Autó HiFi

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 jan. 03, 11:46 pm

Ez ugyanaz, mint a blokkoló. Ha használod, az 30e, de a jófajta blokkolónál nem lát semmit a trafi, csak nem ír ki sebességet. Aztán hajrá. A használat nem bizonyítható, a tartás nem tiltott.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 jan. 05, 03:34 pm

Pacsker írta:Nincs már meg :(
Ha rak egy space-t a Toyota után, akkor már megvettem volna 11-én. C'est la vie
Szerintem ne bánd, erõsen gagyi feeling.

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 11, 07:15 pm

Megjött az új 2 DIN méretû fejegység, de nem egészen olyan, mint ami nekem kell. A webshopra felrakott fényképek alapján a hátulján van egy mini USB csatlakozó, ami nekem a tolató kamerához és a kocsi saját USB csatlakozójának a bekötéséhez kell, a valóságban a csatlakozónak csak a kikönnyített helye van hátul, tényleges mini USB aljzat az elõlapon van. Most keresek olyan mûszerészt, aki a belsõ USB portot meg tudja osztani és a hátlapra is fel tud szerelni nekem egy (mini) USB csatit. Vagy egy mini USB elosztó is jó, amin 1 dugó és 2 ajlzat van, de mind mini.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 jan. 12, 05:06 pm

Nem bírtam magammal:

Kép

Audio Gods Amos 2.6AX: 600W RMS!, Class "A", aktív crossover, 30A bizti...
Gyakorlatilag nem létezõ erõsítõ, nagyon keveset gyártottak belõle. Hollywood gyártmány. Igazi USA cucc...
És szerintem gyönyörû is. :luv:

Szobában lepróbáltam, elég meggyõzõ.... :twisted:

Micila!
Jövõhéten valamikor bekéredzkednék hozzád. Lesz mit kábelezni... :)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 15, 08:51 pm

yvsmad írta:Tegnap rendeltem egy új fejegységet, ami a gyári helyére megy + vezetéknélküli tolatókamerát is hozzá.
Megjöttek a cuccok, de csak a szívás van velük. A fejegység és a tolatókamera sehogy sem csatlakoztatható egymáshoz.
A tolatókamera vevõegységén egy mini USB csati és egy 2,5 mm-es, 4-pólusú jack dugó van, ez különálló autós monitorhoz vagy videobemenetes GPS-hez köthetõ. A fejegység hátulján még csak hasonló csatlakozók sincsenek. :( Asszem el fogom adni a tolatókamerát.
A fejegység sem egészen passzol a kocsihoz, kívülrõl dizájnra még elmegy, de a csatlakozói csak távoli rokonságban állanak az autóéval, az 5-bõl 3-at tudtam bedugni. Az antenna csatlakozóhoz ma kaptam egy átalakító adaptert (a kocsi dupla fakra dugójáról DIN-re kellett alakítani), de az 5. csati, ami a középkonzol alján lévõ AUX bemenetekhez vezet, az totálisan reménytelen. A Toyotának is sikerült az abszolút szabványos USB-t és az iPod jack-et egy olyan, semmivel sem kompatibilis csatlakozóba sûrítenie, amihez a világon nincs visszaalakító adapter, ráadásul az új fejegységen sincsenek hátul ehhez hasonló kimenetek sem (mini USB-t csak az elõlapra raktak, hátra vezetni sem lehet a készüléken belül, mert közvetlenül az elõlap nyomtatott áramköri lapjára van az aljzat ráforrasztva kábelek nélkül). Így le kell mondanom a pendrive-os zenehallgatásról (megpróbálom majd Bluetooth-szal kiváltani).
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára yvsmad 2013 jan. 16, 09:31 pm-kor.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 15, 09:14 pm

