E7 - (1979-1983)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: TRD » 2016 márc. 18, 02:44 pm

Kép
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 márc. 18, 04:27 pm

Déja vu.
Nem látszik.

Hopp ez így pardoxon.

Montoya!!!!!

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: TRD » 2016 márc. 19, 11:33 pm

Toyota Corolla 1800 TRD Liftback (TE73) '1983

Kép
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 08, 06:22 pm

Egy hiányzik alulról, nem? :)

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Turan6
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2015 szept. 21, 11:43 pm
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Turan6 » 2016 ápr. 15, 11:11 pm

Német reklámok. Jól nyomon követhetőek a motorteljesítmények és a felszereltség jelölések.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Kép Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 20, 10:36 am

Hábé-val beszélgettünk a 2TG vezérműlánc feszítőjéről.

Szerencsére van az ebay-en gyári könyv, így sikerült hozzájutnunk.
03-as fejezet 2T-G engine Tune-up.
10. oldalán.

30-50Nm-el tolod és 0,5-1mm lehet a kitérése.
Az még simán megy érzésre :D ...

A második lánc feszítője érdekes

Pár jó kép:
Kép

Kép

Kép

http://retrorides.proboards.com/thread/35717?page=9

ÉS a kihullott belű leömlő :D
Kép


Fura módon az 1-es láncra 2 féle feszítőt látok:
Kép

Kép

Talán a régebbi és az újabb 2TG lehet a magyarázata.

Ide megy a Hábé által küldött utólagos feszítő:
Kép

Mivel már nem rendelhető a gyári elvileg
Kép

Nem szedtem még szét 2TG-t.
Az alsó lenne a hidraulikus láncfeszítő? (a krómozott becsúszó szárból gondolom)
Ennek lehet csúnya hangja hosszabb állás utáni indiításkor, amíg fel nem áll az olajnyomás?

Ez egy 3TGT-é
Kép

Egyéb korabeli Toyota motoré szemléltetve
Kép

18RG-é
Kép

T szett:
Kép

Utángyártott 2TG-hez az ebay-ről:
Kép

ez meg egy átalakított megoldás
Kép


Kérdéseim a következők (az első akár költőinek is felfogható):
Együtt kell élnem ezzel az indítási hanggal?

Netán lehet, hogy van benne szimering, ami cseréjével kevésbé gyorsan engedne vissza?
Esetleg a rugó cseréjével lehet, hogy sok állás után is feszesebbről indulna?
Nem is hidraulikus? (akkor mi magyarázná, hogy elkussol)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 20, 10:53 am

Megvaan!
Kivágtam nektek:

Kép

Kép

Kép

Ezek után kíváncsi lennék tényleg hábé csendes indulására! :)
Bár egy kis esély megvan rá. Abba a motorba tudtommal rettentően kevés km van, nemethaky-é pedig ~9 évvel ezelőtt (nem túl sok futás azóta) teljesen fel lett újítva. Ebbe beleértve az összes vezérmű kerék, feszítő, vezető és lánc megvásárlását gyári újban. (emlegeti is, hogy nem volt kevés..)

Az enyém ugyan nagyon szép állapotú, de ezeknél lehet kopottabb. Meg kéne nézni az 1-es feszítő mögötti vezetőt és a feszítő rugóját. Ezek kopása, öregedése esetén esetleg szólhat kicsit csúnyábban indulásnál az átlagosnál. Egyszer lehet lebontom az elejét.
Kedvem most lenne, csak időm nincs.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 ápr. 20, 01:19 pm

Szokás szerint patent búvármunka!
Hogy mi a csendes és mi nem az, majd eldől. Lehet én vagyok a megbocsájtóbb.
Van bontott 2TG-d. Időd meg nincs, de nem volna egyszerübb abból kiszedni, és egy feltöltési próbát megejteni?

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 20, 01:24 pm

Nem sajnos.
Idő, idő, idő...

Szaki vagyok és szeretem a vér mechanikai megoldásokat plusz a kihívásokat.
Elhiheted, hogy kedvem mennyire lenne. Már megnéztem, hogy a vezérlés burkolathoz mennyibe kerülnek a tömítések...
Már túrnék az olajban, de most kivitelezhetőbb egy pár 10 perces keresés, mint a gyakorlat.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 júl. 18, 11:08 pm

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 aug. 21, 06:49 pm

Érdekes :)

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 szept. 17, 09:57 am

Ez azért nagyon beteg lehet...
E7 1UZ biturbo

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: to4m5i » 2016 okt. 29, 05:44 pm

Jesszus! Itt minden zsir új! :O
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 dec. 04, 02:45 am

Kényelmesen elfér úgy látom :D
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: E7 - (1979-1983)

Hozzászólás Szerző: montoya » 2016 dec. 04, 11:35 pm

De ezt így hogy? A szívott levegő egyből a légtömegmérőhöz/légszűrőhöz megy...
A légtömegmérő után rakták a turbókat?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd


Válasz küldése