.
kb 1100-on kellene állnia folyamatosan, de ez leesik 800körülre majd fel 1100-ra, majd újra le és fel.
Kb 1-2 másodpercenként váltakozik, persze a hangján is szépen hallható.
Mit?l lehet ez? Meg tudok nézni vmit, vagy mehetek szervízbe?
Szakik segítsetek kérlek.
Re: alapjárat ingadozás
A motortérben, ha fülelsz persze alapjáraton nem hallasz valahol sziszegő hangot?somag írta:Sziasztok,
Pár napja vettem észre a kicsikén , hogy az alapjárattal van vmi gond.
Szó szerint ingadozik.
kb 1100-on kellene állnia folyamatosan, de ez leesik 800körülre majd fel 1100-ra, majd újra le és fel.
Kb 1-2 másodpercenként váltakozik, persze a hangján is szépen hallható.
Mitől lehet ez? Meg tudok nézni vmit, vagy mehetek szervízbe?
Szakik segítsetek kérlek.
- Layosh
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1404
- Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker
ÁÁjjjáj az 1100 nagyon sok. A 800 job lenne, de még a 900 is belefér.
Köztudott, hogy a Corollák szépen feljebb veszik a fordulatot , ha valami terhelés éri a motort.
Pl: lámpák, klíma felkapcsolása, bekapcsol a hűtő venti.
Szóval lehet szét kelle nézni elektromos ügyben. Bár ebben szerintem Tibcsi tudná a frankót megmondani
Karbis a tiéd?
Ha karbis akkor a szivatót is meg kellene nézni.
Nekem egy ilyen hasonló ingadozás akkor volt, amikor a GTi ben kicseréltük a termosztátos és amíg levgős volt a rendszer. Szóval lehet a hőgomba hülyült meg.
Hirtelen ezt tudom mondani.
Köztudott, hogy a Corollák szépen feljebb veszik a fordulatot , ha valami terhelés éri a motort.
Pl: lámpák, klíma felkapcsolása, bekapcsol a hűtő venti.
Szóval lehet szét kelle nézni elektromos ügyben. Bár ebben szerintem Tibcsi tudná a frankót megmondani
Karbis a tiéd?
Ha karbis akkor a szivatót is meg kellene nézni.
Nekem egy ilyen hasonló ingadozás akkor volt, amikor a GTi ben kicseréltük a termosztátos és amíg levgős volt a rendszer. Szóval lehet a hőgomba hülyült meg.
Hirtelen ezt tudom mondani.
Nekem úgy tűnik, mivel 88-as 1.6-os, tehát 4A-F moci AISAN karbival!Layosh írta:ÁÁjjjáj az 1100 nagyon sok. A 800 job lenne, de még a 900 is belefér.
Köztudott, hogy a Corollák szépen feljebb veszik a fordulatot , ha valami terhelés éri a motort.
Pl: lámpák, klíma felkapcsolása, bekapcsol a hűtő venti.
Szóval lehet szét kelle nézni elektromos ügyben. Bár ebben szerintem Tibcsi tudná a frankót megmondani
Karbis a tiéd?
Ha karbis akkor a szivatót is meg kellene nézni.
Nekem egy ilyen hasonló ingadozás akkor volt, amikor a GTi ben kicseréltük a termosztátos és amíg levgős volt a rendszer. Szóval lehet a hőgomba hülyült meg.
Hirtelen ezt tudom mondani.
Ja, és ott még többnyire vákuumszabályzású minden!
Re: alapjárat ingadozás
Ha eltaláltam a mocit és felszerelést, akkor ha jól értem a bemelegítési fázissal van gond, vagy ezt melegen is csinálja?Ez nem mellékes.somag írta:Sziasztok,
Pár napja vettem észre a kicsikén , hogy az alapjárattal van vmi gond.
Szó szerint ingadozik.
kb 1100-on kellene állnia folyamatosan, de ez leesik 800körülre majd fel 1100-ra, majd újra le és fel.
Kb 1-2 másodpercenként váltakozik, persze a hangján is szépen hallható.
Mitől lehet ez? Meg tudok nézni vmit, vagy mehetek szervízbe?
Szakik segítsetek kérlek.
Ami elketromosan van rajta szabályozva az a szivatót működtető bimetál fűtése. Szintén a bemelegedési fázisban dolgozik a karbi másik oldalán lévő, a szivató maximális álllását korlátozó karocska, amit egy vákuumdob állít. A bemelegdési fázisban a hidegalapjáratot egy fogazott tárcsa állítja elő, amit megintcsak nem meglepő módon vákuumdob állít. Ez utóbbi 2 vákuumdob működését a hűtővízkörbe épített 2 db termoviaszos vákuumkapcsoló VSV szelep vezérli.