Beépítettem a 60 ezres mac Audio Star X 2.16 szettet, egyelõre csak az egyik ajtóba. Bekötöttem a mac keresztváltóját is úgy, hogy a kocsi gyári kábelei mennek a bemenetbe és onnan a mac kábelei a hangszórókhoz. Forráskészülék pillanatnyilag még mindig a gyári fejegység. Így, hogy a másik ajtóban maradt a Toyota gyári hangszórókészlete, könnyen össze tudtam hasonlítani a kettõt.
Hát a mac-nek nincs semmi mélye. A közepeket nyomja, de a mélyek nagyobb hangerõn sem indulnak meg. Ehhez képest a 10 dekás OEM vietnámi papírtölcsér is gyönyörû mélyeket ad le. A fém membrán számomra nagyobb tehetetlenséget jelent a papírhoz képest, bár a 91 dB-es érzékenység nem azt mutatná, hogy ne tudná akár egy átlagos fejegység is simán megmozgatni. A mac kábelei szemre semmivel sem látszanak gyengébbnek az autóba gyárilag beépített kábeleknél, a váltóba épített kapcsolókkal is csak a magasakat tudom manipulálni, több mélyet egyik állás sem ad. Nem igaz, hogy csak egy erõmûvel lehet egy 91 dB-es érzékenységû 16,5 cm-es, márkás hangszóróból egy minimális mélyhangot kicsiholni.
A fejegységen a bass és treble szabályzókat akárhová tekertem, az ugyanúgy hatott a gyári papírtölcsérekre is és minden állásban a gyárinak volt (szebb) mélye, a mac mintha csak középsugárzó lenne.
Van valakinek valami használható ötlete, hogy miként lehetne az adott konfigurációból értelmes mélyangokat is kicsiholni (erõmû és szub nélkül)?
Ha nem hallanám a gyári hangszórókat normálisan szólni, akkor azt mondanám, hogy a fejegység ennyit tud, vagy hogy a kábelezés gyenge. De így, amikor ugyanolyan feltételek között elvérzik a drága mac, mi lehet még a különbség oka?
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 jan. 15, 10:21 pm

Nem volt fordított fázisban a két oldal? Vagy balanszot tekergetve próbáltad?

Ha igen, akkor az van, amit te is írtál... 10-12W nem fogja kihajtani sajnos, nehezebb, merevebb membrán, kisebb érzékenység... A gyári sztem 100db körül lehet...
Vagy túl nagy térfogatú az ajtó a hangszórónak... Kárpit fent volt?
Hogyan építetted be? Ez is rengeteget számít...

Bass/treble, satöbbi baromságokat meg hagyd kikapcsolva... Az csak arra jó hogy kinyírd a hangszórókat... Négyzetjellé torzít, és leégeti a tekercset...

A kábel vastagsága pedig nem feltétlenül jelent egyet a minõségével, átvihetõ teljesítménnyel... Nézz meg egy Rockford RCA-t pl... Vagy egy Cordial hsz. kábelt.
Nevetségesen vékonynak hat, de meglepõen jobb mint egy 5x olyan vastag (szigetelésû), de olcsóbb cucc....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 15, 11:43 pm

A fázisra odafigyeltem bekötéskor, de lehet fordítva, majd leellenõrzöm, de ez inkább csak a teret rontja el.
A balansz tekergetésével hallatszik legjobban a mély hiánya illetve a különbség a régi és az új között.
Nem hiszem, hogy az ajtó túl nagy lenne, ugyanilyen hangszórót építhetnek kalaptartóba is.
A gyári helyére ment az új hangszóró. Másik fórumon magyaráznak rezgéscsillapítást, ami van is (bitumenes lap az ajtóban), de álló helyzetben nincs rázkódás, ez a hangszóró meg nem rázza meg a kasznit semennyire, mert nincs semmi mélye.
A kárpit fent van most is, így közlekedek vele felemás hangszórókkal.
A bass/treble-t csak azért írtam, mert ugye ha kevés a mély, akkor ahhoz nyúl az ember legelõször. Egyébként alapból mindkettõ 0-n van most is, mert nem segít semmit más állásban sem.
Kábel vastagságán természetesen a vezetõ ér vastagságát értettem. Spéci autós kábelem nincs, de otthoni hangszórókábelbõl van maradék elég izmos Monitor Cobra 4.0 mm2, Qed Anniversary, meg valamilyen Eagle is, amibõl 1-1 fél méteres darab biztosan nem ront sokat az autóban sem.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 jan. 16, 12:37 am

Mélynél ki tudja oltani egymást, ha fordítva van bekötve. Gondolj bele... Amikor az egyik membrán kifelé mozdul, akkor a másik befelé... Lényegében csak tologatod a levegõt, ahelyett, hogy "nyomást" hoznál létre... Annó benéztem ezt, aztán csodálkoztam, hogy majd kiugrik a membrán, és mégsincs mélyem...

