Vérbeli, letagadhatatlan, gyönyörûséges Coupe-k
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)Bohi írta:Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Olyanokat kérdezel amelykre egy gimnazista kislány is tudná a választ. Gondolom költõi.montoya írta:En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)Bohi írta:Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény.
Azért megpilszkáltad a tollamat. Elárulom, hogy a kategória határok annyira még mostanra sem mosódtak össze, hogy azt lehessen mondani komoly számban léteznének FWD sportautók. Amiket megneveztél azok lényegében coupe-k kivéve egyet ami is is. Igen is vannak kategória jellemzõi a sportautónak. Egyik az, hogy MR, RR*, RWD vagy ritkán 4WD. Noha vannak elnevezések amik arra utalnak, hogy egy sportautó pl. coupe kivitelû pl.: 911 coupe, de ez csak az elnevezésben az, gyakorlatilag nem, míg egy Pug. 406 coupe az tényleg coupe. A következõ, hogy a 3000GT-bõl (GTO-ból) sosem volt FWD volt 4WD, meg 4WD + 4WS. És a világ addigi legnehezebb sportautója volt. Lehetne oldalakon át, típusokon keresztül írni errõl. Lényeg, hogy a valaha és a ma legtöbb FWD kivitelû kocsi, legyen az 300 LE-s, valamilyen nem sportautó kategóriába tartozik. Még ha teljesítménye és viselkesése alapján közéjük is sorolnánk.
Szerk.: *
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
3000GT-bol igen is volt FWD, ugyanugy, mint az ST185-bol. VR-4 neven. 4WD-t altalaban az alapesetben keresztmotoros FWD autokbol szoktak csinalni, ha kicsit atgondolod, ertheto a dolog. Kivetelek persze vannak, pl. Audi.bubidisc írta:Olyanokat kérdezel amelykre egy gimnazista kislány is tudná a választ. Gondolom költõi.montoya írta:En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)Bohi írta: Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
Azért megpilszkáltad a tollamat. Elárulom, hogy a kategória határok annyira még mostanra sem mosódtak össze, hogy azt lehessen mondani komoly számban léteznének FWD sportautók. Amiket megneveztél azok lényegében coupe-k kivéve egyet ami is is. Igen is vannak kategória jellemzõi a sportautónak. Egyik az, hogy MR, RR*, RWD vagy ritkán 4WD. Noha vannak elnevezések amik arra utalnak, hogy egy sportautó pl. coupe kivitelû pl.: 911 coupe, de ez csak az elnevezésben az, gyakorlatilag nem, míg egy Pug. 406 coupe az tényleg coupe. A következõ, hogy a 3000GT-bõl (GTO-ból) sosem volt FWD volt 4WD, meg 4WD + 4WS. És a világ addigi legnehezebb sportautója volt. Lehetne oldalakon át, típusokon keresztül írni errõl. Lényeg, hogy a valaha és a ma legtöbb FWD kivitelû kocsi, legyen az 300 LE-s, valamilyen nem sportautó kategóriába tartozik. Még ha teljesítménye és viselkesése alapján közéjük is sorolnánk.
Szerk.: *
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tömegnek ez kell, gondolom Én.montoya írta:En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)Bohi írta:Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
A lényeg az hogy a hátsókerék hajtásnak igen nagy a hajtáslánc vesztesége, ezáltal lényegesen kevesebbet fogyasztanak és intenzívebbek a keresztben elhelyezett motorok csupán fogaskerékhajtással létrehozott kihajtásuk.
Ezáltal a gyárak természetes módon ez felé hajlottak leginkább.
Semmi elítélni való nincsen abban hogy egyszerûbb és gazdaságosabb megoldást választották.
Azt hogy 100 emberbõl 3 a hátsókerékhajtásra izgul, az az autógyárakat legkevésbé érdekelte.
Ezáltal a gyárak természetes módon ez felé hajlottak leginkább.
Semmi elítélni való nincsen abban hogy egyszerûbb és gazdaságosabb megoldást választották.
Azt hogy 100 emberbõl 3 a hátsókerékhajtásra izgul, az az autógyárakat legkevésbé érdekelte.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nem mellesleg, olcsóbb a gyártása (kevesebb nyersanyagot igényel), könnyebb a vezethetõsége, súlya, kisebb a hátsó futómû helyigénye. Ez egy indokolt változtatás volt akkor. Még nem a környezet tudatosság jegyébe de a hátsós hajtás maradt sokáig a sportkocsis, luxusautós privilégium az elsõs hajtás (gyártásának olcsósága miatt) meg a tömegeké. Ezt viszont nem a 80-as 90-es évekre tenném. Szerintem ez úgy 70-es évektõl már elkezdõdött európában.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem lomha, de én sem voltam elájulva. Pedig sok száz km-t vezettem.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Fékezetten sportos...tetszik ez a visszásság.bubidisc írta:Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Amúgy igen...totál igaz, hogy az autó meglátni és megszeretni fajta. Lehet, hogy nem mostanában, de biztosan kipróbálok egyet, aztán ki tudja majd.
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Van hahun egy szép fehér 4wd eladó. Menjünk el, ha az IS-sel megyünk, még potenciális vevõnek is néznek.Lackó írta:Fékezetten sportos...tetszik ez a visszásság.bubidisc írta:Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Amúgy igen...totál igaz, hogy az autó meglátni és megszeretni fajta. Lehet, hogy nem mostanában, de biztosan kipróbálok egyet, aztán ki tudja majd.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd