Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 feb. 17, 12:55 pm

Ez pont két topicba illik bele, mert muszáj leírnom.

Tegnap, úton a szülinapra, már készítettem magam fel a hazajövetelre. Tudni illik az útvonalam Pilisszentkereszten és Pomázon is át vezetett. A déli lejtõ sajátsága, hogy egész nap süti a nap, ami esti páralecsapódást okoz ami estére jégfilm réteget alkot az aszfalton (nem egyedülálló a jelenség, nem csak itt történik meg). A Pilisszentkereszt és Pomáz közötti tempósan kanyargós szakasz, totyogós tojáson lépkedõs szakasszá válik. Erre is számítottam, nem is csúsztam meg. Viszont itt jött a vörös posztó effektus. Pilisszentkeresztet elhagyva már el is múlt a veszélyérzetem mert a további szakaszt már úgy is lassan teszem meg Pilisszántó fele. Hmmm... Egy szigorú balossal kezdõdik az út (egy temetõ elõtt fordul az út, ez mindig valahogy vészjóslóan hat, de még is megnyugtató igazságot rejt magában. Kb. olyan mintha valaki azt mondaná: - tudod hány ember fekszik ott aki azt hitte elég elõrelátó és tud vezetni?) Tehát az ember arra menet, fõleg ha egyedül van egy negyed fokot visszavesz a gázon, úgy gyorsít ki a kanyarból (aminek amúgy baromi jó íve van). Ennél a momentumnál elforgott a belsõ kerék és a motor olyan hangot adott, hogy: - mi van már told neki, unatkozom. Hát legyen.... egy kicsit beleforgattam 5-be megköszörülte a torkát aztán szépen visszavettem. Az utat jeges átfolyások szabdalták. Jött az utosó tempós kanyar - ami még tapadt - és váltottam vissza motorféküzemre, amikor is egy nagyon ijesztõ dolog történt. Megcsúsztam. Konkrétan a kocsi eleje és aztán az egész kocsi kezdett szánkázni az össze-vissza tekergõ 12%-os lejtõn. Jobb eleje pillanatra a padka - itt csak az út szélét jelenti - felé (-Hol a kéz??? Köszi Pacsker!) Mi a megoldás? Motorfék> ellenkormány, és gyorsan vissza egyenesbe>rá a kézi> kuplung>satu fék egy pillanatra> föl a fék kuplung ki, motorfék. Kb 1-2 másodpercem volt a következõ kanyarig. Annyira gyorsan történt, hogy szinte csak visszajátszani tudtam magamban. Az adrenalin is kb. csak 30- 40 mp után tudatta velem, hogy jelen volt. Mert távozásával az izmaimból kezdett lassan kimenni az erõ.
Sokszor mentem keresztbe, rengetegszer csúsztam meg szándékosan. Rengetegszer kellett még korrigálni amikor nem adta ki, csúszkálásnál de ez más. Ezt nem én irányítottam. A reflexeim mûködtek, de egy kicsit nagyobb elõrelátással nem kerültem volna ilyen helyzetbe. Egyszerûen elszámoltam magam egy picit. Tanulságos! :roll:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 márc. 26, 10:13 am

Tegnap a havas Pesti utakon. Beérek egy 30 km/h környékén haladó Renault Twingo-t.
Ahogy közeledek nézem, hogy fiatal srác vezetheti, mert olykor elindul a segge (gondoltam huzigálja a kézit).

Amint mögé értem láttam, hogy sikerült neki is venni egy "orvos tulajtól származó, kevés km-es, törésmentes autót". Természetesen kiflibe volt már hajtva, netán kettõbõl rakták össze. A jobb hátsó kerék kicsit széttartott a párhuzamoshoz képest, azonban a bal hátsó nem követte ugyanezt a szöget (kutya effektus), hanem az látványosan 2-3x annyival összetartott helyzetben állt. Ilyet azért ritkán látni. Ahogy láttam, nem véltem felfedezni sérülést az autón a keréken, hogy most csapódhatott volna neki valami padkának.
Magyarul folyamatosan fordulni akart a hátulja (4WS), õ meg ellenkormányzott, ahogy tudott. Ez a havas utakon kész tragédiának tûnt. Csúszkált fékezett, ellenkormányzott... Gondolom száraz úton észre se veszi, ha nem ért hozzá, maximum a kerekei nagyon csúnyán kopnak, de így tényleg életveszélyes.