Többek közt ezért kérdezem, hogy sziszegő hangot nem hallasz-e a karbi felől, mert mint látod nagy szerepe van, gyakorlatilag mindent ezzel szabályoznak (pl.: még a teljesítmény fokozatot is az kapcsolja be, 2. torok, stb)
A GTi nem injektoros volt?Layosh írta:ÁÁjjjáj az 1100 nagyon sok. A 800 job lenne, de még a 900 is belefér.
Köztudott, hogy a Corollák szépen feljebb veszik a fordulatot , ha valami terhelés éri a motort.
Pl: lámpák, klíma felkapcsolása, bekapcsol a hűtő venti.
Szóval lehet szét kelle nézni elektromos ügyben. Bár ebben szerintem Tibcsi tudná a frankót megmondani
Karbis a tiéd?
Ha karbis akkor a szivatót is meg kellene nézni.
Nekem egy ilyen hasonló ingadozás akkor volt, amikor a GTi ben kicseréltük a termosztátos és amíg levgős volt a rendszer. Szóval lehet a hőgomba hülyült meg.
Hirtelen ezt tudom mondani.
Ezért nem értettem a vele való példálózást. Mert semmi köze hozzá. Sőt még a 4A-FE-hez sem, mert az meg 4A-GE volt!Layosh írta:A GTI- az hogyne lenne injektoros azé GTi az i betü az.
Szerintem az 5 a az 5 db ajtót, azaz a Liftback karosszériát jelenti!!!Layosh írta:De az övé 5a most ezt nem vágom. Nem 4a nak kéne lennie. 4A-FE azok 1,6 osak és van injektoros meg karbis.
Ez egyébként a fényképen is látszik!
Másrészt meg azért nincs FE, mert 88-ban még csak 4A-F volt!
Persze, ha bemondja mindjárt a kolléga, hogy motorcserélt volt a gép, akkor mindketten pofára estünk.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Robesz 2008 júl. 20, 11:25 pm-kor.
_
De visszatérve a problémára az előgyújtás meghülyülése is tud ilyet csinálni, bár nem jellemző hiba. Persze mondanom sem kell, hogy az is vákuumos! (legalábbis egyrészt vákuumos, mert másrészt röpsúlyos)
Ja, még egy dolog. Ezt miért az alkatrészek közt beszéljük meg? Vagy itt nem veszitek ennyire komolyan az ilyesmit?
Ja, még egy dolog. Ezt miért az alkatrészek közt beszéljük meg? Vagy itt nem veszitek ennyire komolyan az ilyesmit?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Tökéletes amit írtál Robesz!
Köszönöm! És kellemes csalódás, hogy egyre többen vagyunk akik szamailag is benne vannak rendesen a toyotákba!
Még annyit fűznék hozzá, hogyha szembe állsz a karbival, van több vákuummembrán szelep is. Ha szemből nézed kb egy olyan 4cm átmérőjűt találsz a jobb oldalán a porlasztótól kicsit közelebb feléd. Talán egy repülő csészealjhoz tudnám hasonlítani. Na az pont az alapjárat szabályzásban játszik szerepet. Amikor még nekem is a 4A-F volt benne, akkor sokat szenvedtem azzal, hogy nem állt vissza az alapjárat 7-800-ra, hanem 1000-1100nál mindig megállt. a karbin keresztbemenő fő tengely (nem a torkoké) ki szokott kopni és a sok rugó feszítéstől meg szokott akadni. Így mindig pöckölgetni kellett a gázt, hogy visszaessen az alaphelyzetébe. Nos azt megcsináltam, de feltűnően lassan esett vissza a fordulat 1500-tól. meg néha így is maradt 1000 környékén. Vágül a probléma az imént említett membrán átszakadása volt. Könnyen leellenőrizheted ezeket a szelepeket. Általában 3 kivezetése van. Befogod egyiket fújod a másikat. Hamar rájössz a működésére és rájössz melyik jó és rossz!
Ez is lehet egy hibaforrás.
Layosh! Somag elírta! Nincs 5A (1.5)motor Corollába! Esetleg Tercelbe, abból is F-es kivitel.
Ebben az autóban 4A-F motor van ami 16 szelepes 1.6os 1 porlasztós dupla torkos. 88-89 és 90 eleje körül gyártották. Más piacra kicsit tovább.
Az injektoros amiről beszélsz a 4AFE. Ugyanezzel a hengerfejjel, csak más szívósorral (injektoros). Az E-jelenti az befecskendezős kivitelt.
Köszönöm! És kellemes csalódás, hogy egyre többen vagyunk akik szamailag is benne vannak rendesen a toyotákba!