Én még annyit próbálnék a helyedben, hogy a hátsó oválokhoz képest fordítva kötném be az elsõ szettet. Mélynyomónál ez bevett szokás. Így koncentráltabb lesz a mélyközép, nem a kocsi közepében "ütközik össze" a két hullám.

Põrén a lemezre csavarozva? Az úgy nem tuti, hogy jó lesz... :?
Legalább egy MDF gyûrût tegyél alá. Rengeteget számít az is...
Bitumenezés meg teltebbé teszi a mélytartományt. Ha most még nem is érzel belõle semmit, akkor tényleg nincs értelme... Ahhoz komolyabb kraft kellene, hogy kijöjjön.
Nekem a Predator le akarta dobni a díszlécet, meg a kárpitot bitumenezés elõtt... :lol:

Ha közelebb laknál, mondanám, hogy próbáljuk meg erõsítõvel. A gyári fejrõl-gyári hsz ; gyári fejrõl-komolyabb hsz. sokkal kisebb elõrelépés hangminõség (és hangerõ) szempontjából, mintha erõsítõvel hajtanád akár a gyári hangszórókat.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 16, 07:43 am

Ha a balanszot rátekerem az új hangszóró oldalára, a fadert meg elõre akkor sincs semmi mély, pedig akkor nem szól semmilyen más hangszóró, amivel kiolthatnák egymást.
Mindenesetre megpróbálom, a hétvégén lesz idõm kísérletezgetni vele.
A hangszóró nem a fémlemezre van csavarozva, hanem átalakító adapterre, mert anélkül nem megy a helyére. Az adapter alatt a gyári hangszóró miramat-szerû csillapítója van, az adapter és a hangszóró között meg olyan fekete trutyi, amivel az ajtókárpit alatti fólia rá van ragasztva az ajtó fém belsõ vázára. Szóval rezgés nincs közte (bárcsak rezgetné már valami).
Amit még kifogok próbálni: más beállítások a váltóban, vastagabb hangszórókábel a váltó és a mélyközép között, esetleg ki is felejtem a váltót (gyárilag sincs és jobban is szól), polaritásváltás, berakom az új fejegységet, végül, ha már végképp semmi sem jó, akkor visszarakom a gyári hangszórókat.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 jan. 16, 10:40 am

yvsmad írta:Ha a balanszot rátekerem az új hangszóró oldalára, a fadert meg elõre akkor sincs semmi mély, pedig akkor nem szól semmilyen más hangszóró, amivel kiolthatnák egymást.
Mindenesetre megpróbálom, a hétvégén lesz idõm kísérletezgetni vele.
A hangszóró nem a fémlemezre van csavarozva, hanem átalakító adapterre, mert anélkül nem megy a helyére. Az adapter alatt a gyári hangszóró miramat-szerû csillapítója van, az adapter és a hangszóró között meg olyan fekete trutyi, amivel az ajtókárpit alatti fólia rá van ragasztva az ajtó fém belsõ vázára. Szóval rezgés nincs közte (bárcsak rezgetné már valami).
Amit még kifogok próbálni: más beállítások a váltóban, vastagabb hangszórókábel a váltó és a mélyközép között, esetleg ki is felejtem a váltót (gyárilag sincs és jobban is szól), polaritásváltás, berakom az új fejegységet, végül, ha már végképp semmi sem jó, akkor visszarakom a gyári hangszórókat.
A váltó biztosan jól van bekötve ? (persze lehet, hogy gyárilag szúrták el, felcserélték a kábeleket stb.)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 jan. 16, 02:34 pm

Váltó nélkül valószínû mégrosszabb lesz... :? A magas frekvenciák "lefoglalják" a hangszóró motorját, és nem tud akkora amplitúdóban mozogni. Ergo nem is tud elég mélyre menni.

Persze ha rossz a hangváltó, vagy esetleg rosszul van bekötve akkor így kiderülhet a turpisság...

Kábel vastagság esetedben szerintem sokadrangú...

Amúgy a hátsó oválok jól szólnak? Azok milyen érzékenységûek? Illetve tök új hangszórónál 20-30órát járatni kell, hogy "bejáratódjon" a perem. Valószínû ezután fel fog puhulni kicsit, és mélyebbre megy majd...
Bár ha most semmi nincs, akkor sanszos hogy csoda nem történik... :?