Ezért mondom mindenkinek, ha más eszköze nincs is az embernek, vásárláskor egy mérõszalaggal mérje meg oldalanként a teneglytávot, illetve haladás közben nézze meg távolodva, közeledve az autót. Az ilyen komoly problémák simán kiszûrhetõk így.
Plusz vásárlás után alap egy futómûállítás, hogy legalább a gumijainkat ne fogyasszuk el évente.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2013 márc. 26, 07:26 pm

Esetleg a szemrevételezésen túl, át lehet gördülni egy pocsolyán és megnézni a nyomokat. Persze nem egy mostani vásárlásnál...

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 ápr. 01, 09:34 pm

Kellemetlen élmény ért ma. Egy fiat-os szipirtyó tökölt elõttem. Az ilyeneket lendületbõl szokta minden normális ember kerülni. Ez viszont amikor észrevette, hogy közlekedési akadálynak néztem, öntudatára ébredt és nem hagyta, hogy sávot váltsak. Index volt, amikor kezdtem még hely is volt, de õ nyomta a gázt meg a dudát is. Még egy közelgõ járdasziget sem érdekelte. Kedvem lett volna felkenni a beton kockára, de jobbról érkezett az itiner, hogy talán nem biztos, hogy kéne. A kreszben is benne van, hogy segítenünk kell egymás manõvereit, nem pedig akadályozni. Önkéntes rendõrbe ne menjünk át? Szó nélkül tûrjük, hogy egy vén szatyor veszélyeztessen minket? Mit szoktatok ilyenkor csinálni? Én nem akarom azzal tölteni az út hátra lévõ részét, hogy megmagyarázom az utasomnak, hogy nem vagyok egy agresszív állat és nekem volt igazam. Kiszállni mutogatni én nem fogok. Még át se néztem. Akkor se jó így.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2013 ápr. 01, 10:47 pm

bubidisc írta:Kellemetlen élmény ért ma. Egy fiat-os szipirtyó tökölt elõttem. Az ilyeneket lendületbõl szokta minden normális ember kerülni. Ez viszont amikor észrevette, hogy közlekedési akadálynak néztem, öntudatára ébredt és nem hagyta, hogy sávot váltsak. Index volt, amikor kezdtem még hely is volt, de õ nyomta a gázt meg a dudát is. Még egy közelgõ járdasziget sem érdekelte. Kedvem lett volna felkenni a beton kockára, de jobbról érkezett az itiner, hogy talán nem biztos, hogy kéne. A kreszben is benne van, hogy segítenünk kell egymás manõvereit, nem pedig akadályozni. Önkéntes rendõrbe ne menjünk át? Szó nélkül tûrjük, hogy egy vén szatyor veszélyeztessen minket? Mit szoktatok ilyenkor csinálni? Én nem akarom azzal tölteni az út hátra lévõ részét, hogy megmagyarázom az utasomnak, hogy nem vagyok egy agresszív állat és nekem volt igazam. Kiszállni mutogatni én nem fogok. Még át se néztem. Akkor se jó így.
:-) ha már mellette vagy, szépen kiteheted az indexet balra, esetleg visszaváltasz, padlógáz és húzod rá a kormányt! Szerintem ebbõl értett volna! :-) A kresz szerint az elõzött jármûnek elsõbbséget kell adnia az elõzõnek. Persze ilyenkor szitukban jól jön a lóerõ és tisztában kell lenni a kocsid (motorod) képességeivel. Én az 1.4-es off kocsival sokkal inkább lemondóbb és elõzékenyebb vagyok, mint a Gti-vel. Szerintem amúgy jól döntöttél és a mitfahrer is jókor jót mondott neked. Holnapra már el is felejted az egészet!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 ápr. 02, 07:42 am

Már a sáv váltás is megtörtént részben, a felezõvonalon haladtam sokáig. Ez egy cinquecento volt ezért még így is volt "helye" arcoskodni. Pedig elõtte mondta az utas, hogy szegény öreg hölgy, ne legyek vele türelmetlen. Utána rákérdeztem, hogy nem akar-e a korábbi kijelentésén kozmetikázni? Nincs szegény, öreg, lassú, béna. Közlekedõk vannak. Darab darab. Ugyanazzal a kocsival ugyanaz a vezetõ tud sokféleképpen vezetni, viselkedni a forgalomban. Én most sem és máskor sem akarom engedni, hogy kibillentsenek a nyugodt stílusból. Nem szabad, hogy látható hatással legyen ránk a másik. Fontosabb egy nagy masszának tekinteni a közlekedést, nem pedig epizódok sorozatának. :roll:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 ápr. 02, 08:10 am