Még annyit fűznék hozzá, hogyha szembe állsz a karbival, van több vákuummembrán szelep is. Ha szemből nézed kb egy olyan 4cm átmérőjűt találsz a jobb oldalán a porlasztótól kicsit közelebb feléd. Talán egy repülő csészealjhoz tudnám hasonlítani. Na az pont az alapjárat szabályzásban játszik szerepet. Amikor még nekem is a 4A-F volt benne, akkor sokat szenvedtem azzal, hogy nem állt vissza az alapjárat 7-800-ra, hanem 1000-1100nál mindig megállt. a karbin keresztbemenő fő tengely (nem a torkoké) ki szokott kopni és a sok rugó feszítéstől meg szokott akadni. Így mindig pöckölgetni kellett a gázt, hogy visszaessen az alaphelyzetébe. Nos azt megcsináltam, de feltűnően lassan esett vissza a fordulat 1500-tól. meg néha így is maradt 1000 környékén. Vágül a probléma az imént említett membrán átszakadása volt. Könnyen leellenőrizheted ezeket a szelepeket. Általában 3 kivezetése van. Befogod egyiket fújod a másikat. Hamar rájössz a működésére és rájössz melyik jó és rossz!
Ez is lehet egy hibaforrás.
Layosh! Somag elírta! Nincs 5A (1.5)motor Corollába! Esetleg Tercelbe, abból is F-es kivitel.
Ebben az autóban 4A-F motor van ami 16 szelepes 1.6os 1 porlasztós dupla torkos. 88-89 és 90 eleje körül gyártották. Más piacra kicsit tovább.
Az injektoros amiről beszélsz a 4AFE. Ugyanezzel a hengerfejjel, csak más szívósorral (injektoros). Az E-jelenti az befecskendezős kivitelt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- somag
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 177
- Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: alapjárat ingadozás
Sziasztok,
Bocsi hogy lecsúsztam a nagy beszélgetésről, de nem volt netem.
Nagyon sokat írtatok, aminek a negyedét sem értem.
Tanulok mint kisökör. Ma vagy holnap meló után tudom átnézni picit a gépet
a leírásaitok alapján. Persze ha találok vmit kiabálok.
Köszi a segítséget.

Az aláírást javítottam mert tényleg el volt szúrva. Bocsi.

Bocsi hogy lecsúsztam a nagy beszélgetésről, de nem volt netem.
Nagyon sokat írtatok, aminek a negyedét sem értem.
Tanulok mint kisökör. Ma vagy holnap meló után tudom átnézni picit a gépet
a leírásaitok alapján. Persze ha találok vmit kiabálok.
Köszi a segítséget.
Az aláírást javítottam mert tényleg el volt szúrva. Bocsi.
Re: alapjárat ingadozás
szerintem a 105 LE-t is gondold át. (ne a forgalmiban lévő adatokat nézd)somag írta:Sziasztok,
Bocsi hogy lecsúsztam a nagy beszélgetésről, de nem volt netem.
Nagyon sokat írtatok, aminek a negyedét sem értem.![]()
Tanulok mint kisökör. Ma vagy holnap meló után tudom átnézni picit a gépet
a leírásaitok alapján. Persze ha találok vmit kiabálok.
Köszi a segítséget.
Az aláírást javítottam mert tényleg el volt szúrva. Bocsi.
ez sem így van egyértelműen.Layosh írta:OkééésMost mondom hogy én is így gondoltam ....
Nem hiszem, hogy a gyújtás csinálná ezt. Ha a gyújtás akkor inkább csak rángatna mint a hülye. Bár a fene tudja azoknál, hogy a vákuum vezérlésnél ki kivel van összefüggésben.
Nekem elég volt a 2E-E nél rájönni, hogy ki kivel beszél ott.
Gyönyörűen lehet emelni, süllyeszeteni az alpjárati fordulatot az előgyújtás változtatásával.
Sőt vannak olyan típusok, ahol a fordulatszámkiegyenlítést kifejezetten ezzel állítják utána!
- somag
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 177
- Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: alapjárat ingadozás
Akkor mit nézzek?? 77KW 105LE.Robesz írta:szerintem a 105 LE-t is gondold át. (ne a forgalmiban lévő adatokat nézd)somag írta:Sziasztok,
Bocsi hogy lecsúsztam a nagy beszélgetésről, de nem volt netem.
Nagyon sokat írtatok, aminek a negyedét sem értem.![]()
Tanulok mint kisökör. Ma vagy holnap meló után tudom átnézni picit a gépet
a leírásaitok alapján. Persze ha találok vmit kiabálok.
Köszi a segítséget.
Az aláírást javítottam mert tényleg el volt szúrva. Bocsi.
??