Erõsítõt, mint olyat teljesen kizártad? Kár lenne azokért a hangszórókért...
10-15-bõl már lehet venni értelmeset használtan + kábelek... Ha magadnak csinálod egy 20asból megúszod. És ég, és föld...
Bár megértem, ha nem akarsz elindulni a leejtõn.... :roll: :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 16, 03:29 pm

A váltót is megnézem a hétvégén, ezt már írtam.
Azért egy cérnavékony hangszórókábel igencsak meg tudja szûrni a mélyeket, egy próbát megér a csere.
A váltó kifelejtése a gyári hangszóróknál bejött. Amit a mélyközép hangszóró nem tud leadni (magastartomány), azt nem is fogja. Sok otthoni hangfal is ilyen megoldással operál, így a mélyközéphez eljutó jelen nincs veszteség, mert ugye a legjobb váltó sem 100%-os.
A hátsó ováloknak van mélye, legalábbis több, mint a mac-é elöl. Hátul bejött a csere a kétutas komolyabb Sony-kra, pedig ott csak 89 dB az érzékenység.
Hangerõben egyébként kb. egyformán szól elöl a két oldal, a magasak pl. annyira egyformák, hogy tökéletesen középen ér össze a tér. A mély húz most a régi felé.
A bejáratás is közrejátszhat, az úgyis megtörténik lassan.
Erõsítõ és szub kizárva, anélkül is tud jobban szólni a rendszer. Hangerõben egyébként nem annyira vérszegény a fejegység, nem kell még fél hangerõre sem tekerni ahhoz, hogy üvöltsön.
Az új fejegység is beépül a hétvégén, talán ott még lehet változás a hangban is.
Másik fórumon eléggé köpködték a mac-et, úgy általában. Bár elvileg a Magnattal és a Hecoval egy márka, már több gyártót is összevásároltak, ki tudja, hogy melyik hangszórójukat hol tervezték és hol gyártották.
Szóval egy ismert márkanév ma már nem sokat jelent, legfeljebb bizalmi tényezõ a vásárlók részérõl.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 jan. 16, 06:29 pm

Azért a Mac-nek vannak jó cuccaik is... Abban az árkategóriában már inkább jók vannak...
Nem kell összekeverni a MediaMarktban 10e-ért kapható 5000000W-os mélynyomó kategóriával...
Nem egy Rainbow, vagy Focal, de azért a gyárit csúnyán agyon kellene vernie....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2013 jan. 16, 09:30 pm

yvsmad írta:Megjöttek a cuccok, de csak a szívás van velük. A fejegység és a tolatókamera sehogy sem csatlakoztatható egymáshoz.
A tolatókamera vevõegységén egy mini USB csati és egy 2,5 mm-es, 4-pólusú jack dugó van, ez különálló autós monitorhoz vagy videobemenetes GPS-hez köthetõ. A fejegység hátulján még csak hasonló csatlakozók sincsenek. :( Asszem el fogom adni a tolatókamerát.
Közben megtaláltam a jack és a mini USB funkcióit a tolatókamera vevõegységén, lehet, hogy meg tudom oldani a bekötését.
A 4 pólusú jack 2 középsõ ere a videojel és a közös (árnyékolás), ezt 2 forrasztással át tudom alakítani RCA dugóra, amihez van bemenet a fejegységen. A mini USB a tápot biztosítja, amit egy szivargyújtós USB táppal meg tudok hajtani.
Most már csak azt kell megoldani, hogy hogy tudnám a szivargyújtót nem állandóan lefoglalni és a középkonzol mögött kívülrõl láthatatlanul elvezetni a kábeleket. A középkonzol alján egy felhajtható ajtó alatt van a gyári fejegység AUX bemenete, ami egy jack és egy USB aljzatból áll. Mivel ezeket a csatikat az új fejegység már nem tudja kezelni, ezt lehetne átalakítani a tolatókamera vevõegységének a bemeneteire. A nagy USB-t egy mini adapterrel át lehet alakítani kicsire, és ide bekötni valahogy belülrõl a szivargyújtós tápot a megfelelõ átalakítás után. A jack aljzatot le kell ellenõrizni, hogy mekkora és hány pólusú, esetleg a beépített aljzatot kicserélve meg lehetne oldani a videokábelt. Így a kis ajtó alatt tarthatnám a tolatókamera vevõegységét anélkül, hogy a fejegység mögé be kellene építeni valahová. :idea:
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic


Válasz küldése