Ez az eset sokszor elõfordult már ebben a topicban is.
Én nem tudom nyugodtan megélni, fõleg, ha már szembe jönnek és úgy próbál (Gti-nek nincs ellenfele fordulaton :) ) belevinni az utasaimat és engem a halálba. Semmi se Szent nekik. Csakhogy az Ego-juk ne sérüljön, szerintem végignézné, ahogy a mellette levõ sávba frontálisan ütköznek miatta. (ne is beszéljünk a szembe lévõ autó utasairól)

Az ilyennek abban a pillanatban elvenném a jogosítványát, pár hónapra bevágnám a dutyiba és utána hosszú, hosszú pszihiátriai kezelésre írnám ki. Nem azért mert hiszem, hogy ér valamit, hanem azért mert kellõ büntetés és szégyen lehet neki, ha kötelezõen meg kell jelennie napról-napra.

És ahogy mondod van ilyen Öregasszony, fiatal srác, jólmegmondom Apuka, nemtõl és kortól független... Fura módon én SOHA nem csináltam még ilyet, így nem hiszem, hogy ezen mindenkinek át kell esnie. Elmebeteg, közveszélyes idióták ezek.
Sõt, ha látom, hogy úgy elõz valaki, hogy elszámolta (gyenge az autója, vagy a szembe lévõ gyorsabb), vagy csak szimplán nagyon menõ, magát Istennek hívõ jaszkari/burzsuj, akkor is inkább fékezek, hogy beférjen, minthogy az õ reakciójával és a végkifejlettel rizikózzak.

Remélem a klubban nincs ilyen sofõr.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2013 ápr. 02, 08:24 am

Az ilyen parasztokat Én sem értettem soha...másik kedvencem az, amikor elõzök, relatíve közel van már a szembejövõ (de koránt sem vészes még) és VILLOG marha! Hát hülye ez? A villogás öröme nagyobb értéket képvisel a szaros életénél? Mert lassítani nem lassít, hogy beférjen a "balfék(?)" (jelen esetben Én), ha már ilyen "rizikósan" elkezdtem a mozdulatsort. Szóval vannak érdekes figurák.

Más:
2 sávos út, belül Én, kívül Lexus LS, fél méterrel az autóm orra elõtt. Lexus elõtt kismotor. Megelõzi, persze félig a belsõ sávban, index nélkül, Starlet majdnem orr nélkül maradt. Rádudálok, mutogatok (nem szép, tudom, de ilyenkor képtelen vagyok visszafogni magam). Zebránál megállunk. Nyitja az ajtót, nagydarab, de normális tekintetû, õszülõ jómódú bácsi közelít, kezem kotor a biztonsági pajszer után. Letekerem az ablakot..mire Õ:
-Mi a gond? Miért kell mutogatni?
-Semmi gond, csak majdnem nekem jött, és nem ártana használni az indexet..
-Jó, de akkor se mutogasson

...és visszaszállt az indexmentes SUV-ba. Hát a jó édes >x>>cy-C., gondoltam magamban. Slusszpoén, hogy zebra után körforgalom, kijövünk belõle, és UGYANEZT eljátssza, csak akkor biciklis volt "útban". Már csak röhögtem, de nem örömömben. :?
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 ápr. 02, 08:32 am

LS SUV :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2013 ápr. 02, 08:33 am

Pacsker írta:LS SUV :)
Ajjmár, ne legyél olyan mint Én, hogy a lényeget szûröd le, és még be is szósz'.
RX volt :lol:
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 ápr. 02, 01:08 pm

Az lett volna ciki, hogy ha már nem tudok visszatérni az eredeti sávomba. Akkor mi a fsz van?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2013 ápr. 02, 06:27 pm

bubidisc írta:Az lett volna ciki, hogy ha már nem tudok visszatérni az eredeti sávomba. Akkor mi a fsz van?
Sudden death.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2013 ápr. 02, 09:47 pm

Akkor egy laza mozdulattal 2 kerékre rakod és elmész a felezõn a két kocsi között. :lol:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 máj. 08, 12:52 pm

http://auto.indavideo.hu/video/Parbaj_1

Félelmetes, hogy jogsival rendelkezõ ember így el tudja veszteni a fejét.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 máj. 08, 01:04 pm

Beteg allat. Pedig meg azon az uton el is fertek volna egymas mellett... :roll:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd


Válasz küldése